Nä vähän lapselliselta kuulostaa tuollainen mies. Anteeksi nyt vaan. Ei siinä ole mitään pahaa että katselee jotain kivannäköisiä tai kauniita ihmisiä - eikä siinä, vaikka salaa fantasioisi näistä myöhemmin. Mutta jotenkin tuollainen kuulostaa todellisuudesta täysin vieraantuneelta, että hehkuttaa haltioituneena miten "jos olisin sinkku olisin mennyt juttelemaan" ja varsinkin tuo naisten asettaminen "kauneusjärjestykseen" on jotain ihan keskenkasvuista toimintaa. Itseäni ärsyttäisi eniten juuri se kauneusjärjestys ja varsinkin, jos mulle sanottaisiin, että KELPAAN tällaisena kuin olen. Eihän parisuhteessa ole kyse siitä, että toinen suostuu "kelpuuttamaan" toisen. Ja itse ainakin suuttuisin, jos joku vertailisi minua muihin, jopa siinä tapauksessa, että tekisi sen minun edukseni. En mä täällä ole kilpailemassa muiden naisten kanssa ulkonäöstä. Ja ei se, vaikka se rahkan esittelijä olisi sinua kauniimpi, tarkoita sitä, että se parisuhteeseen vaikuttaisi. Ei parisuhde sitä ole, että sen toisen täytyy olla kaikilla mittareilla ajateltuna "maailman kaunein", joskin on outoa, että aikuinen ihminen edes ajattelee niin.
Eli en itse niinkään loukkaantuisi vaan ärsyyntyisin ja kokisin olevani tekemisissä keskenkasvuisen tapauksen kanssa. Ei mua silti se häiritsisi, jos mies katselisi muita naisia - niin mäkin katselen muita (naisia tosin lähinnä minäkin). Ei se silti parisuhteeseen vaikuta.