V
vierailija
Vieras
Reseptilääkkeillä on kiinteät hinnat, joten mitään kilpailua niiden myynnissä ei ole. Apteekki"yrittäjät" saavat takuuvarmat voitot ilman minkäänlaista riskiä.
Miksi reseptilääkkeiden myyntiä ei laiteta kuntien vastuulle? Luontevasti toimipisteet sijaitsisivat terveyskeskusten ja sairaaloiden yhteydessä. Yleisimmät lääkkeet annettaisiin suoraan mukaan lääkärin vastaanottohuoneesta.
Valtio voisi hoitaa lääkkeiden ostot keskitetysti, jolloin isolla volyymilla saataisiin hyvät tarjoukset lääkefirmoilta.
Kertopaaka yksikin pätevä perustelu, miksi näin ei toimita?
Miksi reseptilääkkeiden myyntiä ei laiteta kuntien vastuulle? Luontevasti toimipisteet sijaitsisivat terveyskeskusten ja sairaaloiden yhteydessä. Yleisimmät lääkkeet annettaisiin suoraan mukaan lääkärin vastaanottohuoneesta.
Valtio voisi hoitaa lääkkeiden ostot keskitetysti, jolloin isolla volyymilla saataisiin hyvät tarjoukset lääkefirmoilta.
Kertopaaka yksikin pätevä perustelu, miksi näin ei toimita?