Poliisi epäilee: Turvapaikanhakija houkutteli tyttöä seksiin Halikossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla menee niin yli ymmärryksen tämä touhu, että ei vaan pysty ymmärtämään. Onko nämä siis Rock tähtiä jota pikkutytöt ja kaikki muut käy tuolla fanittamassa.
En tajua enää mitään ja jotenkin tulee olo, että menkää pyörimään sinne kaikki lapsista lähtien, vetäkää viinaa ja huumeita, ei jaksa enää kiinnostaa. Lasten vanhemille homma tuntuu olevan myös aivan hälläväliä touhua, niin miksi minuakaan pitäisi enää kiinnostaa.

Hahaha!! Niillä on parempi ulkonäkö kun suomalaisilla miehillä sen takia ne siellä pörrää.

Eivätkö vanhemmat todellakaan älyä ohjeistaa lapsiaan ettei vastaanottokeskusten maille mennä? Ihan sama kuin se ettei sairaalan piha-alueella notkuta aikaa viettäen. Tai tehdasalueella. Tai ammattikoulun pihalla ellei itse oo oppilaana.

tolla opetushallituksen vaimikäsenytoli, lapulla ei ole nyt tässä tph asiassa mitään tekemistä.
se ohjeistaa kouluja siihen kuinka siellä oppilaiden välisiä välejä käsitellään.
se ei käske suvaitsemaan yhtään raiskausta tms, vaan tarkoittaa sitä et jos koulussa on maahanmuuttajataustaisia niitä ei huudella vitun apinoiksi.
ikävien asioiden sivuuttamisella taas tarkoitetaan sitä, et se ekaluokkalainen muslimi ei ole syypää pariisin iskuihin, vaikka isukki kotona niin väittääkin.

järkyttävää ollu lukea esim sen kissanrääkkääjän takia koko koulu, oppilaat jne on luokiteltu ties miksi, uhkaillaan muka nokkelasti kysellen et mistäs materiaalista ne teidän rakennukset on jne ketähän noi uhkailut ym järkyttää? niitä samoja oppilaita jotka jo järkyttyi siitä videosta, mut teillehän sillä ei ole mitään merkitystä.

Miksi ohjeissa ei sitten lue, että maahanmuuttajille ei saa huudella, että ne on vitun apinoita?
Miksi ohjeistuksessa käsketään valehtelemaan? Eritoten jostain sellaisesta asiasta, josta voi olla lapselle hyvin tuhoisia seurauksia?
Eikö sun mielestä ole kohtuullista varoittaa lapsia siitä, että tietyistä kulttuureista tulevilla saattaa olla madaltunut kynnys tehdä sellaisia asioita lapselle, joita suomessa ei saa tehdä? Siitä syystä on parempi olla olematta tekemisissä yhdenkään tuntemattoman aikuisen ihmisen kanssa, sensijaan, että lapsia tungetaan väkisin johonkin vokkeihin täysin tuntemattomien ja vieraiden ihmisten keskelle ikäänkuin se olisi ihan ok? Mulle on lapsena opetettu, että vieraille ei puhuta, niille ei avata ovea, ei kerrota nimeä ja lähdetään tilanteesta pois... miksi tällainen perussääntö pitää sivuuttaa maahanmuuttajien kanssa?

Suomalaisia kehotetaan unohtamaan ennakkoluulot ja menemään tutustumaan turhapaikanhakijoihin. Samalla nämä kotoutuvat kuulemma paremmin Suomeen.

Näin ohjeistetaan mm. opetushallituksen toimesta, samoin spr:n ja vastaanottokeskusten johtajien, samoin suvakit. Myös ministerit ja poliisi ovat sanoneet, ettei ole syytä olla huolissaan turvallisuuden puolesta, eikä saa lietsoa vihaa, kun jonkun vokin lähellä on varoiteltu raiskauksista lappusilla.

Koittakaa nyt päättää, pitääkö turvapaikanhakijoihin mennä tutustumaan vai eikö sinne saa mennä?

Juuri näin.

Mutta kun ei edes ole, olen nähnyt ja suurin osa tosi rumia.

Ja lyhyitä.
Eivätkö vanhemmat todellakaan älyä ohjeistaa lapsiaan ettei vastaanottokeskusten maille mennä? Ihan sama kuin se ettei sairaalan piha-alueella notkuta aikaa viettäen. Tai tehdasalueella. Tai ammattikoulun pihalla ellei itse oo oppilaana.

Kuten tässä on jo aiemmin sanottu, se voi olla hieman hämmentävää niin lapsille kuin joillekkin vanhemmille, kun ensin toitotetaan, että pitää tutustua ja koulukin kannustaa menemään kyseisiin paikkoihin omalla vapaa- ajallaan ja sitten sinne ei yhtkäkkiä olekkaan turvallista mennä?

Ei minusta sovi oikein monikulttuurisuuden ihanteisiin, että kielletään toiseen kulttuuriin liittyvät eroavaisuudet ja valehdellaan, että ihan samanlaisia ne on kuin suomalaisetkin.

Eikö monikulttuurisuuden ihanne pitäisi olla että kulttuurien väliset erot tunnistetaan ja hyväksytään?

edelleen toi ohjeistus koskee sitä miten toimitaan jos koulussa esiintyy rasismia.
jos joku/jotkut esim huutelee vitun raiskaria tokaluokkalaiselle tms

ihan samalla lailla kuin kivakouluprojektissa ohjeistetaan toimimaan kiusaustapauksissa

ja voitte vaikka lukea tuosta ohjeistuksesta pari ensimmäistä riviä, josta tää selviää jos vain haluaa ymmärtää lukemaansa.

Ja lyhyitä.

Kuten tässä on jo aiemmin sanottu, se voi olla hieman hämmentävää niin lapsille kuin joillekkin vanhemmille, kun ensin toitotetaan, että pitää tutustua ja koulukin kannustaa menemään kyseisiin paikkoihin omalla vapaa- ajallaan ja sitten sinne ei yhtkäkkiä olekkaan turvallista mennä?

Siis OIKEASTI kannustetaan?

Mä en ikinä päästäisi lapsiani lähellekään. Enkä mä edes pelkää paikan asukkeja hillittömästi vaan ajatus siitä, että sinne sattuu supisuomalainen polttopulloryhmä samaan aikaan... Hengenvaarallisia paikkoja!

edelleen toi ohjeistus koskee sitä miten toimitaan jos koulussa esiintyy rasismia.
jos joku/jotkut esim huutelee vitun raiskaria tokaluokkalaiselle tms

ihan samalla lailla kuin kivakouluprojektissa ohjeistetaan toimimaan kiusaustapauksissa

ja voitte vaikka lukea tuosta ohjeistuksesta pari ensimmäistä riviä, josta tää selviää jos vain haluaa ymmärtää lukemaansa.

Mites ohjeistetaan toimimaan silloin kun mamut kiusaavat rasistisesti suomalaisia lapsia?

Miksi ohjeissa ei sitten lue, että maahanmuuttajille ei saa huudella, että ne on vitun apinoita?
Miksi ohjeistuksessa käsketään valehtelemaan? Eritoten jostain sellaisesta asiasta, josta voi olla lapselle hyvin tuhoisia seurauksia?
Eikö sun mielestä ole kohtuullista varoittaa lapsia siitä, että tietyistä kulttuureista tulevilla saattaa olla madaltunut kynnys tehdä sellaisia asioita lapselle, joita suomessa ei saa tehdä? Siitä syystä on parempi olla olematta tekemisissä yhdenkään tuntemattoman aikuisen ihmisen kanssa, sensijaan, että lapsia tungetaan väkisin johonkin vokkeihin täysin tuntemattomien ja vieraiden ihmisten keskelle ikäänkuin se olisi ihan ok? Mulle on lapsena opetettu, että vieraille ei puhuta, niille ei avata ovea, ei kerrota nimeä ja lähdetään tilanteesta pois... miksi tällainen perussääntö pitää sivuuttaa maahanmuuttajien kanssa?

jo edelliselle yritin selittää et tuo ohjeistus koskee koulussa tapahtuvaa rasismia ja sen käsittelyä, sillä ei ole vokkien kanssa mitään tekemistä. ymmärrätkö?

on ihan eriasia sitten miten niiden tutusumisien jne kanssa pitäisi toimia, en siihen nyt tällä kertaa ota kantaa, kommentoin vaan tuota et toi oheistus ei nyt kuulunut tähän vok asiaan pätkääkään.

mitä mieltä muuten olet noista 10v tyttöjen haukkumissta mamupatjoiksi? pitäiskö koululaisia ohjeistaa myös siitä, et rasistit pitää heitä ala-arvoisina ihmisinä, ja niitäkin kannattaa välttää? tai ohjeistaa siitä, et koulujen asuntoloissa voi olla vaarassa menettää henkensä, kun jonkun mielestä ne voi polttaa koska siellä koulussa opiskelee myös maahanmuuttajia?

jo edelliselle yritin selittää et tuo ohjeistus koskee koulussa tapahtuvaa rasismia ja sen käsittelyä, sillä ei ole vokkien kanssa mitään tekemistä. ymmärrätkö?

on ihan eriasia sitten miten niiden tutusumisien jne kanssa pitäisi toimia, en siihen nyt tällä kertaa ota kantaa, kommentoin vaan tuota et toi oheistus ei nyt kuulunut tähän vok asiaan pätkääkään.

mitä mieltä muuten olet noista 10v tyttöjen haukkumissta mamupatjoiksi? pitäiskö koululaisia ohjeistaa myös siitä, et rasistit pitää heitä ala-arvoisina ihmisinä, ja niitäkin kannattaa välttää? tai ohjeistaa siitä, et koulujen asuntoloissa voi olla vaarassa menettää henkensä, kun jonkun mielestä ne voi polttaa koska siellä koulussa opiskelee myös maahanmuuttajia?

Ei voi olla noin vaikea vastata selkeään kysymykseen. Oletko sä poliitikko?
Silloin, kun jonkun tietyn kansanosan rikokset kehotetaan sivuuttamaan, unohtamaan ja leikkimään ettei sellaista ole koskaan tapahtunut on kyse jostakin paljon vakavammasta, kuin rasismin ehkäisystä.
Mikäli tahdotaan pienten lasten osalta ehkäistä rasismia, niille kerrotaan, että ihmisiä on erivärisiä eikä ne ole sen parempia tai huonompia. Lapsille kerrotaan myös, että ketään ei saa nimitellä, oli se sitten lihava, laiha, pitkä, lyhyt, tumma, vaalea, vihreä tai neliskanttinen.

Ymmärrän kyllä halusi puolustella pajunköyttä, jota meille syötetään.

Toiseksi, mä en usko ikinä, että yksikään rasisti tai kriittisesti maahanmuuttajia kohtaan haukkuisi täällä 10- vuotiaita lapsia mamupatjoksi. Enemmänkin kyseistä touhua on esiintynyt siellä hyvin suvaitsevaisten naisten puolella, joiden mielestä raiskatut ovat itse kerjänneet raiskauksiaan.
Että mä en sinuna lähtisi leimaamaan ketään tai mitään sillä perustein, mitä joku anonyyminä huutelee nettipalstalla.

Ja ei, mun mielestä yhtäkään lasta ei kutsuta mamupatjaksi eikä huoraksi eikä miksikään vastaavaksi. Tuon ikäiset ovat lapsia.

Ei voi olla noin vaikea vastata selkeään kysymykseen. Oletko sä poliitikko?
Silloin, kun jonkun tietyn kansanosan rikokset kehotetaan sivuuttamaan, unohtamaan ja leikkimään ettei sellaista ole koskaan tapahtunut on kyse jostakin paljon vakavammasta, kuin rasismin ehkäisystä.
Mikäli tahdotaan pienten lasten osalta ehkäistä rasismia, niille kerrotaan, että ihmisiä on erivärisiä eikä ne ole sen parempia tai huonompia. Lapsille kerrotaan myös, että ketään ei saa nimitellä, oli se sitten lihava, laiha, pitkä, lyhyt, tumma, vaalea, vihreä tai neliskanttinen.

Ymmärrän kyllä halusi puolustella pajunköyttä, jota meille syötetään.

Toiseksi, mä en usko ikinä, että yksikään rasisti tai kriittisesti maahanmuuttajia kohtaan haukkuisi täällä 10- vuotiaita lapsia mamupatjoksi. Enemmänkin kyseistä touhua on esiintynyt siellä hyvin suvaitsevaisten naisten puolella, joiden mielestä raiskatut ovat itse kerjänneet raiskauksiaan.
Että mä en sinuna lähtisi leimaamaan ketään tai mitään sillä perustein, mitä joku anonyyminä huutelee nettipalstalla.

Ja ei, mun mielestä yhtäkään lasta ei kutsuta mamupatjaksi eikä huoraksi eikä miksikään vastaavaksi. Tuon ikäiset ovat lapsia.

väännänkö rautalangasta? tossa ohjeistetaan miten 10v pitää suhtautua toiseen 10v oppilaaseen, ei sitä, miten suhtaudutaan vieraaseen mieheen, kansalaisuudesta riippumatta.

käsitätkö?

on täysin eriasia keskustella sitten kultturieroista, tai minkälaisia uhkia maalimassa on, ne ei kuulu siihen asiaan miten ne lapset toisiaan kohtelee siellä koulussa.

ja luitko tätä ketjua? siellähän se seisoo jo otsikossa ja parissa ekassa viestissä.

Raavaat ja aseistetut poliisit uskaltavat mennä vokkeihin vain useamman partion voimin, mutta lapsia ohjeistetaan menemään keskenänsä tutustumaan poliisien pelkäämiin ihmisiin...

Jotenkin musta taas kerran tuntuu että suomalaisten ohjeistuksien lukutaito on sitä luokkaa, että pian meilläkin on t-paidoissa kuvallinen varoitus siitä ettei sitä saa syödä.

Kysyn edelleen tätä samaa, miksi erilaisia kulttureita ei voi opettaa rehellisesti ja naisten sekä tyttöjen asemaa minkälainen se on näiden ihmisten lähtömaissa.
Onko rehellisyys ja faktat nykyään kiellettyä. Myös lasten olisi hyvä saada faktoihin perustuvaa tietoa jotta he ymmärtäisivät eri kulttuureita ja ihmisiä paremmin.

Kysyn edelleen tätä samaa, miksi erilaisia kulttureita ei voi opettaa rehellisesti ja naisten sekä tyttöjen asemaa minkälainen se on näiden ihmisten lähtömaissa.
Onko rehellisyys ja faktat nykyään kiellettyä. Myös lasten olisi hyvä saada faktoihin perustuvaa tietoa jotta he ymmärtäisivät eri kulttuureita ja ihmisiä paremmin.

kyllä niitä opetetaan, ikään kuuluvalla tavalla. ei ekaluokkalaisille puhuta raiskauksita tms, ja noita terrori-iskuja jne käydään läpi ikätason mukaisesti, ihan samalla lailla kuin käytiin wtc iskujen aikaankin.

väännänkö rautalangasta? tossa ohjeistetaan miten 10v pitää suhtautua toiseen 10v oppilaaseen, ei sitä, miten suhtaudutaan vieraaseen mieheen, kansalaisuudesta riippumatta.

käsitätkö?

on täysin eriasia keskustella sitten kultturieroista, tai minkälaisia uhkia maalimassa on, ne ei kuulu siihen asiaan miten ne lapset toisiaan kohtelee siellä koulussa.

ja luitko tätä ketjua? siellähän se seisoo jo otsikossa ja parissa ekassa viestissä.

Jos puhutaan siitä, miten 10 vuotiaan tulee kohdella toista 10 vuotiasta, niin miksi helvetissä siellä kehotetaan sivuuttamaan kaikki väärät teot ja keskittymään positiivisiin. Onko se ok, että koska Petteri on nigerialainen, niin ei puhuta siitä, että se puree, potkii, räkii ja kiusaa Nooraa päivittäin koulussa, vaan keskitytään siihen, että se on hyvä matikassa???? Onko tä sun mielestä ok?

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä