Buaaah...kylläpäs vitsin murjaisit
Yhden kanssa helppoa? Joko sulla on lapset pienellä ikäerolla, tai sitten aika on kullannut muistosi.
Ja tuo ruoanlaittoesimerkki osui ja upposi kyllä nyt niin hyvin, ettei tosikaan...itselläni on 4 lasta, siskollani 1. Ja viimeksi eilen sisko soitti ja manasi sitä, miten hän ei saa edes ruokaa rauhassa tehdä, kun lapsi on JATKUVASTI jaloissa, vaatimassa syliä.
Meillä on melko saman ikäiset lapset, joten tiedän kyllä, mistä hän puhuu. Sillä erotuksella, että itse voin kysyä, haluaako joku isommista lapsista leikkiä pienimmän kanssa hetken...ja aina on vähintään yksi innokas leikkijä löytynyt. Ja sitä kautta olen saanut tehtyä ruoan rauhassa. Tai jos en nyt rauhassa, niin tehtyä kuitenkin
En tiedä, paljonko haluaisit saada aikaiseksi, mutta itse saan toisinaan aikaiseksi vähän liikaakin. Tokikaan se ei aina onnistu täydellisessä rauhassa ja harmoniassa, mutta kyllä kaikki hommat kuitenkin tehtyä tulee. Muistan kyllä vielä sen hetken, kun lapsia oli vain 1...hällä oli ikää muutama kk, kun istuin sängyn laidalla ja mietin, että "mitä ihmettä sitä sitten tekisi, kun ei ole mitään tekemistä, kun ei ole edes mitään siivottavaa, kun kaikki on jo täysin tip top". Joten onhan se toki ihan totta, että yhden kassa voi toisaalta olla helpompaa...esim. se siivoaminen ja puuhastelu. Mutta en mä kyllä toisaalta kaipaa sitä aikaa, kun ei ollut mitään tekemistä. Vaikka toisinaan kyllä kaipaan sitä aikaa, kun oli edes pikkasen vähemmän tekemistä
Tuo lapsiluku ja sen vaikutus "arjen pyörittämisen raskauteen" on hassu asia. Kun lapsia oli yksi, sitä toisinaan mietti, miten helppoa elämä oli ollut ennen lasta. Kun lapsia oli kaksi, muisteli, miten helppoa oli vain yhden kanssa. Kun lapsia oli kolme, tuntui se kahden lapsen kanssa elo ja olo helpolta. Ja kun neljäskin lapsi vielä tuli taloon, totesin kolmen kanssa olleen todella helppoa.
Pitäisi saada muutamaksi viikoksi viides lapsi lainaan. Kun sitä tovin pyörittäisi arkea viiden lapsen kanssa, voisi miettiä, miten helppoa olikaan, kun lapsia oli vain neljä. Ja sitten sen viidennen voisi palauttaa takaisin kotiinsa...siinä sitä sitten pääsisi kiinni siihen helppoon, nelilapsisen perheen elämään