Poliisi epäilee: Turvapaikanhakija houkutteli tyttöä seksiin Halikossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanko totta, että on Opetushallituksen sivu? Ja tiedoksi: sieltä on poistettu YKSI VIRKE, jossa kehotetaan jättämään noteeraamatta kaikki monikulttuurisuuteen negatiivisesti suhtautuvat kommentit.

Ps. olen itse opettaja.

http://www.edu.fi/

no ehkä kannattaisi ottaa selvää, opettajana siis.

ja en lukenut niin tarkkaan, mut viestissä sanottiin et on poistettu tuo kohta, luulin että puhuttiin siitä kohdasta joka tähän ketjuun oli linkitetty, se kun ei ollut koko juttu alunperinkään.

mutta hyvä että on poistettu.

http://www.edu.fi/

no ehkä kannattaisi ottaa selvää, opettajana siis.

ja en lukenut niin tarkkaan, mut viestissä sanottiin et on poistettu tuo kohta, luulin että puhuttiin siitä kohdasta joka tähän ketjuun oli linkitetty, se kun ei ollut koko juttu alunperinkään.

mutta hyvä että on poistettu.

Siis mitä ottaa selvää? En tajua kirjoituksestasi yhtään mitään. Tässä on Miinan ja Villen sivu: http://www.edu.fi/miina_ville_ja_ku...telun_vapaus/suvaitsevaisuus_rasismi_ja_sorto

Tuo negatiivisuus-kohta on poistettu nykyversiosta.

Ihanko totta, että on Opetushallituksen sivu? Ja tiedoksi: sieltä on poistettu YKSI VIRKE, jossa kehotetaan jättämään noteeraamatta kaikki monikulttuurisuuteen negatiivisesti suhtautuvat kommentit.

Ps. olen itse opettaja.
Onneksi voimme opettaa lapsille kriittistä ajattelua kotona kaikkea kohtaan myös monikulttuurisuutta. Harmi, että kouluissa on jotain pyhiä uskonkappaleita joihin suhtaudutaan kritiikittömästi.

Meidän pitää valistaa ja tehdä parempaa kasvatustyötä kotona, jotta lapsia ei aivopestä joidenkin pyhiin dogmeihin ja uskonkappaleisiin.

Onneksi voimme opettaa lapsille kriittistä ajattelua kotona kaikkea kohtaan myös monikulttuurisuutta. Harmi, että kouluissa on jotain pyhiä uskonkappaleita joihin suhtaudutaan kritiikittömästi.

Meidän pitää valistaa ja tehdä parempaa kasvatustyötä kotona, jotta lapsia ei aivopestä joidenkin pyhiin dogmeihin ja uskonkappaleisiin.

Vihje: kaikki opettajat eivät ajattele monikulttuurisuudesta näin.

Siis mitä ottaa selvää? En tajua kirjoituksestasi yhtään mitään. Tässä on Miinan ja Villen sivu: http://www.edu.fi/miina_ville_ja_ku...telun_vapaus/suvaitsevaisuus_rasismi_ja_sorto

Tuo negatiivisuus-kohta on poistettu nykyversiosta.

luulin että se tässä ketjussa linkitetty ohjeistus oli kokonaan poistettu eikä vain sitä yhtä virkettä.mun moka.
kirjoitit vaan että se kohta oli poistettu, jos olisit kirjoittanut et yksi virke poistettu niin olisin varmaan ymmärtänyt, ollaan kuitenkin siitä kokonaisuudesta keskusteltu tai siis minä ainakin, eikä pelkästään yhdestä virkkeestä (vaikka siitä nyt kai enemmän kuin muista )

ja ottaa selvää tuosta edu:sta, aika paljon informaatiota jne opettajille

luulin että se tässä ketjussa linkitetty ohjeistus oli kokonaan poistettu eikä vain sitä yhtä virkettä.mun moka.
kirjoitit vaan että se kohta oli poistettu, jos olisit kirjoittanut et yksi virke poistettu niin olisin varmaan ymmärtänyt, ollaan kuitenkin siitä kokonaisuudesta keskusteltu tai siis minä ainakin, eikä pelkästään yhdestä virkkeestä (vaikka siitä nyt kai enemmän kuin muista )

ja ottaa selvää tuosta edu:sta, aika paljon informaatiota jne opettajille

No enköhän opettajan ole tutustunut jo ihan tarpeeksi tuohon.

Suomalaisia kehotetaan unohtamaan ennakkoluulot ja menemään tutustumaan turhapaikanhakijoihin. Samalla nämä kotoutuvat kuulemma paremmin Suomeen.

Näin ohjeistetaan mm. opetushallituksen toimesta, samoin spr:n ja vastaanottokeskusten johtajien, samoin suvakit. Myös ministerit ja poliisi ovat sanoneet, ettei ole syytä olla huolissaan turvallisuuden puolesta, eikä saa lietsoa vihaa, kun jonkun vokin lähellä on varoiteltu raiskauksista lappusilla.

Koittakaa nyt päättää, pitääkö turvapaikanhakijoihin mennä tutustumaan vai eikö sinne saa mennä?

Tottakai voi mennä tutustumaan, mutta samalla logiikalla kuin suomalaistenkin kanssa - eli josko nyt ensisijaisesti tutustuttaisiin saman ikäluokan ihmisiin, lapset lapsiin ja aikuiset aikuisiin. Ei kukaan varmaan haluaisi että teinitytöt ensisijaisesti menisivät hengailemaan aikuisten suomalaistenkaan miesten kerhohuoneelle, joten en ymmärrä miksi joku 15-vuotias saati 10-vuotias menisi tutustumaan nimenomaan aikuisiin äijiin myöskään vastaanottokeskuksessa. Eikä kukaan varmaan ole ihan sitä tarkoittanutkaan kehottaessaan tutustumaan turvapaikanhakijoihin - varmaan näillä kehottajilla on ollut ajatuksena aika sukupuolittunut toiminta, kuten että turvapaikanhakijaäidit haettaisiin mukaan mll:n kahvilaan ja äijät johonkin miesten kerhoihin.

Tottakai voi mennä tutustumaan, mutta samalla logiikalla kuin suomalaistenkin kanssa - eli josko nyt ensisijaisesti tutustuttaisiin saman ikäluokan ihmisiin, lapset lapsiin ja aikuiset aikuisiin. Ei kukaan varmaan haluaisi että teinitytöt ensisijaisesti menisivät hengailemaan aikuisten suomalaistenkaan miesten kerhohuoneelle, joten en ymmärrä miksi joku 15-vuotias saati 10-vuotias menisi tutustumaan nimenomaan aikuisiin äijiin myöskään vastaanottokeskuksessa. Eikä kukaan varmaan ole ihan sitä tarkoittanutkaan kehottaessaan tutustumaan turvapaikanhakijoihin - varmaan näillä kehottajilla on ollut ajatuksena aika sukupuolittunut toiminta, kuten että turvapaikanhakijaäidit haettaisiin mukaan mll:n kahvilaan ja äijät johonkin miesten kerhoihin.

Miksi niitä ukkoja on sitten peluutettu teinien kanssa ja viety koululle tutustumaan?

Kyllä niissä tytöissä itsessäänkin on vikaa. Samanikäiset pojat on saaneet koulussa saman aivopesun mutta eivät ole menneet lankaan. Monet tytöt tuntee vetoa selvästi itseään vanhempiin poikiin.

Ei niissä tytöissä ole vikaa, vaan ovat normaaleja suomalaisia teini-ikäisiä tyttöjä (oletan, että nyt puhutaan teini-ikäsistä). Kaikentaustaiset pojat kiinnostavat, mutta se ei tarkoita, että tytöt tyrkyttäisivät itseään. Ikään kuuluu olla rohkea ja suomalaisessa kulttuurissa myös luottavainen. Jos riskeistä ei varoiteta eikä teroiteta, miten käyttäytymisiä tulkitaan eri kulttuureissa, ei ole missään nimessä tytön syy joutua ahdistelluksi. Ensisijaisesti syy on ahdistelijan (olipa sitten mistä kulttuurista ja taustasta tahansa) ja toisssijaisesti niiden henkilöiden, jotka eivät suhtaudu asioihin realistisesti vaan kaunistellen.

Ei niissä tytöissä ole vikaa, vaan ovat normaaleja suomalaisia teini-ikäisiä tyttöjä (oletan, että nyt puhutaan teini-ikäsistä). Kaikentaustaiset pojat kiinnostavat, mutta se ei tarkoita, että tytöt tyrkyttäisivät itseään. Ikään kuuluu olla rohkea ja suomalaisessa kulttuurissa myös luottavainen. Jos riskeistä ei varoiteta eikä teroiteta, miten käyttäytymisiä tulkitaan eri kulttuureissa, ei ole missään nimessä tytön syy joutua ahdistelluksi. Ensisijaisesti syy on ahdistelijan (olipa sitten mistä kulttuurista ja taustasta tahansa) ja toisssijaisesti niiden henkilöiden, jotka eivät suhtaudu asioihin realistisesti vaan kaunistellen.
Hyvin kirjoitettu, juuri näin. Lapset ja etenkin teinit käyttäytyvät usein hölmösti, ja siksi aikuisten vastuulla on heistä huolehtiminen.

Miksi niitä ukkoja on sitten peluutettu teinien kanssa ja viety koululle tutustumaan?

En osaa sanoa, kun en tunne tapauksia. Mutta kouluissa kyllä vierailee joskus eri tahoja edustavia aikuisia. Joten joku turvapaikanhakija kertomassa elämästään, kotimaastaan tai pakomatkastaan voi olla ihan asiallinen osa opetusohjelmaa. Ihan samoin kuin jos koululla vierailee ortodoksi, poliisi tai sotaveteraani. Fiksumpi ratkaisu tietysti olisi jo kielimuurin takia kutsua joku ajat sitten Suomeen muuttanut ja täällä asuva entinen turvapaikanhakija/pakolainen.

Mitä tuo tarkoittaa, että ukkoja peluutetaan teinien kanssa? Lähtökohtaisesti kuulostaa oudolta, jos teineille järjestetään ohjelmaa selvästi vanhempien miesten kanssa, koska ei sellainen ole täällä tapana muutenkaan - elleivät ne miehet satu olemaan jotain nuoriso-ohjaajia ja töissä nuorisotalolla tms.

no jos taustalla on rasismia niin silloin tietty toi ohjeistus on ok, ihan kummin päin tahansa, siis myös maahanmuuttajien potkimiseen puututaan.

mut ymmärsitkö sen eron jo, vai vieläkö olet sitä mieltä et kouluissa käsketään valehtelemaan?

Ymmärsinkö eron?
Meinaatko sä nyt tosissaan, että sun tulkintasi tekstinpätkästä muuttaa sitä, mitä siinä sanotaan johonkin suuntaan?
Tällaiset ohjeet eivät ole kuin raamattu. Niitä ei voi tulkita 45 eritavalla.

Ymmärsinkö eron?
Meinaatko sä nyt tosissaan, että sun tulkintasi tekstinpätkästä muuttaa sitä, mitä siinä sanotaan johonkin suuntaan?
Tällaiset ohjeet eivät ole kuin raamattu. Niitä ei voi tulkita 45 eritavalla.

eivät olekkaan kuin raamattu, mut ne on rasismitapauksien käsittelyyn tehdyt ohjeet ei ohjeet siitä miten koulussa yleisesti toimitaan, se ei ole mun tulkinta, vaan se lukee ihan siinä jutussa.
se ei tarkoita etteikö niitä oppilaita ohjeistettaisi edelleen varomasta vieraita, tai et niille einkerrottaisi muista negatiivisista asioista mitä meillä ja maailmalla tapahtuu.

Tällä hetkellä aikuinen suomalainen mies saa poliisit peräänsä, jos edes seisoo lähellä vastaanottokeskusta. Samaan aikaan selkeästi alaikäisiä suomalaisia tyttöjä kehotetaan tekemään lähempää tuttavuutta aikuisten mamu-äijien kanssa ja näitä äijiä viedään jopa yläasteelle tyttöihin tutustumaan.

Tällä hetkellä aikuinen suomalainen mies saa poliisit peräänsä, jos edes seisoo lähellä vastaanottokeskusta. Samaan aikaan selkeästi alaikäisiä suomalaisia tyttöjä kehotetaan tekemään lähempää tuttavuutta aikuisten mamu-äijien kanssa ja näitä äijiä viedään jopa yläasteelle tyttöihin tutustumaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015120420778258_uu.shtml

mistäköhän johtuu et saa poliisit peräänsä? kannattaiskohan syyttää näitä vatipäitä ennemmin, eikä turvapaikanhakijoita?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Ootteko tienneet tämmösestä?:

Sekä kansainvälisen lain että Euroopan lain mukaan meillä on 18 kuukauden sääntö – sen aikana voimme tehdä seulonnan. Siirtolaisia tulisi pitää pidätettyinä niin pitkään, että heidän taustansa on varmistettu.

Opetushallituksen asennekasvatuksen ohjeistuksessa neuvotaan mm. seuraavaa:

* Nostetaan esille ainoastaan positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia. Kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota.
* Nostetaan esille esimerkkejä positiivisesta kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista suuria uutisia.

normal_1735231907.jpg

Miten siis voisi olla lasten vika, jos heillä on uhkarohkealta tuntuva turvallisuudentunne ja vääränlainen käsitys riskeistä? Kun minä olin lapsi niin meitä varoiteltiin menemästä vieraiden kyytiin, ottamasta tuntemattomilta maistiaisia jne. Onpa ajat muuttuneet..

En oo vissiin juonu tarpeeks aamukahvia vielä. Mä luen varmaan väärin....mun on pakko lukea väärin.

Jos toi kirjoitus pitää paikkansa niin voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!!

Eiköhän järkikin sano, että tämä nykyisin valloillaan oleva "rasismi" ja "ennakkoluulot" ovat ihan perusteltuja.
Kysehän ei ole rasismista ja ennakkoluuloista vaan aidosta huolesta, pettymyksestä ja vihasta.

Ootteko tienneet tämmösestä?:

Sekä kansainvälisen lain että Euroopan lain mukaan meillä on 18 kuukauden sääntö – sen aikana voimme tehdä seulonnan. Siirtolaisia tulisi pitää pidätettyinä niin pitkään, että heidän taustansa on varmistettu.
:eek:
Uusi tieto mulle.
Mistä luit?

Hienoa!

Nyt kysymys kuuluukin: Milloin tuo laki otetaan käyttöön Suomessa?

Ei voi muuta kuin pyöritellä päätä. On tää järjetöntä touhua.
Saksassa poliisipäällikkö on ollut sitä mieltä jo pitkään, että turvapaikanhakijat tulisi pitää lukkojen takana.

Saksa ja Ruotsi saisivat kyllä ihan itse selvittää sotkunsa.
Ensin paskannetaan tahallaan lattalle ja sitten odotetaan että naapuri tulee siivoamaan sen.
Jos on niin tyhmä ettei tajua mennä pöntölle, kun hätä iskee, siivotkoon ite.

En oo vissiin juonu tarpeeks aamukahvia vielä. Mä luen varmaan väärin....mun on pakko lukea väärin.

Jos toi kirjoitus pitää paikkansa niin voi HYVÄÄ PÄIVÄÄ!!!

Kyllä se pitää paikkansa. Nykyisin lapsille valehdellaan härskisti koulussa. Vähän päälle kymmenen vuotiaat tytöt syötetään suoraan suden suuhun. Heitä ei varoiteta mamuista, vaan heitä suorastaan kannustetaan läheisempään tuttavuuteen aikuisten mamu-äijien kanssa.

Yhteistyössä