Lapsen niistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meidän 8v poijalla valuu kirkasta räkää ainakun vähänkin on kylmä ulkona. Osaa niistää vain minun auttaessa eli että pidän paperia nenällä ja hän puhaltaa ja minänpyyhin eikä suostu itse opettelemaan. Miten saan hänen itse niistämään nokkansa??

Vie lääkäriin, lapsi on viisi vuotta kehityksessä jäljessä!
Höpsis!
Tämä on näitä opeta, kannusta, kehu ja palkitse onnistuneesta yrityksestä. Näillä moni asia lähtee toimimaan.
Pojalla on ollut hyvä passari ja kukapa siitä luopuisi.

Ap tilanne on hyvällä tolalla.
Löytyy lapsia (jopa yläasteikäisiä) jotka eivät edes autettaessa osaa puhaltaa nenän kautta niin, että räkä lähtisi liikenteeseen. Vain sieraimen suulla roikkuva saadaan pyyhittyä hihaan tai joskus onnistuneesti paperiin.

Lässytätkö sä sille aina? Pyyhitkö sen perseen vessassakäynnin jälkeen? Suihkutatko sen iltaisin? Syötätkö aamupuuron lusikalla? Puetko sille vaatteet? Laitatko sille yöksi vaipat?

Vie lääkäriin, lapsi on viisi vuotta kehityksessä jäljessä!
Ei nyt ehkä viittä, mutta tosiaan, kyllä tuo taito kannattaa hiukan aikaisemmin opetella.
Annat vain paperin, käsket tarttua kiinni ja niistää. Jos ei niistä, käske pitää paperia nenän alla, niin ettei räkä valu ympäriinsä. Kyllä tuon ikäinen pian tajuaa alkaa toimimaan, jos äiti ei ole koko ajan höösäämässä.

Yhteistyössä