V
vierailija
Vieras
Olemme olleet miehen kanssa jo monia vuosia yhdessä ja viimeiset pari vuotta olen ollut todella onneton. Meillä ei ole yhteisiä lapsia mutta molemmilla on entisistä liitosta lapsi/lapsia. Asumme yhdessä, jos ja kun saan ehkä suuni auki ja kerrottua että tahdon erota tarkoittaa se sitä että mies muuttaa asunnosta pois (on minun nimissä oleva asoasunto) mutta miehellä ei ole luottotietoja niin miten saa asunnon kun muutenkin täällä meillä päin on pula kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista saatika ettei ole luottotietoja. Mies on kyllä töissä joten tuloja on mutta on myös menojakin kun maksaa elatusmaksuja, ulosottoa yms menot niin miten riittää rahat vielä vuokraan, nyt on huomattavasti pienemmät asumiskulut kun niitä maksetaan yhdessä. Eli miten saan kerättyä itseni ja sanottua että haluan eron ilman että mies on vielä enemmän rahaton ja tunnen siitä huonoa omaatuntoa? Ero on ollut mielessä yli vuoden verran lähes päivittäin mutta en ole kyennyt sitä sanomaan muuta kuin joskus jonkun riidan yhteydessä tms mutta jotenkin mies ei ota sitä ns tosissan. Johtuu varmaa osittain siitä etten minä pysty elämään niin että oltaisiin toistemme perivihollisia kun olemme saman katon alla. Se ei kuulu minun tyyliini.