Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun. WHO on asiasta erittäin huolissaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun (25.6.20)

WHO on asiasta erittäin huolissaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a0a5ad59-e15d-46a0-b390-d1943dae1867
Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun ensimmäistä kertaa kuukausiin

Maailman terveysjärjestö WHO on kertonut, että koronatartuntojen määrä on lähtenyt Euroopassa ”huomattavaan nousuun” ensimmäistä kertaa kuukausiin.

Eri puolilla Eurooppaa erilaisia rajoituksia on pikku hiljaa purettu ja se on johtanut uuteen tartuntojen aaltoon. Näin on käynyt 11 maassa, joita WHO ei eritellyt.

Eihän tuo ihme ole kun kaikkia ryhmäytymis- ja parveilurajoituksia puretaan ja esim. terasseilla - jopa osin seinillä suljetuissa - ihmiset ovat kuin sillit purkissa.

Ja tämä avautuva turha huvimatkailu, älkää nyt hyvät ihmiset matkustelko vielä ulkomaillekin. Ei millään jaksa uutta karanteenia, ja maalis-huhtikuun 2 kk kestäneen ykkösepidemian sijaan tämä seuraava on syys-lokakuusta huhtikuuhun, koko viileän kauden, eli 7-8 kk kakkosepidemiaa sulkuineen, tai vaihtoehtoisesti ruumiskasoineen. Mikäli Suomi haluaakin ottaa sen nyt vastaan Ruotsin mallin mukaan, ettei talous ja elinkeinoelämä "muka" kärsi. Eikä STM ja THL ole antanut edes maskisuositusta, joka kaupoissa, julkisissa kulkuneuvoissa ym. ryhmäytymispaikoissa olisi ehdoton epidemian alkaessa taas riehua valtoimenaan.

Pahalta näyttää.
 
Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun (25.6.20)

WHO on asiasta erittäin huolissaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a0a5ad59-e15d-46a0-b390-d1943dae1867
Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun ensimmäistä kertaa kuukausiin

Maailman terveysjärjestö WHO on kertonut, että koronatartuntojen määrä on lähtenyt Euroopassa ”huomattavaan nousuun” ensimmäistä kertaa kuukausiin.

Eri puolilla Eurooppaa erilaisia rajoituksia on pikku hiljaa purettu ja se on johtanut uuteen tartuntojen aaltoon. Näin on käynyt 11 maassa, joita WHO ei eritellyt.

Eihän tuo ihme ole kun kaikkia ryhmäytymis- ja parveilurajoituksia puretaan ja esim. terasseilla - jopa osin seinillä suljetuissa - ihmiset ovat kuin sillit purkissa.

Ja tämä avautuva turha huvimatkailu, älkää nyt hyvät ihmiset matkustelko vielä ulkomaillekin. Ei millään jaksa uutta karanteenia, ja maalis-huhtikuun 2 kk kestäneen ykkösepidemian sijaan tämä seuraava on syys-lokakuusta huhtikuuhun, koko viileän kauden, eli 7-8 kk kakkosepidemiaa sulkuineen, tai vaihtoehtoisesti ruumiskasoineen. Mikäli Suomi haluaakin ottaa sen nyt vastaan Ruotsin mallin mukaan, ettei talous ja elinkeinoelämä "muka" kärsi. Eikä STM ja THL ole antanut edes maskisuositusta, joka kaupoissa, julkisissa kulkuneuvoissa ym. ryhmäytymispaikoissa olisi ehdoton epidemian alkaessa taas riehua valtoimenaan.

Pahalta näyttää.
"– Uusien tartuntojen määrä on noussut 30 Euroopan maassa. Näistä 11 maassa tartunnat ovat lisääntyneet erittäin merkittävästi, kertoi WHO:n Euroopan alueen johtaja Hans Henri Kluge.

– Olen jo viikkojen ajan varoittanut, että korona voi lähteä leviämään uudestaan, kun rajoituksia puretaan. Nyt näin on käynyt, sanoo Kluge."

Eihän tuossa mitään uutta ole, matemaattinen tosiasia on että mitä enemmän sosiaalisia kontakteja sitä nopeammin virus lähtee eksponentiaaliseen nousuun. Sillä korona ei ole vielä kadonnut minnekään.
 
Toinen aalto saattaa tulla syksyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Tuliko yllätyksenä, että jos rajoituksia puretaan, lähtee viirus leviämään. Ei kai sentään.
Minusta noille pesäkkeille voisi laittaa tilanteen sattuessa alueelliset karanteenit. Ja ne, jotka hoitavat asiansa hyvin, pyörittävät maailmantaloutta vapaina.
Matkustaminen ei sinänsä ole vaarallisempaa kuin paikallaanolokaan, kun toimii järkevästi. Vaikka jotain maskipakkoa ei olisi, niin kuka kieltää käyttämästä? Huh, mitä holhousta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Perusongelmana on se, että ihmiset edelleenkin mieltävät koronarajoitukset (sosiaaliset etäisyydet, käsihygienia, suusuojat) väliaikaisiksi, niistä halutaan luopua heti, kun hieman helpottaa Toinen paheneva ongelma on talouselämän painostus päättäjiä kohtaan, esim. matkustus halutaan auki seurauksista välittämättä.
Euroopassa ensimmäinen erä on pelattu, eikä se todellakaan ole koko ottelu.

 
Toivottavasti USA:sta tuleva matkailu katkaistaan ASAP!


Texas, Florida ja Kalifornia kulkevat kohti katastrofia. Noin käy, kun hätäilee rajoitusten poistamisessa ja sallii massamielenilmaukset.

 
Minä luotan suomalaisiin, että ne vihdoin uskovat, että virus voi levitä ulkomailta helposti ja aiheuttaa taloudellista vahinkoa, joten luottavaisin mielin olen! Ei kait kukaan suomalainen ole enää niin tietämätön ja tyhmä, että eh167doin tahdoin käy ulkomailta hakemassa koronan uudelleen Suomeen! Eihän? Nyt on hallitus ilmoittanut jokaiselle suomalaiselle, että virus on herkkä leviämään ja sitä pitää yrittää estää jokaisen itse, henkilökohtaisella käyttäytymisellään? Se on nyt meistä itsestä kiinni, tuleeko toinen aalto vai ei.
 
Luin tämän jutun aiemmin ja pohdin brittejä... ihan tautinen maa ja siinä rannalla ei ole turvaväleistä mitään tietoa.
Niinpä ja kun täälläkin kommentoijat mutisevat, että ei ihmisiä tarvitse valtion niin holhota ja niin tiukasti ohjeistaa, kyllä aikuiset ihmiset ymmärtävät uhan ja vaarat ja siksi itse osaavat hoitaa varotoimet.

Niille kaikille tuon kaltaisia kommentteja antaneille sanoisin, katsokaa tuota kuvaa Brightonin uimarannalta, siinä niitä ihmisiä nyt sitten on jotka osaa itse hoitaa varotoimet.

Valitettavasti vastaavia kuvia löytyy Suomestakin, kyllä se vain niin on, että ihmisille pitää määrätä niitä rajoituksia juuri tuon syyn vuoksi.

Kaikki ei ole yhtä älykkäitä eikä kaikki vieläkään ymmärrä mistä tässä viruksessa on kyse.

Monet ajattelee ettei se kosketa heitä ja vaikka saisivat tartunnan niin saavat lievän version, näin voi olla tai sitten ei, aivan lottoa miten keho reagoi, mutta suurin asia mikä unohtuu, että niillä omilla vastuuttomilla toimilla voi tartuttaa jonkun vanhuksen joka siihen sitten menehtyy, minä en pystyisi asian kanssa elämään varsinkaan jos se menehtynyt olisi lähiomainen.
 
Espanjantaudissa joka tappoi 50-100 miljoonaa ihmistä 1918-1920 (eli enemmän kuin ensimmäinen ja toinen maailmansota yhteensä) vasta toinen ja kolmas aalto niittivät satoa oikein kunnolla. Tässäkin ihmisen ote löystyy kun pullamössöön ja näyttäytymiseen tottunut väestö ei ymmärrä omaa parastaan vaan pitää juosta joka paikkaan ja parveilla.
 
Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun (25.6.20)

WHO on asiasta erittäin huolissaan.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a0a5ad59-e15d-46a0-b390-d1943dae1867
Koronarajoitusten purkamisesta pahaa takapakkia - tartuntojen määrä lähti Euroopassa nousuun ensimmäistä kertaa kuukausiin

Maailman terveysjärjestö WHO on kertonut, että koronatartuntojen määrä on lähtenyt Euroopassa ”huomattavaan nousuun” ensimmäistä kertaa kuukausiin.

Eri puolilla Eurooppaa erilaisia rajoituksia on pikku hiljaa purettu ja se on johtanut uuteen tartuntojen aaltoon. Näin on käynyt 11 maassa, joita WHO ei eritellyt.

Eihän tuo ihme ole kun kaikkia ryhmäytymis- ja parveilurajoituksia puretaan ja esim. terasseilla - jopa osin seinillä suljetuissa - ihmiset ovat kuin sillit purkissa.

Ja tämä avautuva turha huvimatkailu, älkää nyt hyvät ihmiset matkustelko vielä ulkomaillekin. Ei millään jaksa uutta karanteenia, ja maalis-huhtikuun 2 kk kestäneen ykkösepidemian sijaan tämä seuraava on syys-lokakuusta huhtikuuhun, koko viileän kauden, eli 7-8 kk kakkosepidemiaa sulkuineen, tai vaihtoehtoisesti ruumiskasoineen. Mikäli Suomi haluaakin ottaa sen nyt vastaan Ruotsin mallin mukaan, ettei talous ja elinkeinoelämä "muka" kärsi. Eikä STM ja THL ole antanut edes maskisuositusta, joka kaupoissa, julkisissa kulkuneuvoissa ym. ryhmäytymispaikoissa olisi ehdoton epidemian alkaessa taas riehua valtoimenaan.

Pahalta näyttää.
11 maassa tartuntojen määrä on lähtenyt hänen mukaansa niin nopeaan kasvuun, että maiden terveydenhuoltojärjestelmät uhkaavat olla pian koetuksella. Nämä maat ovat WHO:n listauksen mukaan Armenia, Ruotsi, Moldova, Pohjois-Makedonia, Azerbaidžan, Kazakstan, Albania, Bosnia ja Hertsegovina, Kirgisia, Ukraina ja Kosovo.

Tegnelliltä kysyttiin, miksi WHO on (muka) tulkinnut tilannetta väärin.

– Luultavasti siksi että he eivät ole soittaneet meille ja kysyneet. Me olisimme voineet antaa vivahteikkaamman kuvan siitä, miltä terveydenhuollon tilanne näyttää Ruotsissa, hän vastasi.
 
Meillä on enemmän tietoa viiruksista ja sairauksista kuin espanjantaudin aikaan, jolloin tautia yritettiin karkoittaa poistamalla pahat henget. Me tiedämme, miten viirukset leviää ja mitä sen ehkäisemiseksi pitää tehdä. Jos joku ei tiedä, hän voi hakea tiedon internetistä ja jos ei osaa, hän voi kysyä siihen apua. Aika vähiin jää ne, jotka eivät tietoa saa millään muotoa.
Mutta öyhöttäminen ja kieltäminen on paljon kivempaa. On paljon helpompaa mennä Brasilian mallilla.

Holhous toimii kahteen suuntaan. Ihmisten pitäisi herätä informaatiovaikuttamiseen, alkaa ajatella ihan itse.
Mutta on niin helppoa vetää lunkimmin ja uskoa öyhöttäjiin.
 
Meillä on enemmän tietoa viiruksista ja sairauksista kuin espanjantaudin aikaan, jolloin tautia yritettiin karkoittaa poistamalla pahat henget. Me tiedämme, miten viirukset leviää ja mitä sen ehkäisemiseksi pitää tehdä. Jos joku ei tiedä, hän voi hakea tiedon internetistä ja jos ei osaa, hän voi kysyä siihen apua. Aika vähiin jää ne, jotka eivät tietoa saa millään muotoa.
Mutta öyhöttäminen ja kieltäminen on paljon kivempaa. On paljon helpompaa mennä Brasilian mallilla.

Holhous toimii kahteen suuntaan. Ihmisten pitäisi herätä informaatiovaikuttamiseen, alkaa ajatella ihan itse.
Mutta on niin helppoa vetää lunkimmin ja uskoa öyhöttäjiin.
1900-luvun alussa ihmiskunnan tietoisuus oli korkealla mm. suhteellisuusteoria luotiin tuolloin. Lääketiede ei ollut nykyisellä tasolla, mutta suojautuminen kangasmaskeilla sekä parveilun rajoittaminen oli käytössä. Silti 50-100 miljoonaa uhria, ja nimenomaan toisen ja kolmannen aallon aikana, kun ihmisten ote herpaantui normiarjen kotkotusten muuttuessa tärkeämmiksi kuin lähimmäisten henki.
 
Koronaviruspandemia pahenee – karut käyrät näyttävät, kuinka tartunnat lisääntyvät eri puolilla maailmaa

Näyttää olevan luvut kasvussa lähes kaikkialla. Euroopassa ja Suomessakin hienoista nousua. Kansaan iskenyt "taisteluväsymys" ja halutaan vanhaan malliin näyttäytymisterassikulttuuria, ulkomaiden huvimatkailua ja kaiken maailman ryhmääntymistä jatkaa hamaan loppuun.

Todennäköisesti nyt on hyvä syy varustautua ja täyttää suojain- ja desinfiointiainevarastot. Tehokkaampia FFP2/3 maskeja pahimman varalle ja pestäviä kangasmaskeja pidempiaikaiseen epidemiakauteen. Sekä maskit että desinfioitintiaineet tulevat olemaan kortilla, jos tulipalo syttyy uudelleen ja kestää koko kylmän kauden yli puoli vuotta.
 
Viher_vassarit järjestäkää lisää mielenosoituksia :D Ku eihän tuo ollut mikään vakavasti otettava uutinen. Ei se oo niin vakavaa! Sormet korviin tässäkin tapauksessa!
 
Toinen aalto tulee Ruotsista. Rajaa ei saada kiinni, koska hallitus ei vieläkään ole saanut aikaiseksi lainsäädäntöä, joka mahdollistaisi Suomen kansalaisten matkustamisen kieltämisen pandemiatilanteessa. Muutaman nuuskapurkin hinnaksi kansantaloudelle voi muodostua miljoonia....


Ylitornion johtava lääkäri Kari Askonen pitää selvänä, ettei suuntaa voi enää kääntää.
– Tästä lähtee liikkeelle toinen korona-aalto koko Suomeen. Se on vääjäämätön totuus. Pohjoisen ihmiset lähtevät etelään reissuun, ja tauti leviää taas sinne.
– Biologit miettivät, että toinen aalto saapuisi, kun tulee syksy ja kylmä. Ihmisten liikkuvuus ja poistetut rajoitukset ovat kuitenkin paljon haitallisempi asia. Kun valtio lopetti poikkeuslain, niin suurin osa varsinkin nuoremmista ja keski-ikäisistä ajatteli, että nyt alkoivat tavalliset ajat.
– Ihmiset ovat liian välinpitämättömiä. Suositukset eivät tehoa riskikäyttäytyjiin. Jotkut suomalaiset käyttävät härskisti hyväkseen sitä, että Suomesta saa poistua ja tulla takaisin vapaasti.
Askonen tarkentaa tarkoittavansa erityisesti ihmisiä, jotka suuntaavat Ruotsiin nuuskan ja edullisempien tuotteiden perässä.
– Nykyiset keinomme eivät riitä. Ruotsiin pitäisi päästää vain työmatkalaisia työnantajalta saadun lupalapun kanssa.
 
Toinen aalto tulee Ruotsista. Rajaa ei saada kiinni, koska hallitus ei vieläkään ole saanut aikaiseksi lainsäädäntöä, joka mahdollistaisi Suomen kansalaisten matkustamisen kieltämisen pandemiatilanteessa. Muutaman nuuskapurkin hinnaksi kansantaloudelle voi muodostua miljoonia....


Ylitornion johtava lääkäri Kari Askonen pitää selvänä, ettei suuntaa voi enää kääntää.
– Tästä lähtee liikkeelle toinen korona-aalto koko Suomeen. Se on vääjäämätön totuus. Pohjoisen ihmiset lähtevät etelään reissuun, ja tauti leviää taas sinne.
– Biologit miettivät, että toinen aalto saapuisi, kun tulee syksy ja kylmä. Ihmisten liikkuvuus ja poistetut rajoitukset ovat kuitenkin paljon haitallisempi asia. Kun valtio lopetti poikkeuslain, niin suurin osa varsinkin nuoremmista ja keski-ikäisistä ajatteli, että nyt alkoivat tavalliset ajat.
– Ihmiset ovat liian välinpitämättömiä. Suositukset eivät tehoa riskikäyttäytyjiin. Jotkut suomalaiset käyttävät härskisti hyväkseen sitä, että Suomesta saa poistua ja tulla takaisin vapaasti.
Askonen tarkentaa tarkoittavansa erityisesti ihmisiä, jotka suuntaavat Ruotsiin nuuskan ja edullisempien tuotteiden perässä.
– Nykyiset keinomme eivät riitä. Ruotsiin pitäisi päästää vain työmatkalaisia työnantajalta saadun lupalapun kanssa.

Nyt et enäö kuolleita arvioi sinne 50000-60000 niinkuin keväällä?
Eli hallitus toimi hyvin kun sun arviomasta luvusta jäätiin todella kauas?
 
Nyt et enäö kuolleita arvioi sinne 50000-60000 niinkuin keväällä?
Eli hallitus toimi hyvin kun sun arviomasta luvusta jäätiin todella kauas?

Hallitus onnistui (huolimatta kaikesta alkusekoilusta THL:n kanssa) odottamaani paremmin. Ensimmäinen erä meni siis melko hyvin, mutta peli on kesken.
Tässä edelleen on vaarana, että seuraamme jääkiekkomaajoukkueen perinteitä. Ensimmäisessä erässä on siirrytty kolmen maalin johtoon Ruotsia vastaan ja kuvitellaan, että nyt voidaan löysäillä loppupeli. Tämä peli päättyy vasta 2021, jos vielä silloinkaan.
 

Yhteistyössä