Jaksatteko auttaa pääsemään suhteesta yli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Joskus avauduin pari kertaa suhteestani täällä. Nyt sitten vielä kärvistelen säälittävänä, kun en meinaa päästä hommasta yli. Mieskin on aika ajoin ollut yhteyksissä, hänelle on tyypillistä kääntää vielä jälkikäteenkin joka kivi, puntaroida, setviä, vatvoa ja perustella.

Ex-seurustelukumppanini siis jätti minut, koska olin minulla oli haastava elämäntilanne, työ vaati paljon, parisuhde tuntui vaativan, yritin vain selviytyä, masennuin ja koin täydellistä riittämättömyyttä töissä. Tiesimme kuitenkin, että vaihe olisi ohimenevää. Minun lasteni kautta tuli vahvasti elämääni, mutta he unohtuivat kyllä arjen astuessa kuvioihin. Silloin tällöin hän tokaisi "et kai ajattele minun olevan silloin lapsenvahtina" eli töistäni huolimatta emme koskaan jakaneet vastuuta niin, että hän olisi tarjoutunut kuvioissa auttelemaan ihan alkua lukuunottamatta. Hän koki haastavana ison ikäeron lasten välillä, sekä lapsista koituvan vaivan: aamun aikaset heräämiset (ennen 10), kurahousut, meteli, se, jos joutuu sanomaan enemmän kuin kerran asioista...Mitään pahaa ei tapahtunut ja hän jätti vähän porttia auki: palataan asiaan, kun asiat ovat paremmin ja osaat nauttia elämästä.

Hain apua, järkeistin töitäni ja elämääni. Asiat ovat nyt hyvin toisin.

Mutta mies ei malttanut odotella. Hän tekikin kyllä minulle selväksi, kuinka haluttu hän naismarkkinoilla on, paras mies niin monelle, ihan "helvetin hyvä". Nyt hän onkin löytänyt uuden rakkauden. Mies on vajaa 50, nainen 40, vuosi sitten narsistista eronnut. Nainen on ollut lähes kaksi vuosikymmentä ammatissa, johon vaaditaan muutaman kuukauden koulutus, mutta opiskelee nyt kasvatusalalle. Lapsia on kaksi, alle koulu- ja koulun aloittava.Miehellä on lukiolainen ja kohta yläkoulun aloittavat, vuoroviikoin hänellä asuvat lapset.

Mies hehkuttaa minulle nyt onnea ja helppoutta. Sitä hän halusikin. Ettei olisi luurankoja. Ettei olisi tunnelukkoja. Että kaikki kävisi helposti ja voisi visioida yhteenmuutosta ja kaikesta hienosta ja hyvästä kahden ihmisen välillä.

Miehen kaksi viimeisintä seurustelusuhdetta ovat päättyneet siihen, että nainen on joutunut aloittamaan terapian. Edellinen kesti 3 vuotta niin, että siinä oli puolen vuoden tauko välissä, jolloin miehellä oli suhde. Jälkimmäinen, tämä meidän, kesti vajaan kaksi vuotta.

Mitä luulette, onko tässä nyt kolmas kerta toden sanoo tilanne vai saattaisiko arki tai jokin luuranko tulla vastaan tässäkin?Vielä kuukausi sitten vietimme illan ja yön yhdessä, minä en tästä uudesta naisesta vielä silloin tiennyt. Hän varmasti on ollut kuvioissa kuitenkin, koska ovat jo niin vakavissaan, että yhteenmuutostakin on puhuttu.

Minulle varmaan vastataan myös, että mene eteenpäin ja lopeta vatvominen. Tämä on kuitenkin minulle tärkeää ja hyvä on kuulla järjen sanatkin mahdollisimman monelta.

Ihmiset jotka ihan oikeasti luulevat itsestään tällaisia ovat yleensä ihan päinvastaisia... eli kannattaa pysytellä kaukana, onnittelen suhteesi päättymisestä.

"Hän tekikin kyllä minulle selväksi, kuinka haluttu hän naismarkkinoilla on, paras mies niin monelle, ihan "helvetin hyvä"."

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30718852:
Kiitos.
Miksi sinusta hän on kusipää?

Ensinnäkään mies ei halunnut sua koko pakettina -siis niitä lapsia myös.
Silti soittelee ja tilittää. Ihan kuin sulla ois velvollisuus kuunnella tuntemiksiaan sen jälkeen miten sua kohteli. Sitten vielä hehkuttaa sulle onneaan uuden naisen kanssa. Ja lisäksi on jo pettänyt tätä kanssasi.

Ukossa (siis päässä) on jotain vialla kun ei tajua ettei ketään saa kohdella psyykkisesti noin kurjasti.

Ensinnäkään mies ei halunnut sua koko pakettina -siis niitä lapsia myös.
Silti soittelee ja tilittää. Ihan kuin sulla ois velvollisuus kuunnella tuntemiksiaan sen jälkeen miten sua kohteli. Sitten vielä hehkuttaa sulle onneaan uuden naisen kanssa. Ja lisäksi on jo pettänyt tätä kanssasi.

Ukossa (siis päässä) on jotain vialla kun ei tajua ettei ketään saa kohdella psyykkisesti noin kurjasti.

Näin juuri. Ja olisko ollut edes "isähahmoksi" lapsille?
Onko hänellä omia lapsia?

"Silloin tällöin hän tokaisi "et kai ajattele minun olevan silloin lapsenvahtina" eli töistäni huolimatta emme koskaan jakaneet vastuuta niin, että hän olisi tarjoutunut kuvioissa auttelemaan ihan alkua lukuunottamatta. Hän koki haastavana ison ikäeron lasten välillä, sekä lapsista koituvan vaivan: aamun aikaset heräämiset (ennen 10), kurahousut, meteli, se, jos joutuu sanomaan enemmän kuin kerran asioista..."

Kyllä hän meinasi haluavansa todellakin koko paketin. Puolen vuoden jälkeen hän halusi alkaa puhua yhteenmuutosta ja loukkaantui, koska minulle se oli ajatus, jota pitää todella harkita tarkasti ja ottaa kaikki lapset huomioon.

Hän kohteli mielestään minua aina upeasti, paremmin kuin kukaan koskaan. Hän ei kauheasti halunnut auttaa tässä tilanteessa, vaan halusi, että teen isoja muutoksia elämässäni, kuten muutan ja sitten järjestellään yhdessä lapsia muualle ja arki helpottuu muutenkin, kun on kaksi vetovastuussa. Kun valitsin asua yksin, ei hänen siihen katastrofiin tarvinnutkaan osallistua.

Hän petti uutta naistaan kanssani vain siksi, että tämä oli hänelle kuitenkin iso surutyö päästä meistä yli (hänelle aina on ja kai hän aina pettää seuraavaa edellisen kanssa - tosin tämä nyt on se loppuelämän rakkaustarina). Hän oikeuttaa itselleen kaikenlaiset toimintatavat, koska nainen pisti hänet nytkin kärsimään ja odottamaan turhaan mm. huomiota.

No miksi sä haluaisit miehen, joka tulee pettämään sinua tän nykyisen, tulevan eksänsä kanssa siis, ja muutenkin ketä tahansa aina jos sä toimit jotenkin hänen mielestään epämiellyttävästi?

No miksi sä haluaisit miehen, joka tulee pettämään sinua tän nykyisen, tulevan eksänsä kanssa siis, ja muutenkin ketä tahansa aina jos sä toimit jotenkin hänen mielestään epämiellyttävästi?

Koska hän kertoi ensimmäisen vuoden, kuinka olemme ainutlaatuinen pari ja kuinka kaikki on tapahtunut vain siksi, että viimein tapaamme ja olemme loppuelämän yhdessä.
Mies on elänyt kaksoiselämää vain kerran. Ja toisen kerran. Eikä aio enää koskaan tehdä niin, koska se on väärin kaikkia kohtaan. Hän ei ole pettäjä, omasta mielestään, eikä kuulema pettänyt minua koskaan,vaikka kaksi läheistä ystäväänsä puhuvat aivan muuta.
En tiedä. Mies kertoi olleensa parasta maailmassa minulle. Usko(i)n häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719635:
Koska hän kertoi ensimmäisen vuoden, kuinka olemme ainutlaatuinen pari ja kuinka kaikki on tapahtunut vain siksi, että viimein tapaamme ja olemme loppuelämän yhdessä.
Mies on elänyt kaksoiselämää vain kerran. Ja toisen kerran. Eikä aio enää koskaan tehdä niin, koska se on väärin kaikkia kohtaan. Hän ei ole pettäjä, omasta mielestään, eikä kuulema pettänyt minua koskaan,vaikka kaksi läheistä ystäväänsä puhuvat aivan muuta.

No ei varmaan ookaan pettäjä omasta mielestään. Selityksiä ainakin tuntuu löytyvän, ja niitä tulee löytymään myös tulevaisuudessa.

Tuohon mustaamaani kohtaan sanon vaan et mitä vittua. Ihan kaikkee ei kannata uskoa...

No ei varmaan ookaan pettäjä omasta mielestään. Selityksiä ainakin tuntuu löytyvän, ja niitä tulee löytymään myös tulevaisuudessa.

Tuohon mustaamaani kohtaan sanon vaan et mitä vittua. Ihan kaikkee ei kannata uskoa...

Itse asiassa hän on kertonut olleensa pelastajani, jota kiitän vielä viimeistä hengenvetoa vetäessäni, koska hän pakotti minut terapiaan. Hän ehkä odottaa minua seuraavassa elämässä.

Sääliksi käy sitä uutta naista. Just on päässyt yhdestä narsistimiehestä eroon, niin on jo uusi narsisti tilalla.

Onnittelut, että olet päässyt ainakin melkein eroon. Nyt ole tiukkana, ettet huoli takaisin.

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Sääliksi käy sitä uutta naista. Just on päässyt yhdestä narsistimiehestä eroon, niin on jo uusi narsisti tilalla.

Onnittelut, että olet päässyt ainakin melkein eroon. Nyt ole tiukkana, ettet huoli takaisin.

Minullakin oli ollut narsisti aiemmin, mutta ei tämä niin tyylipuhtaalta vaikuttanut. Hän on vain ehkä vähän egoisti ja mukavuudenhaluinen. Raittius tekee todella paljon ja se, että hän on periaatteessa varsin sofistikoiutunut tehden asiat näennäisesti todella nätisti, manipuloinnin ja dominoinninkin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719652:
Itse asiassa hän on kertonut olleensa pelastajani, jota kiitän vielä viimeistä hengenvetoa vetäessäni, koska hän pakotti minut terapiaan. Hän ehkä odottaa minua seuraavassa elämässä.

Mun mielestä tää ei kuulosta terveeltä touhulta. Miten voit uskoa miehen puheita?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719668:
Minullakin oli ollut narsisti aiemmin, mutta ei tämä niin tyylipuhtaalta vaikuttanut. Hän on vain ehkä vähän egoisti ja mukavuudenhaluinen. Raittius tekee todella paljon ja se, että hän on periaatteessa varsin sofistikoiutunut tehden asiat näennäisesti todella nätisti, manipuloinnin ja dominoinninkin.
Mies selvästi valehtelee saadakseen manipuloitua sinua. Vaikka kirjoittamassasi teksissa on vain joitakin kohtia, niin niistä näkee, ettei mies puhu totta vaan tarkoituksena on ohjailla ajatuksiasi tiettyyn suuntaan.

Mies manipuloi nätisti joten hän on hyvä mies???

Nyt kannattaa miettiä miksi sinulle saa kertoa ihan mitä vain, itse en kuuntelisi moisia itsensä ylistyspuheita.

Koetko olevasi uhri tai alempiarvoinen?

Mies selvästi valehtelee saadakseen manipuloitua sinua. Vaikka kirjoittamassasi teksissa on vain joitakin kohtia, niin niistä näkee, ettei mies puhu totta vaan tarkoituksena on ohjailla ajatuksiasi tiettyyn suuntaan.

Manipulointia ja kontrollointia todellakin on. Mies on käynyt juttelemassa töissä esimiehelleni, joka on hänelle muuten tuttu ja puhunut minusta ties mitä, jopa sen yhden ainoan kerran, jona olen käynyt 5 vuoden aikana baarissa. Hän on myös puhunut selkäni takana ystävieni kanssa ja käyttää nyt niitä oudosti minua vastaan. Hän on tehnyt näin, koska hän kuulema niin välittää hyvinvoinnistani. Hän pelkäsi, että menehdyn burnouttiini.

Nyt kannattaa miettiä miksi sinulle saa kertoa ihan mitä vain, itse en kuuntelisi moisia itsensä ylistyspuheita.

Koetko olevasi uhri tai alempiarvoinen?

Alempiarvoinen ja elämää osaamaton. Mies osaa ja hän kertoi hetki sittenkin, että hän saa edetä nopeastikin tavatessaan oikean ihmisen, koska hän on terve, minä en, koska tarvitsen terapiaa (mikä on ihan tottakin kyllä omalta osaltani).

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719635:

Ehkä sun kannattaisi jutella sen toisen eksän kanssa. Selviäisi, lirkutteliko samat valheet sille.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719687:
Manipulointia ja kontrollointia todellakin on. Mies on käynyt juttelemassa töissä esimiehelleni, joka on hänelle muuten tuttu ja puhunut minusta ties mitä, jopa sen yhden ainoan kerran, jona olen käynyt 5 vuoden aikana baarissa. Hän on myös puhunut selkäni takana ystävieni kanssa ja käyttää nyt niitä oudosti minua vastaan. Hän on tehnyt näin, koska hän kuulema niin välittää hyvinvoinnistani. Hän pelkäsi, että menehdyn burnouttiini.

AP olethan provo? En halua uskoa että joku on ollut tällaisessa suhteessa ja luulee menettäneensä jotain kun pääsee miehestä eroon. Mies kuulostaa narsistilta. Manipuloivalta juonittelijalta ja sinä tarvitset tukea suhteesta ylipääsyyn... Kukaan ei ansaitse tällaista kohtelua.

Ehkä sun kannattaisi jutella sen toisen eksän kanssa. Selviäisi, lirkutteliko samat valheet sille.

Edellinen eksä oli elämää suurempi. Hänen vuokseen mies laittoi elämänsä ihan uusiksi. Nainen oli seksikäs ja valtavan kaunis. Nainen on nykyään sitä mieltä, että mies oli hänen enkelinsä, opasti eteenpäin elämässä ja naisen terapeuttikin meinasi, että mies todella rakasti naistaan ja oli löytö.

Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh;30719722:
AP olethan provo? En halua uskoa että joku on ollut tällaisessa suhteessa ja luulee menettäneensä jotain kun pääsee miehestä eroon. Mies kuulostaa narsistilta. Manipuloivalta juonittelijalta ja sinä tarvitset tukea suhteesta ylipääsyyn... Kukaan ei ansaitse tällaista kohtelua.

Mies kertoi suhteen alussa kaikille, kuinka kaikki on upeasti ja hän on niin onnellinen. En halunnut, että hän julistaa kaikille ennen kuin olemme varmalla pohjalla. Halusin pitää matalaa profiilia. Ei käynyt. Miksi onnea olisi pitänyt piilotella?
Ennen eroa mies jo kertoi minun ongelmistani ja kuinka hänellä on siinä rinnalla NIIN tavattoman raskasta ja hän on tehnyt kaikkensa eteeni (lapset juuri miettivät, kuinka tuskin miestä koskaan näkivätkään meillä). Eron jälkeen mies edelleen kertoi kaikille syyt ja sen, kuinka hän meinasi rinnallani masentua hänkin.
Kun mies kuuli minun puhuneen ihmisten kanssa, hän todella raivostui. Vielä viime aikoina hän opasti tiukasti, että en saa puhua erosta kenellekään. Miehille etenkään en saa kertoa, että minulla on sydänsuruja, koska he rientävät auttamaan ja se ei ole minulle oikein. Muille en saa puhua, etteivät luule miehestä mitään "väärää". Mies kyllä saa purkaa ja vatvoa niin paljon kuin haluaa ja kenelle haluaa.