Lapsen hankinta ja parisuhde (OM)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lapsia?

Vieras
Meillä tilanne, että mies ei pysty lisääntymään, tämä siis ollut tiedossa jo kun suhde alkoi.
Itse haluan lapsia, yhden ainakin tai mielellään kaksi.

Nyt suhdetta takana yli 5 vuotta, mies yli 30 ja itse muutaman vuoden alle.
Kovasti haluaisin hankkia lapsia nyt, ennen kuin itse täytän 30v, mutta mies ei tunnu kuitenkaan olevan valmis.
asiasta on puhuttu ja puhuttu, ei halua estää minua, mutta haluaisi opiskella ensin, nyt hakenut toiseen amk:hon, koulu alkaisi tammikuussa jos pääsee sisään.
Itse koen olevani jo "vanha" ja en jaksaisi odottaa.

Mikä on liian myöhäistä hankkia lapsia? Voiko vielä 35 vuotiaana hankkia?
Vai onko se ero tässä tilanteessa.
Yksin en halua lapsen kanssa jäädä.

No jaa, mä olen 33v ja just aloin uuteen parisuhteeseen. Mies haluaa lapsia sitten joskus..mutta ehdottomasti haluaa. Että kyllä tässä varmaan siihen 35v ainakin menee.

Tosin mulla jo onneksi kaksi lasta ennestään.

Sitä tässä ihmettelen, että miksi oot alkanut suhteeseen miehen kanssa joka ei voi saada lapsia ja sä niitä kuitenkin haluat?

Tarkoituksena olisi mennä hedelmöityshoitoihin, koska eikö niihin ole oikeutettu jos ei pysty lisääntymään?

Ja ihmisenä mies on sitä mitä haluan, puhuu ja pussaa, on itsenäinen, mutta haluaa läheisyyttäkin.

Miksi vauva estäisi miehen opiskelut tai opiskelu vauvan? Sitä en ymmärrä.. Mitä jos hän sanoo kun opiskelut on loppu, että ei vielä. Hän haluaa luoda ensin uraa, opiskella lisää tms?

Koska teillä pakko mennä hoitoihin, niin ehdottomasti nyt sinne hakeutumaan. Jos ette mee yksityiselle, niin hoitoihin on jonoa. Helposti menee yli puoli vuotta ennen kuin olette miettimässä hoitoja. Lisäksi et välttämättä raskaudu ekasta kerrasta. Lisäksi kunnalla on ikäraja kuinka vanhoja hoidetaan (40v) eli jos myöhemmin hakeudut voi sitten jo ikäkin tulla kohta vastaan jos hoidoissa kestää.

Voihan niitä lapsia yrittää hankkia vaikka yli nelikymppisenäkin, eri asia että tuleeko niitä sitten enää. En suosittele enää kamalan kauan odottamaan. Viisi vuotta parisuhdetta on jo aika pitkä aika. Yritä nyt vaan jutella toiveestasi miehen kanssa niin että pääsette samalle sivulle ajatuksissanne. Miestä luultavasti mietityttää monikin asia tilanteessanne, mutta eipä se lykkäämällä parane.

Voihan niitä lapsia yrittää hankkia vaikka yli nelikymppisenäkin, eri asia että tuleeko niitä sitten enää. En suosittele enää kamalan kauan odottamaan. Viisi vuotta parisuhdetta on jo aika pitkä aika. Yritä nyt vaan jutella toiveestasi miehen kanssa niin että pääsette samalle sivulle ajatuksissanne. Miestä luultavasti mietityttää monikin asia tilanteessanne, mutta eipä se lykkäämällä parane.

Saakohan hedelmöityshoitoja enää yli 40-v.

Kehotan alkamaan toimiin nyt. Me odotimme 33-vuotiaaksi kunnes yritimme esikoista ja niinhän siinä kävi ettei se vauva tullutkaan napista painamalla. Yli vuoden odotimme ja olimme menossa jo lapsettomuustutkimuksiin. Haave toisesta taitaa jäädä haaveeksi, koska iän puolesta en raskaudu enää helposti.

Vauva ei estä opiskelua tai työtä, mutta ehtona on että molemmat auttavat toisiaan. Minä jäin yksin vauvan kanssa ja mies teki uraa, nyt eropaperit vetämässä. Jos autatte toisianne niin varmasti mies voi opiskella. Elätte vielä muutaman vuoden niin yöheräilyt ja perushoito vaan vaikeutuu, ette te tuosta nuorene ja mitä vanhemmaksi elää, sitä pahempaa on univelka.

Miten meinaat että se lapsi elätetään jos toinen opiskelee ja toinen on äityslomalla? Opintolainallako?

Minä olen työtön yh, eiköhän kaksi ihmistä pysty elättämään lapsenkin. Ei Suomessa lasten tarvitse olla ilman vaatteita tai kattoa pään päällä. Pienilläkin tuloilla voi ostaa vauvajuttuja, esim. kirppareilta ja käytettynä. Kyse on kyvystä priorisoida.

Minä olen työtön yh, eiköhän kaksi ihmistä pysty elättämään lapsenkin. Ei Suomessa lasten tarvitse olla ilman vaatteita tai kattoa pään päällä. Pienilläkin tuloilla voi ostaa vauvajuttuja, esim. kirppareilta ja käytettynä. Kyse on kyvystä priorisoida.
Ei, vaan kyse on siitä että kaikilla ei riitä pokka tehdä lapsia yhteiskunnan eläteiksi. Sinäkään et elätä itse lapsiasi, vaan me muut tehdään se verojen kautta. Häpeäisit edes.

Ei, vaan kyse on siitä että kaikilla ei riitä pokka tehdä lapsia yhteiskunnan eläteiksi. Sinäkään et elätä itse lapsiasi, vaan me muut tehdään se verojen kautta. Häpeäisit edes.
Kaikki me olemme yhteiskunnan elättejä jossain vaiheessa elämää, vai etkö itse ole koskaan nostanut lapsilisää, opintotukea, työmarkkinatukea, äitiysrahaa, vanhempainrahaa, tai meinannut aikanaan jäädä eläkkeelle? Lapsia on pakko tehdä silloin kun niitä voi vielä saada, ja se sama äitiysraha tulee niille työssäkäyvillekin. Ja kerkeää sitä käymään töissä sitten kun lapset on tehty. Kaikki vähänkään nykyajasta perillä olevat tietävät kyllä, että lapsettoman nuoren naisen on todella vaikea saada vakituista työpaikkaa, koska työnantajat olettavat hänen jäävän heti äitiyslomalle. Töitä on helpompi saada sitten kun lapset on tehty.

Yhteistyössä