Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää ja ymmärtää suvaitsevaisten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta tuomitsetko kaikki natsit? Eivät suinkaan kaikki olleet laittamassa juutalaisia tai homoja uuniin, olivatko siis muut syyttömiä?
Ymmärtäisin vastakommenttisi jos tuo ketä lainasit olisi puhunut kaikkien ÄÄRImuslimien tuomitsemisesta. Vai etkö itse huomaa mitään eroa ääriajattelulla ja "perusajattelulla"? Ei kaikki äärimuslimitkaan homoja katolta heittele, mutta varmaan moni silti tuomitsee ääri-islamin.

Ihan mielenkiintoinen näkemys ja pitää varmaan pitkälle paikkansa. Kysyppä siltä kaveriltasi sitten onko hänen mielestään raiskaus maahanmuuttajan taholta hyväksyttävämpää kuin kantasuomalaisen tekemänä. Mulle on sanottu monta kertaa että rikos on aina rikos MUTTA pakolaisen tekemä raiskaus on ymmärrettävämpi tekona ja lieventävä asianhaara kuin kantasuomalaisen teko. Mielestäni tuo ajattelu on vaarallista, koska rikollinen on rikollinen tuli hän mistä tahansa maasta tai kuusta.

Myös joukkosurma on ymmärrettävämpää kun sen teki iranilaistaustainen mulkku, eikä norjalainen tällä kertaa

Myös joukkosurma on ymmärrettävämpää kun sen teki iranilaistaustainen mulkku, eikä norjalainen tällä kertaa

Näin. Media mässäili Breivikin teolla viikkotolkulla ja muistaa vieläkin viitata siihen lähes jokaisessa muslimien tekemän iskun yhteydessä.

Miksei nyt kohkata jokaista terroritekoa samaan tyyliin kuin Breivikiä aikoinaan ja miksei viitata samalla myös kaikkiin entisiin muslimien tekemiin iskuihin?

Tekee ihan pahaa lukea Suomen valkopesumedian uutisointia.

Itsellä ei ole lähipiirissä mitään kovan luokan suvaitsevaista, mutta SDP:n kannattajia kyllä ja voin hieman aavista miksi suvaitsevaiset puolustelee asioita. Lähinnä ongelmana on se että suvaitsevaiset näkevät maahanmuuttajat/pakolaiset aina altavastaajina ja vähempiosaisina eli ns. uhreina (samanlailla kuin feministit näkevät naiset). Maahanmuuttajat/pakolaiset tulevat muualta ja joutuvat sopeutumaan maan kulttuuriin ja ympäristöön, joka on erilainen omastaan ja näin ollen ovat tässä suhteessa altavastaajina. Koska lähtökohtaisesti maahanmuuttajat ovat altavastaajina, heidän tekonsa on helpommin oikeutettuja (ihan kuten feministit oikeuttavat miesvihansa).

Esim. Paras kaverini on maahanmuuttokriittinen, mutta erittäin vasemmistolainen ja liberaali ja kävelylenkeillä väitellään kaikista asioista. Niin hän näkee, että esim. köyhä nälissään olevat ihminen on oikeutetumpi varastamaan ruokaa kuin rikas nälissään oleva ihminen.
Eihän tuossa ole mitään järkeä :confused: Rikkaan ei tarvitse varastaa kaupasta ruokaa, hän voi ostaa sitä ihan rahalla. Sitten jos se rikas kuitenkin varastaa, se on jo eri juttu, eli hän on kleptomaani. Siihen tarvitaan sitten jo vähintäänkin psykologia.

Anteeksi mitä??
sarcasm%2Bsheldon%2Bcooper.jpg

Ihan mielenkiintoinen näkemys ja pitää varmaan pitkälle paikkansa. Kysyppä siltä kaveriltasi sitten onko hänen mielestään raiskaus maahanmuuttajan taholta hyväksyttävämpää kuin kantasuomalaisen tekemänä. Mulle on sanottu monta kertaa että rikos on aina rikos MUTTA pakolaisen tekemä raiskaus on ymmärrettävämpi tekona ja lieventävä asianhaara kuin kantasuomalaisen teko. Mielestäni tuo ajattelu on vaarallista, koska rikollinen on rikollinen tuli hän mistä tahansa maasta tai kuusta.

Mä en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan noin, ja uskallanpa väittää, että mikäli tällaista ajattelua esiintyy, niin ovat aika lailla marginaalissa. Toki, jos usein kuulet tämäntyyppistä kommenttia, ymmärrän ennakkoluulosi "suvaitsevaisia" kohtaan. Mutta normaalisti kukaan ei kylläkään suvaitse väkivaltaa tai misogyniaa.

Itse näen sen näin, nuo asiat kuuluvat noista maista tulleiden ihmisten perinteisiin ja tapoihin. Kun he tulevat tänne missä naiset ja tytöt saavat kulkea vähissä vaatteissa he ymmärtävät sen väärin. Itse pukeudun nykyään peittävämmin etten saa ketään hämmennyksiin ja muutenkin pyrin etten vain loukkaa heitä tai provosoi. Olen jopa harkinnut hunnuttautumista, en tosin peittämään kasvoja vaan vain hiukset osoittaakseni muslimeille soliraadisuuttani ja etten ole mikään huonomaineinen nainen. Muslimi ystäväni tosi pyysi etten tekisi niin jos en ole muslimi. Täytyy nyt miettiä mitä tekisin.

Hyvä yritys. Mut sori, ei mee läpi.

Mä en ole koskaan kuullut kenenkään sanovan noin, ja uskallanpa väittää, että mikäli tällaista ajattelua esiintyy, niin ovat aika lailla marginaalissa. Toki, jos usein kuulet tämäntyyppistä kommenttia, ymmärrän ennakkoluulosi "suvaitsevaisia" kohtaan. Mutta normaalisti kukaan ei kylläkään suvaitse väkivaltaa tai misogyniaa.
Ja kuitenkin suvaitsevaiset huutavat törkeyksiä ja käyvät käsiksi kriittisiin, silloin kun viimeksi mainituilla on menossa mielenilmaus jossain. Huutelevat törkeyksiä silloinkin kun suomalainen nainen puhuu mikrofoniin ja kertoo näin kaikille miten turvapaikanhakijat ovat häntä ja/tai läheisiään ahdistelleet tai raiskanneet. Ja turvapaikanhakijat huutavat siinä edessä mm. "valehtelija!" tälle naiselle.

Vasemmiston naiset: "Vasemmiston väkivalta on vaan niin paljon parempaa!"

Lisäksi muslimit hyväksyvän naisiin, homoihin ja vääräuskoisiin kohdistuvan väkivallan.

Ja kuitenkin suvaitsevaiset huutavat törkeyksiä ja käyvät käsiksi kriittisiin, silloin kun viimeksi mainituilla on menossa mielenilmaus jossain. Huutelevat törkeyksiä silloinkin kun suomalainen nainen puhuu mikrofoniin ja kertoo näin kaikille miten turvapaikanhakijat ovat häntä ja/tai läheisiään ahdistelleet tai raiskanneet. Ja turvapaikanhakijat huutavat siinä edessä mm. "valehtelija!" tälle naiselle.

Kuten kirjoitin, valtaosa ei varmasti huutele törkeyksiä - sen enempää "suvaitsivaisista" kuin "maahanmuuttokriittisistä". Suurin osa ihmisistä ei käy toisiinsa käsiksi. Joten voisiko olla, että nämä käsiksi käyvät ovat molemmissa ihmisryhmissä vähemmistössä?

Vasemmiston naiset: "Vasemmiston väkivalta on vaan niin paljon parempaa!"

Lisäksi muslimit hyväksyvän naisiin, homoihin ja vääräuskoisiin kohdistuvan väkivallan.

Niin no ei tässä pätkässä kukaan sanonut, että maahanmuuttajien raiskaukset ovat hyväksyttävämpiä tai kulttuurisista syistä ymmärrettävämpiä, eikä tässä toisaalta myöskään kukaan sanonut hyväksyvänsä noita mellakoita, joista tässä puhuttiin. Tässähän vasemmistolaiset naiset painottivat sitä, että pitää ymmärtää kokonaisuus eli mellakoiden takana olevat yhteiskunnalliset rakenteet. Siinä he ovat oikeassa sikäli, että yksittäiset teot voi toki tuomita jälkeenpäin, mutta ennaltaehkäisy onnistuu vain, jos ymmärtää ja näkee koko kokonaisuuden. Ymmärtäminen ei tarkoita hyvälsymistä, vaan analyyttistä tilanteen ja taustojen tarkastelua. Toiseksi tässä nimenomaan tuomittiin ihmiseen kohdistuva väkivalta pahempana kuin vaikka autoihin kohdistuva - ja onhan se totta, että vaikka se raiskaus olisi pahempi ja tuomittavampi asia kuin auton polttaminen, vaikkei toki autonkaan polttaminen hyväksyttävää ole.

Se että sinä et ole sellaista kuullut ei tee tekemättömäksi sitä tosiasiaa että ap. on sellaista kuullut. On erittäin ällöttävää tulla vihjailemaan ettei tätä ja tuota tapahdu vain koska sitä ei tapahdu sinulle. Tuolla periaatteella minäkin voisin sanoa ettei joukkoraiskauksia tapahdu koska sitä ei ole tapahtunut kenellekään lähipiirissäni eikä minulle.
PS: Minäkin olen muuten kuullut saman väitteen kuin ap ja ihan vielä lukeneilta ihmisiltä jotka ovat tässä yhteiskunnassa vieläpä hyväpalkkaisessa työssä.

Li Andersson sanoi hiljattain että vasemmistolaisväkivalta on oikeutettua, joten ei mennyt läpi tuo sun asian vähättely...sori siitä.

Se että sinä et ole sellaista kuullut ei tee tekemättömäksi sitä tosiasiaa että ap. on sellaista kuullut. On erittäin ällöttävää tulla vihjailemaan ettei tätä ja tuota tapahdu vain koska sitä ei tapahdu sinulle. Tuolla periaatteella minäkin voisin sanoa ettei joukkoraiskauksia tapahdu koska sitä ei ole tapahtunut kenellekään lähipiirissäni eikä minulle.
PS: Minäkin olen muuten kuullut saman väitteen kuin ap ja ihan vielä lukeneilta ihmisiltä jotka ovat tässä yhteiskunnassa vieläpä hyväpalkkaisessa työssä.

Enpä väittänytkään, etteikö sellaisia mielipiteitä saattaisi olla. Mun pointti oli, että eivät ne mitään valtavirtaa edusta. Ja eihän esim. mediassa, julkisesti, sellaisia näkemyksiä ole kukaan esittänyt.

Enpä väittänytkään, etteikö sellaisia mielipiteitä saattaisi olla. Mun pointti oli, että eivät ne mitään valtavirtaa edusta. Ja eihän esim. mediassa, julkisesti, sellaisia näkemyksiä ole kukaan esittänyt.
No ei maahanmuuttokriittisetkään edusta rasismia, miksi se sitten yleistetään? Miksi maahanmuuttokriitikoilla ei ole oikeutta sitten niputtaa suvaitsevaisia samaan nippuun jos suvaitsevaisilla on se oikeus maahanmuuttokriittisiä kohtaan?

No ei maahanmuuttokriittisetkään edusta rasismia, miksi se sitten yleistetään? Miksi maahanmuuttokriitikoilla ei ole oikeutta sitten niputtaa suvaitsevaisia samaan nippuun jos suvaitsevaisilla on se oikeus maahanmuuttokriittisiä kohtaan?

No, pelkästään se, että kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa, ei tietysti teekään ihmisestä rasistia. Joten sillä perusteella ei ole oikeutta kutsua rasistiksi. Mutta mikäli puhe alkaa pitää sisällään rasistisia piirteitä, on ihan perusteltua pitää henkilöä rasistisena. Ihan samalla lailla kuin suvaitsevaista voi pitää väkivaltaisena sitten, jos väkivaltaista käyttäytymistä ilmenee.

Niin no ei tässä pätkässä kukaan sanonut, että maahanmuuttajien raiskaukset ovat hyväksyttävämpiä tai kulttuurisista syistä ymmärrettävämpiä, eikä tässä toisaalta myöskään kukaan sanonut hyväksyvänsä noita mellakoita, joista tässä puhuttiin. Tässähän vasemmistolaiset naiset painottivat sitä, että pitää ymmärtää kokonaisuus eli mellakoiden takana olevat yhteiskunnalliset rakenteet. Siinä he ovat oikeassa sikäli, että yksittäiset teot voi toki tuomita jälkeenpäin, mutta ennaltaehkäisy onnistuu vain, jos ymmärtää ja näkee koko kokonaisuuden. Ymmärtäminen ei tarkoita hyvälsymistä, vaan analyyttistä tilanteen ja taustojen tarkastelua. Toiseksi tässä nimenomaan tuomittiin ihmiseen kohdistuva väkivalta pahempana kuin vaikka autoihin kohdistuva - ja onhan se totta, että vaikka se raiskaus olisi pahempi ja tuomittavampi asia kuin auton polttaminen, vaikkei toki autonkaan polttaminen hyväksyttävää ole.

"Pitää ymmärtää kokonaisuus, eli Breivikin tekojen taustalla olevat yhteiskunnalliset rakenteet."

Muutama viikko sitten Saksassa vasemmistolaiset pahoinpitelivät yhdellä kertaa 130 poliisia, eipä mediassa kukaan tuominnut tätä järjetöntä väkivallantekoa, mut olisiko ollut eri ääni kellossa jos tekijät olisi voitu yhdistää oikeistoon?

Kuten kirjoitin, valtaosa ei varmasti huutele törkeyksiä - sen enempää "suvaitsivaisista" kuin "maahanmuuttokriittisistä". Suurin osa ihmisistä ei käy toisiinsa käsiksi. Joten voisiko olla, että nämä käsiksi käyvät ovat molemmissa ihmisryhmissä vähemmistössä?
Et tiedäkään kuinka paljon haluaisin uskoa tuon. Ihan oikeasti, ilman sarkasmia tai mitään muutakaan.

Mutta tässä puhuttiin siitä, hyväksyvätkö ihmiset maahanmuuttajien tekemät raiskaukset, ja Li Andersonin mielipiteet eivät ainakaan tue sitä väitettä.
Silloin kun tää pakolais touhotus Suomessa alkoi, raiskattiin Lempäälässä se yks 14 vuotias tyttö, todella moni ''täydellinen suvaitsevainen'' oli nauramassa räkäsesti facen Rasmus ryhmässä sille tytölle ja puhuivat varmana tietona siellä yhteen ääneen kuinka se tyttö oli kumminkin houkutellut ne maahanmuuttaja raukat raiskaamaan itsensä ja että se teki sen saadakseen rasismin nousuun. Se kuinka nämä täydelliset itseään suvaitsevaisiksi kutsuvat, käyttäytyivät sai monet aidot rasistit täyteen vihaa joka kohdistui maahanmuuttajiin ja suvaitsevaisiin. Sitten kuvaan tuli keppihevoset ja naiset/miehet jotka pukeutuivat pelleiksi ja tekivät itsensä mm. aamuteeveessä täysin naurunalaisiksi. Samoihin aikoihin alkoi aivan järkyttävä ihmisten lokeroiminen sen mukaan mitä he ajattelevat tästä massamaahanmuutosta ja auta armias jos uskalsit sanoa ettet oikein näe tätä oikeana, sait sellaiset haukut ja huudot,....suvaitsevaisilta. Rasisteista mä en edes puhu mitään koska heitä mä en arvosta myöskään yhtään ja heiltä oikeasti voi olettaa sellasta käytöstä mutta ei suvaitsevaisilta. Kaikkein ahdasmielisimmät ihmiset mitä minä henkilökohtaisesti tunnen ovat itseään suvaitsevaisiksi kutsuvat ja rasistit. On olemassa suvaitsevaisuutta ja sitten on ''suvaitsevaisuutta''. Toisessa ihminen osaa olla myös kriittinen, toisessa ihminen on aivan sekavassa hurmostilassa ja sellasen ihmisen kanssa et voi yksinkertaisesti keskustella mistään järkevästi.

No, pelkästään se, että kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa, ei tietysti teekään ihmisestä rasistia. Joten sillä perusteella ei ole oikeutta kutsua rasistiksi. Mutta mikäli puhe alkaa pitää sisällään rasistisia piirteitä, on ihan perusteltua pitää henkilöä rasistisena. Ihan samalla lailla kuin suvaitsevaista voi pitää väkivaltaisena sitten, jos väkivaltaista käyttäytymistä ilmenee.
tolla periaatteella valtaosaa suvakeista voi sitt kutsua myös rasisteiksi omaa rotuaan kohtaan. Sen verran usein on mullekin sanottu ett mä olen tän maan pohjasakkaa ja alinta kastii vaan koska en hyväksy nykyistä politiikkaa.

tolla periaatteella valtaosaa suvakeista voi sitt kutsua myös rasisteiksi omaa rotuaan kohtaan. Sen verran usein on mullekin sanottu ett mä olen tän maan pohjasakkaa ja alinta kastii vaan koska en hyväksy nykyistä politiikkaa.
Sanooxne sulle että oot valkosta roska väkee ? Ku mulle on sanottu sillee muutama kerran.

Yritä nyt edes vielä vähän lisätä kirjoitus_virheitä, kun kerran kriittistä siinä esität :D

Yhteistyössä