Kysymys aloevera forever itsenäisille myyjille joita varmaan tälläkin palstalla on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vastauksia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vastauksia"

Vieras
Minulla on nyt eräs tuttava tai oikeasteen tuttavia,
hurahtanut näihin ihan kokonaan,
suuttuvat lähinnä kun ilmoitin ettei minua kiinnosta ja en halua tilata.
Kerran tilasin hammastahanaa yhdeltä myyjältä mutta ei ole minun jutttu ja siitäkös riemu repesi kun en enään tilannut lisää :(
Yhdeltä tilasin ripsivärin ja yhdeltä jonkun pumppusaippuan ja yhdeltä sitä pyykkiainetta
eli lähinnä kohteliaisuudesta olen ottanut tuon yhden kerran jokaiselta ;)

Jatkuvasti hän laittaa milloin omallle facebook seinälleen mainosta kuinka elämälle voi laittaa uuden suunnan ja ota minuun yhteyttä jos kiinnostaa ja sanaakaan mainoksessa ei mainita tuosta aloevera forever yrittäjyydestä kunnes vasta yksityisviestillä jolloin se painostus vasta alkaakin.

Jatkuvasti hän laittaa myös mainoksiaan samoihin facebook ryhmiin joissa minäkin olen ja samalla salamyhkäisellä tavalla kuinka voit ansaita rahaa ja kuinka elämäsi saa suunnan tyylillä se mainospuhe lähtee kuin loppuu ja totuus taas yv viestillä.

Eli nyt se kysymys :D
Opetetaanko teille siellä koulutuksissanne että pidätte moisen salamyhkäisen tyylin ja jos joku kerran jotain tilaa koetetaan siitä vähintäänkin jälleenmyyjä tehdä.
Vai onko tämä aihe josta te ette saa ääneen puhua?

Toinen kysymys :D
Kun teillä niitä koulutuksianne,
saatte kutsua sinne tuttavianne mukaan niin saatteko te
(ihan rehellisesti nyt vastaus)
siitä jotakin boonuspisteitä itsellenne?
Kun tosiaan joka kerta tämä minunkin tuttavani koettaa minua mukaansa saada edes lapsen sairaus tai omat työni ei tunnu hänelle olevan riittävä syy minun kieltäytymiselleni.

Mistä moisen päätelmän tehnyt,
siitä kun nyt olen tässä 3vuoden sisällä tavannut tavalla tai toisella 4 eri aloevera forever itsenäistä jälleenmyyjää ja jokainen toimii aivan samalla kaavalla.
(3 myyjää facebookin kautta kun on tuttaviani/kavereita ja yksi työpaikaltani)

Vai onko minulla nyt ollut huonoa tuuria ja olen törmännyt vain näihin yli hurahtaneisiin?

Ei millään pahalla mutta oikeasti kun mistään muusta ei enään puhuta :(

En ole FLP:llä, mutta voin vastata silti. Olen mukana eräässä toisessa verkostokonseptissa, mutta suoramyynnin- / markkinoinnin puolella, jossa meininki on usein ihan erilainen. Seuraan silti aika tiiviisti koko alaa ja mitä siellä tapahtuu. Eri konsepteila on siis vähän erilainen tapa tehdä töitä ja FLP on tyypillinen amerikkalaisfirma, jossa tuo painostus -tyyli näkyy aika vahvasti. On toki ihmisiä tuossakin konseptissa, jotka tekevät asiat hieman maltillisemmin. Myyjät on yksilöitä tässäkin asiassa.

Opetetaanko teille siellä koulutuksissanne että pidätte moisen salamyhkäisen tyylin ja jos joku kerran jotain tilaa koetetaan siitä vähintäänkin jälleenmyyjä tehdä.

Tuo salamyhkäisyys on muuten toinen asia, mikä itseäkin raivostuttaa... Ja kyllä, saamalla verkostoon lisää jälleenmyyjiä, niin sillä tienaa itse. Tuotteiden myyntikate ei monessakaan konseptissa ole mikään kovin korkea, eli sillä ei välttämättä tienaa paljoakaan, vaan isoimmat tulot saat sieltä hankkimastasi alalinjasta ja heidän ostoistaan. Ja tämä on ihan konseptikohtaosta, miten nuo alalinjan provikat muodostuu ja kuinka isoja ne on. Siksi tuo painostus useimmissa verkostoissa on hirmuinen. Sitä en tiedä tarkalleen mitä juuri FLP:n säännöt sanoo tuosta julkipuhumisesta, mutta tarkoitus on kai heilläkin saada ihmiset usein niihin kahdenkeskisiin jutusteluihin, jossa luvataan taivaat ja maat ja näin ihmiset on helpompi painostaa mukaan, kun sulla ei ole oikein "pakotietä".

Kun teillä niitä koulutuksianne, saatte kutsua sinne tuttavianne mukaan niin saatteko te (ihan rehellisesti nyt vastaus) siitä jotakin boonuspisteitä itsellenne?
Kun tosiaan joka kerta tämä minunkin tuttavani koettaa minua mukaansa saada edes lapsen sairaus tai omat työni ei tunnu hänelle olevan riittävä syy minun kieltäytymiselleni.

Ne konsetit, joissa itse olen ollut mukana niin niitä ei ainakaan saanut mitään ylimääräistä, vaikka olisit vienyt ihmisen jonnekin vieraillekin avoimeen tilaisuuteen. Joissain konsepteissa nuo isot tilaisuudet vastaa lähinnä jotain uskonnollista "hurmoskokousta", jolla on myös tarkoitus saada se uusi mukaan. Ja mikäs sen vaikuttavampaa, kuin joku iso pamppu puku päällä piirtelemässä dollarin kuvia ja palmuja isolle lakanalle ja vakuuttamassa, kuinka paljon tästä voit ansaita... Joo hieman kärjistetty, mutta varmaan sait kiinni, mitä ajan takaa. Ja toisille tuo verkostohomma menee tosiaan päähän, kuin uskonto, eikä he näe eikä kuule, eikä oikein hyväksykään mitään muuta elämää. Huvittavaa minunkin mielestä, koska itsekin toimin aivan toisentyyppisessä ja toiminnaltaan aivan erilaisessa konseptissa. Toki mainonnalla sitä myyntiä (ja niitä uusia jämyjä) yritetään saada myös aikaiseksi, mutta jos se menee aivan överiksi, niin se alkaa jo kääntyä itseään vastaan.

Just samoja juttuja miettinyt kuin ap. Ja mua häiritsee varsinkin se, että ystäväni ja ne ketkä haluaisivat minunkin liittyvän tähän foreveriin, kehuvat juinka sillä tienää mutta KUKAAN ei kysyttäessä kerro rehellisiä summia kuinka paljon saavat!! :D Aina jotain ympäripyöreää "riippuu paljonko on valmis tekemään työtä sen eteen plaa plaa plaa" Toki riippuu siitä mutta kai nyt voi sanoa saako 50 vai 500 kuussa?!

No sen verran pitää nyt toki "kaveria" puolustaa, jotta pysytään asialinjalla, että suomen lain mukaanhan olet syytön kunnes toisin todistetaan... Pyramidipelit ovat laittomia, eikä FLP:tä ole vielä tuomittu mistään sellaisesta, eli sitä ei oikein voi tuomita pyramidihuijaukseksi, vaan se on ihan laillinen jälleenmyyntiverkosto suomen lain edessä. Tuosta toimintatavasta toki voi olla montaa mieltä, mutta sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä laittomuuksien kanssa. Painostus ja selkeä huijaaminenkin on kaksi eri asiaa. Ja kyllähän tuossakin tienata voi, mutta paljon työtä se vaatii. Missään vastaavassakaan systeemissä se raha ei tule sohvalla istumalla, eikä se työ lopu siihen, vaikka saisitkin rekryttyä itselles sitä alalinjaa. Jos näissä myyntipuheissa muuta väitetään, pitäs hälykellojen soida ja lujaa ja siinä vaihessa kannattaa jättää keskustelu siihen. Myös itse saa olla aktiivinen ja kysellä kaikkea mahdollista ja mahdotontakin, pureksia kuulemaansa ihan rauhassa, ottaa asioista selvää muistakin lähteistä ja sitten vasta harkita, laittaako nimeään mihinkään soppariin. Painostus ja kiire paperien allekirjoitukseen on tosiaan monessa konseptissa "tapa", mutta ei kannata antaa sen hämätä. Vm-"bisnes" ei katoa tästä maiilmasta minnekään, joten mukaan pääsee aivan varmasti myöhemminkin pienen "pureksinnankin" jälkeen, jos vielä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jämy itsekin;29546794:
En ole FLP:llä, mutta voin vastata silti. Olen mukana eräässä toisessa verkostokonseptissa, mutta suoramyynnin- / markkinoinnin puolella, jossa meininki on usein ihan erilainen. Seuraan silti aika tiiviisti koko alaa ja mitä siellä tapahtuu. Eri konsepteila on siis vähän erilainen tapa tehdä töitä ja FLP on tyypillinen amerikkalaisfirma, jossa tuo painostus -tyyli näkyy aika vahvasti. On toki ihmisiä tuossakin konseptissa, jotka tekevät asiat hieman maltillisemmin. Myyjät on yksilöitä tässäkin asiassa.

Tuo salamyhkäisyys on muuten toinen asia, mikä itseäkin raivostuttaa... Ja kyllä, saamalla verkostoon lisää jälleenmyyjiä, niin sillä tienaa itse. Tuotteiden myyntikate ei monessakaan konseptissa ole mikään kovin korkea, eli sillä ei välttämättä tienaa paljoakaan, vaan isoimmat tulot saat sieltä hankkimastasi alalinjasta ja heidän ostoistaan. Ja tämä on ihan konseptikohtaosta, miten nuo alalinjan provikat muodostuu ja kuinka isoja ne on. Siksi tuo painostus useimmissa verkostoissa on hirmuinen. Sitä en tiedä tarkalleen mitä juuri FLP:n säännöt sanoo tuosta julkipuhumisesta, mutta tarkoitus on kai heilläkin saada ihmiset usein niihin kahdenkeskisiin jutusteluihin, jossa luvataan taivaat ja maat ja näin ihmiset on helpompi painostaa mukaan, kun sulla ei ole oikein "pakotietä".

Kun teillä niitä koulutuksianne, saatte kutsua sinne tuttavianne mukaan niin saatteko te (ihan rehellisesti nyt vastaus) siitä jotakin boonuspisteitä itsellenne?

Ne konsetit, joissa itse olen ollut mukana niin niitä ei ainakaan saanut mitään ylimääräistä, vaikka olisit vienyt ihmisen jonnekin vieraillekin avoimeen tilaisuuteen. Joissain konsepteissa nuo isot tilaisuudet vastaa lähinnä jotain uskonnollista "hurmoskokousta", jolla on myös tarkoitus saada se uusi mukaan. Ja mikäs sen vaikuttavampaa, kuin joku iso pamppu puku päällä piirtelemässä dollarin kuvia ja palmuja isolle lakanalle ja vakuuttamassa, kuinka paljon tästä voit ansaita... Joo hieman kärjistetty, mutta varmaan sait kiinni, mitä ajan takaa. Ja toisille tuo verkostohomma menee tosiaan päähän, kuin uskonto, eikä he näe eikä kuule, eikä oikein hyväksykään mitään muuta elämää. Huvittavaa minunkin mielestä, koska itsekin toimin aivan toisentyyppisessä ja toiminnaltaan aivan erilaisessa konseptissa. Toki mainonnalla sitä myyntiä (ja niitä uusia jämyjä) yritetään saada myös aikaiseksi, mutta jos se menee aivan överiksi, niin se alkaa jo kääntyä itseään vastaan.
Kiitos vastauksestasi :) ja näin minä hiukan ajattelinkin sen olevan vaikka nämä muuta minulle väittävät.

Aloitin itse kaksi kuukautta sitten myyjänä ja ei todellakaan ole huijausta. Tuota paljonki tienaa voi olla vaikea sanoa kuussa, koska se todellakin riippuu siitä paljonko myy. Nuo tuotteet tilataan itselle halvemmalla, kuin millä hinnalla ne myydään asiakkaalle ja siitä jää raha suoraan käteen. Ja mitä enemmän tekee työtä, sitä isompi tuo alennusprosentti on itselle.

Aloitin itse kaksi kuukautta sitten myyjänä ja ei todellakaan ole huijausta. Tuota paljonki tienaa voi olla vaikea sanoa kuussa, koska se todellakin riippuu siitä paljonko myy. Nuo tuotteet tilataan itselle halvemmalla, kuin millä hinnalla ne myydään asiakkaalle ja siitä jää raha suoraan käteen. Ja mitä enemmän tekee työtä, sitä isompi tuo alennusprosentti on itselle.

Onnea uudelle, erittäin haastavalle uralle. Muista kuitenkin pitää jalat maassa, järki päässä ja olla realistinen - myös uusia rekrytessäsi.

Kokemusta oriflamen kohdalla (sekä tupperin). Täydellistä minun mitätöintiä, ellei asia liity oriflameen. Kun yritän puhua omista asioistani (ollaan/oltiin) siis ystäviä, niin keskeytetään niin, että läjäytetään kuvasto nokan eteen ja sanotaan, että katsoppa tuosta, siinä on nyt uusia juttuja :O Lisäksi arvostellaan voimakkaasti taloudellista tilannettani/pienipalkkaista työtäni, että oriflame voisi pelastaa parisuhteeni sekä lapseni, jotka tämän myyjän mielestä kärsivät minun työni takia. Oli tosi mukava ihminen, ennen kuin erehtyin jälleenmyyjäksi. Lupasi, että saan tilata vain itselleni, mutta sitten sitä postia tuli lähes joka toinen päivä puhelimella, postiluukusta, facessa, työpaikalle tultiin, yms. En keksi muuta syytä kun rahan himo tai sitten jonkinlainen vallan himo, kun hallitsee "omia myyjiä". Valitettavasti en voi pitää enää yhteyttä ollenkaan. No eipä mun seura kyllä kiinnostakaan häntä, ellen aio ostaa.

Ihmettelen sitä, kun forever greenin leivissä häärää entiset vemmalaiset ihan täysillä, nyt se maailman paras terveystuote onkin forever green - äsken se oli verve. Kertoo siis sen, että eihän näillä tyypeillä ole muuta ajatusta ja tavoitetta kuin tienata, väliäkö sillä mikä on tuote kunhan saadaan ylipuhuttua mahdollisimman monta ihmistä lahkoon mukaan. Koska siitähän saa tuloja, kun saa ihmisiä huijattua mukaan.
Ihan potaskaa koko homma.

Ihmettelen sitä, kun forever greenin leivissä häärää entiset vemmalaiset ihan täysillä, nyt se maailman paras terveystuote onkin forever green - äsken se oli verve. Kertoo siis sen, että eihän näillä tyypeillä ole muuta ajatusta ja tavoitetta kuin tienata, väliäkö sillä mikä on tuote kunhan saadaan ylipuhuttua mahdollisimman monta ihmistä lahkoon mukaan. Koska siitähän saa tuloja, kun saa ihmisiä huijattua mukaan.
Ihan potaskaa koko homma.

Mutta edelleen pitää erottaa se, onko kyse jälleenmyyjän toiminnasta, vai onko se firman linja. Firma ei yleensä ole vastuussa itsenäisten jälleenmyyjiensä toimintatavoista, eikä MIKÄÄN firma käske jälleenmyjiänsä huijaamaan. Nehän joutus siitä aika äkkiä raastupaan ja se olis bisneksen menoa se. Ja suomessakin valitettavasti on juuri näitä rahanahneita tyyppejä, jotka hyppii firmasta toiseen vain tehdääkseen nopeasti rahaa kyseenalaisian keinoin ja sitten vaihtavat taas konseptia. Ja tämä taas sitten ruokkii mielikuvaa kaikkein vm-firmojen olevan pyramidipelejä ja muita "pissityksiä", vaikka ne eivät sitä ole. Eli sen typerät jälleenmyyjät ovat tehneet siitä ihmisten silmissä huijauksen.

Höpö höpö, ei ole mitään huijausta! Forever on toiminut jo yli 30 vuotta! Eikö sekin kerro jo jotain. Itse aloitin jälleenmyyjänä koska tuotteet on oikeasti hyviä ja laadukkaita. Ei mua ainakaan kukaan painosta enkä sitä samaa tee eteenpäinkään. Sitä saa itse valita että haluaako tehdä työtä pienimuotoisesti, eli tilata vaan omaan käyttöön vai vähän isommin eli rektytoimalla uusia myyjiä. Tää on ihan jokaisen oma päätös että mitä haluaa elämällään tehdä ja kyllä mä ainakin haluan yrittää että pääsenkö samaan mihin niin monet muut ovat päässeet ja voisin jättää työn joka on jo niin nähty.

Ei voi olla mitään karseampaa kuin kaveri, joka koettaa myydä kavereille jotakin tuotetta. Ihan sama, mistä tuotteesta kyse, mutta suurin osa myyjistä menee mistä aita on matalin, ja siitä kärsii lähipiiri jonkun taas kouhkatessa jostakin tuotteesta.

Jos lähtee mukaan tuollaiseen verkostoon vaatii se yritteliäisyyttä ja vieraiden ihmisten kohtaamista joka työpäivä. Raha ei tule helpolla.

No se on kyllä vielä karseampaa, kun yritetään värvätä tuttuja noihin pyramideihin.

Joo tuo väkisin värvääminen on raivostuttavaa minunkin mielestä, mutta mikä ihmeen pyramidi? Verkostomarkkinointi ja pyramidihuijaus eivät ole toistensa synonyymejä. Eli niillä ei vältämättä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ottakaahan nyt ihan ensin ainakin selvää noista eroista ja pätekää sitten vasta.

Mistä tieteellisestä tutkimuksesta tuo maksavaurioasia on luettavissa? Mikäli viittaat ruotsalaisen monisairaan toimittajan omaan ihmiskokeeseen, niin lopputulosta ei voi yleistää. Sivistys Hoi!

Mistä tieteellisestä tutkimuksesta tuo maksavaurioasia on luettavissa? Mikäli viittaat ruotsalaisen monisairaan toimittajan omaan ihmiskokeeseen, niin lopputulosta ei voi yleistää. Sivistys Hoi!

No nopealla googlauksella löytyi heti esim. tämä juttu, missä on lähdekin mukana;
http://www.tekniikkatalous.fi/tekni...a--uute-saattaa-aiheuttaa-syöpää-3301423.html

Mutta kommenttiisi... Niin, aloen sanotaan parantavan kaikki mahdolliset vaivat, joten eikös monisairas ole sitten just hyvä koehenkilö siihen hommaan? Vai uskallatko väittää firmasi opetuksia vastaan? ;):whistle::D

Yhteistyössä