Nainen ei yhtäkkiä haluakaan vihkisormusta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo.."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep. Ihan saa hävetä taas joitakin naisia(?), jotka täällä ovat valmiit haukkumaan miehen idiootiksi, kun ei osannut ajatuksia lukea. Ihanko totta itse luette miesten ajatukset? ;)

Niin se vaan menee, että ajatuksia ei lue kukaan. Nyt ap:n osalta on pelastettavissa vielä paljon. Jos hän nyt kohtaa morsiamensa tässä sormusasiassa ja asiasta päästään sopuun, on erittäin hyvä sauma puhua siitäkin, että pitää puhua. Itse olen tämän taidon oppinut vasta toisessa liitossani ja voin kertoa, että se ehdottomasti kannattaa opetella heti ensimmäisessä :) Naiset aivan liian usein luulevat, että miehen pitäisi jotenkin itsestäänselvästi hoksata jotakin, kuten tässä ketjussa on käynyt ilmi. Mutta ei kukaan voi johtaa toimintaansa muutoin kuin opettelemalla tai itsestään käsin; miltä minusta tuntuisi, jos. Ja miehestä tuskin tuntuisi kamalasti miltään, jos nainen laittaisi rajat sormusbudjetille. Sen sijaan miestä saattaisi ärsyttää, jos nainen asettaisi budjettirajoja vaikkapa auton hankinnalle. Eläköön se pieni ero.

Niinpä, ei osannut morsiokaan ajatuksia lukea. Mokoma meni ihastumaan 600 euron sormukseen, vaikka mies oli mielessään miettinyt rajaksi 500 euroa.

Nainen ei halua loukata sinua kertomalla ääneen, että häntä surettaa kun sinulla on niin vähän rahaa tai halua ostaa hänelle kunnollista kaunista ja mieluisaa sormusta! Itsekin mielumin olisin ilman kuin kantaisin elämäni loppuun asti jotain epämieluista halpista sormessani.

Selvä peli. Nainen rakastui siihen sormukseen ja halusi sen, sinä torppasit sen. Naiselle tuli olo että sinä et pitänyt siitä tai/ja se on sinun kukkarolle liian kallis. Eli naisellinen loukkaantuminen.

Ihan vinkkinä vaan jatkoa ajatellen, kerro missä hintaluokassa olet valmis sormuksia katselemaan, ja kun kyse on naisen sormuksesta eikä sinun niin annat naisen valita sormuksensa ihan itse. Jos hän johonkin ihastuu niin ei sitten enää ehdotella että jooooosko nyt mentäis vielä kattelemaan vähän muunlaisia..... vaan sanotaan että jos tuon haluat niin pistetään pakettiin.

Jep. Ihan saa hävetä taas joitakin naisia(?), jotka täällä ovat valmiit haukkumaan miehen idiootiksi, kun ei osannut ajatuksia lukea. Ihanko totta itse luette miesten ajatukset? ;)

Niin se vaan menee, että ajatuksia ei lue kukaan. Nyt ap:n osalta on pelastettavissa vielä paljon. Jos hän nyt kohtaa morsiamensa tässä sormusasiassa ja asiasta päästään sopuun, on erittäin hyvä sauma puhua siitäkin, että pitää puhua. Itse olen tämän taidon oppinut vasta toisessa liitossani ja voin kertoa, että se ehdottomasti kannattaa opetella heti ensimmäisessä :) Naiset aivan liian usein luulevat, että miehen pitäisi jotenkin itsestäänselvästi hoksata jotakin, kuten tässä ketjussa on käynyt ilmi. Mutta ei kukaan voi johtaa toimintaansa muutoin kuin opettelemalla tai itsestään käsin; miltä minusta tuntuisi, jos. Ja miehestä tuskin tuntuisi kamalasti miltään, jos nainen laittaisi rajat sormusbudjetille. Sen sijaan miestä saattaisi ärsyttää, jos nainen asettaisi budjettirajoja vaikkapa auton hankinnalle. Eläköön se pieni ero.

Paitsi, että ap:n ei tarvinnut lukea naisen ajatuksia, vaan itsekin myöntää naisen tykästyneen sormukseen ja olisi ollut valmis ottamaan sen. Mies laittoi sitten jarrut pohjaan ja halusi kiertää muita liikkeitä, mutta jätti sitten kuitenkin asian silleen eikä ole vienyt naista sormusostoksille. Melkoista joustavuutta naiselta se, että hyväksyi sen, että kauppoja vielä kierrellään, jos vaikka sattuisi vielä parempi ja edullisempi sormus löytyvän. Nainen päätti sitten sormuksen itse ostaa kun miehestä ei sormuskaupoille ollut.

Mun kihla JA vihkisormukset maksoi 75e yhteensä. Eli en voi ymmärtää miten joku maksaa yli tonnia. :D
Ja ei ollut kyse siitä että olisi pitänyt ostaa halvat, vaan näihin tykästyin.

[QUOTE="zxc";30767399]Tässä se nyt tuli. Sinä et ollut valmis luopumaan omista "ajatuksistasi" vaimosi vuoksi. 100 euroa on oikeasti tosi vähän eroa hintarajaasi.

Oma sormukseni maksoi muistaakseni 1200 euroa ja ostosta on jo 10 vuotta. 120 EUR/vuosi. Jos haluat oikeasti ilahduttaa vaimoasi, niin menkää ostamaan se 600 euron sormus. Sanot, että olet miettinyt asiaa ja että tärkeintä on saada sormus, josta vaimo pitää. Muutoin käy niin, että vaimo joutuu ostamaan sormuksen joskus myöhemmin omista rahoistaan ja aina muistaa sen, ettet ollut valmis uhraamaan häneen 100 euroa.[/QUOTE]

Siis onko kaikki palstamammat yhtäkkiä rikkaiden miesten vaimoja vai mitä ihmettä mä luen?! Mä en kehtais edes haaveilla ton hintaisista ja laittaa miestä ostamaan sitä. Mikäs siinä jos mies on upporikas mutta kun toiset saa elämiseen kuukaudessa alle tonnin niin siinä vähän vertauspohjaa jollekin sormukselle. Ymmärrän että varmaan haluaa kauniin ja kalliinkin. Mut ei kaikilla ole varaa mihinkään älyttömyyksiin ja pienemmälläkin rahalla saa kauniita.

Sitä en ymmärrä miksei sormuksen hinnasta oltu keskusteltu vai onko ap niin rikas että hänen tuleva vaimonsa päätteli mielessään että mikä tahansa hinta on ok. Miksei tämä tuleva vaimo itse kysynyt minkä hintainen saa olla jos kerta miehen se on maksettava kokonaan?

Aikanaan meni yhteisestä pussista sormusrahat, pääasia oli että löytyi sopuhintainen ja ihana.

Mut jotain tossa suhteessa on pielessä koska miksei tuo nainen osaa avata suutaan ja miksei mies kertonut hintakattoaan. Kommunikointi ilmeisen pielessä.
Sitten heräsi sellainenkin ajatus että onko mies suhteessa se toisen jyrääjä ja nainen alistuva hissukka.

Miettisin pari kertaa kannattaako niitä häitä pitää kun näköjään jo tässä vaiheessa on noin yksinkertaiset asiat ongelmia.

[QUOTE="Nannana";30768308]
Ja ei ollut kyse siitä että olisi pitänyt ostaa halvat, vaan näihin tykästyin.[/QUOTE]

Jaa, no mitäs jos ne mihin tykästyit olisikin maksanut yli tonnin?

[QUOTE="köyhä";30768315]Sitä en ymmärrä miksei sormuksen hinnasta oltu keskusteltu vai onko ap niin rikas että hänen tuleva vaimonsa päätteli mielessään että mikä tahansa hinta on ok. Miksei tämä tuleva vaimo itse kysynyt minkä hintainen saa olla jos kerta miehen se on maksettava kokonaan?[/QUOTE]

Sen verran naista puolustaakseni täytyy sanoa että olen itse sanonut naiselle maksavani tämän vihkisormuksen, miellän että asian kuuluu mennä niin.

Sormusaiheesta on keskusteltu tässä illan mittaankin, edelleen nainen on sanonut ettei halua sormusta ja on nyt myös sanonut ettei halua minun ostavan hänelle minkäänlaista sormusta. Ostaa kuulemma itselleen jonkun kivan vähän myöhemmin. Nainen väittää, että tämä on hänelle ihan ok eikä häntä harmita jälkeenpäin mutta hieman hankala tätä on uskoa, etenkin kun peilaa naisen kommenttia tähän mitä palstalta on lukenut.

Sormuksen hinnasta olisi ehkä tosiaan pitänyt keskustella etukäteen... Itsekään en juuri ollut selvillä sormusten hinnoista, viittäsataa nyt tosiaan olin ajatellut eräänlaiseksi kipurajaksi mutta katsotaan nyt miten asia menee, kun nainen kerran itse aikoo ostaa sormuksensa.

Ihmettelen, miksi tänä päivänä on muka joku itsestäänselvyys, että mies maksaa morsiamen sormuksen! Meillä sormukset maksettiin puoliksi ja olisin voinut oikein hyvin maksaa omani (kalliimpi) itsekin. Jos mies maksaisi vihkisormuksen, olo olisi kuin kauppatavaralla tai että saisin sormuksen muodossa etukäteen pesämunan mahdollisen eron varalta.

[QUOTE="joopajoo..";30768610]Sen verran naista puolustaakseni täytyy sanoa että olen itse sanonut naiselle maksavani tämän vihkisormuksen, miellän että asian kuuluu mennä niin.

Sormusaiheesta on keskusteltu tässä illan mittaankin, edelleen nainen on sanonut ettei halua sormusta ja on nyt myös sanonut ettei halua minun ostavan hänelle minkäänlaista sormusta. Ostaa kuulemma itselleen jonkun kivan vähän myöhemmin. Nainen väittää, että tämä on hänelle ihan ok eikä häntä harmita jälkeenpäin mutta hieman hankala tätä on uskoa, etenkin kun peilaa naisen kommenttia tähän mitä palstalta on lukenut.

Sormuksen hinnasta olisi ehkä tosiaan pitänyt keskustella etukäteen... Itsekään en juuri ollut selvillä sormusten hinnoista, viittäsataa nyt tosiaan olin ajatellut eräänlaiseksi kipurajaksi mutta katsotaan nyt miten asia menee, kun nainen kerran itse aikoo ostaa sormuksensa.[/QUOTE]

No, jos nainen noin itsepintaisesti päänsä pitää, niin minä antaisin olla. Kyllähän aikuisen ihmisen nyt pitäisi osata avata itse suunsa ja kommunikoida vähän, mitä siellä pään sisällä liikkuu. Etenkin, jos on naimisiin meneminen edessä.

Itse tulkitsisin tuon nyt niin, ettei nainen tosiaan halua sormusta ja antaisin asian olla. Nainen on kuitenkin itse moneen otteeseen (?) sanonut, ettei tahdo sinun ostavan mitään sormusta. Anna asian olla, ja jos vielä tuntuu vaivaavan, niin ota uudestaan puheeksi joskus kun pöly on vähän laskeutunut? Ehkä naisella on eri ääni kellossa silloin.

Peesaan! Nainen varmasti halajaa sitä 600 egen sormusta.
Itse en koe kyllä mielekkääksi ostaa kalliita sormuksia yleensäkään, ihme tapa.
Oma kihlasormus maksoi 70e, vaan eipä sitten niin harmittanut, kun se hävisi... ;D

[QUOTE="joopajoo..";30767338]Naisen kovasti ihailema sormus oli kyllä kokonaan erityyppinen kuin tuo kuvan sormus, mutta tuohan nyt olikin vain esimerkki.. Onhan niitä varmaan naisen ihannesormusta vastaavia muitakin, kuitenkin tuon linkistä löytyvän sormuksen kanssa samaa hintatasoa. Tietysti naisen on saatava sormus josta pitää, mutta onko sen pakko maksaa 600 euroa?

Naisen tuorein kommentti sormusasiaan on, että ostaa sitten myöhemmin itselleen jonkun kauniin sormuksen. Mikähän päämäärä tuollakin nyt sitten on? H. Moilasena täällä myöskin ihmettelen, pitääkö tähän "suopua" vaiko ostaa vain sellainen sormus kuin nainen haluaa, hinnasta piittaamatta?[/QUOTE]

Kuinka tyhmä oikein olet. Aloit pihistelemään väärässä paikassa. Jos sormuksen on tarkoitus olla naisen sormessa loppuelämän ajan, niin sen pitää olle juuri se oikea, eikä mikään muu vähän sinne suuntaan kelpaa.

Tuosta naisen kommentista olisi viimeistään pitänyt tajuta, mistä kenkä puristaa. Haluatko tosiaan pilata suhteesi parinsadan euron takia?

Mieheni antoi minun valita oman sormukseni, eikä puuttunut siihen millään tavalla. Olisi varmasti jäänyt ostamatta koko sormus, jos olisi pitänyt miehen maun mukainen sormus laittaa sormeen. Edelleen 12 vuoden jälkeen pidän sormustani kauniina, enkä halua ottaa sitä ikinä pois sormestani.

Jos pakotat tulevan vaimosi ottamaan jonkun halvan kammotuksen sormeensa, niin hän muistaa joka kerta sitä katsoessaan pihiytesi ja asiaan liittyvän pahan mielensä. Mikäli sinulla on yhtään järkeä päässä, niin pyydä anteeksi typeryyttäsi ja mars ostamaan se naisesi unelmasormus.

tuleva avioliittosi on melko varmastii pilalla. Kaikkea minkä särkee ei voi korjata. Nainen luultavasti jättää sinut jossain vaiheessa. Periaatteessa et tehnyt mitään virhettä, mutta maailma ei ole reilu. Jos kuvittelet että naisten kanssa järkipuhe auttaa, niin olet väärässä.

Naiset ovat epärationaalisia. Niiden kanssa voi teoriassa pärjätä jos oppii "lukemaan" heidän ajatuksiaan. Tämä palsta on yksi apukeino siihen. Hyvä että kysyit neuvoa täältä etkä miesvaltaiselta palstalta. Siellä vastaukset olisivat olleet varmasti aivan erilaisia.

[QUOTE="vaimoke";30768063]Selvä peli. Nainen rakastui siihen sormukseen ja halusi sen, sinä torppasit sen. Naiselle tuli olo että sinä et pitänyt siitä tai/ja se on sinun kukkarolle liian kallis. Eli naisellinen loukkaantuminen.

Ihan vinkkinä vaan jatkoa ajatellen, kerro missä hintaluokassa olet valmis sormuksia katselemaan, ja kun kyse on naisen sormuksesta eikä sinun niin annat naisen valita sormuksensa ihan itse. Jos hän johonkin ihastuu niin ei sitten enää ehdotella että jooooosko nyt mentäis vielä kattelemaan vähän muunlaisia..... vaan sanotaan että jos tuon haluat niin pistetään pakettiin.[/QUOTE]

Juuri näin. Ja jos aloittajan rahavarat ei riitä, niin sitten voi ehdottaa, josko vaimoke maksaisi loppuosan itse. Me maksoimme miehen kanssa molempien sormukset puoliksi. Kihlasormuksia kummallakaan ei ole, ainoastaan vihkisormus on molemmilla.

tuo 600 euroa on kyllä rosi halpa hinta vihkisormuksesta.. minä en ole mikään viimeisen päälle merkki-uskollinen tai muutenkaan millään "koreileva", enemmänkin juntti :D ja mun sormukseni maksoi 1500€.. tingin sittenhäiden alla muista jutuista mutta sormuksen piti olla juuri se oikea ja täydellinen (mies tämän itseasiassa bongasi ensin) koska sitä käytän päivittäin vuosiavuosavuosia eteenpäin :)

tuosta kihlasormuksen siunaamisesta tuli mieleeni että en ole kuulutkaan että naisen vanha sormus siunataan "uuteen käyttöön" , yleensä vissiin miehen?
serkkuni ja hänen miehensä kihlat sulatettiin yhteen ja niistä tehtiin miehelle vihkisormus ja serkkuni sai uuden vihkisoirmuksen ja näin ollen käyttää vaih yhtä sormusta :)

tuleva avioliittosi on melko varmastii pilalla. Kaikkea minkä särkee ei voi korjata. Nainen luultavasti jättää sinut jossain vaiheessa. Periaatteessa et tehnyt mitään virhettä, mutta maailma ei ole reilu. Jos kuvittelet että naisten kanssa järkipuhe auttaa, niin olet väärässä.

Naiset ovat epärationaalisia. Niiden kanssa voi teoriassa pärjätä jos oppii "lukemaan" heidän ajatuksiaan. Tämä palsta on yksi apukeino siihen. Hyvä että kysyit neuvoa täältä etkä miesvaltaiselta palstalta. Siellä vastaukset olisivat olleet varmasti aivan erilaisia.

Eihän tuossa mitään ajatuksia tarvinnut lukea, kun nainen kertoi selvästi, mistä piti.

[QUOTE="joopajoo..";30768610]Sen verran naista puolustaakseni täytyy sanoa että olen itse sanonut naiselle maksavani tämän vihkisormuksen, miellän että asian kuuluu mennä niin.

Sormuksen hinnasta olisi ehkä tosiaan pitänyt keskustella etukäteen... Itsekään en juuri ollut selvillä sormusten hinnoista, viittäsataa nyt tosiaan olin ajatellut eräänlaiseksi kipurajaksi mutta katsotaan nyt miten asia menee, kun nainen kerran itse aikoo ostaa sormuksensa.[/QUOTE]

Aloititko keskustelun illalla pahoittelemalla typeryyttäsi ja kertomalla että ostat ehdottomasti tulevalle vaimollesi juuri sen kyseisen 600€ sormuksen?
Vai puhumalla siitä itse mielessäsi asettamastasi hintakatosta?

Mä oon vähän sitä mieltä nyt, että jos sinä kerran olet sanonut sormuksen ostavasi, niin ostat sen minkä vaimo haluaa etkä nillitä hinnasta koska 600€ sormus on oikeasti edullinen, monet maksaa paaaaljon enemmän. Ja ei, ei ole kyse hinnasta (että sormuksen tulisi ehdottomasti olla kallis) mutta jos vaimosi on tuohon ihastunut niin tottakai hänen pitää se saada eikä joku halpa hirvitys vain sen takia että SINÄ et halua sitä hänen suosikkiaan ostaa. Jos muut vaimosi katsomat sormukset oli vielä kalliimpia hän varmasti osittain valitsi sen koska ajatteli että sinäkin siitä pidät (halpa hinta, hän varmasti tietää että olet tarkka rahankäyttäjä). Sormus on vaimosi sormessa mahdollisesti loppuiän, joten on tärkeää että se on mieluinen. Tingi se satanen vaikka hääkukista tai viinasta mutta älä sormuksesta.

Eikö sua muka yhtään hävettäis häissä kun kaikki pyytäis sun vaimoa näyttämään sormusta (kun tapana on että vaimo toisen sormeensa laittaa) ja hän vastaisikin että ostaa myöhemmin kun ette nyt löytäneet sopivaa/olit liian pihi?

Nyt pyydät anteeksi typeryyttäsi ja menette ostamaan sen sormuksen. (Siitäkin voi yrittää tinkiä).

[QUOTE="vaimo";30768919]Eihän tuossa mitään ajatuksia tarvinnut lukea, kun nainen kertoi selvästi, mistä piti.[/QUOTE]

no jos olisi osannut lukea kuinka tärkeä asia tämä oli naiselle, niin hän olisi ostanut tuon sormuksen, eikä pyytänyt katselemaan "vielä muita vaihtoehtoja".

Ilmeisestikään kommunikaatio ei siellä morsiamen ja sulhasen välillä edelleenkään pelaa... Sepä se on tärkeämpää saada kuntoon kuin mikään sormus koskaan.

Kysyithän ap tulevalta vaimoltasi PERUSTEET sille, miksi a) ei halua sormusta nyt b) aikoo kustantaa sellaisen ITSE. Jos et kysynyt, kysy. Jos ei tule vastausta, tuskin morsian edes tuota mieltä on, ei vaan osaa puhua.

Jos mahdollista, nin kannattaa mennä vielä amiksen jälkeen johonkin jatkokoulutukseen, tai säästää muutama vuosi, että on varaa ostaa edes kämäinen 600 euron sormus morsiamelle...

Hah. Kyllä nyt hävettää olla nainen. Siis mitä helvetin prinsessoja te kuvittelette olevanne että miehen pitäisi kustantaa mikä tahansa mihin rakastutte kun on kerta luvannut?! Eli jos mä rakastun miljoonan maksavaan timanttikoruun, pitääks miehen ostaa se mulle kun lupas että kustantaaa mulle korun?!

Hävettäs käydä tolla verukkeella miehen rahapussilla. Ja onhan se kiva sit kun yks kaunis päivä se tonnien sormus katoaa. Ei oo rajaa järjenköyhyydellä eikä näköjään rikkaudellakaan.

Yhteistyössä