Ei kaikki ole omasta valinnasta kiinni, eihän sitä alunperin tee valintaa sen perusteella että ''haluanpa olla tuon kanssa, koska hän kohtelee niin huonosti'' vaan nimenomaan sen pohjalta että esimerkiksi hänestä on saanut hyvän ensivaikutelman tai toiset ovat sellaisen hyvän ensivaikutelman antaneet.
Sitten on oma lukunsa ihmiset joita ei valitse elämäänsä vaan jotka ovat siihen tulleet toisten kautta.
Sehän se on vittumaista, että sinä nimenomaan olet valinnut ne ihmiset ja toistuvasti valitset niitä, jotka kohtelevat sinua huonosti. Heissä kaikissa on samankaltaisuutta, jonka sinä koet tuttuna ja turvallisena ja siksi päästät heidät elämääsi. Sinulla on kaava, joka pitää rikkoa.
Älä usko hyvään ensivaikutelmaan. Uskon, että sinäkin olet tiennyt ensi hetkestä asti mitä nämä tyypit pohjimmiltaan ovat, olet vain halunnut "uskoa" olevasi väärässä.
Kuten aiemmin sanoin, ei ole sinun syytäsi, että sinua on kohdeltu huonosti, mutta siihen suhtautuminen on sinun vastuullasi.
Mun kohdalla ei mikään noista, toisista en osaa sanoa sitten vaikka nuo pitäiskin paikkansa?
Mä olen kaivannut elämääni ihmistä jonka kanssa voi tuntea olon hyväksi ja turvalliseksi, jonka myös minä saan onnelliseksi ja jonka kanssa voi olla onnellinen.
Ja silti haet rinnallesi ihmisiä, jotka ovat täysin päinvastaisia?
Tuo on hyvä kysymys..kai sitä on halunnut luottaa varsinkin jos muutkin ovat luottaneet.
Miksi sinä haluat luottaa? Luottamus ei ole asia, jonka pitää olla olemassa oletusarvoisesti. On ihmisiä joihin voi luottaa ja ihmisiä joihin ei voi luottaa. Minä en edelleenkään luota keneenkään aukottomasti. En varmasti tule koskaan luottamaankaan. Ihmiset ovat mitä ovat.
Toivottavasti ymmärrät, etten syytä sinua mistään. Omaa elämääsi helpottaisi, kun ottaisit vastuun niistä seurauksista, joita sinun valintasi elämääsi toivat. Ongelmista, jotka jäivät sinun ratkottaviksesi. Ennen sitä ei tule tapahtumaan minkäänlaista muutosta ja löydät itsesi täysin samankaltaisesta tilanteesta kerta toisensa jälkeen.
Lakkaa siinä sivussa olemasta myös kiltti. Jätä ne ihmiset surutta jälkeesi, jotka eivät ole sinulle hyväksi.