Transsukupuolinen lapsi voitti taistelun. Mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mainio Manu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nimenomaan ihmisen psyyke tutkitaan ensin hyvin tarkkaan, ennenkuin mitään hoitoja aloitetaan, niille joille aloitetaan. Ei niitä kevein perustein tehdä.
Ja jotenkin olen taipuvainen luottamaan enemmän lääketieteen ammattilaisiin, kuin uskovaisiin tai mutu-mammoihin. Oon sillee hassu.

Katsopa tuo Transamerica leffa. Vaikka onkin elokuva eikä dokkari, niin voisi avartaa sinunkin ajatusmaailmaa edes hieman.
Minä siis ihan hyväksyn kaikenlaiset mielenvikaiset itsensä silpojat, mutta en ymmärrä miksi lääketiede lähtee näitä psyykkisesti sairaita ihmisiä operoimaan.
Ajatteletko oikeasti että ne ihmiset ovat terveitä, koska joku rahaa tahkova päälekuri antaa luvan rahaa tienaavalle kirurgille joka laittaa sahan soimaan kassakoneen kilkatellessa taustalla sulosäveliään.
Eikä suinkaan unohdeta lääketeollisuutta, joka tienää näillä piruparoilla sievoiset summat.

Ihmispsyyke on yhä lähes täysin tuntematon.
Tämä on todistettu jo ajat sitten.

Kukaan toinen ei sua kuuntelemalla tunne sinua mitenkään, tai voi olla varma sinusta millään tavalla mitä oikeasti ajattelet.

Huomaa ketkä näihin muutoksiin sortuvat. He jotka luottavat ulkopuoliseen apuun enemmän kuin itseensä ja siihen että apu tulee aina ulkopuolelta ja oireiden syyt tietää joku muu kuin elämäänsä elänyt ihminen itse.

Harhaluulo sanon minä.

Lääkärit ovat saaneet paljon tuhoa aikaiseksi ja sen jo todistaa suurinosa ihmisistä jotka kulkevat zombeina lääkittynä.

Tämä meneekin sitten jo ihan eriasiaan, mutta anyways. Ei pahemmin irtioa luottoa noihin "ammattilaisiin"
Sun mielestä ihmistä itseään ei pidä uskoa, eikä lääkäreitä. Ketäs sitten? Sinua? Sinun jumalaasi?

Minä siis ihan hyväksyn kaikenlaiset mielenvikaiset itsensä silpojat, mutta en ymmärrä miksi lääketiede lähtee näitä psyykkisesti sairaita ihmisiä operoimaan.
Ajatteletko oikeasti että ne ihmiset ovat terveitä, koska joku rahaa tahkova päälekuri antaa luvan rahaa tienaavalle kirurgille joka laittaa sahan soimaan ja kassakoneen kilistessä taustalla sulosäveliään.
Eikä suinkaan unohdeta lääketeollisuutta, joka tienää näillä piruparoilla sievoiset summat.
joo laitetaan nämä ihmiset vuosiksi kallon kysyjille . kallonkutistaja kysyy mikä ahdistaa haluaisin leikkaukseen mutta maailma pitää minua sairaana niinpä tämä henkilö sitten loppu elämän käy kalliilla psygologilla ja popsii mieli ala lääkkeitä lopun elämäänsä

Parasta olisi antaa kasvaa siihen asti että itse tietää haluaako tunkea vai olla tungettava.

Tämä ei liity taaskaan kummaksi syntyy vaan kumman seksuaalisuuden valitsee. Ei siihen ettei tuntisi olevansa jo omassa kehossaan.
Tunkea mitä?

Miten seksuaalisuus valitaan? Milloin valitsit omasi? Voisit siis valita toisinkin ja elää onnellisena myös sen valinnan kanssa?

(y)

Ajatteletko oikeasti että ne ihmiset ovat terveitä, koska joku rahaa tahkova päälekuri antaa luvan rahaa tienaavalle kirurgille joka laittaa sahan soimaan kassakoneen kilkatellessa taustalla sulosäveliään.

Jos asia olisi noin, niin silloinhan kuka tahansa saisi luvan hoitoihin. Mutta kun ei saa.

niin entäs henkilö jolta ammutaan naama pois olisiko kauneusleikkaus silloin ok?.

miten tää homma nähdään turhamaisena asiana niinku hienostorouvan käsilaukkujen osto. jos se vika on päänsisäinen ja ongelma paranee leikkauksella eikö silloin juuri ole hoidettu se pään sisäinen ongelma pois?

Näin juuri! Asiat eivät olekaan niin monimutkaisia.

niin entäs henkilö jolta ammutaan naama pois olisiko kauneusleikkaus silloin ok?.

miten tää homma nähdään turhamaisena asiana niinku hienostorouvan käsilaukkujen osto. jos se vika on päänsisäinen ja ongelma paranee leikkauksella eikö silloin juuri ole hoidettu se pään sisäinen ongelma pois?
Totta kai olisi ok korjata vakava vamma. Miten se nyt tähän aiheeseen liittyy.

Tunkea mitä?

Miten seksuaalisuus valitaan? Milloin valitsit omasi? Voisit siis valita toisinkin ja elää onnellisena myös sen valinnan kanssa?

Jos mulla ois muna ja pillu samaan aikaan syntyessään ni emmä muuttas mitään, mutta jos jotain harmittaa niin leikelköön itsensä.

Ehdottomasti pitäisi pysyä sellaisenaan.

Se haluatko antaa kyr*pää vai ottaa sitä vastaan on vain seksuaalinen mieltymys, ja sitä voi mennä kuka vaan leikkaukseen jos haluaa vain seksin takia itsensä muuttaa.

toinen on sitten se jos häpeää itseään

Molemmissa tapauksissa vika on korvien välissä.

Ihmispsyyke on yhä lähes täysin tuntematon.
Tämä on todistettu jo ajat sitten.

Kukaan toinen ei sua kuuntelemalla tunne sinua mitenkään, tai voi olla varma sinusta millään tavalla mitä oikeasti ajattelet.

Huomaa ketkä näihin muutoksiin sortuvat. He jotka luottavat ulkopuoliseen apuun enemmän kuin itseensä ja siihen että apu tulee aina ulkopuolelta ja oireiden syyt tietää joku muu kuin elämäänsä elänyt ihminen itse.

Harhaluulo sanon minä.

Lääkärit ovat saaneet paljon tuhoa aikaiseksi ja sen jo todistaa suurinosa ihmisistä jotka kulkevat zombeina lääkittynä.

Tämä meneekin sitten jo ihan eriasiaan, mutta anyways. Ei pahemmin irtioa luottoa noihin "ammattilaisiin"

Mutta jonkun asiantuntemukseen on luotettava näissäkin asioissa. Ja jos on ihan pakko valita (ja kun kerran on), niin mieluummin minäkin kuuntelisin lääkärin ja psykologin/psykiatrin näkemystä kuin jonkun perustallaajan saati uskonlahkon edustajan. Voisi ajatella, että vaikka lääketieteen tai psykologian tietämys olisikin maailmasta ja transsukupuolisuudestakin vaillinainen, niin ovat kuitenkin hiukan perehtyneempiä aiheeseen kuin vaikka joku herännäiskristillisyyden julistaja, jolla on lähdekirjallisuutena Raamattu.

Jos mulla ois muna ja pillu samaan aikaan syntyessään ni emmä muuttas mitään, mutta jos jotain harmittaa niin leikelköön itsensä.

Ehdottomasti pitäisi pysyä sellaisenaan.

Se haluatko antaa kyr*pää vai ottaa sitä vastaan on vain seksuaalinen mieltymys, ja sitä voi mennä kuka vaan leikkaukseen jos haluaa vain seksin takia itsensä muuttaa.

toinen on sitten se jos häpeää itseään

Molemmissa tapauksissa vika on korvien välissä.
Ja miten tämä nyt liittyy transsukupuolisiin?

Kiitos vastauksestasi, tätä minä juuri tarkoitin. Transsukupuolisuuden määritelmä on nimenomaan se että oma keho ei ole peilissä sama mitä se on pään sisällä ja se keho tuntuu vieraalta. Mutta mitään mystistä Naiseuden Tuntemusta tai Mieheyden Tuntemusta ei ole olemassa, ne tulee länsimaiden ahtaista sukupuolirooleista ja siitä että miehen tai naisen oletetaan olevan stereotypian mukaisia, ja noista stereotypioista pitäisi päästä eroon kokonaan ja antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat.
Hyvä pointti, en ole ikinä nimittäin kuullut että mitä se naiseus näiden mielestä on jos se ei ole sukupuoli eikä stereotyyppinen käyttäytymismalli? Ja olen aikoinaan pyörinyt näissä piireissä aika paljon.

Mutta jonkun asiantuntemukseen on luotettava näissäkin asioissa. Ja jos on ihan pakko valita (ja kun kerran on), niin mieluummin minäkin kuuntelisin lääkärin ja psykologin/psykiatrin näkemystä kuin jonkun perustallaajan saati uskonlahkon edustajan. Voisi ajatella, että vaikka lääketieteen tai psykologian tietämys olisikin maailmasta ja transsukupuolisuudestakin vaillinainen, niin ovat kuitenkin hiukan perehtyneempiä aiheeseen kuin vaikka joku herännäiskristillisyyden julistaja, jolla on lähdekirjallisuutena Raamattu.

Harmi ettet ole vielä löytänyt muita vaihtoehtoja kuin lääketide, Eikä minulla ole aikaa niitä sinulle alkaa opettamaan.

Kuinka suppeassa tiedossa oikein elät?

Luuletko että lääkärit ovat ainoita jotka "hoitavat" sairaita?

Miten ihmiset voi asua noin kivikaudella yhä vaikka netti ja kirjastot on pullollaan?

No.. Kukin tavallaan.

Juu, mutta puhuinkin kauneusleikkauksista erikseen, se ei enää liittynyt tähän sukupuolen "korjaamiseen", joka muuten on terminä aika hölmö. Sukupuoli on syntymäominaisuus, eikä minusta vaadi "korjaamista".
Ihmisen psyyke vaatisi hoitoa, jos pitää kehoaan viallisina ilman oikeaa vikaa.
Mutta maailma on mennyt jo niin omituiseksi, että en ihmettelisi vaikka kohta voitaisiin vaihtaa päitä ja kehoja jossain liikkeessä, kun mikään ei enää tyydytä.

Jotain termiä on kuitenkin pakko käyttää, ja tuo korjausleikkaus tarkoittaa siis sitä, että korjataan fyysinen kehon ilmiasu vastaamaan sisäistä kokemusta omasta sukupuolesta. Siinä mielessä siis korjataan.

Miksi sinusta juuri genitaalien pitäisi olla määrittävä tekijä? Ihan yhtä lailla mieli on synnynnäinen ominaisuus. Ja ei sukupuoli ole vain kehollinen kokemus.

Viimeksi muokattu:
Harmi ettet ole vielä löytänyt muita vaihtoehtoja kuin lääketide, Eikä minulla ole aikaa niitä sinulle alkaa opettamaan.

Kuinka suppeassa tiedossa oikein elät?

Luuletko että lääkärit ovat ainoita jotka "hoitavat" sairaita?

Miten ihmiset voi asua noin kivikaudella yhä vaikka netti ja kirjastot on pullollaan?

No.. Kukin tavallaan.

Mainitut asiantuntijat tekevät päätöksen siitä, toteutetaanko korjausleikkaus vai ei. Tokihan asiantuntijoita on muitakin, vaikka Setan piirissä. Uskonnolliset hörhöt eivät kuitenkaan ole transsukupuolisuuden asiantuntijoita, mikäli perustavat käsityksensä Raamattuun tai uskontonsa selitysmalleihin.

Mainitut asiantuntijat tekevät päätöksen siitä, toteutetaanko korjausleikkaus vai ei. Tokihan asiantuntijoita on muitakin, vaikka Setan piirissä. Uskonnolliset hörhöt eivät kuitenkaan ole transsukupuolisuuden asiantuntijoita, mikäli perustavat käsityksensä Raamattuun tai uskontonsa selitysmalleihin.
itse asiassa tästä innostuneena olinkin jo tänään lukemassa kirjastossa neuropsygologiaa :)

katoin vastaakko niihin muihin ja välillä asiat lentää.
yksinkertastettuna
leikkaus vai vuosien pillerien syönnit ja terapeutti. nämä vaihtoehdot siksi kun itse sanoitte että se on vain mielen vikaisuutta.

On ihan oma asia jossei saa päätään kuntoon muutakun luottamalla että joku ulkopuolinen sen korjaa.
Totuus on kuitenkin aivan toisenlainen.

Juuri tässä luulossa ne lääkkeetkin otetaan vastaan.

Ihmistä voi auttaa tiettyyn pisteeseen kuuntelemalla ja tukemalla, muttei tunkemalla lääkkeitä nassuun ja vaihtamalla kuuntelijaa joka kerta.

Tässäkin taas ne omat ihmissuhteet ois paljon kannattavampi voima.

Kaikilla ei läheisiä ole. Mutta ongelma ei itsessään syntynyt kehossasi vaan mielessäsi jossa sen itse sekoitit. Sen mielen korjaakin silloin itse, jos yhtään osaa ajatella mistä ongelma lähti. Jos joku ulkopuolinen voi tässä TUKEA niin hyvä. Mutta kukaan ulkopuolelta ei sinun sisimmissäsi olevia asioita paranna.

Sen teet joko sinä itse sisäisellä työskentelyllä tai sitä ei tee kukaan.

joo laitetaan nämä ihmiset vuosiksi kallon kysyjille . kallonkutistaja kysyy mikä ahdistaa haluaisin leikkaukseen mutta maailma pitää minua sairaana niinpä tämä henkilö sitten loppu elämän käy kalliilla psygologilla ja popsii mieli ala lääkkeitä lopun elämäänsä
Tässähän tämä mun teoria tuli todistetuksi, ihmiset haluavat vaihtaa sukupuoltaan, koska maailma ei anna heidän olla sellasia kuin ovat omina itseinään, joten kuvittelevat että asia korjaantuu kuorta vaihtamalla.

Yhteistyössä