Jaksatteko auttaa pääsemään suhteesta yli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719764:
Edellinen eksä oli elämää suurempi. Hänen vuokseen mies laittoi elämänsä ihan uusiksi. Nainen oli seksikäs ja valtavan kaunis. Nainen on nykyään sitä mieltä, että mies oli hänen enkelinsä, opasti eteenpäin elämässä ja naisen terapeuttikin meinasi, että mies todella rakasti naistaan ja oli löytö.

Sä siis olet jutellut sen eksän kanssa ja jopa terapeuttinsa?

Vai mieskö kertoi ja sä uskoit?

Sä siis olet jutellut sen eksän kanssa ja jopa terapeuttinsa?

Vai mieskö kertoi ja sä uskoit?

Mies on kertonut.

Mutta nyt miehellä on niin helppoa, kun ei ole terapoitavaa, vaan kaikki on helppoa ja ihanaa. Kahdella naisella oli lapsuuden traumat, jotka pukkasivat läpi ja estivät normaalin, kepeän elämän. Kaikki oli niin vaikeaa. Nyt ei ole enää niin. Elämästä voi nauttia, eikä tarvitse kaikesta tehdä ongelmaa (kuten esim. yhteenmuutosta tai eriävistä harrastuksista tai arvomaailmaan liittyvistä asioista, joista voisikin olla eri mieltä, mutta miehen kanssa ei saa).

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen aloittaja;30719793:
Mies on kertonut.

Mutta nyt miehellä on niin helppoa, kun ei ole terapoitavaa, vaan kaikki on helppoa ja ihanaa. Kahdella naisella oli lapsuuden traumat, jotka pukkasivat läpi ja estivät normaalin, kepeän elämän. Kaikki oli niin vaikeaa. Nyt ei ole enää niin. Elämästä voi nauttia, eikä tarvitse kaikesta tehdä ongelmaa (kuten esim. yhteenmuutosta tai eriävistä harrastuksista tai arvomaailmaan liittyvistä asioista, joista voisikin olla eri mieltä, mutta miehen kanssa ei saa).

Ja tällä uudella naisellakin on siis auvoisa elämä? Vaikka ukko pettää sitä sun kanssa.

Haloo! Herätys ja takaisin maan pinnalle. Nyt HETI!

Ja tällä uudella naisellakin on siis auvoisa elämä? Vaikka ukko pettää sitä sun kanssa.

Haloo! Herätys ja takaisin maan pinnalle. Nyt HETI!

Kiitos. Viisaita ajatuksia.

Petti kerran. En olisi ollut mukana, mutta en tiennyt miehen kuvioista. Mies ei voinut kertoa minulle, koska ei halunnut satuttaa minua. Kertoi rakastavansa ja kuinka kaikki on niin oikein ja kaunista, lukuunottamatta sitä, etteivät miehen toiveet pääse täyttymään tässä: hän haluaa asua naisensa kanssa yhdessä ja tehdä kaiken kimpassa. Mutta hyvä ja toiveikas olo siitä jäi, joka tosin ristiriitautui tapaamista seuranneista sposteista.

Mies myös kertoi lopettavansa kaksoiselämän, koska se ei ole häntä eikä oikein kenellekään.Tajuaa jotakin.

Ja alat katsella ympärillesi. Varmasti löytyy mies joka ei vain puhu kauniisti paskaa vaan käyttäytyy reilusti ja saa sut tuntemaan itsesi arvokkaaksi ja rakastetuksi.

Niin. Hän vain on ohjeistanut, että pitäisi keskittyä itseeni ja haukkunut heti, jos kukaan on kysynyt minulta halukkuuttani tapailuun. Hän on saanut nämä tietoonsa puhutteluissaan, enkä voi olla tiukassa palaverissa vastaamattakaan. Hän on arvostellut minua flirtiksi ja "just sellaiseksi". En minä sille mitään voi, että useinkin kilteille naisille tulee ehdotuksia ihan normaali elämässäkin, vaikkei mitään itse tekisikään. En varmasti ole edesauttanut kenenkään ihastumista ollenkaan.

Oma ongelmani on se, että koin todella vahvoja tunteita miestä kohtaan. Hän oli elämäni ensimmäisiä ei-alkoholisteja myös. Luotin häneen ja hänen puheisiinsa. Uskoin, että olisimme aina yhdessä.
Kaikki muut miehet tuntuvat yhdentekeviltä.En kerta kaikkiaan tunne yhtään mitään.

No kai sun sit kannattaa olla huomaamatta muita ja odottaa maailman tappiin tätä jumalaista prinssiä?

Tai sitten et puhu koko äijälle enää. Ja sitä terapeuttiakin kannattaisi taas tapailla.

Mies haluaa ns. pitää sinut itsellään ja kontrolloinnissaan erostanne huolimatta. Älä suostu siihen! Sinulla on oma arvokas elämäsi, josta saat nauttia niinkuin itse haluat. Saat tapailla ketä haluat ja jutella kenelle haluat, ei eksällä ole siihen mitään sanomista. Pysy vahvana ja huolehdi itsestäsi.

• Tykkää
Reactions: TiiBii
Mies haluaa ns. pitää sinut itsellään ja kontrolloinnissaan erostanne huolimatta. Älä suostu siihen! Sinulla on oma arvokas elämäsi, josta saat nauttia niinkuin itse haluat. Saat tapailla ketä haluat ja jutella kenelle haluat, ei eksällä ole siihen mitään sanomista. Pysy vahvana ja huolehdi itsestäsi.

Kiitos. Hän vain perustelee kaikkea kontrollointia sillä, että välittää. Ja syyllistää sitten, jos jotakin on, että häneen sattuu se, että miksei hänen kanssaan onnistunut, mutta toisen kanssa kyllä.

No tuohan on paras keino yrittää saada hyväksyntä toiminnalleen, selittää että välittää. Mutta ei kai sinustakaan tuollainen käytös oikeasti ole toisesta välittämisestä ja toisen hyvinvoinnista huolehtimista?

• Tykkää
Reactions: TiiBii
No tuohan on paras keino yrittää saada hyväksyntä toiminnalleen, selittää että välittää. Mutta ei kai sinustakaan tuollainen käytös oikeasti ole toisesta välittämisestä ja toisen hyvinvoinnista huolehtimista?

No se ei ole ollut, että olin aivan loppu ja masentunut, mutta päättänyt jo hakea apua, järkännyt ja maksanut meille muutaman pienen loman ja sitten mies jätti minut. Olin shokissa, en pystynyt nukkumaan, enkä syömään. Ystävä kertoi miehen pettäneen, mutta mies kielsi kaiken. Hän syyllisti minua siitä, että tuon jälkeen kaverini vei minut ulos piristykseksi, eikä mitään muuta tapahtunut kuin että joku pyysi numeroni ja viestitteli kanssani. Ja tämän jälkeen hän alkoi painottaa, että hänellä on vientiä, koska hän on upea mies. Kuitenkin hän edelleen tapaili minua pian pitäen kuitenkin etäisyyttä. Kertoen ajattelevansa isoja, haaveilevansa sittenkin.

Ei tällainen ristiriitaisuus, hallinta ja varsinkaan yksin jättö vaikealla hetkellä ole ollut oikein.

Kirjoituksistasi paistaa kokoajan läpi se, kuinka mies yrittää hallita sinua. Oman hyvinvointisi vuoksi sinun pitäisi antaa järkesi voittaa ne toivon ja tunteen rippeet mahdolllisesta hyvästä eksäsi kanssa. Unohda koko mies! (Helpommin sanottu kuin tehty.) Minimoi yhteydenpito, koska hän selvästikin osaa sekoittaa ajatuksesi ja saa sinut epäilemään omaa järjen ääntäsi.

Nyt viime aikoina hn on painottanut niit asioita,jotka johtivat eroon. Tein niin paljon niin vrin,en uskonut,en kuunnellut,en ymmrtnyt. Vasta sitten,ku. oli ihan pakko tein muutoksia mutta nyt on liian myhist.Nyt hnell on fokuksessa uusi nainen.Upeaa ja helppoa. Jaahas,siirryin kannykkaan ja aakkoset nakojaan puuttuvat...Anteeksi huono teksti.

Aivan selvä oppikirjanarsisti. Tutkipa asiaa vähän netistä. Parasta sinulle kun lopetat TÄYSIN yhteydenpidon miehen kanssa. Se on vaikeaa, koska mies tekee kaikkensa jotta pysyisit hänen vallassaan. Todennäköisesti huutaa, syyllistää, painostaa, lahjoo, uhkailee, lupailee kuun taivaalta, vannoo ja sitten taas uudestaan kaikkea.

Itse valitsisin mieluummin vaikka alkoholistin kuin narsistin koska juoppo on vaan juoppo mutta narsisti haluaa nujertaa ja polkea sinut maanrakoon niin että sinä tuntisit olevasi täysin mitätön ihminen ja hän itse jumalainen pelastaja. NYT NOPEASTI EROON KOKONAAN MIEHESTÄ!!!!!! Pysy vahvana!!!!!

Aivan selvä oppikirjanarsisti. Tutkipa asiaa vähän netistä. Parasta sinulle kun lopetat TÄYSIN yhteydenpidon miehen kanssa. Se on vaikeaa, koska mies tekee kaikkensa jotta pysyisit hänen vallassaan. Todennäköisesti huutaa, syyllistää, painostaa, lahjoo, uhkailee, lupailee kuun taivaalta, vannoo ja sitten taas uudestaan kaikkea.

Itse valitsisin mieluummin vaikka alkoholistin kuin narsistin koska juoppo on vaan juoppo mutta narsisti haluaa nujertaa ja polkea sinut maanrakoon niin että sinä tuntisit olevasi täysin mitätön ihminen ja hän itse jumalainen pelastaja. NYT NOPEASTI EROON KOKONAAN MIEHESTÄ!!!!!! Pysy vahvana!!!!!

Hän ei tule tekemään noita asioita, koska on jo edennyt uuden naisensa kanssa. Heillä on yhteinen suunta. Lapset eivät vielä ole nähneet toisiaan, eikä arkea ole sillä tavalla eletty, mutta siihen meneekin vielä aikaa. Molemmilla aikuisilla suhteessa on mahdollista tehdä nyt etätöitä ensi syksyyn, on vapaa-aikaa ja mahdollisuuksia rakkauden huumalle. Mies ei tarvitse minua enää muuta kuin tietämään, ettei minulla ole ketään toista. Viime yönä hän oli siitä laittanut minulle viestin: jos sinulla jo nyt on joku uusi, niin emme koskaan ole enää missään tekemisissä keskenämme. Samaan aikaan hän on perustanut uusperheen ja katselee yhteistä kotia muutaman kuukauden jälkeen. He ovat menossa samaan suuntaan!

Mies on entinen alkoholisti, mutta ollut raitis jo 13 vuotta.

Mies on ripittänyt minua vain siitä, että en ole tehnyt oikeita valintoja. En ole ajoissa priorisoinut oikein. En halunnut suin päin muuttaa yhteen, vaan todellakin aprikoin ja puntaroin. Minua huoletti talous ja lasten sopeutuminen. Minua huoletti myös se, ettei mies kestäisi lapsiperhearkea. Mies ripitti ja ripittää minua siitä, miksen uskonut rakkauden voimaan, miksei mulla ollut yhteistä visiota, miksi tein liikaa töitä, miksi olin surullinen ja voimaton, miksi en heittäytynyt...Eli tein kaiken väärin.