Tiedättekö sen ihmistyypin joka hallitsee toisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitä se auttaa? Ei kunnioittanut minua myöskään äitinä, ei minussa äitinä ole mitää niin hyvää, eipä lapset ainakaan kiittele yhtään, kun pitää kasviksia syödä ja piti kurahousut laittaa ja eivät saa nyt jäätelöä, eivätkä olla laitteellla ja ja ja. etkö sä nyt tiedä.
ap
Sivusta, olet niin selvä narsisti kun kuvittelet että lapsiesikin pitää sinua kiitellä. Lasten tehtävä ei ole kiittää äitiään, vaan äidin tehtävä on olla kallio jota vasten lapset voivat hakata päätään ja joka silti pysyy turvallisena ja rakastavana lapsen epätäydellisyyden edessä. Äläkä rupea jauhamaan tässäkin kohdassa äidistäsi, mitä tahansa hän tekikin se on mennyttä eikä sitä voi enää muuttaa etkä pysty muuttamaan häntä tänä päivänä mielesi mukaiseksi.

• Tykkää
Reactions: Echo
No mitä se auttaa? Ei kunnioittanut minua myöskään äitinä, ei minussa äitinä ole mitää niin hyvää, eipä lapset ainakaan kiittele yhtään, kun pitää kasviksia syödä ja piti kurahousut laittaa ja eivät saa nyt jäätelöä, eivätkä olla laitteellla ja ja ja. etkö sä nyt tiedä.
ap
Se auttaa siihen, että ne ajatukset mitkä nyt hallitsevat täysin sun ajatteluasi, alkaa vähitellen helpottaa. Saat enemmän liikkumatilaa ja sun persoonallisuutesi alkaa eheytyä.

Tutustu mindfulnessiin, siitä on saatavissa paljon tietoa suomeksi. Avittaa pääsemään noista ajatuksista eroon.

Sivusta, olet niin selvä narsisti kun kuvittelet että lapsiesikin pitää sinua kiitellä. Lasten tehtävä ei ole kiittää äitiään, vaan äidin tehtävä on olla kallio jota vasten lapset voivat hakata päätään ja joka silti pysyy turvallisena ja rakastavana lapsen epätäydellisyyden edessä. Äläkä rupea jauhamaan tässäkin kohdassa äidistäsi, mitä tahansa hän tekikin se on mennyttä eikä sitä voi enää muuttaa etkä pysty muuttamaan häntä tänä päivänä mielesi mukaiseksi.
Ai kuvittelen, että lasten pitää kiitellä? No olisihan se ihan helvetin mukavaa tietää, etten ole heille vain paha ja ilkeä kusipää, mutta ei sitten, kun sellainen on sinusta narsistista! Saat ilmeisesti loukata muita mielestäsi mielinmäärin ja hehän ovat vain narsisteja, jos siitä suuttuvat! Herranen aika, miten voi olla ihminen eli sinä tyhmä! Enhän mä nyt sitä vittu saatana tarkoittanut, että lasten pitääkään noista kiittää, vaan etkö tajua, miten epäkiitollinen homma äidin asema on? Jos on itsellä hirveitä vajeita saada kiirosta kun tekee oikein, niin se tuntuu aivan kamalalta! Mutta älä sä vain ymmärrä toisia ihmisiä, hauku sä ne vaan narsisteiksi, senkin itse narsistinen paska!
Sanoin tuolla kommentillani ainoastaan, että ei, en saa voimia lapsistani, mutta älä sinä paskakasa toki sitä siitä tajua, kun et kerran pysty.
ap

Ja milloinkas se mun äiti rupeaa kunnioittamaan minua mun epätäydellisyyteni edessä? Sehän se on s äidin tehtävä. Sä voit valita kertoa sen mulle tai sitten asian, jossa mua vastaan on jo rikottu, niin sä et kerro sitä niistä, joka helpottaisi mun tuskaani, koska sä olet täysin paska ihminen.
ap

Tämä on paska ja riittämätön apu esimerkiksi manipuloinnin uhreille. Tämän lauseen ainoa tarkoitu on suojella kaltaisiasi heikkoja, jotka loukkaantuvat joka pikku asiasta muille, ja haluavat sitten syyttää näitä siitä sen sijaan, että käsittelisivät itse asian, josta loukkaantuivat ja osaisivat edelleen kunnioittaa toisia.
ap

Mitä?

Ai kuvittelen, että lasten pitää kiitellä? No olisihan se ihan helvetin mukavaa tietää, etten ole heille vain paha ja ilkeä kusipää, mutta ei sitten, kun sellainen on sinusta narsistista! Saat ilmeisesti loukata muita mielestäsi mielinmäärin ja hehän ovat vain narsisteja, jos siitä suuttuvat! Herranen aika, miten voi olla ihminen eli sinä tyhmä! Enhän mä nyt sitä vittu saatana tarkoittanut, että lasten pitääkään noista kiittää, vaan etkö tajua, miten epäkiitollinen homma äidin asema on? Jos on itsellä hirveitä vajeita saada kiirosta kun tekee oikein, niin se tuntuu aivan kamalalta! Mutta älä sä vain ymmärrä toisia ihmisiä, hauku sä ne vaan narsisteiksi, senkin itse narsistinen paska!
Sanoin tuolla kommentillani ainoastaan, että ei, en saa voimia lapsistani, mutta älä sinä paskakasa toki sitä siitä tajua, kun et kerran pysty.
ap
Koko tämä ajatus että pitää saada kiitosta asioista. En mä ole koskaan olettanut saavani kiitosta jos teen oikein äitinä. Teen asioita äitinä että LAPSISTANI tulisi täyspäisiä, ja on sama saanko MINÄ kiitosta vai en. Tietysti on kiva saada joskus onnistumisen kokemuksia, mutta ne on plussaa, ei jotain mikä on edellytys sille että voin olla äiti lapsilleni. Ja usko vaan, että ihailun ja kunnioituksen saamisen ympärillä pyöriminen tässä mitassa kuin sitä harrastat on narsistinen piirre.

ä
Kaikki joustavuus ja muu sellainen on kadonnut, kun joka suunnasta tuli aina nuolia ja ammuksia ja kaikki väännettiin ja käännettiin minun viakseni.
ap
Huomattu on. Sun persoona ei jousta ei sitten yhtään, ja semmoset ihmiset törmäilee ihmissuhteissaan.
Ajattelevat liian synkästi ja mustavalkoisesti.

Koko tämä ajatus että pitää saada kiitosta asioista. En mä ole koskaan olettanut saavani kiitosta jos teen oikein äitinä. Teen asioita äitinä että LAPSISTANI tulisi täyspäisiä, ja on sama saanko MINÄ kiitosta vai en. Tietysti on kiva saada joskus onnistumisen kokemuksia, mutta ne on plussaa, ei jotain mikä on edellytys sille että voin olla äiti lapsilleni. Ja usko vaan, että ihailun ja kunnioituksen saamisen ympärillä pyöriminen tässä mitassa kuin sitä harrastat on narsistinen piirre.
Vitun kyr pä, et tajua pointtia. Tietenkään kiitosta ei tartte saada lapsilta, mutta JOLTAKULTA! Mä en ole saanut ja siksi asia on itselleni ihan hirveää scheissea. Jos sinuakin ois aina rangaistu, kun teet oikein vaikkakaan toinen ei nauti siitä eli kun vaikkapa puet lapsillesi kurikset niin etpä siitä kauaa nauttisi. Mulla se asia on luultavasti itseni puolustaminen äidin ilkeyttä vastaan. Se oli oikein, silti minua rangaistiin, vaikka ois kuulunut kiittää.
ap

Enhän mä pysty kunnioittamaan ihmisiä, jotka eivät pyydä anteeksi loukattuaan minua. Ja jos en pysty kunnioittamaan heitä, voin ampua heitä perseelle ja he ovat itse ansainneet sen.
ap

Ei elämä ole mitään valtataistelua.
Se ei ole toisen voittamista tai nokittelua.
Se ei ole jatkuvaa kunnioituksen hakemista.

Se on työtä, rakastamista, tavallista ja rentoa hengaamista ihmisten kans. Yhdessä tekemistä ja harrastamista.

Vitun kyr pä, et tajua pointtia. Tietenkään kiitosta ei tartte saada lapsilta, mutta JOLTAKULTA! Mä en ole saanut ja siksi asia on itselleni ihan hirveää scheissea. Jos sinuakin ois aina rangaistu, kun teet oikein vaikkakaan toinen ei nauti siitä eli kun vaikkapa puet lapsillesi kurikset niin etpä siitä kauaa nauttisi. Mulla se asia on luultavasti itseni puolustaminen äidin ilkeyttä vastaan. Se oli oikein, silti minua rangaistiin, vaikka ois kuulunut kiittää.
ap
Ei munkaan mies nauti kun puin lapsille kurikset..ei miehet semmosista vaan välitä.

Olen miettinyt, mistä äitini kuvitelmat siitä, että mä olisin häneen yhteydessä velvollisuudesta, vaikka en tuntisikaan häntä kohtaan mitään lämpimiä tunteita, tulevat. Että miksi jollekin sillä on merkitystä.
Äiti taitaa sitoa senkin tähän kunnioittamisjuttuun. Se kuvittelee, että mä kunnioitan häntä, että otan yhteyttä, ja toivotan vaikkapa hyvää äitienpäivää, vaikka en oikeasti välittäisi hänestä. Tai äiti on ajatellut, että välitän sen verran, että kun tietäisin, että hän ilahtuu jos häntä onnitellaan, niin välitän ilahduttaa.
Mä taas ajattelen sen niin, että jos oikeasti välitän ihmisestä ja tiedän hänen ilahtuvan onnitteluista, onnittelen. Enpä juuri muuten.
Mutta kun en äitienpäivänä ottanut yhteyttä, äitini koki ehkä kunnioittamisessaan pienen kolauksen. Tai en tiedä, niin monesti olen hänet haukkunut, että jos itsekunnioitusta olisi, ei varmaan olisi jatkanut yhteydenpitoa.
Mutta ainakin niinkin voin olla hahaaa, epäkunnioittava, etten soittele näinä muka merkkipäivinä, koska ne eivät itselleni merkitse hänen suuntaansa yhtään mitään.
Aiemmin hänen piti kunnioittaa sitäkin, miten mä niissä toimin, ja haukkui, ellen toiminut siten, että hän pystyi kunnioittamaan toimintaani. Apua! ;D
ap

Et sinä, mutta hehän voivat. Mutta eikö muilla niska taivu siihen?
ap
Mitä sä horiset?

Unohtaminen koskee kaikkia, joita on loukattu. Jokaisen on pakko unohtaa (siis niin paljon kuin pystyy) ja mennä eteenpäin.

Kun siis minä ajattelin, äidistäni, että jos hän huomaa, että oon jostain suuttunut, niin normaali ihminen koittaisi selvittää asian. Mutta ei äitini. Sekin johtuu siitä kunnioituksen puutteesta. Kunpa olisin tajunnut sen aiemmin, enkä luullut, etten ole tunteineni minkään arvoinen.
ap

Etkö muka oo "selvittäny"? Vuosikaudet oot samaa jaapottanu.

Etköhän sä sen työn oo jo tehny.
Jos minä olisin loukannut äitiäni, niin toki olisin, mutta hän ei ole selvittänyt miksi loukkasi minua, eikä ottanut kuuleviin korviinsakaan mielipahaani, eikä mitään. Josta en oppinut, miten tunteeni olisivat jollekulle niin tärkeitä, että minä saisin päättää itse, mitä tunnen, oli se toinen horoperse siitä mitä mieltä tahansa.
ap

Yhteistyössä