Miten ruuan alusta asti tekeminen voi olla niin vaikeeta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nörtti:
Alkuperäinen kirjoittaja Itse Itse:
Alkuperäinen kirjoittaja nörtti:
Miten kauan kestää tehdä itse ranskanperunat?

Entä kyytipojaksi makkarat? Luonnonsuolta ei joka kaupasta saa.

Meidän hallista saa siansuolta joka päivä ja niin paljon kuin haluaa. Lampaansuoli jota itse haluan taas pitää tilata erikseen.

Mutta saako ranskalaiset JA makkarat tehtyä itse varttituntiin jos ei ole lihamyllyä? Ja miten semmoiset maustesattumat tehdään niinkuin Wilhelmissä?

kannattaa olla lihamylly, ranskalaisissa ei todellakaan mene kuin varttitunti. yksi kuorii nopeaa, samaan aikaan toinen viipaloi ja kolmas heittää friteerauspannuun, siellä ne porisee pari minuuttia ja ovat valmiit. Toki makkaranteko on aikaaviepää mutta siihen en kommentoinut vaan tuohon suolen saatavuuteen.

Mä en osaa oikeesti tehdä ruokaa. Mä keitän vaikka riisin ja mulla on sitä varten keitin ja se on muuten tosi hyvä osto ja sitä mä suositan ihan kaikile. Sitten mitä syödään sen riisin kanssa niin se on vähän mitä sattuu ja mä pistan pannulla tai sitten ne menee mikroon. Mulla ei oo koskan riittänyt kärsivällisuyys seistä siinä kauan. Ruuat saa maustaa millä haluaa meillä on ketsuppia ja sriracaa.

Mä en osaa oikeesti tehdä ruokaa. Mä keitän vaikka riisin ja mulla on sitä varten keitin ja se on muuten tosi hyvä osto ja sitä mä suositan ihan kaikile. Sitten mitä syödään sen riisin kanssa niin se on vähän mitä sattuu ja mä pistan pannulla tai sitten ne menee mikroon. Mulla ei oo koskan riittänyt kärsivällisuyys seistä siinä kauan. Ruuat saa maustaa millä haluaa meillä on ketsuppia ja sriracaa.
Vanha savolainen elämänohje sanoo, että lukemalla ee uimaan opi, vetteen se on mäntävä. Tähän nojaten voisin kuvitella, että ruokaa oppii laittamaan, kun vaan kokkaa, yrityksen ja erehdyksen kautta, jos ei muuten. Tietty jos ei edes halua/kiinnosta oppia, niin eläähän se ihminen riisilläkin.

Yhteistyössä