Miten pystyisin olemaan sekoilematta miesten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunnevammainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos...tuohon omaan hyvyyteen on taas vaikea uskoa sen jälkeen, kun on niin kauan joutunut kuulemaan ja/tai lukemaan omista virheistään ja syytöksiä asioista ja jopa ajatuksista mihin en syyllinen ole ollut.

Jos tiedät itsekkin, että sinua syytetään jostakin selalisesta, joka ei edes pidä paikkaansa, niin miksi annat sille painoarvoa? Miksi annat sellaisen pilata elämäsi?

• Tykkää
Reactions: Elena777
Ei kaikki ole omasta valinnasta kiinni, eihän sitä alunperin tee valintaa sen perusteella että ''haluanpa olla tuon kanssa, koska hän kohtelee niin huonosti'' vaan nimenomaan sen pohjalta että esimerkiksi hänestä on saanut hyvän ensivaikutelman tai toiset ovat sellaisen hyvän ensivaikutelman antaneet.
Sitten on oma lukunsa ihmiset joita ei valitse elämäänsä vaan jotka ovat siihen tulleet toisten kautta.

Sehän se on vittumaista, että sinä nimenomaan olet valinnut ne ihmiset ja toistuvasti valitset niitä, jotka kohtelevat sinua huonosti. Heissä kaikissa on samankaltaisuutta, jonka sinä koet tuttuna ja turvallisena ja siksi päästät heidät elämääsi. Sinulla on kaava, joka pitää rikkoa.
Älä usko hyvään ensivaikutelmaan. Uskon, että sinäkin olet tiennyt ensi hetkestä asti mitä nämä tyypit pohjimmiltaan ovat, olet vain halunnut "uskoa" olevasi väärässä.
Kuten aiemmin sanoin, ei ole sinun syytäsi, että sinua on kohdeltu huonosti, mutta siihen suhtautuminen on sinun vastuullasi.

Mun kohdalla ei mikään noista, toisista en osaa sanoa sitten vaikka nuo pitäiskin paikkansa?
Mä olen kaivannut elämääni ihmistä jonka kanssa voi tuntea olon hyväksi ja turvalliseksi, jonka myös minä saan onnelliseksi ja jonka kanssa voi olla onnellinen.

Ja silti haet rinnallesi ihmisiä, jotka ovat täysin päinvastaisia?

Tuo on hyvä kysymys..kai sitä on halunnut luottaa varsinkin jos muutkin ovat luottaneet.

Miksi sinä haluat luottaa? Luottamus ei ole asia, jonka pitää olla olemassa oletusarvoisesti. On ihmisiä joihin voi luottaa ja ihmisiä joihin ei voi luottaa. Minä en edelleenkään luota keneenkään aukottomasti. En varmasti tule koskaan luottamaankaan. Ihmiset ovat mitä ovat.

Toivottavasti ymmärrät, etten syytä sinua mistään. Omaa elämääsi helpottaisi, kun ottaisit vastuun niistä seurauksista, joita sinun valintasi elämääsi toivat. Ongelmista, jotka jäivät sinun ratkottaviksesi. Ennen sitä ei tule tapahtumaan minkäänlaista muutosta ja löydät itsesi täysin samankaltaisesta tilanteesta kerta toisensa jälkeen.
Lakkaa siinä sivussa olemasta myös kiltti. Jätä ne ihmiset surutta jälkeesi, jotka eivät ole sinulle hyväksi.

• Tykkää
Jos tiedät itsekkin, että sinua syytetään jostakin selalisesta, joka ei edes pidä paikkaansa, niin miksi annat sille painoarvoa? Miksi annat sellaisen pilata elämäsi?
Ihmisen henkinen musertaminenhan alkaa usein niin, että ensin aletaan syyttelemään ja sitten jätetään huomiotta. Monesti myös kuunnellaan toisten paskapuheita eikä oteta asioista ko. ihmiseltä itseltään selvää vaan katkaistaan välit jne jne..ja sitten onkin helppo seurata sivusta miten asiat etenee, kun ihminen yrittää rikkinäisenä ja rakastuneena selvittää mitä pahaa on tehnyt ja ns. ''kompuroi matkalla vaan omiin jalkoihinsa''.

• Tykkää
Silti syyllistät Ellua? Käsittääkseni hän on jättänyt taakseen ihmiset jotka ovat kohdelleet huonosti? Kerro sitä nyt miten tunnistaa heti alkuun ihmisen pahuus, jos toinen on alussa pitkään hyvä?

Ja mitä syyllistämistä tuossa oli?

Rehellinen ja fiksu neuvo. Itse, jokaikisen, on ihan ITSE päästävä eteenpäin vaikka ois millaisen paskalastin alle jätetty.

Silti syyllistät Ellua? Käsittääkseni hän on jättänyt taakseen ihmiset jotka ovat kohdelleet huonosti? Kerro sitä nyt miten tunnistaa heti alkuun ihmisen pahuus, jos toinen on alussa pitkään hyvä?

Se, että kehotan ottamaan vastuuta ei ole syyllistämistä. Pelkkä selkääntaputtelu ja silittäminen ei ole auttanut ketään.

• Tykkää
Reactions: r0s
Ihmisen henkinen musertaminenhan alkaa usein niin, että ensin aletaan syyttelemään ja sitten jätetään huomiotta. Monesti myös kuunnellaan toisten paskapuheita eikä oteta asioista ko. ihmiseltä itseltään selvää vaan katkaistaan välit jne jne..ja sitten onkin helppo seurata sivusta miten asiat etenee, kun ihminen yrittää rikkinäisenä ja rakastuneena selvittää mitä pahaa on tehnyt ja ns. ''kompuroi matkalla vaan omiin jalkoihinsa''.

Jep. Se on sairasta seurattavaa. Tuskaisinta on se, että mikään mitä sanot, ei saa ystävääsi heräämään tilanteeseensa. Useimmiten sinusta tulee se paska tyyppi.
Olen nähnyt tällaisen epäterveen suhteen kehittymisen ja päätin, etten aio katsoa sen jatkumista. Oli kivuliasta päästää irti parhaasta ystävästä, mutta toisaaltaan olisi ollut liian riskialtista laittaa myös itsensä maalitauluksi.

• Tykkää
Tuokin on hyvä kysymys ja olen kysynyt sitä samaa itseltäni monta kertaa...useinhan tuo tollanen käytös alkaa vasta kun suhde on asettunut jotenkin 'paikalleen' ja se honeymoon on mennyt...siis ja nyt meinaan ihan yleisellä tahollakin tuota, enkä puhu pelkästään omasta kokemuksesta.
Sehän se on vittumaista, että sinä nimenomaan olet valinnut ne ihmiset ja toistuvasti valitset niitä, jotka kohtelevat sinua huonosti.
No joo tavallaan kyllä, mutta en tietoisesti...siis en hae esim. samanlaista kokemusta mitä jotkut tekevät hakemalla isänsä kaltaista miestä..mun isä oli nimittäin ongelmistaan huolimatta hyvä ihminen ja ihminen joka ei satuttanut vaimoaan.

Uskon, että sinäkin olet tiennyt ensi hetkestä asti mitä nämä tyypit pohjimmiltaan ovat, olet vain halunnut "uskoa" olevasi väärässä.
Ei, mulla ei ollut aluksi mitään negatiivista käsitystä vaan ihan oikeasti uskoin ja luotin (2 asiaa mitkä ovat todella hankalia asioita kohdallani).

Kuten aiemmin sanoin, ei ole sinun syytäsi, että sinua on kohdeltu huonosti, mutta siihen suhtautuminen on sinun vastuullasi.
Totta, kiitos <3
Miksi sinä haluat luottaa?
Ihana:D
Yleensä multa on kysytty miksi en luota...ja jopa suututtu siitä, koska en luota...kai mä olen halunnut luottaa, koska en yleensä luota keneenkään?
Minä en edelleenkään luota keneenkään aukottomasti. En varmasti tule koskaan luottamaankaan. Ihmiset ovat mitä ovat.
Sama juttu.

Toivottavasti ymmärrät, etten syytä sinua mistään
Tottakai ymmärrän:love:

Täh??
Emmä ainakaan ottanut niin että tässä ketään olis syyllistetty.

Tuokin on hyvä kysymys ja olen kysynyt sitä samaa itseltäni monta kertaa...useinhan tuo tollanen käytös alkaa vasta kun suhde on asettunut jotenkin 'paikalleen' ja se honeymoon on mennyt...siis ja nyt meinaan ihan yleisellä tahollakin tuota, enkä puhu pelkästään omasta kokemuksesta.

Murentaminen alkaa ensihetkestä alkaen. Ensin sinut nostetaan jalustalle ja olet varmasti maagisen uskomattoman ihastuttava ihminen, jonka kanssa on niin helppoa puhua? Uusi kumppanisi on myös huomaavainen ja erityisen mahtava tyyppi. Sen jälkeen sinua aletaan tiputtamaan pikkuhiljaa... kunnes lopuksi se jalustan jämä potkaistaan alta pois ja putoat naamallesi. Sen jälkeen sinulle kerrotaan, että kaikki on itseasiassa sinun vikaasi, koska olet itsekeskeinen, omahyväinen ja tyhmä. Sillä yleisellä tasolla se menee useimmiten näin.

No joo tavallaan kyllä, mutta en tietoisesti...siis en hae esim. samanlaista kokemusta mitä jotkut tekevät hakemalla isänsä kaltaista miestä..mun isä oli nimittäin ongelmistaan huolimatta hyvä ihminen ja ihminen joka ei satuttanut vaimoaan.

Hommahan olisi äärimmäisen helppo, jos tietoisesti valitsisit huonoja kumppaneita. Ongelma on nimenomaan siinä, että sinä et tee sitä tietoisesti.
Sitäpaitsi en usko yhtään tuohon "isänkaltaisen" miehen etsimiseen. :ROFLMAO:

Ei, mulla ei ollut aluksi mitään negatiivista käsitystä vaan ihan oikeasti uskoin ja luotin (2 asiaa mitkä ovat todella hankalia asioita kohdallani).
Ihana:D
Yleensä multa on kysytty miksi en luota...ja jopa suututtu siitä, koska en luota...kai mä olen halunnut luottaa, koska en yleensä luota keneenkään?

Miksi ihmeessä sinä "pakottaisit" itsesi luottamaan johonkuhun, jos kerran et luota. Mikäli joku siitä pahoittaa mielensä, niin sillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Tai miksi edes odotat, että sinun pitäisi luottaa. Pyh. Ei luottamus ole mikään itseisarvo, jonka pitää olla olemassa lähtökohtaisesti. Luottamus rakentuu ajan mittaan ja se pitää aina ansaita. Minun neuvoni on, että älä saatana usko ja luota!!! Ainakana ennenkuin on todistettu, että joku on luottamuksesi arvoinen.

Murentaminen alkaa ensihetkestä alkaen. Ensin sinut nostetaan jalustalle ja olet varmasti maagisen uskomattoman ihastuttava ihminen, jonka kanssa on niin helppoa puhua?
Juuri näinhän se taitaa mennä vähän kaikilla, joita on kohdeltu huonosti loppupeleissä.
Sen jälkeen sinulle kerrotaan, että kaikki on itseasiassa sinun vikaasi, koska olet itsekeskeinen, omahyväinen ja tyhmä. Sillä yleisellä tasolla se menee useimmiten näin.
Juuri näin, ei ehkä ihan noilla samoilla sanoilla mutta ajatus sama..

Sitäpaitsi en usko yhtään tuohon "isänkaltaisen" miehen etsimiseen. :ROFLMAO:
Hyvä, en minäkään ja olen aina ihmetellyt tuota väitettä!?

Miksi ihmeessä sinä "pakottaisit" itsesi luottamaan johonkuhun, jos kerran et luota. Mikäli joku siitä pahoittaa mielensä, niin sillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Tai miksi edes odotat, että sinun pitäisi luottaa. Pyh. Ei luottamus ole mikään itseisarvo, jonka pitää olla olemassa lähtökohtaisesti. Luottamus rakentuu ajan mittaan ja se pitää aina ansaita. Minun neuvoni on, että älä saatana usko ja luota!!! Ainakana ennenkuin on todistettu, että joku on luottamuksesi arvoinen.
Apua sä olet aivan ihana ihminen:o
Siis TÄMÄ on se mistä mua on mm. haukuttu, kun olen halunnut antaa ja ottaa aikaa itselleni että voisin saada rakennettua luottamuksen toiseen...mutta miten ihmeessä sen voi saada, jos matto vedetään jalkojen alta just siinä vaiheessa kun alkaa luottamaan? (ja siis tuo on retorinen kysymys johon en välttämättä odota vastausta vaan lähinnä pohdin tätä kerrankin 'ääneen').

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Juuri näinhän se taitaa mennä vähän kaikilla, joita on kohdeltu huonosti loppupeleissä.

Jep. Ne on varmempia tapauksia, jotka on ihan tasaisen juroja eivätkä turhia kehuskele:ROFLMAO:

Apua sä olet aivan ihana ihminen:eek:
Siis TÄMÄ on se mistä mua on mm. haukuttu, kun olen halunnut antaa ja ottaa aikaa itselleni että voisin saada rakennettua luottamuksen toiseen...mutta miten ihmeessä sen voi saada, jos matto vedetään jalkojen alta just siinä vaiheessa kun alkaa luottamaan? (ja siis tuo on retorinen kysymys johon en välttämättä odota vastausta vaan lähinnä pohdin tätä kerrankin 'ääneen').

Noh... höpsis:oops: Tai no, tottahan se on. Halutessani olen kyllä aivan ihana:LOL:

Pidä mielessä, että ihmiset, jotka odottaa sulta heti täydellistä luottamusta on niitä, joihin ei todellakaan ole syytä luottaa. On täysin yhdentekevää miten paljon sinua siitä syyttelevät, koska ainut millä on merkitystä on se, että sinä kyllä osaat itse hoitaa elämäsi ja asiasi ja etenet juuri siten kuin sinusta itsestäsi oikealle tuntuu.

Tapasin miehen viikonloppuna. Hän oli etäinen, mutta en antanut sen häiritä. Nautin hänen seurastaan ja otin ilon irti siitä mitä saatavilla oli.

En puhunut sanallakaan mitään meistä, enkä jatkosta. En edes ehdottanut uutta tapaamista. Aiemmin viime viikolla laitoin hänelle pitkän viestin, jossa pyysin anteeksi sekoilujani ja hän kertoi olevansa iloinen, että kaikki on nyt ok. Myöhemmin, kun hän edelleen oli vaisu, kysyin vaivaako häntä edelleen joku ja hän vastasi, että kaikki on hyvin. Niinpä nyt päätin luottaa siihen ja totesin hänellekin, että lopetan murehtimasta ja että hän kyllä kertoo, jos jotain on.

Näillä mennään. En ole kuullut hänestä mitään tänään, mutta en ole itsekään ollut häneen yhteydessä. En voi häntä pakottaa mihinkään ja fiksuinta mun mielestä on nyt antaa hänen olla rauhassa.

Lainasin ison läjän kirjoja kirjastosta. Tietoa mm. läheisriippuvuudesta, joka selkeästi on ongelmani. Niitä kirjoja nyt ahmin ja yritän oivaltaa asioita. Saada itseni kuntoon. Ja oppia arvostamaan itseäni.

Jos tuo mies katoaa elämästäni, niin sille en voi mitään. Ja jos hän ei halua sitoutua, niin sillekään en voi mitään. Tiedän hänellä olevan muitakin naisia ja siksi olen itsekin nyt silmät avoinna tilanteen kanssa. Silmät myös sikäli auki, että enää en ole kotona parkumassa ja elättelemässä toiveita hänestä.

Kyllä tämä tästä. Kiitos kaikista ihanista viesteistä. Arvostan niitä todella.

Yhteistyössä