Auttakaa mua tekemään vaikea päätös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaxxxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli. Tapasin erään miehen 4kk sitten. Se oli samantien rakkautta ensisilmäyksellä. En ikinä ikinä ikinä ole tuntenut mitään sellaista, ja vielä että toinen tuntee aivan samalla tavalla. Meidän välillä on ihan älytön vetovoima, rakkaus ja toisen arvostus. Molemmat pitää toista täydellisinä ja juuri sellaisena mitä on "etsinyt" (kumpikaan ei siis etsinyt ketään, oikeasti).

No, eli siis. Mies on varattu. Ei naimisissa, ei lapsia. Pitkässä parisuhteessa, jossa on ollut pieniä töyssyjä tässä lähiaikoina. No anyways.

3kk me viestiteltiin joka päivä, kokoajan. Heti aamulla huomenet, viimeiseksi hyvät yöt. Näemme joka viikko, ja teemme paljon asioita yhdessä. Olemme kuin pari jo. Olen tavannut hänen ystäviään, ja niistä on jo tullut mun ystäviä.. Jos meidät näkee yhdessä jossain, meitä luullaan heti pariksi, vaikka emme tee julkisilla paikoilla mitään.

Voisi oikeasti sanoa, että olemme rakastuneita. Kaikki tuntuu niin luonnollisesti, niin pyytettömältä ja aidolta.

No mutta vasta nyt ollaan lähennetty fyysisesti, ja tietenkin se on tuonut omat ongelmansa, kun tunteet vaan syvenee.

No ongelma on se, ettei mies halua loukata tyttöystäväänsä, jättämällä hänet. Tai hän ei oikein osaa tehdä päätöstä. Mä olen se mitä hän haluaisi, ja toivoisi, mutta ei uskalla tehdä päätöstä tähän suuntaan, koska koko elämä muuttuu. Mutta mä en taas ymmärrä että me ollaan jo aikalailla sitouduttu toisiimme ja... tyttöystävää on jo loukattu.

Mitä mä teen? Mä en halua menettää miestä. Ollaan puhuttu monta kertaa jo näistä, ja ymmärrän että päätös on sairaan vaikea.. mutta. Jos se ei pysty tehdä päätöstä, niin kai mun täytyy? Ei paska. Miks mä olen joutunut tähän tilanteeseen :(

Tuota noin. Itse elin vuosikausia miehen kanssa, joka sitten piti suhdetta toisen naisen kanssa. Jätti minut ja meni yhteen tämän naisen kanssa. Nyt hän on pettänyt tätä uutta naista minun kanssa moooonta kertaa. Että kerran pettäjä, aina pettäjä. Näin se vaan ikävä kyllä on.

Tuota noin. Itse elin vuosikausia miehen kanssa, joka sitten piti suhdetta toisen naisen kanssa. Jätti minut ja meni yhteen tämän naisen kanssa. Nyt hän on pettänyt tätä uutta naista minun kanssa moooonta kertaa. Että kerran pettäjä, aina pettäjä. Näin se vaan ikävä kyllä on.

No ei ole :D Ei aina pettäjä petä, ei todellakaan. Jotkut voivat olla sarjapettäjiä, mutta ei nyt kaikki. Eli ei nyt yleistetä kuitenkaan.

Ap, miten kehtaat itseäsi sekä miestä vielä kiltiksi sanoa? Miten voit olla noin ilkeä, sinisilmäinen? Et ilmeisesti ymmärrä kuinka valtavan pahaa olet saattanut saada aikaan teoillasi, sinun ja tämän munattoman paskan vuoksi yhden ihmisen elämä voi olla pian pilalla pitkäksi aijaa ja osa luottamusta iäksi jäänyt taakse. Etenkin jos miehen avokilla jo etukäteen ongelmia niin tuollanen voi olla se viimeinen isku. Se, että sinä olet muuttan yhtäkkiä mielipiteesi pettämisestä ei tarkota sitä, että tuo teidän touhu olisi KOSKAAN oikein, vaikka kuinka yrität selittää ja vakuutella muuta.

Jatkoa edelliseen: itse olen tuntenut nyt 2,5v miehen jonka kanssa ollaan TODELLA paljon tekemisissä ja vieläkin olen onnellinen että hänen kanssa saan olla ja olen ihastunut häneen yhä. Alkuun oli perhosia vatsassa jo pelkästään siitä kun häntä ajattelin. Mutta koskaan, en koskaan olisi voinut alkaa hänen kanssaan pettää vaikka mieli tekisi ja kumpikin toistemme seurasta nautitaan. Ja puhutaan IHAN hirveästi ja todella henkilökohtaisia asioita, seksistäkin usein, ja pelleillään ihan kaikkea yms. Mutta olen sen alusta asti ymmärtänyt että en voi alkaa perheiden rikkojaksi vaikka itkin asiaa pitkään. Mutta minusta ei olisi näkemään muiden kärsimystä.

Jos minä olen edes vaarassa ihanstua varattuun mieheen, katkaisen samantien välit melkein kokonaan. Kun ei pitkään aikaan puhu jonkun kanssa, niin kyllä ne pienetkin tunteet siitä laimenevat. Tämä on puhdasta itsesuojeluvaistoa, koska kuka hullu nyt menee varattuun rakastumaan. Varatuilla on omat puolisonsa, joiden kanssa voivat jakaa elämänsä ja ajatuksensa, siihen ei ulkopuolisia tarvita, eikä siis minuakaan. Ihmettelen kyllä vahvasti näitä varattuihinkin sekaantujia, kun ei siitä mitään hyvää heillekään seuraa.

Ap, lue nämä linkit niin ymmärrät omaa käytöstäsi (ja miehen käytöstä) paremmin. Kyse ei ole mistään elämää suuremmasta asiasta, vaan aivokemiasta. Biologia on meissä sellainen, että ihastuneena ajattelee toista pakkomielteisesti ja jättää kaikki negatiiviset asiat huomiotta. Sen vuoksi et näe miestä paskiaisena ja pidät teidän tilannetta jotenkin erilaisena.

Totuushan on se, että mies on todennäköisesti ollut aikoinaan aivan yhtä ihastunut avovaimoonsa, mutta vuosien varrella aivokemia on rauhoittunut. Hän muistaa kuitenkin olleensa aiemminkin ihastunut ja ei uskalla lähteä siksi hyvästä parisuhteesta: ei ole mitään takeita etteikö tunteet sinuakin kohtaan laantuisi samalla tavalla kuin aina ennenkin. Jos hänen parisuhteensa olisi huono, hän ei olisi katsellut kihloja ennen teidän tapaamista ja olisi lähtenyt matkaasi samalta istumalta. Nyt hän kuitenkin näkee avovaimossaan niin paljon hyvää, ettei halua erota. Luultavasti heidän parisuhteensa on tämän kriisin jälkeen astetta vahvempi.

Nyt kun aivot tuottavat hirvittävät määrät serotoniinia ja dobamiinia, olette toisillenne kuin huumetta. Sillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, sen aika on vasta sitten kun aivokemiat on laantuneet ja ruusunpunaiset lasit hypänneet silmiltä.

https://www.thl.fi/fi/ajankohtaista/kampanjat/kesaterveys/seksi-ja-rakkaus/rakastumisen-kemiaa

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikk...onen_rakastuminen_on_tilapainen_hormonihairio

http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288652489471.html

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/tosirakkaus_kaappaa_aivot

Mä haluaisin kiittää kaikkia kommenteista, suurin osa on ollut täysin oikeassa tämän "suhteen" syistä ja tulevaisuudesta.

Mä tosiaan otin yhteyttä mieheen viime viikolla, ja muutama päivä viestiteltiin. Mies antoi mulle myös joululahjankin, jota oli selvästi miettinyt. Oli perjantaina juhlimassa, ja viestitti tavalliseen tapaan sieltä minulle koko illan. Ja tuli luokseni.

Jotenkin sen jälkeen, kun juteltiin, mun silmät avautui. Tuntuu että hän haluaisi jotenkin yhdistää minun ominaisuudet tyttöystäväänsä, tai ainakaan ei ole mitenkään valmis jättämään häntä. En kyllä ymmärrä tuollaisia suhteita ollenkaan, kun viestitellään mielummin toiselle ja muutenkaan yhteistä aikaa ei ole paljon. No joo. Eläköön miten haluaa.

Nyt mä oikeasti lopetin sen. En mä voi antaa itseäni kohdeltavan näin alhaisesti. En mä halua olla piilotettu, tai pelkkä huvi/hyödyke. Piristys päivään. Ei. Mä oon enemmän. :(

Mä haluaisin kiittää kaikkia kommenteista, suurin osa on ollut täysin oikeassa tämän "suhteen" syistä ja tulevaisuudesta.

Mä tosiaan otin yhteyttä mieheen viime viikolla, ja muutama päivä viestiteltiin. Mies antoi mulle myös joululahjankin, jota oli selvästi miettinyt. Oli perjantaina juhlimassa, ja viestitti tavalliseen tapaan sieltä minulle koko illan. Ja tuli luokseni.

Jotenkin sen jälkeen, kun juteltiin, mun silmät avautui. Tuntuu että hän haluaisi jotenkin yhdistää minun ominaisuudet tyttöystäväänsä, tai ainakaan ei ole mitenkään valmis jättämään häntä. En kyllä ymmärrä tuollaisia suhteita ollenkaan, kun viestitellään mielummin toiselle ja muutenkaan yhteistä aikaa ei ole paljon. No joo. Eläköön miten haluaa.

Nyt mä oikeasti lopetin sen. En mä voi antaa itseäni kohdeltavan näin alhaisesti. En mä halua olla piilotettu, tai pelkkä huvi/hyödyke. Piristys päivään. Ei. Mä oon enemmän. :(

Hyvä ap :) (y)

Uusia tuulia kohti! Viitta lepattamaan ja etiäppäin!

Ymmärrän sua ja en tuomitse sua vaikka mielestäni teit taatusti oikean ratkaisun asian suhteen. Eroaminen miehestä tuottaa vähiten murhetta kenellekään teistä kolmesta. Jos tilanne ois jatkunut ja suhteenne niin se ei olis perustunut oikeisiin syihin vaikka olettekin varmasti ihastuneita toisiinne tavallaan, mutta mielestäni ette riittävästi koska mies haluaa jatkaa suhdettaan naiseensa edelleen. Hän olisi jo eronnut jos aikoisi erota. Eli mielestäni tunteenne eivät kestäisi arjen myötä- ja vastoinkäymisiä tulevaisuudessa koska tilanteenne on tuollainen.

Hyvä, että tajusit sen, että ansaitset olla jollekin se ainoa nainen sekä sydämessä että elämässä. Puolikas ei riitä.

Sanot, että mies haluaisi yhdistää ominaisuutesi tyttöystäväänsä. Unohdat kuitenkin, että mies on nähnyt sinusta vain hyviä puolia, ettekä ole eläneet arkea vuosikausia saman katon alla. Satavarmasti sinullakin olisi sellaisia ominaisuuksia, joista mies ei pidä ja jollain toisella naisella taas on sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat hänen mielestään parempia kuin sinulla on, varsinkin siinä vaiheessa kun se oma vakaa suhde tuntuu kovin arkipäiväiseltä ja ensihuuma on hävinnyt.

Jos mies olisi nyt jättänyt kumppaninsa ja aloittanut suhteen kanssasi, niin todennäköisesti parin vuoden päästä olisit siinä tilanteessa, että mies on palannut takaisin ihanan exänsä luokse tai sitten löytänyt itselleen uuden piristäjän elämäänsä. Älä tuhlaa enempää aikaasi, energiaasi ja tunteitasi tähän vedättäjään. Sellaisiakin miehiä löytyy, jotka ansaitsevat ne oikeasti.

Lopettamalla pelleilyn tuon miehen kanssa, voit antaa itsellesi tilaisuuden aloittaa puhtaalta pöydältä ja löytää kunnollisen miehen ja suhteen itsellesi.

Yhteistyössä