V
vierailija
Vieras
Suomessa rikoksen uhri, omakotitalon asukas, joutuisi linnaan ja maksamaan isot rahalliset korvaukset rikollisille.
No eipäs sit liiotella taas
Hyvä esimerkki ihan lähipäiviltä, luetko uutisia ollenkaan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Suomessa rikoksen uhri, omakotitalon asukas, joutuisi linnaan ja maksamaan isot rahalliset korvaukset rikollisille.
Kumpikin käännös ei ole ok. Yleensä jenkeissä murhat jaetaan asteisiin ja Suomen tappo on toisen asteen murha. Manslaughter on sitten kuolemantuottamus. Sekä jenkeissä että Suomessa määritelmät rikoksille ovat aika lailla samat (murha vaatii suunnitelmallisuutta tai poikkeuksellista raakuutta).Ja kyseessä on tappo/kuolemantuottamus, kumpikin käännös on ok
Jenkkien rikokset/tuomiot eivät ole suoraan verrannollisia suomen juttuihin
Yksittäistapaus jota ei saa yleistää.No eipäs sit liiotella taas
Hyvä esimerkki ihan lähipäiviltä, luetko uutisia ollenkaan?
Kyllä oli aika monellakin, kun googlasin tapauksen. Uhriutujat kiimassa kitisivät, kuinka tummaihoisia ammutaan kohta jo kahvikupin nostamisesta.
Ja kuten sanoin, en tiedä, mitä se tyyppi teki. Jos kävi päälle, ymmärrän ampumisen. Jos vain länkytti, niin outoa.
Kumpikin käännös ei ole ok. Yleensä jenkeissä murhat jaetaan asteisiin ja Suomen tappo on toisen asteen murha. Manslaughter on sitten kuolemantuottamus. Sekä jenkeissä että Suomessa määritelmät rikoksille ovat aika lailla samat (murha vaatii suunnitelmallisuutta tai poikkeuksellista raakuutta).
Alabama on poikkeava osavaltio siinä, että siellä ei ole asteita, vaan meikäläinen tappo ja murha ovat kummatkin siellä nimikkeellä murha. Kuolemantuottamus on manslaughter. Ero on oleellinen koska murha on class A ja kuolemantuottamus on class B felony eli rangaistusasteikkojen ero on aika iso (taposta viisinkertainen tuomio).
Ampui viisi kertaa...Kuulostaa hurjalta. Mutta vaikea sanoa, kun ei kerrottu, mitä tuo raskaana ollut nainen teki. Jos kävi sen toisen naisen päälle, niin itsepuolustus on ymmärrettävää.
Jos ei tehnyt muuta kun länkytti, niin on kyllä outoa.
Kääntyy myös kuolemantuottamus, mutta ei liity tähän tapaukseen mitenkään.Criminally Negligent Homicide
Kääntyy myös kuolemantuottamus, mutta ei liity tähän tapaukseen mitenkään.
Kunpa Suomenkin lakia sovellettaisiin samalla tavalla.
"Alabamassa on voimassa ns. stand-your-ground -laki. Itseään saa puolustaa tarvittaessa asein."
Minä en ymmärrä yleensä sitä, että joku kantaa asetta mukanaan parkkipaikalla ihan vaan siksi, että jos joku länkyttää niin voi posauttaa.Ja kuten sanoin, en tiedä, mitä se tyyppi teki. Jos kävi päälle, ymmärrän ampumisen. Jos vain länkytti, niin outoa.
Se oikeudenkäynti ei ole vielä ohitse. Hyökkääjä syyttää vanhusta oikeudessa ja tuomio on mahdollinen.No juurihan se papan kohdalla noin tehtiin.
En minäkään sitä ymmärrä, mutta ymmärrän miksi Usassa kannetaan ampuma-aseita mukana.Minä en ymmärrä yleensä sitä, että joku kantaa asetta mukanaan parkkipaikalla ihan vaan siksi, että jos joku länkyttää niin voi posauttaa.
Etköhän sinäkin kantaisi, jos kaikki muutkin kantaisivat.Minä en ymmärrä yleensä sitä, että joku kantaa asetta mukanaan parkkipaikalla ihan vaan siksi, että jos joku länkyttää niin voi posauttaa.
No mitä muuta voi olettaa, kun kuka tahansa saa aseita kantaa.Ampui viisi kertaa...
Ei Usassa kuka tahansa saa kantaa ampuma-aseita. Se on virheellinen käsitys, jota asiasta tietämättömät levittävät.No mitä muuta voi olettaa, kun kuka tahansa saa aseita kantaa.
Ei Usassa kuka tahansa saa kantaa ampuma-aseita. Se on virheellinen käsitys, jota asiasta tietämättömät levittävät.
Ei ole oikein käännetty. Manslaughter kääntyy tavallisesti suomeksi kuolemantuottamukseksi. Yleisjako jenkkisysteemissä on 1st degree murder, joka on harkittu murha, 2nd degree murder, joka on tappo eli murha ilman ennakkoharkintaa mutta kuitenkin tappamistarkoituksessa, ja manslaughter, joka on lähtökohtaisesti kuolema ilman tappamisen tarkoitusta tai tappo lieventävien seikkojen vallitessa (crime of passion). Nuo crime of passion -poikkeukset, joita yleensä kutsutaan nimellä voluntary manslaughter, menisivät Suomessa lähinnä harvinaisella surman nimikkeellä.Niinpä mut tää on lievempi syyte kuin tässä jutussa, joten uutisen tappo nimitys on luultavasti ihan oikein käännetty
Alabama Criminal Code
Section 13A-6-3
Manslaughter.
(a) A person commits the crime of manslaughter if:
(1) He recklessly causes the death of another person, or
(2) He causes the death of another person under circumstances that would constitute murder under Section 13A-6-2; except, that he causes the death due to a sudden heat of passion caused by provocation recognized by law, and before a reasonable time for the passion to cool and for reason to reassert itself.
(b) Manslaughter is a Class B felony.
8 § (21.4.1995/578)
Kuolemantuottamus
Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
9 § (21.4.1995/578)
Törkeä kuolemantuottamus
Jos kuolemantuottamuksessa kuolema aiheutetaan törkeällä huolimattomuudella ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kuolemantuottamuksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.
Palstan oikeustieteilijät viisastelevat.Mitä hiton väliä tolla sanalla on? Ampuja on vapaalla jalalla, vauva kuollut ja äiti kusessa
Erittäinkin! Sen näkee jo siitä, että siellä kylmän rauhallisesti voi kävellä ase taskussa parkkipaikalla ja ampua itseään harmittavan ihmisen.Yhdysvallat on osin hyvin sairas maa.
Väkivalta lopettaa vittuilun. Vanha amerikkalainen sanonta.Erittäinkin! Sen näkee jo siitä, että siellä kylmän rauhallisesti voi kävellä ase taskussa parkkipaikalla ja ampua itseään harmittavan ihmisen.