alapäässä ongelmia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Elikkäs, Heinäkuussa menin lääkäriin ihmeellisen emättimen vihlonnan vuoksi ja siellä todettiin hiiva, johon sain diflucan kuukauden kuurin. oireet katosivat pikkuhiljaa, mutta palasivat kuurista noin kuukauden kuluttua ja nyt oireet ovat joka kerta vaan pahentuneet ja pahentuneet. olen jokaiselle kuulle joutunut hakemaan vähintään yhden diflucanin ja muutaman päivän kuluttua oireet ovat helpottaneet. Tätä rumbaa on nyt siis jatkunut 5kk! Oireet ovat nyt siinä pisteessä, että pieni haava tullut genitaalialueelle, runsas valkovuoto, menkkamainen kipu alavatsassa ja tämä enempi oikealla puolella, alaselässä kans tuntuu kipuilua. Onko tämä enää hiivaa vai voiko hiiva oireilla näin monin tavoin? Välillä on ollut niin rajua polttelua, että nukkuminenkin on kärsinyt tämän vuoksi.. kaikki sukupuolitaudit on käyty läpi ja negaa näyttää. Tänään kävin yksityisellä gynellä ja siellä otettiin nyt sitten papa ja katsotaan mitä se tulee sitten olemaan. kieliikö tämä nyt jostain muusta? Lääkäri kirjoitti minulle 3kuukauden diflucan kuurin ja käski käyttää emätinpuikkoja kerta viikkoon. Järki lähtee ja tuntuu, että onko tämä sittenkään hiivaa...
kokemuksia kaivataan. kiitos:)

En osaa tuohon sanoa, hyvä että tutkivat nyt tarkemmin.
Itselläni aiemmin hiiva uusi usein, sain sen loppumaan (hiivalääkkeiden lisäksi) syömällä Probiootti sekä karpalokapseleita. Vaihtamalla pikkarit puuvillaisiin, pyykkiaineen hajusteettomaan sekä lopettamalla pikkuhousunsuojien käytön. Mikäli ruokavaliossa on paljon sokeria se voi myös lisätä hiivaa.

Eiks sun ole tarvinnut käyttää mitään voidetta ulommille limakalvoille? Esim Pevison sienilääkevoidetta. Se myös vahvistaa limakalvoja.
Hiiva ollessa pahana sitä voidetta pitää levittää muistaakseni parikin viikkoa pinnan etuosan karvotuksesta peppuun asti.
Ja yks, että pikkuhousut täytyy pestä vähintää 60asteessa.
Ja ne maitohappobakteerikuuri tosiaan on suositeltava, suun kautta.

Itsellä kroonistuneen hiivan katkaisi toi pitkä diflucan+pevisone kuuri. Ja lisätään ny vielä, että tuon jälkeen ei ole papassakaan ollut muutoksia.

Itse olen käyttänyt hiivan yhteydessä aina myös ulkoisille alueille hiivavoidetta. Sitä on ainakin Canestenin tuplapakkauksessa. En tiedä, saako nykyään jo yksittäisenäkin.

Kuulostaa vähän siltä, että mies käy vieraissa ja tuo taudin sieltä aina uudelleen, jos kerran te molemmat olette olleet yhtäaikaa terveinä hetken ajan. Tiedän tämän kokemuksesta.

Eiks sun ole tarvinnut käyttää mitään voidetta ulommille limakalvoille? Esim Pevison sienilääkevoidetta. Se myös vahvistaa limakalvoja.
Hiiva ollessa pahana sitä voidetta pitää levittää muistaakseni parikin viikkoa pinnan etuosan karvotuksesta peppuun asti.

Itsellä kroonistuneen hiivan katkaisi toi pitkä diflucan+pevisone kuuri. Ja lisätään ny vielä, että tuon jälkeen ei ole papassakaan ollut muutoksia.

Mulla nyt otettiin papa, nii näkyykö pitkittynyt hiiva muutoksena siinä? välillä käyttäny sitä canesten voidetta itekki, mutta jotenki aivan hukassa tämän asian kanssa. Nyt siis 3kk diflucania ja emätintapletit
(i say: vaginal infection). Lääkäri ehdotti tampoonin kostuttamista jogurttiin, sokereiden välttämistä ja lisäämällä happamia tuotteita ruokavalioon.

Itse olen käyttänyt hiivan yhteydessä aina myös ulkoisille alueille hiivavoidetta. Sitä on ainakin Canestenin tuplapakkauksessa. En tiedä, saako nykyään jo yksittäisenäkin.

Kuulostaa vähän siltä, että mies käy vieraissa ja tuo taudin sieltä aina uudelleen, jos kerran te molemmat olette olleet yhtäaikaa terveinä hetken ajan. Tiedän tämän kokemuksesta.

Kannattaa siis ottaa kondomi käyttöön kotioloissa, niin saat selville, onko hiiva mieheltä peräisin.

Itsellä oli 1 vuoden tuollaista kipua. Gynel ravasin, ei löytyny hiivaa tms. Hemmetin kuivat limakalvot. Lopetin pillerit ja 6 kk meni et palautu.
Kumppanilla oli kans samanlaisis oireita. Käytiin kaikki testit, ei mitään missään.
Toinen mikä tulo mielee nii endometrioosi.
Älä käytä ainakaan sukkahousuja edes yhtä iltaa.
Ei stringejä. Vaan puuvillahousuja.
Yöllä ei mitään. Maitohappobakteereja, piimää.
Pesuainetta ei saa käyttää. Ei sheivausta.

Tuo 60 asteessa pesu on muuten tärkeä, alemmassa lämpötilassa hiiva ei vielä kuole vaan jää pesusta huolimatta pikkareihin.