käykääs laittamassa nimenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elena777
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suomi tulee ajautumaan tosi surkeaan jamaan eron myötä. Nykyiset leikkaukset on lasten leikkiä sen skenaarion rinnalla. Onko Suomalaiset valmiita uudelleen rakennukseen, se tarkoittaa vaikka tämän palstan kohde yleisön kohdalla että on sanottava bye bye pitkille hoitovapaille, edullisille päivähoidoille etc.

Jos tähän oletta valmiita niin ei muuta kuin puumerkkiä aloitteeseen. Äänesti eu: ta vastaan ja aina pitänyt sen touhua päättömänä. Mutta ero ei palauta meitä entiseen vaan tarkoittaisi todella tiukkoja aikoja. Ja sitä en taida haluta.

Paskat on housussa. Haju ei lopu vaikka jöötit siivotaan koska jäljelle jää haisevat kalsarit. Ja uusiin ei ole varaa pitkään aikaa, jos koskaan

Suomi tulee ajautumaan tosi surkeaan jamaan eron myötä. Nykyiset leikkaukset on lasten leikkiä sen skenaarion rinnalla. Onko Suomalaiset valmiita uudelleen rakennukseen, se tarkoittaa vaikka tämän palstan kohde yleisön kohdalla että on sanottava bye bye pitkille hoitovapaille, edullisille päivähoidoille etc.

Jos tähän oletta valmiita niin ei muuta kuin puumerkkiä aloitteeseen. Äänesti eu: ta vastaan ja aina pitänyt sen touhua päättömänä. Mutta ero ei palauta meitä entiseen vaan tarkoittaisi todella tiukkoja aikoja. Ja sitä en taida haluta.

Paskat on housussa. Haju ei lopu vaikka jöötit siivotaan koska jäljelle jää haisevat kalsarit. Ja uusiin ei ole varaa pitkään aikaa, jos koskaan
Äitinä en voi ajatella niin itsekkäästi, että jättäisin lapsilleni tällaisen perinnnön.

Meillä on mahdollisuus luoda liittoja valtioiden kanssa, jotka ovat rakenteiltaan enemmän samankaltaisia kuin Suomi.

Joka vuosi Eu:ssa köyhdyttää meitä entisestään.
Itse olen kyllästynyt palkkapoljentaan. Ennen ihmisellä oli sentään varaa ostaa jotakin itselleen kiinteiden kulujen jälkeen - enää sekään ei ole itsestään selvyys.

Onko järkeä jäädä?
Minusta ei!

Haastavaa tulee olemaan aluksi, mutta kyllä me selviämme!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Euro on ihan yhtä vahva koko euroalueella. Et jos suomen kilpailukyky supistuu ja saksan kasvaa, niin ei se ole valuutasta kiinni. Ja niinku just sanoin... viimeksi mun markka devalvoitiin niin siitä seurasi hemmetin tuskainen lama.

Venäjä- pakotteet taas... jos suomi ei olisi niissä mukana niin ne samat pakotteet sit koskisivat myös suomea.

Viimeksi kun markka devalvoitiin alkoi nousu lamasta. Lama johtui vahvan markan -politiikasta jossa aseena omi erittäin korkeat korot. Et selvästikään ymmärrä mikä on syy ja mikä seuraus.

Niin, nyt pitäis saada kilpailukykyä takaisin alentamalla palkkoja, kun ei voida devalvoida, miten se on niinku sun omasta mielestä onnistunut?

• Tykkää

Britanniakin varmaan uppoaa mereen brexitin myötä. Unohtamatta heinäsirkkalaumoja. Nyyh!

Äitinä en voi ajatella niin itsekkäästi, että jättäisin lapsilleni tällaisen perinnnön.

Meillä on mahdollisuus luoda liittoja valtioiden kanssa, jotka ovat rakenteiltaan enemmän samankaltaisia kuin Suomi.

Joka vuosi Eu:ssa köyhdyttää meitä entisestään.
Itse olen kyllästynyt palkkapoljentaan. Ennen ihmisellä oli sentään varaa ostaa jotakin itselleen kiinteiden kulujen jälkeen - enää sekään ei ole itsestään selvyys.

Onko järkeä jäädä?
Minusta ei!

Haastavaa tulee olemaan aluksi, mutta kyllä me selviämme!
Pinkit lasit päässä voi ajatella että suhtee luodaan tuosta vaan, naps ja kops.

En halua tällaista suomea. Mutta en oikein pystyä ajattelenaan niinkään että kaikki viedään lapsiltamme. Itse olen hyvätuloinen, rahaa säästössä ja lapsetkin suht isoja. Mutta mitäs ne suomen köyhät joilla nyt jo vaikeaa. Heille suihku tulee olemaan jäätävä.... olet siis varautunut maksamaan lasten koulutuksen? Laskemaan tulotasoa? Luopumaan esim lapsilisistä jne? Jos näin niin ehdottomasti äänestä eron puolesta. Mä en voi, tiedän valitettavasti liikaa siitä paskasta missä olemme kiinni.

Tässä lisää "satuja" - ei vaan miten se menikään.. :)

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001207981.html

"Britannian lähtöä EU:sta kannattanut Vote Leave -kampanja sai monet äänestäjät liikkeelle – väitteillä ja lupauksilla, jotka johtivat harhaan tai eivät yksiselitteisesti pidä paikkaansa."

Ja tämän väitteen sinä luet lehdestä jonka virallinen linja on EU-myönteinen ja sen propaganda uppoaa sinuun kuin kuuma veitsi voihin...

• Tykkää

voi kyynel. siellä taas yksi ennustaja vauhtipäällä :D:D

Pinkit lasit päässä voi ajatella että suhtee luodaan tuosta vaan, naps ja kops.

En halua tällaista suomea. Mutta en oikein pystyä ajattelenaan niinkään että kaikki viedään lapsiltamme. Itse olen hyvätuloinen, rahaa säästössä ja lapsetkin suht isoja. Mutta mitäs ne suomen köyhät joilla nyt jo vaikeaa. Heille suihku tulee olemaan jäätävä.... olet siis varautunut maksamaan lasten koulutuksen? Laskemaan tulotasoa? Luopumaan esim lapsilisistä jne? Jos näin niin ehdottomasti äänestä eron puolesta. Mä en voi, tiedän valitettavasti liikaa siitä paskasta missä olemme kiinni.

Valehtele vähemmän.

Lapsilisät voidaan triplata EU-jäsenmaksuista säästyvillä rahoilla.

voi kyynel. siellä taas yksi ennustaja vcauhtipäällä :D:D
Loppuiko argumentit? Ei ole häpeä myöntää tyhmyyttään - en oletakaan että tällä palstalla kovinkaan montaa talousasiantuntijaa keskustelisi. Tai edes auttavasti ymmärtävää. Se ei riitä että osaa laskea kuluja ja kärjistää niitä. Eikä toisaalta ole ennustamista se että esim isot lainat tulee erääntymään ja uusien kauppasuhteiden solmiminen vie aikaa.

Oletko tehnyt töitä vientialan yrityksessä? Onko sinulla kokemusta ulkomaan kaupasta?

Miksi sinä sitten keskustelet ollenkaan tästä jos sinua ei kiinnosta faktat? Lue hyvä ihminen iltalehteä ja kuuntele YLEnantoa jos haluat valheita kuunnella :)

Minua ei kiinnosta tuon naisen jutut. Lue, mitä kirjoitetaan. Sinuun on näköjään populismin jutut uponneet oikein täysillä.

Niin miten olikaan, millaista se sinun elämäsi oli ennen EU:ta? Kysyin sitä tuolla aikaisemmin. Minä kun muistan paljonkin asioita, sillä olin jo aikuisiässä, ja olen nähnyt muutokset.

EU:ssa on paljon korjattavaa, se myöntävät jo sen päättäjät, mutta eroa en missään nimessä kannata. Yritä nyt vain hyväksyä tämä.

Minua ei kiinnosta tuon naisen jutut. Lue, mitä kirjoitetaan. Sinuun on näköjään populismin jutut uponneet oikein täysillä.

Niin miten olikaan, millaista se sinun elämäsi oli ennen EU:ta? Kysyin sitä tuolla aikaisemmin. Minä kun muistan paljonkin asioita, sillä olin jo aikuisiässä, ja olen nähnyt muutokset.

EU:ssa on paljon korjattavaa, se myöntävät jo sen päättäjät, mutta eroa en missään nimessä kannata. Yritä nyt vain hyväksyä tämä.

Minun ja Suomen elämä oli parempaa ennen EU-jäsenyyttämme. Julkinen sektori oli käytännössä velaton, työttömyys murto-osa nykyisestä ja rikollisuutta vähemmän.

Valehtele vähemmän.

Lapsilisät voidaan triplata EU-jäsenmaksuista säästyvillä rahoilla.
Muistako että ne lainat tarttee varmaan alkaa maksella samantie, vai luuletko että takuut pitää eron jälkeen. Mites yritystuet, mistäs ne maksetaan (kun eu rahoitus loppuu on suomen alettava pika pikaa näitä maksaa...samoin maataloustuet jossa olemme netto maksajia) jne. ETTÄ JOS SUOMI TALKOISIIN lähdetään, ne rahat kiskastaan massasta eli yksityiste henkilöiden tukirahoista. Kansaedustajien palkkojen puolitus ei näissä talkoissa riitä. Eikä 6 min työajan lisäys... mutta ei muuta kuin hihat heilumaan ja hyväksymään elintason lasku. Ahkeria kun ollaan niin ehkä kolmen sukupolven jälkeen ollaan jaloilla. Kuten sotien jälkeen

Minun ja Suomen elämä oli parempaa ennen EU-jäsenyyttämme. Julkinen sektori oli käytännössä velaton, työttömyys murto-osa nykyisestä ja rikollisuutta vähemmän.
Niin oli. Mutta kai ymmärrät että siihen ei ole paluuta. Vai onko sulla taikasauva jolla taikoa kaikki ennalleen. En usko että on.

Sehän vituttaa että perus antsatkin äänesti eu:n puolesta ja nyt samat kuvittelee että ero tapahtuu naps ja kops ja pakilla päästään takaisin sinne mistä lähdettiin.

Yhteistyössä