Kaksi viikkoa aikaa kirjoittaa opinnäytetyö. Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
otsikot olen laatinut mutta kiirehän tässä tulee. Kaikki materiaalit on hankittuna mutta itse tutkimus on tekemättä. Nyt pitää pystyä ihme tekoihin ja saada työ valmiiksi pian. Mitä tehdä?

Arvaa, mistä tiedän että olet totaalisesti kusessa?

- Kaksi viikkoa aikaa
- Tulet kyselemään neuvoja kaksplussalle

Voit aivan hyvin unohtaa koko opinnäytetyön valmistumisesta haaveilemisen.

• Tykkää
Reactions: Echo
otsikot olen laatinut mutta kiirehän tässä tulee. Kaikki materiaalit on hankittuna mutta itse tutkimus on tekemättä. Nyt pitää pystyä ihme tekoihin ja saada työ valmiiksi pian. Mitä tehdä?

Etsi vaikka viisi saman alan tutkimusta ja ota mallia niiden rakenteesta (otsikoista). Sitten vaan kirjoitat tekstit itse, ei kannata kopioida, koska ainakin yliopistot käyttävät järjestelmää, jolla pystyy havaitsemaan kopioidun tekstin. Yleensä tutkimuksen rakenne menee näin, että sulla on jokin tutkimusongelma, mihin etsitään ratkaisua.

Rakenne menee esim näin: 1. johdanto, 2. kirjallisuuskatsaus (eli taustaa aiheeseen kirjallisuudesta, ei tarvitse olla omaa keksimää), 3. tutkimusmetodiikka (eli miten tutkitaan, onko kvantitatiivinen vai kvalitatiivinen tutkimus), 4. tulokset (itse työ), 5. ratkaisut (ratkaisu tutkimusongelmaan, joka on esitetty jo johdannossa). 6. Yhteenveto. Lähteet. Lähteet täytyy olla merkitty hyvin ja oikeaoppisesti.

Etsi vaikka viisi saman alan tutkimusta ja ota mallia niiden rakenteesta (otsikoista). Sitten vaan kirjoitat tekstit itse, ei kannata kopioida, koska ainakin yliopistot käyttävät järjestelmää, jolla pystyy havaitsemaan kopioidun tekstin. Yleensä tutkimuksen rakenne menee näin, että sulla on jokin tutkimusongelma, mihin etsitään ratkaisua.

Rakenne menee esim näin: 1. johdanto, 2. kirjallisuuskatsaus (eli taustaa aiheeseen kirjallisuudesta, ei tarvitse olla omaa keksimää), 3. tutkimusmetodiikka (eli miten tutkitaan, onko kvantitatiivinen vai kvalitatiivinen tutkimus), 4. tulokset (itse työ), 5. ratkaisut (ratkaisu tutkimusongelmaan, joka on esitetty jo johdannossa). 6. Yhteenveto. Lähteet. Lähteet täytyy olla merkitty hyvin ja oikeaoppisesti.

Eli lyhennettynä tämä sama: ota mallia muilta, älä kopioi. Lisäksi toisten töistä löytyy hyviä lähteitä myöskin.

Tutkimus tekemättä? Onko se tutkimus yhteenveto muista tutkimuksista vai onko sulla joku kyselylomake tms?
Jos teet ihmisten parissa tutkimuksen niin aikaa saa varata enemmän kuin 2 viikkoa, jo lupien kyselemiseen.

Kiitän!! On ongelma ja siihen ratkasu joka tartteee vaan tekstiä ympärilleen mutta nyt menen nukuman ja selvittämään päääni. Jatkan huomena. Kiitos! :) :)

• Tykkää
Reactions: KalaMies

Yhteistyössä