Ovatko musliminaisten uimavuorot sinulle ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Greippi uteliaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mua kiinnostaisi edelleen tietää, missä uimahalleissa & missä kaupungeissa niitä vain musliminaisille olevia uintivuoroja on?
Olisiko jollain kertoa ihan hallin nimi? Jakomäki ja Lauste eivät kelpaa, sillä niiden vuorojen on jo todettu olevan naisten ja miesten vuoroja, ei musliminaisten ja muslimimiesten vuoroja.

Luepa tuo Halla-Ahon kirjoitus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua kiinnostaisi edelleen tietää, missä uimahalleissa & missä kaupungeissa niitä vain musliminaisille olevia uintivuoroja on?
Olisiko jollain kertoa ihan hallin nimi? Jakomäki ja Lauste eivät kelpaa, sillä niiden vuorojen on jo todettu olevan naisten ja miesten vuoroja, ei musliminaisten ja muslimimiesten vuoroja.

Luepa tuo Halla-Ahon kirjoitus...

Jakomäestä siinäkin puhutaan, ja siellä ei ole vain musliminaisille tarkoitettuja uintivuoroja.

Mun mielestä se on ongelma. Perustelen tätä tasa-arvolla ja tasapuolisuudella. Jos minä haluaisin mennä uimahalliin sellaisella vuorolla, ettei siellä ole yhtään ainoaa maahanmuuttajaa tai eri uskontokuntaa edustavaa ihmistä kuin minä itse, se olisi räikeää rasismia. Kyse kuitenkin useimmiten on yhteiskunnan varoista / yhteiskunnan tuella rakennetuista ja ylläpidetyistä uimahalleista, ei kellään rodulla, uskontokunnalla, poliittisilla suuntauksella jne tule olla erioikeuksia, eli omia vuoroja, jolloin muilla ei ole paikalle asiaa.

Jos muslimiyhteisö omin varoin rakentaa itselleen uimahallin omistamalleeen tontille, asia ei ole mulle ongelma eikä ole mielestäni epäoikeudenmukainen.

Jos muslimiyhteisö omin varoin rakentaa itselleen uimahallin omistamalleeen tontille, asia ei ole mulle ongelma eikä ole mielestäni epäoikeudenmukainen.

Olettaen, että he sitten pysyvät siellä omassa hallissaan, eikä heitä tarvitse päästää yleisiin uimahalleihin ;).

Siis mitä helvettiä? Itse olen jakomäen uimahallista kysynyt viime vuoden puolelta ja sain vastauksen: KYLLÄ vain musliminaisille. Milloinkas tämä on muuttunut? Nyt vaalien alla? Lausteella on näköjään kanssa muuttunut. En yhtään ihmettele, kyllä tämmöinen apartheid olikin mun mielestä aivan pyllystä.

Tuli mieleen että uivatko ne musliminaiset siellä huivit ja kaavut päällä? :o Kun poikien uimashortseistakin tulee sanomista. Istuuko ne kaapu päällä saunassa? Uiko ne oikeesti vai vaan käyvät peseytymässä niinkuin romaninaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Tuli mieleen että uivatko ne musliminaiset siellä huivit ja kaavut päällä? :o Kun poikien uimashortseistakin tulee sanomista. Istuuko ne kaapu päällä saunassa? Uiko ne oikeesti vai vaan käyvät peseytymässä niinkuin romaninaiset.

Uikkarit niillä on.
Koska paikalla ei ole miehiä, ei musliminaisen tarvitse peittää itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Sekin muutes että poikalapset pääsee sinne niin eikö sitten tarttis jo olla kaavut päällä? Vai onko kaikki yhtämieltä että jättävät poikalapset kotiin?

Poikalasten edessä nainen saa olla ihan uikkareissakin. Kai niillä on joku ikäraja sille, minkä ikäinen poika on jo laskettavissa mieheksi ja minkäikäinen on vielä lapsi.

Mun mielestä se on ongelma. Perustelen tätä tasa-arvolla ja tasapuolisuudella. Jos minä haluaisin mennä uimahalliin sellaisella vuorolla, ettei siellä ole yhtään ainoaa maahanmuuttajaa tai eri uskontokuntaa edustavaa ihmistä kuin minä itse, se olisi räikeää rasismia. Kyse kuitenkin useimmiten on yhteiskunnan varoista / yhteiskunnan tuella rakennetuista ja ylläpidetyistä uimahalleista, ei kellään rodulla, uskontokunnalla, poliittisilla suuntauksella jne tule olla erioikeuksia, eli omia vuoroja, jolloin muilla ei ole paikalle asiaa.

Peesi tälle, tosi hyvin kirjoitettu.

Miten te vielä jaksatte, vaikkei täällä ole mitään faktaa siitä että tosiaan olis vuoroja vain musliminaisille eikä kaikille naisille. Jos joskus on sellaisia ollut, niin luultavasti ovat muuttaneet käytäntöään.

Suoraan Helsingin kaupungin sivuilta:

Muslimiuinnit, uimahalli on suljettu lauantaisin ja sunnuntaisin, mutta muslimiuinnit järjestetään.

Maahanmuuttajat
MAAHANMUUTTAJAT

MUSLIMIUINNIT JAKOMÄEN UIMAHALLISSA

Muslimityttöjen uimakoulut 7 - 15 -vuotiaat

Ilmoittautuminen kaikille kursseille 6.9. klo 11.00 - 13.00 Jakomäen uimahalli, Somerikkopolku 6

I kurssi

Lauantaisin (6 kertaa) 13.9. - 18.10., maksu 21 ?

klo 9.00 - 9.45 alkeisuimakoulu uimataidottomille (15 oppilasta)

klo 9.00 - 9.45 jatkouimakoulu yli 10 m uiville (15 oppilasta)

klo 10.00 - 10.45 alkeisuimakoulu uimataidottomille (15 oppilasta)

klo 10.00 - 10.45 jatkouimakoulu yli 10 m uiville (15 oppilasta)

II kurssi

Lauantaisin (6 kertaa) 25.10. - 13.12. (HUOM! ei opetusta 1.11. ja 6.12.), maksu 21 ?

klo 9.00 - 9.45 alkeisuimakoulu uimataidottomille (15 oppilasta)

klo 9.00 - 9.45 jatkouimakoulu yli 10 m uiville (15 oppilasta)

klo 10.00 - 10.45 alkeisuimakoulu uimataidottomille (15 oppilasta)

klo 10.00 - 10.45 jatkouimakoulu yli 10 m uiville (15 oppilasta)

NAISET

Musliminaisten vapaauinti lauantaisin

klo 11.00 - 14.30, ei ennakkoilmoittautumista

Hinta: Uimahallimaksu aikuiset 4,40 ?,

Pitäisiköhän alkaa vaatimaan kristityille omat vuorot ja sitten tietysti meille jotka eivät kuuluu ollenkaan kirkkoon omat vuorot myös, ei varmaan menisi läpi ihan varmaan alettais saman tien haukkua rasistiks.

Kuinkakohan moni teistä kritisoijista edes käy uimahalleista tai on tullut käännytetyiksi varta vasten suunnitellulta uimareissulta kyseisen asian tiimoilta.

miksei voi suvaita asiaa, mistä ei itselleen mitään pahaa aiheudu? periaatetuomitseminen tekee vain katkeraksi.

kaikki uimahallit eivät ymmärtääkseni ole kunnan omistamia, saati valtion. tietylle asiakassegmentille tarjottava palvelu on myös bisnestä. uimahallit varatkoon vuoroja vaikka värisokeille jos sen parhaaksi katsovat.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Suoraan Helsingin kaupungin sivuilta:

Muslimiuinnit, uimahalli on suljettu lauantaisin ja sunnuntaisin, mutta muslimiuinnit järjestetään.

Maahanmuuttajat
MAAHANMUUTTAJAT

MUSLIMIUINNIT JAKOMÄEN UIMAHALLISSA

Ja lähde kiitos!? Ei löytynyt nimittäin muuta kuin joku kaupunginosat.net, jossa oli tämä juttu.

Ja vastineeksi http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/34865-kiistelty-muslimien-uimavuoro-onkin-kaikkien-naisten-vuoro

Yhteistyössä