työnhaku ei kannata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miksi pitäisi hakea töitä, kun ei kuitenkaan niitä saa. Olen aivan varma siitä, että vaikka lähettäisin tuhansia hakemuksia, niin minua ei palkata yhteenkään työhön.

Vai uskooko joku muka, että kahden vuoden työttömyyden jölkeen olisi oikeasti jotain työllistymismahdollisuuksia.

Työnhaku lisää epäonnistumisen ja masennuksen tunteita ja varmuutta siitä, että minusta ei ole mihinkään, enkä kykene onnistumaan missään.

Ja lisäksi vaan kateellisena katselen muita ihmisiä, jotka tosta noin vaan saavat työpaikan kuin työpaikan suunnilleen tekemättä mitään

Keksit vaan hyvän selityksen, miksi olet ollut työttömänä. AIna kannattaa yrittää. Ei sinua tule kukaan kotoa asti repimään töihin. Ala verkostoitumaan, ota yhteyttä firmoihin ja ole aktiivinen. Hae vaikka työvoimakoulutuksen kautta töihin.

Jos sulla ei ole osaamista mistä työnantajan kannattaa maksaa, niin ei siinä miljoona hakemusta paljon auta. Tuo on niin virheellinen ajatustapa kuin vain voi.

Jos sulla ei ole osaamista mistä työnantajan kannattaa maksaa, niin ei siinä miljoona hakemusta paljon auta. Tuo on niin virheellinen ajatustapa kuin vain voi.

Sen kun vaan vielä keksisi, että mitä tuollainen osaaminen olisi nykyaikana, kun tuntuu siltä, että mikään ei riitä työnantajille.

Onhan minulla tietysti jotain osaamista, mutta kun en ole se huipputekijä ja supersuoriutuja ja paras mahdollinen kaikessa.

Sen kun vaan vielä keksisi, että mitä tuollainen osaaminen olisi nykyaikana, kun tuntuu siltä, että mikään ei riitä työnantajille.

Onhan minulla tietysti jotain osaamista, mutta kun en ole se huipputekijä ja supersuoriutuja ja paras mahdollinen kaikessa.

No olisko vaikka koodaaminen?
Site voit harjoitella kotona niin paljon kuin jaksaa ja vielä ilmaiseksi.
Eiköhän ala töitä tulemaan.
Opettele koodaamaan IOSSILLE tai Androidille sovelluksia.
Tai sitten perusta joku yritys. Ihan sama menestyykö vai ei, kunhan saat sen aukon pois sun CV:stä. Jos jaksaisit vähänkään käyttää järkeä, niin töitä on.

Jos pääkaupunkiseudulla asut niin töitä löytyy varmasti. Hyvänä esimerkkinä taksikuski, puhelinmyyjä ja varastollekkin pääsee suhteellisen helposti.
Jos asut keskellä ei mitään, niin uskon kyllä että töitä ei löydy, mutta ehkä sinun pitäisi sitten muuttaa?

Jos olet hakenut useita työpaikkoja eikä mistään ole kuulunut mitään, niin vika voi olla työhakemuksessasi, itse olen nähnyt sellaisia hakemuksia että ei ihme että edes puhelinmyynnistä ei soiteta takaisin.

Ellet sitten ole samanlainen tapaus kuin pari tuttuani, valittavat aina kun töitä ei ole, mutta sitten kun tarkemmin asiaa tutkii niin selviää että he eivät ole edes hakeneet mitään töitä suunnilleen koko elämänsä aikana..kuvittelevat että työnantaja tulee hakemaan kotoa sängystä..valintansa kullakin mutta turha valittaa siinä tapauksessa.

Miksi pitäisi hakea töitä, kun ei kuitenkaan niitä saa. Olen aivan varma siitä, että vaikka lähettäisin tuhansia hakemuksia, niin minua ei palkata yhteenkään työhön.

Vai uskooko joku muka, että kahden vuoden työttömyyden jölkeen olisi oikeasti jotain työllistymismahdollisuuksia.

Työnhaku lisää epäonnistumisen ja masennuksen tunteita ja varmuutta siitä, että minusta ei ole mihinkään, enkä kykene onnistumaan missään.

Ja lisäksi vaan kateellisena katselen muita ihmisiä, jotka tosta noin vaan saavat työpaikan kuin työpaikan suunnilleen tekemättä mitään

Mikä sun tutkintosi on ja mikä työkokemus? Osaaminen?

Mun kokemukset työnhausta on erilaiset, mutta ehkä olen onnistunut tekemään oikeita valintoja ja päivittämään osaamistani useasta äitiysvapaasta huolimatta.

Jos pääkaupunkiseudulla asut niin töitä löytyy varmasti. Hyvänä esimerkkinä taksikuski, puhelinmyyjä ja varastollekkin pääsee suhteellisen helposti.
.

Tossa nyt puhuu niin suuri kokemuksen ääni, että hohhoijaa.

Taksikuski? Kovanen kyllä säännöllisesti lehdissä ruikuttaa miten vaikeaa on saada orjarenkejä, mutta ei koskaan sano miksi kymmenet firmassa käyneet eivät ole viihtyneet.

Puhelinmyyjä? Miten hemmetissä se liittyy pääkaupunkiseutuun? Jos on puhelin tumpussa niin puhelinmyyntityötä voi tehdä Juupajoella tai Intiassa?

Varastolle? Siirryhän tähän päivään. Viimeisin varasto josta olen vastannut oli semmoinen, että siellä oli sisällä miljoonien edestä tavaraa. Luuletko, että semmoiseen otetaan kuka tahansa kadunkulkija?

Aloittaja kirjoitti näin: Olen aivan varma siitä, että vaikka lähettäisin tuhansia hakemuksia, niin minua ei palkata yhteenkään työhön.

Eli et ole siis edes hakenut yhteenkään työhön ja nyt alat kahden vuoden jälkeen masistella, että et varmaan edes saisi työtä, vaikka hakisit.
Mistä näitä sikiää?

Taksikuski? Kovanen kyllä säännöllisesti lehdissä ruikuttaa miten vaikeaa on saada orjarenkejä, mutta ei koskaan sano miksi kymmenet firmassa käyneet eivät ole viihtyneet.

Kerro sinä. Miksei olla viihdytty? Isossa firmassa on aina vaihtuvuutta. Onko Kovanen ainoa taksifirma Suomessa?

Puhelinmyyjä? Miten hemmetissä se liittyy pääkaupunkiseutuun? Jos on puhelin tumpussa niin puhelinmyyntityötä voi tehdä Juupajoella tai Intiassa?

Voi sitä tehdä Intiastakin, mutta moni puhelinmyyntifirma on Helsingissä ja edellyttää läsnäoloa. Ja tekisitpä työtä sieltä Intiasta tai Helsingistä, niin töitä siis silti mielestäsi on. Eli eihän tuo ole vastaväite.

Varastolle? Siirryhän tähän päivään. Viimeisin varasto josta olen vastannut oli semmoinen, että siellä oli sisällä miljoonien edestä tavaraa. Luuletko, että semmoiseen otetaan kuka tahansa kadunkulkija?

Ei ketä tahansa yksikätistä puolijalkaa, joka ei osaa laskea kolmeen kuin sormilla, joista niistäkin osa on jäänyt vannesahan alle. Mutta jos pidät itseäsi normaalina ja fyysisesti perushyväkuntoisena, niin töitä saa. Jos et pidä, niin kenessä on ongelma?

Kerro sinä. Miksei olla viihdytty? Isossa firmassa on aina vaihtuvuutta. Onko Kovanen ainoa taksifirma Suomessa?

Voi sitä tehdä Intiastakin, mutta moni puhelinmyyntifirma on Helsingissä ja edellyttää läsnäoloa. Ja tekisitpä työtä sieltä Intiasta tai Helsingistä, niin töitä siis silti mielestäsi on. Eli eihän tuo ole vastaväite.

Ei ketä tahansa yksikätistä puolijalkaa, joka ei osaa laskea kolmeen kuin sormilla, joista niistäkin osa on jäänyt vannesahan alle. Mutta jos pidät itseäsi normaalina ja fyysisesti perushyväkuntoisena, niin töitä saa. Jos et pidä, niin kenessä on ongelma?
Vastaukset.

Kovanen ei ole maan ainoa taksifirma. Mutta on ainoa joka säännöllisesti ruikuttaa rekrytoinnin vaikeutta. Vaikka kyseessä ei ole kummempi juttu kuin autolla ajaminen. Etenkään nykyisenä gps- aikana.

Puhelinmyynti? Tahdotko oikeasti, että sinulle tämän tästä soitetaan jonkun sähkötarjouksen perässä? Ja miksi soittajan pitäisi olla pk- seudulla?

Varasto? Kun viimeksi (80- luvulla) hoidin varastoa niin viereistä varastoa hoiti mies jonka työkyvyssä oli todellakin pahoja puutteita. Mutta hän oli erittäin tarkka joten hänen kädestään ei lähtenyt kenellekään asiakkaalle väärää toimitusta. Olkoonkin, että homma oli hitaampaa.

Nykyään hän olisi tukityöllistämisen ihmeellisessä maailmassa eikä voisi unelmoidakaan saada olla oikeassa työssä josta maksetaan ihan oikeaa palkkaa.

Vaan riittäkö missään noista töistä palkka siihen, että on myöskin varaa asua pääkaupunkiseudulla. Ja lisäksi,vaikka avoimia työpaikkoja olisikin enemmän, niin samoin on myös ihmisiä kilpailemassa niistä työpaikoista.

Aloittaja kirjoitti näin: Olen aivan varma siitä, että vaikka lähettäisin tuhansia hakemuksia, niin minua ei palkata yhteenkään työhön.

Eli et ole siis edes hakenut yhteenkään työhön ja nyt alat kahden vuoden jälkeen masistella, että et varmaan edes saisi työtä, vaikka hakisit.
Mistä näitä sikiää?

Olen hakenut ihan tarpeeksi moneen paikkaan, pystyäkseni -ainakin omalta kohdaltani- toteamaan koko työnhaun olevan täysin toivotonta puuhaa.

Ihmeeellistä valitusta. Jos ei ole koulutusta, niin sitten sitä hankkimaan. Mun mielestä tämä asia (ammatinvalinta, kouluttautuminen) kerrottiin kyllä opo:n tunnilla yläasteella, kun SAI VALITA, minne peruskoulun jälkeen lähteen. Mun kokemuksen mukaan ammattilainen, jolla on oikea asenne, työllistyy. Ja kyllä, tarvittaessa täytyy olla valmis muuttamaan. Tämä on jo ikiaikoja ollut ihmisen elämässä fakta, että toimeentulon ja elannon takia joutuu muuttamaan. Miksi nyt ei pitäisi?

Olen hakenut ihan tarpeeksi moneen paikkaan, pystyäkseni -ainakin omalta kohdaltani- toteamaan koko työnhaun olevan täysin toivotonta puuhaa.

Miksi et vastaa tutkinnostasi ja osaamisestasi? Vaikea ilman niitä arvioida.

Itse sain kenkää yt:issä, ja irtisanomisajan lopussa vasta laitoin muutaman hakemuksen. En edes taittanut cv:tä tai otattanut business-kuvia. Ajankohtakin oli rekryille jokseenkin huono. Haastattelukutsuja tuli puolen kymmentä, ja kaikki paikat, joissa kävin haastattelut loppuun, olisin saanut. Minulla ei ole vielä edes koko tutkinto valmiina, mutta työkokemusta toki on lukioiästä asti monenlaisista hommista (niitä en toki hakemuksessa enää mainitse) ja urasuunnitelmat myös olemassa.

Miksi et vastaa tutkinnostasi ja osaamisestasi? Vaikea ilman niitä arvioida.

Olen ammatiltani laborantti, mutta en pysty tekemään töitä allergian takia. Ja toiselta ammatiltani varastotyöntekijä, mihin minua ei palkata, koska minulla ei ole omaa autoa (suurin osa varastoista sijaitsee julkisen liikenteen ulottumattomissa).

Työkokemusta minulla on ties kuinka monelta alalta, mutta yhdestäkään en ole saanut vakituista työpaikkaa. Syytä ei ole kerrottu, vaikka olen kysynyt. (kuten nyt vaikka laboranttina, varastotyöntekijänä, lehdenjakajana, siivoojana, tehdastyöntekijänä, kassamyyjänä, elintarviketyöntekijänä...)

Viimeksi tein töitä kassamyyjänä eräässä pikkukaupassa vain todetakseni että ei vaan kiinnosta se jatkuva idioottien humalaisten, varkaiden ja alaikäisten kaljanostajien kyttääminen.

Uusi koulutus pitäisi hankkia, kunhan keksin alan joka a.) työllistää, b.) jossa en inhoa joka ikistä työpäivää.

Ja mitä tulee aloihin, joissa on työvoimapula, niin mietinpä vaan,että onko siihen olemassa jokin hyvä syy, miksi kukaan ei halua työskennellä kyseisellä alalla/tietyssä yrityksessä...

Mulle riittää että mä olen äiti ja kasvattunut kohta kaikki lapseni hengissä täyteen ikään. Sen enempää ei voi vaatia ja sen enempää ei voi tehdä. Täst maailmasta ei tulis yhtään mitään ilman äitejä ja kaikki muu on musta itsekkyyttä ja mä en arvosta teitä joitten elämä perustuu vaan rahaan.

Halusin vaan sanoa että meitä on muitakin samassa tilanteessa ja ymmärrän täysin tuon masentuneisuuden ap.
Vaikka kuinka yrittäisi pitää hyvän asenteen niin onhan se masentavaa lähetellä hakemuksia ja käydä haastatteluissa, yrittää kaikkensa ja silti kokoajan epäonnistua.

Mulle riittää että mä olen äiti ja kasvattunut kohta kaikki lapseni hengissä täyteen ikään. Sen enempää ei voi vaatia ja sen enempää ei voi tehdä. Täst maailmasta ei tulis yhtään mitään ilman äitejä ja kaikki muu on musta itsekkyyttä ja mä en arvosta teitä joitten elämä perustuu vaan rahaan.
Jonkun sitä rahaakin täytyy tehdä että sunlaiset voi olla sielä kotona hoitamassa kakaroita aikuiseksi asti.

Vastaukset.

Kovanen ei ole maan ainoa taksifirma. Mutta on ainoa joka säännöllisesti ruikuttaa rekrytoinnin vaikeutta. Vaikka kyseessä ei ole kummempi juttu kuin autolla ajaminen. Etenkään nykyisenä gps- aikana.

Puhelinmyynti? Tahdotko oikeasti, että sinulle tämän tästä soitetaan jonkun sähkötarjouksen perässä? Ja miksi soittajan pitäisi olla pk- seudulla?

Varasto? Kun viimeksi (80- luvulla) hoidin varastoa niin viereistä varastoa hoiti mies jonka työkyvyssä oli todellakin pahoja puutteita. Mutta hän oli erittäin tarkka joten hänen kädestään ei lähtenyt kenellekään asiakkaalle väärää toimitusta. Olkoonkin, että homma oli hitaampaa.

Nykyään hän olisi tukityöllistämisen ihmeellisessä maailmassa eikä voisi unelmoidakaan saada olla oikeassa työssä josta maksetaan ihan oikeaa palkkaa.

Mihin tämä nyt taas muka oli vastaus? Siis autolla ajaminen on helppoa, varastolle pääsee vaikka työkyvyssä on puutteita ja puhelinmyynnissäkin on sitä duunia... Niin mehän ollaan samaa mieltä. Eli töitä on jos tahtoo.