Jos ei keppi toimi, kokeile porkkanaa. Lupaa lapselle joku tosi kiva juttu, minkä haluaa, jos on kunnolla. Sovitte tarkat säännöt, mitä ei saa tehdä, tai tuo kiva juttu siirtyy viikolla eteenpäin.
Pentujen on osattava käyttäytyä ilman lahjontaakin
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos ei keppi toimi, kokeile porkkanaa. Lupaa lapselle joku tosi kiva juttu, minkä haluaa, jos on kunnolla. Sovitte tarkat säännöt, mitä ei saa tehdä, tai tuo kiva juttu siirtyy viikolla eteenpäin.
Eihän ap kertonut mitä siellä psykalla käytiin läpi...saiko jotakin vinkkejä tms....Luitko sä aapeen kirjoitusta lainkaan vai vastasitko vain mun kommenttiini?
Jos on jo kaikki yritetty, käyty sosiaalipuolella ja psykologilla ja oltu johdonmukaisia siihen pisteeseen saakka että äitikin kutsuu lapsostaan kurittomaksi kakaraksi.
Eikö ois pare ärähtää ihan vaan oman päänkin takia ennenkuin alkaa lastaan vihaamaan?
Ihan vaan vähän. Silleen että tulee näytettyä ja lapsi ymmärtää että äidistäkin tuntuu nyt kurjalta.
Pentujen on, mutta ei pienten kullannuppu-lapsostenPentujen on osattava käyttäytyä ilman lahjontaakin
Eihän ap kertonut mitä siellä psykalla käytiin läpi...saiko jotakin vinkkejä tms....
Toki vastasin sulle koska mun mielestä tuosta ärähtelystä ei ole mitään hyötyä.
Tottakai kun hatuttaa niin vanhemmat sen näyttävät, mutta ei pääsääntöisesti kannata ottaa sellaista asennetta, että ärhtelee. Se ei auta yhtään mitään. Tuon ikäinen kyllä tietää olevansa ärsyttävä ilman ärähtelyäkin.
Eikä me olla mitään alkuihmisiä, meillä on kieli ja sanat joita voidaan käyttää ihan normaalisti, ei tarvitse alkaa ärähtelemään eikä mörähtelemään - lapsi saattaa vielä enemmän provosoitua siitä ja sitten se menee ihan huuteluks puolin ja toisin. Vai mitä luulet....jos poika kunnioittaa jo nyt noin vähän äitiään....
Täytyisi selvittää mistä johtuu ja koettaa erilaisia keinoja...harrastaako tarpeeks/onko ahdistusta/onko kaverisuhteet ok/saako riittävästi huomiota äidiltään/onko koulukiusaamista.. etcetc
On kyllä melkein mahdotonta ajatella etteikö jokainen vanhempi olis joskus ärähtänyt...Toki pitää yrittää selvittää mistä johtuu. Ties vaikka olisi kyse vain vaikkapa nälästä (musta tulee nälkäisenä hirmu kiukkuinen)
Enkä mä tarkoittanut että ärähtely monikossa ois oiva, silloinhan sekin menettää tehonsa, vaan että kokeilisi ärähtää kerran ja katsoisi onko sillä mitään vaikutusta.
Eläimellä on pennut - ihmisellä on lapsia!Pentujen on, mutta ei pienten kullannuppu-lapsosten![]()
On kyllä melkein mahdotonta ajatella etteikö jokainen vanhempi olis joskus ärähtänyt...
Voi olla niinkin että kaveripiiri on sellaista, että siellä huudellaan vanhemmille ja 8v ottanut vaikutteita sieltä...mikä ikinä syy onkaan niin ei se ärähtämällä selviä.
8v on kuitenkin onneksi vielä niin pieni, että nuo asiat on mahdollista saada kuntoon helpommin, kuin, että olis jo 14v.
Mä itse alkaisin viettämään enemmän aikaa lapsen kanssa ja ennen kaikkea juttelisin ja selvittäisin missä vika.
Minä olen vanhempi ja lapset tekevät kuten minä sanon. Piste. Tällä mä olen pärjännyt. Tottakai kuuntelen lasten mielipiteet - otan huomioon joskus ja kunnioitan heitä ja heidän mielipiteitään, mutta kyllä mun tehtävä on ohjata lapsia ja opettaa heille hyvät käytöstavat. Siihen ei kuulu mikään pään aukominen eikä ärähtely.
Huumorinkukka myös kukoistaa ja usein huumorilla heitetään kaikkea levotonta. Yhteinen hauskanpitokin on tärkeää!
Jokainen ärähtelee varmaan joskus.Varsin samoilla linjoilla olen kanssasi. Paitsi että mä todella sallin (niin aikuiselta kuin lapselta) sen ärähtämisen silloin tällöin.
Mutta. Ehkä meillä ei oo noin haastavia lapsia kuin aapeellä. Mulle ei oo yksikään ikinä esimerkiksi haistatellut.
Niin siis jäi se kertomatta, että olen minä sille ärähtänykki. Monestikki. Sen jälkeen oon kokeillu etten puhu sille sanaakaan vaikka mitä kysyis. Oon ollu niin loukkaantunut sille. Ja sen jälkeen oon kokeillu tuota, että käyttäydyn tyynen rauhallisesti. Eikä mikään tuota tulosta. Ja sitä juuri pelkään että poika kasvaa ja menetän kokonaan "hallinnan". Nyt tein semmosen tempun kun se ihannoi isäänsä ( joka ei ole kiiltokuvaisä todellakaan ks.alkukirjoitus ) niin kovasti, ja isänsä sitä manipuloi muuttamaan hänen luokseen ja joka kerta ku poika sieltä kotiutuu, on meillä yhtä helvettiä. Puhuu kuinka haluaa muuttaa pois minun tykyä yms...niin nakkasin pojalle laukun, että alappa pakkaamaan. Sinä lähet sinne isäs tykö jo tänään ku ei minua uskota. Olin oikein tosissaan. Soitin jopa "matkahuoltoon" ja kysyin moneltako linkku lähtee ja paljonko maksaa. Isänsä asuu siis satojen kilometrien päässä meistä nykyään. Laitoin autonki käyntiin ja käskin pukia ulkovaatteet päälle. Vaan eipä poika halunnutkaan lähtiä. Itki ettei halua sinne. Mutta vaikka tuo oli raakaa, niin ehkä se tarvi tuon että tajuaa kuinka tosissaan minä haluan tämän pelaavan.Luitko sä aapeen kirjoitusta lainkaan vai vastasitko vain mun kommenttiini?
Jos on jo kaikki yritetty, käyty sosiaalipuolella ja psykologilla ja oltu johdonmukaisia siihen pisteeseen saakka että äitikin kutsuu lapsostaan kurittomaksi kakaraksi.
Eikö ois pare ärähtää ihan vaan oman päänkin takia ennenkuin alkaa lastaan vihaamaan?
Ihan vaan vähän. Silleen että tulee näytettyä ja lapsi ymmärtää että äidistäkin tuntuu nyt kurjalta.
No johan on! Ymmärrän kyllä että hermo voi palaa, mutta kyllä tuntuu pahalta 8v puolesta. Voi voi.Niin siis jäi se kertomatta, että olen minä sille ärähtänykki. Monestikki. Sen jälkeen oon kokeillu etten puhu sille sanaakaan vaikka mitä kysyis. Oon ollu niin loukkaantunut sille. Ja sen jälkeen oon kokeillu tuota, että käyttäydyn tyynen rauhallisesti. Eikä mikään tuota tulosta. Ja sitä juuri pelkään että poika kasvaa ja menetän kokonaan "hallinnan". Nyt tein semmosen tempun kun se ihannoi isäänsä ( joka ei ole kiiltokuvaisä todellakaan ks.alkukirjoitus ) niin kovasti, ja isänsä sitä manipuloi muuttamaan hänen luokseen ja joka kerta ku poika sieltä kotiutuu, on meillä yhtä helvettiä. Puhuu kuinka haluaa muuttaa pois minun tykyä yms...niin nakkasin pojalle laukun, että alappa pakkaamaan. Sinä lähet sinne isäs tykö jo tänään ku ei minua uskota. Olin oikein tosissaan. Soitin jopa "matkahuoltoon" ja kysyin moneltako linkku lähtee ja paljonko maksaa. Isänsä asuu siis satojen kilometrien päässä meistä nykyään. Laitoin autonki käyntiin ja käskin pukia ulkovaatteet päälle. Vaan eipä poika halunnutkaan lähtiä. Itki ettei halua sinne. Mutta vaikka tuo oli raakaa, niin ehkä se tarvi tuon että tajuaa kuinka tosissaan minä haluan tämän pelaavan.