Ei voi olla noin vaikea vastata selkeään kysymykseen. Oletko sä poliitikko?
Silloin, kun jonkun tietyn kansanosan rikokset kehotetaan sivuuttamaan, unohtamaan ja leikkimään ettei sellaista ole koskaan tapahtunut on kyse jostakin paljon vakavammasta, kuin rasismin ehkäisystä.
Mikäli tahdotaan pienten lasten osalta ehkäistä rasismia, niille kerrotaan, että ihmisiä on erivärisiä eikä ne ole sen parempia tai huonompia. Lapsille kerrotaan myös, että ketään ei saa nimitellä, oli se sitten lihava, laiha, pitkä, lyhyt, tumma, vaalea, vihreä tai neliskanttinen.
Ymmärrän kyllä halusi puolustella pajunköyttä, jota meille syötetään.
Toiseksi, mä en usko ikinä, että yksikään rasisti tai kriittisesti maahanmuuttajia kohtaan haukkuisi täällä 10- vuotiaita lapsia mamupatjoksi. Enemmänkin kyseistä touhua on esiintynyt siellä hyvin suvaitsevaisten naisten puolella, joiden mielestä raiskatut ovat itse kerjänneet raiskauksiaan.
Että mä en sinuna lähtisi leimaamaan ketään tai mitään sillä perustein, mitä joku anonyyminä huutelee nettipalstalla.
Ja ei, mun mielestä yhtäkään lasta ei kutsuta mamupatjaksi eikä huoraksi eikä miksikään vastaavaksi. Tuon ikäiset ovat lapsia.