Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää ja ymmärtää suvaitsevaisten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ahaa, siis tuosta on kyse. Aikomuksesta valloittaa eurooppa.
Historian saatossa on ennenkin valloitettu suuria maa-alueita, onko kyse nyt siis uskonnonsodasta? Sotaan, kuten muuhunkin riitaan tarvitaan aina vähintään kaksi osapuolta.
Koetteko olevanne jotenkin sodassa? Pitääkö nyt pelätä mahdollisia valloittajia, jotka yrittävät pelolla saada suuret väestöt alistumaan tahtoonsa.
Kun pelkää, se riittää. Valloittaja on voittanut.
Kun et pelkää, vaan olet ihminen ihmiselle, valloittaja ei voi voittaa.

Pelko on ikävä kumppani, se saa ihmisen toimimaan vastoin tahtoaan. Ja sitä nämä valloittajat ovat tekemässä, he yrittävät aiheuttaa suunnatonta pelkoa, jotta valloitus onnistuu helpommin ja laajemmin. Annammeko pelon tulla elämäämme?

Ja en vastaa kysymyksiin, koska jokaisesta viiteryhmästä löytyy näitä mätiä hedelmiä. Jokaisesta viiteryhmästä on pakolaisia, on maahanmuuttajia.
Sitä en tiedä löytyykö jokaisesta viiteryhmästä halukkuutta valloittaa eurooppa? Ainakin uuäsaa on jo osittain onnistunut siinä, itänaapuri miettii vielä ja kolmannen maailman nousevista maista en ole perillä.
Oletpa todella ilkeä ihminen. Väität siis että pelko on se jota muslimit räjäyttelevät, eivät pommit. Etkö itse pelkäisi jos ja kun Suomeen tulee terrori isku lähelle rakkaitasi ja lapsiasi? Kuinka kehtaat vähätellä tätä asiaa näin paljon välittämättä lainkaan uhreista ja heidän omaisistaan? Ei, ei ole kyse pelkästä pelosta vaan realismista, maailmassa jossa elämme tapahtuu nyt todella pahoja asioita ja koko ajan vähemmän ja vähemmän ei muslimien suunnalta.

Väitit aiemmin että rakastamalla pahaa ihmistä (pedofiilit, äärimuslimit, raiskaajat, äärikristityt, ääri se ja tuo jne..) voi heidät muuttaa. Esim. hymy, kosketus, halaus. Sanoit myös että koulukiusaaminen on vakavampi ongelma kuin se mitä nyt tapahtuu euroopassa ja se että muslimit ovat sanoneet valtaavansa euroopan ja raiskaavansa ei musliminaisia kunnes he kääntyvät islamiin.Kysyn nyt sinulta että oletko tosiaan sitä mieltä ettei Suomessa ole tapahtunut muslimimiesten taholta raiskauksia, ahdisteluja, lapsiin sekaantumisia ja oletko todella sitä mieltä ettei eurooppaan ole pesiytynyt muslimeja jotka haluavat tappaa, raiskata ja valloittaa maita viedäkseen islamilaista ideologiaa eteenpäin? Huomaa että muutin hieman kysymyksieni muotoa, jos se nyt olisi mahdollista saada se vastaus?

Mut raiskattiin teini iässä, olisko mun äidin tai minun siis pitänyt halata ja rakastaa sitä raiskaajaa?
En siis ole osallistunut keskusteluun aikaisemmin, vaan laitoin vaan tämän linkin:
http://www.sitra.fi/uutiset/yritysr...-viisi-miljoonaa-euroa-ulkomaisiin-yrityksiin
Kysy siis niiltä, joiden kanssa aiheesta olet keskustellut.

Sinä siis väität myös ettei muslimipakolaiseksi tänne tulleet ole syyllistyneet myöskään raiskauksiin ja ahdisteluihin? Onpa mielenkiintoista kohdata suvakki joka on NOINKIN sokea ideologiassaan :p

Sinä tuon sanoit.

Joka tapauksessa saman sydämen omaava ihminen on oppivainen ihminen. JOs ihminen kokee saavansa hyvää, rakastavaa ja oikeudenmukaista kohtelua muuttuu hän itsekin hyväksi, rakastavaksi ja oikeudenmukaiseksi.

Jeesus mitä lässytystä. Ei se kuitenkaan reaalimaailmassa noin mene. Tänne on tullut esim. Somaliasta maan rikkaimmat ja hyväosaisimmat. Silti eivät ole muuttuneet edes kolmessa sukupolvessa hyviksi, rakastaviksi ja oikeudenmukaisiksi, vaikka ovat saaneet täällä kaiken, mitä ovat älynneet pyytää, ihan ilmaiseksi ja täysin vastikkeetta. Edelleen raiskailevat, ovat rasistisia suomalaisia kohtaan ja lähtevät terroristeiksi sotimaan (onneksi tässä vaiheessa vielä muualle maailmaan).

Jos on koko ikä aivopesty muslimiksi, niin ei ne ajatukset sieltä lähde jonkun suvakkitädin rakkaudella. Ei vietnamin venepakolaisiakaan ennen kotoutettu ja hyysätty tällä tavalla kuin muslimeita ja silti ovat sopeutuneet tänne hienosti. Kaikki on ihan itsestä kiinni, turha yrittää syyllistää muita ihmisiä.

Tuo bloginpitäjähän saa jengin miltei samanlaiseen hurmostilaan kuin Halla-aho aikanaan! Nyt "mestarille" on taidettu kuitenkin kääntää selkä ja tilalle on astunut "mestarinna" :ROFLMAO:

No ehkä tuon naisen puhe on joillekin helpompaa ymmärtää kuin Halla-ahoa sivistyssanoineen..

Koko uskontokuntaa ei saa syyttää siitä mitä pieni joukko hulluja tekee. Ne niin mielellään haluaisi, että koko maailma kääntyisi muslimeita vastaan jotta kaikki muslimit sitten kääntyisi ISISin puolelle, http://seura.fi/puheenaihe/p314592/?shared=314592-488d0c49-999
Ei se joukko kuule niin kovin pieni ole. Mene kertomaan tuo niille tuhansille tyttölapsille joita on myyty tälläkin hetkellä seksiorjiksi ja niille äideille jotka ovat silminnäkijöinä niille kauhuille mitä heidän lapsilleen tapahtuu sekä heille itselleen.
Seura lehteäkö sä yrität oikeasti tarjota totuudentorvena? Oikeasti??

Jeesus mitä lässytystä. Ei se kuitenkaan reaalimaailmassa noin mene. Tänne on tullut esim. Somaliasta maan rikkaimmat ja hyväosaisimmat. Silti eivät ole muuttuneet edes kolmessa sukupolvessa hyviksi, rakastaviksi ja oikeudenmukaisiksi, vaikka ovat saaneet täällä kaiken, mitä ovat älynneet pyytää, ihan ilmaiseksi ja täysin vastikkeetta. Edelleen raiskailevat, ovat rasistisia suomalaisia kohtaan ja lähtevät terroristeiksi sotimaan (onneksi tässä vaiheessa vielä muualle maailmaan).

Jos on koko ikä aivopesty muslimiksi, niin ei ne ajatukset sieltä lähde jonkun suvakkitädin rakkaudella. Ei vietnamin venepakolaisiakaan ennen kotoutettu ja hyysätty tällä tavalla kuin muslimeita ja silti ovat sopeutuneet tänne hienosti. Kaikki on ihan itsestä kiinni, turha yrittää syyllistää muita ihmisiä.

Yhtä lailla suomen sosiaaliturva kattaa sinunkin äitiys,-isyys,-kotihoidontuet, asumisen tuet, opintotuet, jne...
Totta on, että ensimmäisen polven turvaa hakevat ihmiset eivät ole verojansa suomeen maksanut mutta eiköhän hekin joskus kustanna oman elämänsä verojen muodossa, joita myös sosiaaliturvasta maksetaan.

Kun hyväksyt ihmisen ihmisenä, myös toinen voi hyväksyä sinut ihmisenä. Edelleen jokaiseen viiteryhmään mahtuu niitä mätiä hedelmiä, emme ole ihmiskuntana vielä läheskään täydellisiä, vaikka niin moni uskookin.

Suvakkitäti-nimitys on herjaamista, tosin pitäähän jotenkin saada yhteinen nimitys tuollekin viiteryhmälle, jota näköjään saa vapaasti herjata, arvostella eli kiusata.

Tätä tarkoitin ja hyvä kun tuli esiin eli kiusaaminen, joka lähtee vanhempien asenteista.
Tarkoitatko ja haluatko hyvää omalla kommentoinnilla vai voisitko kenties tehdä asioille jotain itse, jotta edellä mainitsemasi ongelmat poistuvat yksi kerrallaan? Mitä jokainen ihminen voi tehdä itse, jotta jokaisella on hyvä elää? Edes lähipiirissä, kotona, koulussa, työpaikalla, vapaa-ajalla?

Suomalaisessa päiväkodissa tehdään uskomattoman hyvää työtä näiden viiteryhmien lapsien kanssa. Siellä lasten kautta saadaan paljon tulevia yhteiskuntaan sopeutujia, tulevia työntekijöitä ja verojen maksajia. Mutta, jos ei anneta mahdollisuutta ja esimerkiksi kiusaaminen ja ilkeä asenne peritään kotoa, voi tuloksena olla syrjäytyvä pommittaja, kuten nämä euroopan viimeaikaiset yksinäiset kostajat ovat osoittaneet.

Jos on koko ikä aivopesty muslimiksi, niin ei ne ajatukset sieltä lähde jonkun suvakkitädin rakkaudella.

Jos on koko ikä aivopesty rakkaudella, niin ei ne ajatukset sieltä lähde jonkun kiusaajan pelolla, vihalla.
Vanhemmat ovat avainasemessa tämänkin suhteen. Kotoa opitaan tapa, millä suhtaudutaan muihin ihmisiin.

Oletpa todella ilkeä ihminen. Väität siis että pelko on se jota muslimit räjäyttelevät, eivät pommit. Etkö itse pelkäisi jos ja kun Suomeen tulee terrori isku lähelle rakkaitasi ja lapsiasi? Kuinka kehtaat vähätellä tätä asiaa näin paljon välittämättä lainkaan uhreista ja heidän omaisistaan? Ei, ei ole kyse pelkästä pelosta vaan realismista, maailmassa jossa elämme tapahtuu nyt todella pahoja asioita ja koko ajan vähemmän ja vähemmän ei muslimien suunnalta.

Mun maailma ei ole noin kamala, julma ja paha. Mun maailmaan ei kuulu tuollainen pelko sitten ollenkaan. Ikäviä asioita tapahtuu kaikkialla maailmassa, en voi kun pitää huolen siitä, että itselläni ja perheelläni on hyvä olla. Siitä se lähtee. Myöhemmin hyvää voi laajentaa läheisiin, naapurustoon ja siitä se sitten leviää asuinalueelle ja niin eteenpäin. Valitsen itse oman asenteeni ja sen suostunko pelkäämään. En suostu. En halua kasvattaa lapsiani pelon ilmapiirissä.
Minun maailmaani on toistaiseksi tässä ja nyt- hetkessä, ei siinä, mitä ehkä saattaa jossakin tulevaisuudessa tapahtua. En voisi elää itseni kanssa, jos joutuisin pelkäämään koko ajan tulevaisuutta ja pohtimaan sitä, mitä ehkä joudun pelkäämään/kohtaamaan.

Ehkä-elämä ei ole todellista. Jossittelu ei muuta asioita. Ainoa, mitä voit muuttaa on itsesi. Oma ajattelusi ja oma suhtautumisesi elämään ja asioihin. Ja et voi elää kuin tässä ja nyt.

Just just, onhan se tuokin tapa kaikota keskustelusta takavasemmalle ;) No mutta ihmettelen kovasti miksi edes otit osaa keskusteluun mihin et ole kiinnostunut osallistumaan.
Itsehän mainitsit koulukiusaamisen, mutta et vastannut edes, tiesitkö siitä rahasta, mitä kunnat jokaisesta ongelmatapuksesta ovat saaneet. Muuta keskustelua en ole edes lukenut alusta lähtien, kun on muutakin tekemistä. Kai itse saan valita aiheet, mikä kiinnostaa?

Mun maailma ei ole noin kamala, julma ja paha. Mun maailmaan ei kuulu tuollainen pelko sitten ollenkaan. Ikäviä asioita tapahtuu kaikkialla maailmassa, en voi kun pitää huolen siitä, että itselläni ja perheelläni on hyvä olla. Siitä se lähtee. Myöhemmin hyvää voi laajentaa läheisiin, naapurustoon ja siitä se sitten leviää asuinalueelle ja niin eteenpäin. Valitsen itse oman asenteeni ja sen suostunko pelkäämään. En suostu. En halua kasvattaa lapsiani pelon ilmapiirissä.
Minun maailmaani on toistaiseksi tässä ja nyt- hetkessä, ei siinä, mitä ehkä saattaa jossakin tulevaisuudessa tapahtua. En voisi elää itseni kanssa, jos joutuisin pelkäämään koko ajan tulevaisuutta ja pohtimaan sitä, mitä ehkä joudun pelkäämään/kohtaamaan.

Ehkä-elämä ei ole todellista. Jossittelu ei muuta asioita. Ainoa, mitä voit muuttaa on itsesi. Oma ajattelusi ja oma suhtautumisesi elämään ja asioihin. Ja et voi elää kuin tässä ja nyt.
Eli sinä asut eri planeetalla ja siellä ei ole terrorismia eikä raiskauksia? Hienoa, mikä on kotiplaneettasi nimi ja millainen foliohattu pitää olla että sinne pääsee?

Toivottavasti et joudu muuttamaan mieltäsi, niin monet muutkin ovat ajatelleet kuin sinä kunnes joku heidän läheisistään tai heistä on raiskattu tai tapettu.

Ei kyse ole pelossa elämisestä vaan siitä ettei myöskään kiellä totuutta. Olen syntynyt Suomessa ja olen nähnyt väkivaltaa ja myös kokenut sitä joskus. Se että sinä uskot sellaisen pahuuden kuin pedofilian katoavan halaamalla pedofiilejä on aika vaarallista ja edesvastuutonta. On nimittäin tutkittu asia ettei raiskaajat parane halaamalla.

Itsehän mainitsit koulukiusaamisen, mutta et vastannut edes, tiesitkö siitä rahasta, mitä kunnat jokaisesta ongelmatapuksesta ovat saaneet. Muuta keskustelua en ole edes lukenut alusta lähtien, kun on muutakin tekemistä. Kai itse saan valita aiheet, mikä kiinnostaa?
Minä en aloittanut keskustelua tässä viestiketjussa koulukiusaamisesta vaan yritin keskustella aiheesta mistä tässä viestiketjussa keskustellaan.

Eli sinä asut eri planeetalla ja siellä ei ole terrorismia eikä raiskauksia? Hienoa, mikä on kotiplaneettasi nimi ja millainen foliohattu pitää olla että sinne pääsee?

Toivottavasti et joudu muuttamaan mieltäsi, niin monet muutkin ovat ajatelleet kuin sinä kunnes joku heidän läheisistään tai heistä on raiskattu tai tapettu.

Ei kyse ole pelossa elämisestä vaan siitä ettei myöskään kiellä totuutta. Olen syntynyt Suomessa ja olen nähnyt väkivaltaa ja myös kokenut sitä joskus. Se että sinä uskot sellaisen pahuuden kuin pedofilian katoavan halaamalla pedofiilejä on aika vaarallista ja edesvastuutonta. On nimittäin tutkittu asia ettei raiskaajat parane halaamalla.

Raiskaus, murha, seksuaalinen väkivalta, ahdistelu, kiusaaminen ja kaikkinainen pahuus on eri asteissaan aina väärin. Kukaan ihminen ei synny suoraan esimerkkisi kaltaiselle pedofilialle. Hänetkin on joku vanhempi kasvattanut. Kaikki lähtee loppujen lopuksi vanhemmista. Kukaan ihminen ei synny pahaksi, ei raiskaajaksi tai tappajaksi. Me ihmiset pienen lapsen ympärillä olemme avainasemessa siinä, millaiseksi lapsi kasvaa. Millaisessa ympäristössä lapsi joutuu kasvamaan. Ja edelleen vanhempien vaikutus on suuri, kuten myös muiden ihmisten jokaisen lapsen ympärillä. Olemme itse vastuussa siitä, millaisen tulevaisuuden saamme. Nykylapset ovat huomisen aikuisia. Kasvavatko he pelkoon, jota ympärillä lietsotaan? Kasvavatko he ymmärtämään nämä mädät omenat, jotka pitää siis poistaa/yrittää sopeuttaa uudelleen yhteiskuntaan?
Niinkuin jo olen monesti viestiketjuun kirjoittanut, joukkoon mahtuu aina mätiä omenoita. Joskus nämä mädät yksilöt onnistuvat mädättämään koko satsin.
Edelleen toistan itseäni ja kirjoitan, että suomessa on laki ja lainvalvojat. Kun ihminen ei itse tiedä mikä on oikein tai väärin on avuksi saatettu monet lait, joidn toteutumista valvotaan ja väärintekijöitä rangaistaan.
En kuitenkaan suostu elämään pelossa tai mitä jos-ajattelumaailmassa.
Miksi minun tai muidenkaan pitää miettiä/odottaa tappoa tai raiskausta itselleni tai läheisille? Eihän se ole ollenkaan normaalia tai edes toivottavaa ajattelua.
Ei ole absoluuttinen totuus, että jokainen ei-uskova joutuisi pahoinpidellyksi jollain lailla. Totuudenmukaisempaa ja realistisempaa on kuitenkin se, että minä tai läheiseni joudumme auto-onnettomuuteen. Asioita pitää pystyä jotenkin suhteuttamaan.
Kuinka paljon onkaan erilaiset muut ideologiat tappaneet, vioittaneet ihmisiä?
Ja se, että ihminen muuttaa mielipiteitään, kertoo vain siitä, että ihminen on löytänyt itsessään uuden tavan ajatella. Onko mielipiteen muutos jotenkin väärin?
Tänään ajattelen näin tästä asiasta ja huomenna voin jo ajatella toisin?
Mikään kun ei ole pysyvää tässä maailmassa, kaikki on liikkeessä kaiken aikaa.

Ps. planeettani nimi on Totuus. Sinne pääsee ilman foliohattua, tarvitaan vain uskallus astua pois itsekkyydestä, vihasta, arvostelusta, kaunasta, kostosta, kateudesta, yleensäkin negatiivisista asioista. Planeetalta löytyy paaljon iloa, ehdotonta rakkautta, anteeksiantamista, ymmärrystä, kykyä nähdä kolikon toinenkin puoli, kaikkea hyvää ja positiivista. Tervetuloa!

Jos on koko ikä aivopesty muslimiksi, niin ei ne ajatukset sieltä lähde jonkun suvakkitädin rakkaudella.

Jos on koko ikä aivopesty rakkaudella, niin ei ne ajatukset sieltä lähde jonkun kiusaajan pelolla, vihalla.
Vanhemmat ovat avainasemessa tämänkin suhteen. Kotoa opitaan tapa, millä suhtaudutaan muihin ihmisiin.

Terve itsesuojeluvaisto pitää ihmiset hengissä ja käskee pelkäämään mm. täysin arvaamattomia ja kilahtamisherkkiä muslimeja, jotka tämän tästä possauttelevat pommeja ympäri Eurooppaa.

En ymmärrä tuota pelkoasiaa lainkaan. Ei minua pelota.

Ai, en voi elää kuin tässä ja nyt...?
Ihan samalla tavalla kuin suunnittelen omaa tulevaisuutta ja taloutta, mietin mikä on Suomen tulevaisuuden näkymät, koska asia kiinnostaa minua ja me äänestäjät omilla toimillamme voimme vaikuttaa Suomen tulevaisuuden suuntaan, mikä sitten vastaavasti vaikuttaa minun ja lapsieni tulevaisuuteen.

Tuo pelon ilmapiiri ja se että pelolle ei saa antaa valtaa, ovat jotakin suvaitsevaisten mantroja ilmeisesti.

Se, että Euroopassa räjähtelee muslimien toimesta ei pelota lainkaan. Sen sijaan tulee mietittyä joskus, että miten sen saisi loppumaan tao estettyä.
Meillä on/on ollut keinoja, mutta ne ovat jätetty osapuilleen käyttämättä.

Suomen tulisikin pistää prioriteetit kuntoon.
Meidän tulisi satsata lisää terrorisminvastaisiin toimiin sekä lisätä poliisin määrärahoja. Yksikin ihminen joka jää raiskaamatta on niin arvokasta, että sitä ei voi rahalla mitata.

Olemme tottuneet turvallisuuteen, emmekä osaa arvostaa sitä tarpeeksi. Turvallisuus maksaa paljon, mutta mielestäni Suomen on satsattava tässä hetkessä siihen enemmän.

ja erikoisesti ns. äärisuvaitsevaisten ajatusmaailmaa silloin kun tulee näitä terro-iskuja ja raiskauksia, että mitä he sillä hetkellä ajattelevat näistä tekijöistä. Siis nimenomaan silloin kun tekijä/tekijät ovat syyriasta, irakista, afganista, somaliasta. Tuntevatko he sääliä, ymmärrystä ja pohjatonta anteeksiantoa heitä kohtaan ja jos niin miksi? Mikä tekee esim. pakolaisen raiskauksesta sallitumman kuin jos raiskaaja olisi kantasuomalainen? Olen monta kertaa miettinyt tätä ja yrittänyt kysyä tästä asiasta, erittäin huonolla menestyksellä koska en yksinkertaisesti saa mitään muuta kuin näitä perus ''kyllä suomalainen raiskaa'' liiba laabaa, mikä ei vastaa yhtään mihinkään järkevästi.

Suvaitsevaiset myös kutsuvat kaikkia muita rasisteiksi vaikka itse en sitä ole, mutta massamaahanmuuttoa vastustan ja jyrkästi. En silti vastusta ihmisiä heidän ihonvärin perusteella enkä pidä heitä itseäni tai ketään kantasuomaista vastaan huonompana. Silti saan kuulla tämän tästä olevani rasisti. He kutsuvat kaikkia heitä jotka eivät ole heidän kanssaan samaa mieltä myös ahdasmieliksi, ja kuitenkaan en ole saanut keneltäkään niin paljon haukkumasanoja ja rumaa käytöstä kuin itseään suvaitsevaiseksi kutsuvilta. He tuntuvat olevan kuin jossain massahurmoksessa.

Keppihevosista en edes ala kirjoittamaan kun ne nostaa verenpaineet ihan täpösellä 0-100 muutamassa sekunnissa.

Suomessa saatais asiat kuntoon kun jengi lakkaisi riitelemästä toinen toisiaan vastaan ja alkaisivat korjaamaan näitä ongelmia, ILMAN ääri ajatteluja, ei rasismia mutta ei myöskään sellaista hurmoksen kaltaista suvaitsevaisuutta.

Kuvitelkaahan, jos sinua kiristettäisiin? Tekemällä pahan teon, säästäisit perheesi, lapsesi. Tai muuten koko asuinalueesi muuttuisi sotatantereeksi. Ensin tehtäisiin pahaa lapsille, sitten naisille ja niin eespäin...Moni on lähtenyt juuri tuota pakoon ja tehnyt vaivalloisen matkan tänne pohjolaan asti.

Toinen ryhmä ovat nämä yksinäiset sudet, jotka saavat edes kerran elämässään huomion itseensä. Nämä kiusatut ja kärsineet nuoret/aikuiset, jotka saavat kostonsa tekemällä jotakin tuhoisaa.

Sitten on nämä aivopestyt, jotka oikeasti luulevat käyvänsä pyhää sotaa koko maailmaa vastaan ja viimein uskovat itsekin, että toisten tappaminen/kosto on ok.

Suomessa oikeasti korjataan ongelmia. Annetaan pakoon lähteneille turvapaikka. Varmistetaan myös, ettei näillä ihmisillä ole varaa valittaa, niin hyvässä hoidossa ovat täällä. Vieraasta pidetään hyvä huoli, kuten tapoihin kuuluu olla vieraanvarainen siihen asti, että pärjää omillaan.

Jokainen on tähän yhteiseen hyvään osallistunut esimerkiksi kelan tukien pienentämisillä, ne tuet on ohjattu maahanmuuttoon ja sotilasteollisuuteen sekä yleisen turvallisuuden takaamiseen.

Kaikki julmuudet itse tuomitsen, muttemme tosiaankaan voi tietää, miten nämä julmuuksien tekijät ovat itse joutuneet kidutetuiksi, kuinka heidän lapsensa ja perheensä ovat tuhoutuneet, kuinka heiltä on viety viemällä viimeinenkin elämänhalu ja kuinka he ovat aivopestyt muun maailman pahuuteen.

Meidän tulee itse pitää huolta siitä, ettemme missään tapauksessa ainakaan tue yhdenkään ihmisen käsitystä maailman pahuudesta, toisten ihmisten pahuudesta. Vaan meidän jokaisen vastuulla on tehdä maailmasta parempi paikka olla ja elää. Meidän tulee saattaa joidenkin luulot tyhjiksi maailman kamaluudesta. Ja omalla esimerkillä voimme tämän tehdä, vahvistaa kaikkea sitä, mikä on hyvää ja oikein.
Tuomita sen, mikä on pahaa ja väärin.
Se, että maailmalla tapahtuu kaikkea kamalaa ei saa olla esteenä hyvän ja positiivisen tekemiseksi/ajattelemiseksi kotona ja läheisyydessä.
SE, että kaikesta huolimatta kykenee toimimaan oikein ja positiivisesti ei ole tosiasioiden kieltämistä.
Kumpaa itse tahtoisit mieluummin? Rakkauden tekoja vai vihan tekoja? Kumpi vaihtoehto aiheuttaa hyvää ja oikeudenmukaisuutta?
Auttaako ketään tämä keskustelu täällä? Vai aiheuttaako se enemmän kiukkua? Johtaako tämä ketju mihinkään hyvään?
Tehkää kaikki oikeita ja hyviä asioita elämässänne, omassa ympäristössänne.
Auttakaa vieraat, maahantulleet ihmiset kokemaan olonsa turvallisiksi, niin hekin tekevät sitten teille. Antakaa heille syy olla kiitollisia, niin ettei heille tule edes mieleen tehdä hyville, hyväsydämisille ihmisille pahaa.
Säälikää heitä ja he säälivät meitä...

Raiskaus, murha, seksuaalinen väkivalta, ahdistelu, kiusaaminen ja kaikkinainen pahuus on eri asteissaan aina väärin. Kukaan ihminen ei synny suoraan esimerkkisi kaltaiselle pedofilialle. Hänetkin on joku vanhempi kasvattanut. Kaikki lähtee loppujen lopuksi vanhemmista. Kukaan ihminen ei synny pahaksi, ei raiskaajaksi tai tappajaksi. Me ihmiset pienen lapsen ympärillä olemme avainasemessa siinä, millaiseksi lapsi kasvaa. Millaisessa ympäristössä lapsi joutuu kasvamaan. Ja edelleen vanhempien vaikutus on suuri, kuten myös muiden ihmisten jokaisen lapsen ympärillä. Olemme itse vastuussa siitä, millaisen tulevaisuuden saamme. Nykylapset ovat huomisen aikuisia. Kasvavatko he pelkoon, jota ympärillä lietsotaan? Kasvavatko he ymmärtämään nämä mädät omenat, jotka pitää siis poistaa/yrittää sopeuttaa uudelleen yhteiskuntaan?
Niinkuin jo olen monesti viestiketjuun kirjoittanut, joukkoon mahtuu aina mätiä omenoita. Joskus nämä mädät yksilöt onnistuvat mädättämään koko satsin.
Edelleen toistan itseäni ja kirjoitan, että suomessa on laki ja lainvalvojat. Kun ihminen ei itse tiedä mikä on oikein tai väärin on avuksi saatettu monet lait, joidn toteutumista valvotaan ja väärintekijöitä rangaistaan.
En kuitenkaan suostu elämään pelossa tai mitä jos-ajattelumaailmassa.
Miksi minun tai muidenkaan pitää miettiä/odottaa tappoa tai raiskausta itselleni tai läheisille? Eihän se ole ollenkaan normaalia tai edes toivottavaa ajattelua.
Ei ole absoluuttinen totuus, että jokainen ei-uskova joutuisi pahoinpidellyksi jollain lailla. Totuudenmukaisempaa ja realistisempaa on kuitenkin se, että minä tai läheiseni joudumme auto-onnettomuuteen. Asioita pitää pystyä jotenkin suhteuttamaan.
Kuinka paljon onkaan erilaiset muut ideologiat tappaneet, vioittaneet ihmisiä?
Ja se, että ihminen muuttaa mielipiteitään, kertoo vain siitä, että ihminen on löytänyt itsessään uuden tavan ajatella. Onko mielipiteen muutos jotenkin väärin?
Tänään ajattelen näin tästä asiasta ja huomenna voin jo ajatella toisin?
Mikään kun ei ole pysyvää tässä maailmassa, kaikki on liikkeessä kaiken aikaa.

Ps. planeettani nimi on Totuus. Sinne pääsee ilman foliohattua, tarvitaan vain uskallus astua pois itsekkyydestä, vihasta, arvostelusta, kaunasta, kostosta, kateudesta, yleensäkin negatiivisista asioista. Planeetalta löytyy paaljon iloa, ehdotonta rakkautta, anteeksiantamista, ymmärrystä, kykyä nähdä kolikon toinenkin puoli, kaikkea hyvää ja positiivista. Tervetuloa!
Olet taaskin väärässä. Ei syy ole aina kotikasvatuksessa. Kuuluisa sarjamurhaaja Ted Bundy on tästä hyvä esimerkki, hän kasvoi hyvässä, tasapainoisessa ja rakastavassa kodissa ja silti hänestä tuli sadistinen raiskaajamurhaaja.
Puheesi on kuin jostan psykologian oppikirjasta sekoitettuna erittäin sekavaa hippiaatetta, kuulostaa kauniin utopistiselta ja sellaisen ihmisen suusta puhuttuna joka on koko ajan jossain lääkkeissä ja näkee ympärillään vaaleanpunaisia elefantteja ja halailee puita kuvitellen parantavansa maailmaa samalla.

Puhut rakkaudesta mutta paljonko mahdat tietää oikeasta rakkaudesta. Oikea rakkaus nimittäin myös oikaisee vääryyden vai annatko pienen IrmaPetterin istua vilkkaalla autotiellä vain koska hänestä siellä on kivaa? Tai annatko naapurin FatimaAhmedin hukuttautua jokeen vain koska hän sitä haluaa? Mitä luulet että oikea rakastava ihminen silloin tekisi? Menisi auttamaan vaikka väkisin. Et kuitenkaan kerro mitä tekisit jos saisit pedofiilin itseteossa kiinni, mä vähän nimittäin luulen että tervejärkinen äiti tai isä ei silloin paljon halailisi kyseistä hirviötä.

Kuvitelkaahan, jos sinua kiristettäisiin? Tekemällä pahan teon, säästäisit perheesi, lapsesi. Tai muuten koko asuinalueesi muuttuisi sotatantereeksi. Ensin tehtäisiin pahaa lapsille, sitten naisille ja niin eespäin...Moni on lähtenyt juuri tuota pakoon ja tehnyt vaivalloisen matkan tänne pohjolaan asti.

Toinen ryhmä ovat nämä yksinäiset sudet, jotka saavat edes kerran elämässään huomion itseensä. Nämä kiusatut ja kärsineet nuoret/aikuiset, jotka saavat kostonsa tekemällä jotakin tuhoisaa.

Sitten on nämä aivopestyt, jotka oikeasti luulevat käyvänsä pyhää sotaa koko maailmaa vastaan ja viimein uskovat itsekin, että toisten tappaminen/kosto on ok.

Suomessa oikeasti korjataan ongelmia. Annetaan pakoon lähteneille turvapaikka. Varmistetaan myös, ettei näillä ihmisillä ole varaa valittaa, niin hyvässä hoidossa ovat täällä. Vieraasta pidetään hyvä huoli, kuten tapoihin kuuluu olla vieraanvarainen siihen asti, että pärjää omillaan.

Jokainen on tähän yhteiseen hyvään osallistunut esimerkiksi kelan tukien pienentämisillä, ne tuet on ohjattu maahanmuuttoon ja sotilasteollisuuteen sekä yleisen turvallisuuden takaamiseen.

Kaikki julmuudet itse tuomitsen, muttemme tosiaankaan voi tietää, miten nämä julmuuksien tekijät ovat itse joutuneet kidutetuiksi, kuinka heidän lapsensa ja perheensä ovat tuhoutuneet, kuinka heiltä on viety viemällä viimeinenkin elämänhalu ja kuinka he ovat aivopestyt muun maailman pahuuteen.

Meidän tulee itse pitää huolta siitä, ettemme missään tapauksessa ainakaan tue yhdenkään ihmisen käsitystä maailman pahuudesta, toisten ihmisten pahuudesta. Vaan meidän jokaisen vastuulla on tehdä maailmasta parempi paikka olla ja elää. Meidän tulee saattaa joidenkin luulot tyhjiksi maailman kamaluudesta. Ja omalla esimerkillä voimme tämän tehdä, vahvistaa kaikkea sitä, mikä on hyvää ja oikein.
Tuomita sen, mikä on pahaa ja väärin.
Se, että maailmalla tapahtuu kaikkea kamalaa ei saa olla esteenä hyvän ja positiivisen tekemiseksi/ajattelemiseksi kotona ja läheisyydessä.
SE, että kaikesta huolimatta kykenee toimimaan oikein ja positiivisesti ei ole tosiasioiden kieltämistä.
Kumpaa itse tahtoisit mieluummin? Rakkauden tekoja vai vihan tekoja? Kumpi vaihtoehto aiheuttaa hyvää ja oikeudenmukaisuutta?
Auttaako ketään tämä keskustelu täällä? Vai aiheuttaako se enemmän kiukkua? Johtaako tämä ketju mihinkään hyvään?
Tehkää kaikki oikeita ja hyviä asioita elämässänne, omassa ympäristössänne.
Auttakaa vieraat, maahantulleet ihmiset kokemaan olonsa turvallisiksi, niin hekin tekevät sitten teille. Antakaa heille syy olla kiitollisia, niin ettei heille tule edes mieleen tehdä hyville, hyväsydämisille ihmisille pahaa.
Säälikää heitä ja he säälivät meitä...
suurinsosa ellei jopa kaikki näistä nykyisistä pakolaisista tulevat tänne Suomeen läpi EUROOPAN (Italiasta, Kreikasta, RUOTSISTA, NORJASTA) missä EI sodita. Sä voit liiba laabata ja kyynelehtiä niin paljon heidän puolestaan mutta nämä miehet jotka tänne tulevat eivät todellakaan edes näytä kärsineiltä. Monet niistä naisista ja lapsista kyllä ovat tulleet tänne varmaa kuolemaa pakoon, mutta hekin olisivat voineet jäädä johonkin muuhun turvalliseen maahan. Kaikki nämä ihmiset tulevat tänne a) Koska SIPILÄ kutsui heidät tarjoten heille toista taloaan, jota ei edes antanut ja b) koska EUssa on lainsäädäntö joka pakottaa meitä ottamaan tänne tietyn määrän tulijoita.

Sinä voit vaikka uida räässä heidän puolestaan ja itkeä itsesi uneen joka ilta mutta herää sitä ennen todellisuuteen ja tajua se että ne todelliset pakolaiset jotka turvapaikkaa tarvitsevat ovat edelleen Syyriassa, Afganistanissa, Irakissa, Somaliassa ym ymmaissa eivätkä pääse sieltä pakoon luultavasti ikinä.

suurinsosa ellei jopa kaikki näistä nykyisistä pakolaisista tulevat tänne Suomeen läpi EUROOPAN (Italiasta, Kreikasta, RUOTSISTA, NORJASTA) missä EI sodita. Sä voit liiba laabata ja kyynelehtiä niin paljon heidän puolestaan mutta nämä miehet jotka tänne tulevat eivät todellakaan edes näytä kärsineiltä. Monet niistä naisista ja lapsista kyllä ovat tulleet tänne varmaa kuolemaa pakoon, mutta hekin olisivat voineet jäädä johonkin muuhun turvalliseen maahan. Kaikki nämä ihmiset tulevat tänne a) Koska SIPILÄ kutsui heidät tarjoten heille toista taloaan, jota ei edes antanut ja b) koska EUssa on lainsäädäntö joka pakottaa meitä ottamaan tänne tietyn määrän tulijoita.

Sinä voit vaikka uida räässä heidän puolestaan ja itkeä itsesi uneen joka ilta mutta herää sitä ennen todellisuuteen ja tajua se että ne todelliset pakolaiset jotka turvapaikkaa tarvitsevat ovat edelleen Syyriassa, Afganistanissa, Irakissa, Somaliassa ym ymmaissa eivätkä pääse sieltä pakoon luultavasti ikinä.
eikä niitä todellisiakaan pakolaisia pidä ottaa tänne vaan auttaa niitä siellä kotomaassa.

Yhteistyössä