Miten pettämisestä yli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enjaksatunteanäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enjaksatunteanäin

Vieras
Sain muutama viikko sitten naiselta viestin, jossa hän kertoi miehen pettäneen minua useaan otteseen kuukausien ajan. Meillä on 12 vuotta liittoa takana, järkytys oli suuri.
En ymmärrä miksi mies petti. Meillä menee hvyin, pystymme puhumaan asioista, ollaan tiimi, seksikin on loistavaa.
Mitään järkevää syytä mies ei ole osannut sanoa, ei sitä varmaan olekaan. Olemme pystyneet puhumaan asioista. Lasten vuoksi on ollut pakko hillitä isoja purkauksia. Mies ottaa kaikki tunteen purkaukset vastaan ja vastaa kaikkiin kysymyksiin. Mies katuu, eikä halua erota.
Silti mietin koko ajan miten joku voi mennä sänkyyn toisen kanssa,jos rakastaa toista ja vielä useaan otteeseen.
Sain niin pahat fyysiset oireet, että jäin töistä hetkeksi pois. Saan itkukohtauksia, en saa nukutuksi, ruoka ei maistu, tuntuu kuin joku kuristaisi koko ajan. Katkeruus alkaa nostaa päätään. Miksi minun pitää kärsiä, en halua enää tuntea näin. Väillä tunnen suurta halua vetäistä miestä turpaan, kun taas toisaalla en pysty olemaan vihainen. Mietin mitä sillä toisella oli mitä minulta ei saa.
Kertokaa miten olette päässeet eteenpäin. En halua erota, mutta en tiedä pystynkö elämään asian kanssa. Mies sanoo tekevänsä kaiken korjatakseen asiat, eikä hoputa päätöksen kanssa.

niitä syitä, jotka johtaa pettämiseen on varmaan paljon. ja joskus sitä syytä ei ole, eikä pettäjä sitä itsekkään tiedä, miksi teki niin. jotku on vaan luonteeltaan sellaisia, että eivät voi olla uskollisia yhdelle. vaan pettävät ja pettävät. teidän pitää puhua asiasta ja mennä parisuhde terapiaan, jos vielä ajattele, että voitte yhdessä jatkaa. ikinähän siitä pettämisestä ei kokonaan yli pääse, ja aina on jonkunlainen pelko siitä, että toinen tekee tempun uudestaan. nim. kokemusta on,.

Sanoin miehelleni,että tuntuu kuin olisin menettänyt parhaan ystäväni. Silti hän on se joka minua lohduttaa kun alan taas itkeä tätä asiaa. Miehestä näkee miten hänellä on paha olla kun koen kaikki tunteenpurkaukset hänen tekojensa vuoksi. Sain lääkäriltä lääkkeet, jotta saisin nukuttua. Mutta muutaman päivän päästä lopetin niiden syömisen,kun tekevät aivoni puuroksi. Nyt kipu sisällä pääsi taas valloilleen.

TOi kuristava tunne tuttua. Reilu 3kk sitten sain 20v avioliiton jälkeen tietää mieheni suhteesta. Ollaan jatkettu yhdessä. ITkenut olen varmaan valtameren verran. Ja valtava pettymys. Mieheni kyllä tietää minut etten ikin'ä voisi toista näin loukata. Mies kyllä muo kuuntelee mutta edelleen mulla hirveä pelko jos on jatkanut suhdetta vaikka lupaa toista.

TOi kuristava tunne tuttua. Reilu 3kk sitten sain 20v avioliiton jälkeen tietää mieheni suhteesta. Ollaan jatkettu yhdessä. ITkenut olen varmaan valtameren verran. Ja valtava pettymys. Mieheni kyllä tietää minut etten ikin'ä voisi toista näin loukata. Mies kyllä muo kuuntelee mutta edelleen mulla hirveä pelko jos on jatkanut suhdetta vaikka lupaa toista.
Jaksamisia sinulle <3

Sanoin miehelleni,että tuntuu kuin olisin menettänyt parhaan ystäväni. Silti hän on se joka minua lohduttaa kun alan taas itkeä tätä asiaa. Miehestä näkee miten hänellä on paha olla kun koen kaikki tunteenpurkaukset hänen tekojensa vuoksi. Sain lääkäriltä lääkkeet, jotta saisin nukuttua. Mutta muutaman päivän päästä lopetin niiden syömisen,kun tekevät aivoni puuroksi. Nyt kipu sisällä pääsi taas valloilleen.

1. Miehesi EI rakasta sinua. Kukaan joka rakastaa toista ei petä. Tämä on oikeasti fakta, vaikka moni yrittää kumota sen. Se, joka väittää että rakastaa silti kun pettää, ei tiedä mitä rakkaus on.

2. Miehesi lohduttaa jotain toista naista ihan samalla tavalla kuin sinua. Joku toinen on saanut ihan samat hyvät puolet miehestäsi mitä sinä olet saanut. Siis samaan aikaan kun on ollut sinun kanssasi. Mieti sitä. Et ole miehellesi mitenkään erikoinen verrattuna muihin naisiin vaikka luulet yhteisten vuosien ja lasten tuoneen sellaisen "edun" sinulle. "Etu" on vain kuvitelmaasi.

3. Pettämisestä ei pääse koskaan täysin yli.

omalla halulla.

Meillä meni muuten samoin paitsi mies piti tätä yhteisenä syynä.
Myöhemmin sanottuna kyllä se luottamus kärsi pahasti ja se sitten vaikutti kaikkeen muuhun. Vuosien jälkeen seksielämä ei ole palautunut. Kunnioitus on hävinnyt ja edelleen joitain päivinä huomaan ajattelevani asiaa. Halu päästä eteenpäin ja yrittää oli niin voimakas että se jotenkin hautasi realismin alleen.
Mutta lasten takia on helpoin heille olla yhdessä ja elää sen aikaa muuta elämää täysillä.
Sekä ehdottomasti terapia, mikä meiltä jäi väliin. Nyt huomaa että olisi ollut täysin välttämätöntä.

1. Miehesi EI rakasta sinua. Kukaan joka rakastaa toista ei petä. Tämä on oikeasti fakta, vaikka moni yrittää kumota sen. Se, joka väittää että rakastaa silti kun pettää, ei tiedä mitä rakkaus on.

2. Miehesi lohduttaa jotain toista naista ihan samalla tavalla kuin sinua. Joku toinen on saanut ihan samat hyvät puolet miehestäsi mitä sinä olet saanut. Siis samaan aikaan kun on ollut sinun kanssasi. Mieti sitä. Et ole miehellesi mitenkään erikoinen verrattuna muihin naisiin vaikka luulet yhteisten vuosien ja lasten tuoneen sellaisen "edun" sinulle. "Etu" on vain kuvitelmaasi.

3. Pettämisestä ei pääse koskaan täysin yli.
Onko tämä sinun kokemuksesi pettämisestä?

omalla halulla.

Meillä meni muuten samoin paitsi mies piti tätä yhteisenä syynä.
Myöhemmin sanottuna kyllä se luottamus kärsi pahasti ja se sitten vaikutti kaikkeen muuhun. Vuosien jälkeen seksielämä ei ole palautunut. Kunnioitus on hävinnyt ja edelleen joitain päivinä huomaan ajattelevani asiaa. Halu päästä eteenpäin ja yrittää oli niin voimakas että se jotenkin hautasi realismin alleen.
Mutta lasten takia on helpoin heille olla yhdessä ja elää sen aikaa muuta elämää täysillä.
Sekä ehdottomasti terapia, mikä meiltä jäi väliin. Nyt huomaa että olisi ollut täysin välttämätöntä.
Olen päättänyt etten aio jäädä,jos tunteet ovat vain vihan ja katkeruuden täyttämät. Olenkin noita terapeutteja jo katsellut.

Näin miehenä sanon, että kyllä useimmat miehet suostuvat aina seksisuhteeseen jos joku nainen siihen vaan suostuu ja jos kiinnijäämisen riski ei ole kovin suuri. "Vika", eli ominaisuus ei siis ole vain sinun miehessäsi, vaan meissä kaikissa. Asiaan ei paljoakaan vaikuta se, mitä mies omaa vaimoaan kohtaan tuntee. Miehet, jota väittävät muuta valehtelevat. Se, paljonko miehelle sitten tulee tilaisuuksia ulkopuoliseen seksiin, riippuu miehen luonteesta, viehätysvoimasta ja elinympäristön naisista.

Olen päättänyt etten aio jäädä,jos tunteet ovat vain vihan ja katkeruuden täyttämät. Olenkin noita terapeutteja jo katsellut.

Ei minunkaan kaikki tunteet tuossa ole. Usein olen kovinkin onnellinen ja lapset sekä heidän elämänsä saavat minut usein ajattelemaan että hyvä ratkaisu oli. Lapset tykkäävät kovin olla ja leikkiä arjessa isänsä kanssa sekä usein tehdäänkin asioita yhdessä ja näistä nautitaan. Ja kuten sanoinkin lapseni ovat sen arvoisia.

Mutta kerran rikki mennyttä ei enään saa mielestäni korjattua. Vaikka kuinka on liimattu ne säröt pysyy ja kestävyys menetetty.

Onhan toki menestystarinoita, omani ei ollut sellainen. Vasta vuosien jälkeen näen asia toisin ja huomaan kuinka se on vaikuttanut moniin asioihin.

Höllätkää vähän pipoanne. Ei pettäminen niin kamalaa ole. Käykää itse kokeilemassa, niin huomaatte, että se on mukavaa vaihtelua ja tuo piristystä elämään. Silti se oma puoliso on kaikkein tärkein ja rakkain ihminen. Ei kannata olla liian läheisriippuvainen ja omistushaluinen. Rennolla asenteella elämästä pystyy nauttimaan paljon enemmän. Ei ole mitään järkeä hajottaa perhettä vain seksin takia, jos muuten asiat toimivat.

Pettämisestä ei tosiaan pääse koskaan yli ei vaikka eroaisi. Se kalvaa tulevissakin suhteissa vaikka mitään syytä ei ole epäillä että petettäisiin silti se tunne on siellä jossain ehkä syvällä piilossakin mutta entiset pettymykset ja petetyksi tuleminen seuraa sinua loppuelämän.

Puolustelet miestäsi, et suostu hyväksymään sitä mikä on totta, mikäs sen parempaa pettäjälle. Hänen ei itse tarvitse tehdä kuin puolet, sinä teet loput selittelyt hänen puolestaan.
En puolustele. Vaikka näinkin paskan asian heitti naamaani, en silti halua tehdä liian nopeita päätöksiä,joka saa minun ja lastemme elämät muuttumaan täysin. Yritän elää päivän kerrallaan, se ei ole sinulta pois. Toiste jos tälläinen asia paljastuu,niin en mieti enää jatkamista yhdessä.

Näin miehenä sanon, että kyllä useimmat miehet suostuvat aina seksisuhteeseen jos joku nainen siihen vaan suostuu ja jos kiinnijäämisen riski ei ole kovin suuri. "Vika", eli ominaisuus ei siis ole vain sinun miehessäsi, vaan meissä kaikissa. Asiaan ei paljoakaan vaikuta se, mitä mies omaa vaimoaan kohtaan tuntee. Miehet, jota väittävät muuta valehtelevat. Se, paljonko miehelle sitten tulee tilaisuuksia ulkopuoliseen seksiin, riippuu miehen luonteesta, viehätysvoimasta ja elinympäristön naisista.
Arvostan kaunistelematonta kirjoitustasi.

Ei minunkaan kaikki tunteet tuossa ole. Usein olen kovinkin onnellinen ja lapset sekä heidän elämänsä saavat minut usein ajattelemaan että hyvä ratkaisu oli. Lapset tykkäävät kovin olla ja leikkiä arjessa isänsä kanssa sekä usein tehdäänkin asioita yhdessä ja näistä nautitaan. Ja kuten sanoinkin lapseni ovat sen arvoisia.

Mutta kerran rikki mennyttä ei enään saa mielestäni korjattua. Vaikka kuinka on liimattu ne säröt pysyy ja kestävyys menetetty.

Onhan toki menestystarinoita, omani ei ollut sellainen. Vasta vuosien jälkeen näen asia toisin ja huomaan kuinka se on vaikuttanut moniin asioihin.
Ajattelen asian niin,että vaikka säröt on,niiden kanssa voisi oppia elämään. Näin ymmärsin teillä käyneen.

Suosittelen sinua ihan oikeasti käymään myös vieraissa, niin huomaat, ettei se pettäminen ole niin vakavaa ja iso juttu kuin nyt tunnut sitä päässäsi suurentelevan. Ymmärtäisit sen jälkeen, että seksin voi ottaa seksinä (edellyttää tietenkin, että osaa nauttia seksistä, etkä ole kovin estoinen ihminen) ja rakkaus ja parisuhde ovat erikseen. Ymmärtäisit myös, ettei sen takia kannata rikkoa perhettä.

Ilmeisesti katkera kakkosnainen rakenteli pilvilinnoja yhteisestä tulevaisuudesta miehesi kanssa ja kun hänelle selvisi, että mies kävi vain vähän hauskaa pitämässä, itsetuntoaan kohottamassa ja pussejaan tyhjentelemässä, niin se oli sen verran kova paikka, että päätti tuhota miehen liiton. Jos haluat näpäyttää paikkaasi havitellutta kakkosnaista, niin jatka avioliittoasi normaalisti näyttäen, ettei sinun paikallesi kenelläkään muulla ole asiaa.

Suosittelen sinua ihan oikeasti käymään myös vieraissa, niin huomaat, ettei se pettäminen ole niin vakavaa ja iso juttu kuin nyt tunnut sitä päässäsi suurentelevan. Ymmärtäisit sen jälkeen, että seksin voi ottaa seksinä (edellyttää tietenkin, että osaa nauttia seksistä, etkä ole kovin estoinen ihminen) ja rakkaus ja parisuhde ovat erikseen. Ymmärtäisit myös, ettei sen takia kannata rikkoa perhettä.
Kävi kyllä mielessä. En vain usko että minusta siihen olisi,vaikka rakastankin seksiä. Eihän se tavara siitä kulu.

Ilmeisesti katkera kakkosnainen rakenteli pilvilinnoja yhteisestä tulevaisuudesta miehesi kanssa ja kun hänelle selvisi, että mies kävi vain vähän hauskaa pitämässä, itsetuntoaan kohottamassa ja pussejaan tyhjentelemässä, niin se oli sen verran kova paikka, että päätti tuhota miehen liiton. Jos haluat näpäyttää paikkaasi havitellutta kakkosnaista, niin jatka avioliittoasi normaalisti näyttäen, ettei sinun paikallesi kenelläkään muulla ole asiaa.
Noin siinä kävikin. Mies ei missään vaiheessa luvannut seksiä enempää ja kun mies halusi lopettaa,niin minulle alkoi tulla viestejä. Ensin oli tietenkin yrittänyt kiristää miestäni viikkoja. Tämä naikkonen oli itse vielä alkanut seurustella ja tullut petetyksi,ja olisi halunnut sen kostaa mieheni kanssa. Ja tiesi koko ajan mieheni olevan varattu. En vain uskonut tämän asian käyvän itselleni niin rankaksi.

Nyt oma pää järjestykseen. Sieltä se vastaus sitten tulee, haluatko jatkaa yhdessä vai erikseen. Aika auttaa. Voisiko psykologi auttaa? Hän olisi ainakin ulkopuolinen asiaan ja osaisi antaa tarvittavaa tukea!

Minua auttaa huonoina hetkinä se kun käyn metsässä kävelemässä. Luonto on aina yhtä kaunis vaikka oma pää olisi kuin sekaisin.

Kävi kyllä mielessä. En vain usko että minusta siihen olisi,vaikka rakastankin seksiä. Eihän se tavara siitä kulu.

Miksei sinusta olisi siihen? Älä ajattele asiaa liiaksi tunteella, vaan järjellä. Pettämällä saatat pelastaa liittosi ja jopa oman mielenterveytesi, kun hoksaat, ettei se olekaan niin iso juttu kuin olen kuvitellut. Siinä sivussa saat sinäkin jotain hupia elämääsi, kunhan vain muistan ottaa ilon irti siitä hetkestä (etkä ajattele kostavasi).