V
vierailija
Vieras
Meille (aika pieni startup-firma, n. 40 henkeä) tuli töihin vajaa puoli vuotta sitten töihin uusi tyyppi. Hän tekee työnsä kyllä erittäin hyvin, mutta meitä muita alkaa vaivata hänen epäsosiaalinen käytöksensä. Emme nimittäin tiedä hänestä juuri yhtään mitään, hän kun ei suostu kertomaan itsestään mitään yhtään tarkemmin ja hän ei juuri koskaan puhu meidän kanssa mistään muusta kuin työasioista. Ei osallistu afterworkkeihin, ei lounasta meidän kanssamme, ei mitään, korkeintaan moikkaa meitä muita tullessaan ja lähtiessään töistä. Häneen on yksinkertaisesti mahdotonta tutustua edes vähän pintaa syvemmältä. Me muut taas tykkäämme jutustella ja viettää aikaa toistemme kanssa, ja meidän yhteishenkemme on todella hyvä, mutta tämä uusi tyyppi uhkaa romuttaa kaiken. Hänen kanssaan ei yksinkertaisesti ole nautinnollista työskennellä.
Mitä minun (ja muiden) tulisi oikein tehdä hänen suhteen? Emme oikeasti kestä hänen epäsosiaalisuuttaan, ja esimieskään ei tee asialle mitään vaan antaa hänen vaan olla oma epäsosiaalinen itsensä. Olen itse lähes hermoromahduksen partaalla hänen takiaan, ja mielessäni on käynyt jopa työpaikan vaihtaminen jota en kyllä haluaisi ollenkaan tehdä. Mutta en yksinkertaisesti tiedä, että kykenenkö työskentelemään hänen kanssaan enää kauempaa.
Mitä minun (ja muiden) tulisi oikein tehdä hänen suhteen? Emme oikeasti kestä hänen epäsosiaalisuuttaan, ja esimieskään ei tee asialle mitään vaan antaa hänen vaan olla oma epäsosiaalinen itsensä. Olen itse lähes hermoromahduksen partaalla hänen takiaan, ja mielessäni on käynyt jopa työpaikan vaihtaminen jota en kyllä haluaisi ollenkaan tehdä. Mutta en yksinkertaisesti tiedä, että kykenenkö työskentelemään hänen kanssaan enää kauempaa.