Kun toinen ei halua perheenlisäystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kello tikittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Js laki sanoo että sterilisaation saa kun on 30-vuotias, niin sehän tarkoittaa myös sitä että kolmekymppinen on jollain tapaa liian vanha äidiksi. Tehkää hyvät ihmiset lapsenne nuorina niin jaksatte hoitaa murrosikävaiheen myös, ettekä ole tuolloin ihan käpyjä.

Ei, vaan ikäraja tarkoittaa että silloin ihminen on vihdoinkin yhteiskunnan silmissä tarpeeksi kypsä hankkimaan lopullisen, haluamansa ehkäisyn. Sterilointi taitaakin olla yhteiskunnan päättäjien mielestä kaikkein vastuullisin ja suurin päätös mitä ihminen voi tehdä, sillä missään muussa asiassa ei taida olla yhtä korkeaa ikärajaa (paitsi eläkkelle pääsyssä)? Etenkin huomioon ottaen sen, että steriloinnilla voi vahingoittaa vain itseään, toisin kuin vaikkapa lisääntymisellä jota voi harrastaa vaikka 14 vuotiaana...

Tuo, mitä C.D sanoi on totta. Ihmeellistä onkin, että ihminen ei saa strilisaatiota, vaikka sitä haluaisi ja oikeustoimikelpoisena vastaa itse omista päätöksistään. Vastaavasti taas ihmiset jotka eivät millään muotoa ole kykeneviä huolehtimaan jälkikasvusta, niin heitä ei estetä tekemästä lapsia.

"Kerropa minulle, mistä löytäisin kumppanin, joka ei halua lapsia. "

Mene vapaaehtoislapsettomien keskustelupalstalle. Eikä siis välttis Plazan Lapseton elämä -palstalle vaan sinne "ihan oikealle". En nyt vaan muista sen osoitetta, mut jos joku muistaa niin laittakaa tuleen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Löydä oma vela:
"Kerropa minulle, mistä löytäisin kumppanin, joka ei halua lapsia. "

Mene vapaaehtoislapsettomien keskustelupalstalle. Eikä siis välttis Plazan Lapseton elämä -palstalle vaan sinne "ihan oikealle". En nyt vaan muista sen osoitetta, mut jos joku muistaa niin laittakaa tuleen ;)

Vihdoinkin tämä vela-termi selveni.... Tosi outo lyhenne. Hehhee, sitä uutta oppii päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Sterilisaatiota hakee lapseton nainen siksi, kun sillä on päässä vikaa. Esim. lapsiviha tai mukavuudenhaluisuus, sairaus...
Vaikka tämä nyt onkin ilmiselvä provo, niin kommentoin silti.

Miksi sterilaation hankkija olisi sen viallisempi, kuin lapseton joka käyttää koko ikänsä jotain muuta ehkäisyä?

Miksi lapsettoman sterilointi olisi sen kummempaa, kuin lapsellisen? Eikö lapsellinenkin ole samalla lailla mukavuudenhaluinen, sairas tms jos ei haluakaan lisää lapsia? Miksi siis ihminen saa päättää että 1 (2/3/jne) on sopiva lapsiluku ja lisää ei tehdä, mutta sopivaksi lapsiluvuksi ei saisi päättää nollaa?

Miksi aina puhutaan lisääntymättömyyden yhteydessä vain naisesta, kun velamiehiäkin on varmasti yhtä paljon? Onko sterilisaation hakeva mieskin siis sairas?

Onhan toi nyt kumma juttu, että lapseton menee steriloitavaksi. Ei ole ihan tervettä touhua. Ymmärrän hyvin jos on jo lapsia. On niin mukavuudenhaluinen narsisti, että lapset ois vaan tiellä.

Olen 32-vuotias nainen, eronnut pitkästä avoliitosta ja nyt olen löytänyt toisen kumppanin. Minulle ei ole lapsia aiemmasta liitosta mutta nyt on alkanut biologinen kello tikittää. Uudella kumppanillani on edellisestä liitostaan kaksi lasta. Yhteisestä lapsesta ei vielä ole keskusteltu, mutta käsittääkseni hänellä ei ole ainakaan täysin negatiivista kantaa asiaan. Aion ottaa tämän puheeksi piakkoin, koska minä todella olen valmis perheen perustamiseen ja ellei hän ole, on pakko jatkaa matkaa. Koen näin että todella on PAKKO siinä kohtaa ajatella itseään, toiveitaan ja unelmiaan. Jos toinen ei halua lisää lapsia, en voi enkä halua siihen pakottaakkaan. Tosin mielestäni on myös aika itsekästä jos itsellä on jo kaksi lasta, ilmoittaa ettei halua enää lisää lapsia. Helppo se on siinä tilanteessa noin sanoa. Entä toinen osapuoli, jolla ei lapsia ole ja niitä kovasti toivoisi? Voiko toisen unelmat jättää noin helposti huomioimatta? Mutta olen päättänyt, että jos ei onnistu, niin sitten ei onnistu. Sitten vaan sinkuksi ja etsimään sitä miestä joka haluaa perustaa perheen juuri sinun kanssasi.

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Onhan toi nyt kumma juttu, että lapseton menee steriloitavaksi. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, että mies haluaa olla miehen kanssa sillai. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, ettei naimisiin haluta vaikka asutaan yhdessä. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, että lähtee jonnekin Afrikkaan vapaaehtoistyöhön, vaikka sais parempaa palkkaa Suomessa. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, että syö pelkkiä kasviksia eikä ollenkaan lihaa. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, kun ei viina kelpaa. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, kun vaihtaa ammattia yli kolmekymppisenä. Ei ole ihan tervettä touhua.

Onhan toi nyt kumma juttu, kun laitetaan lapset johonkin ihmeen Steiner-kouluun. Ei ole ihan tervettä touhua.

jne.

Onhan toi nyt kumma juttu, että lapseton menee steriloitavaksi. Ei ole ihan tervettä touhua. Ymmärrän hyvin jos on jo lapsia. On niin mukavuudenhaluinen narsisti, että lapset ois vaan tiellä.

Onhan toi nyt kumma juttu, että lapsellinen ihminen menee steriloitavaksi. Ei ole ihan tervettä touhua. Ymmärrän hyvin jos ei edes haluaisi lapsia. Eri juttu jos on lapsirakas ja niitä jo tehnytkin. Ilmeisesti sitten ei rakastakaan lapsiaan, ja on huomannut ettei pidäkään lapsista eikä siten halua lisää.On niin mukavuudenhaluinen narsisti, että lisälapset ois vaan tiellä.

oho, onpas tänne tullut paljon vastauksia.
no, teille voin kertoa, että ero on tulossa. olkaa nyt tyytyväisiä kaikki, jotka ystävällisesti haukkuivat meikän itsekkääksi. juuri nyt tuntuu todella kurjalta, sillä menetin elämäni miehen enkä enää voi korjata tilannetta.

s**tana.

Hän ei ollut elämäsi mies, jos näkemyksenne erosivat noinkin paljon. Nyt tuntuu pahalta, mutta pitemmän päälle varmasti huomaat tehneesi oikean valinnan, jos kerran todella lapsia haluat.

Meille sanotiin, saatte koeputkilapsen. Mies onnellinen, ei lisää.

Unohdimme asian.

Meillä on kaksi murrosikäistä poikaa silti. Vika olikin miehessä, ei minussa.

Unohtkaa lapsihaaveet, sen toienkin. Tosiasiasiassa hnkinhaluaa niitä ihania pikkuskidejä

Alkuperäinen kirjoittaja Löydä oma vela:

Osoitetta ei levitellä julkisesti sattuneesta syystä. Sen saa minulta, ja yhteystiedotkin fiksu löytää kun osaa lukea. ;)

Onhan toi nyt kumma juttu, että lapseton menee steriloitavaksi.
Ei nyt jaksais niitä pillereitäkään syödä vielä 15-20 vuotta, takana on niitten napsimista yli 14 vuoden ajan. Kun päätös on selvä, en ymmärrä, miksi pitäisi olla menemättä sterilisaatioon? Onneks lekuri ajatteli aivan samoin. :)

Ei kai se mikään rikos olekaan. parempi sitten steriloida itsensä, jos ei kerran lapsia koskaan halua, eikös niin.

tuli:

Äitiydellä tarkointikin tässä yhteydessä raskausaikaa. Lapsen syntymän jälkeen isä voi toki ottaa lapsen hoidosta päävastuun, mutta raskausaikana urakan raskaimman osuuden hoitaa äiti :). Vaikka isä hoitaisi päivittäisrutiinit ja auttaisi kaikessa mahdollisessa, niin ei se liene verrattavissa mahan kanssa elämiseen. Päivänselvää minulle on ollut aina, että aion olla täysillä vauvan hoidossa mukana ja vaimoni tietää sen varsin hyvin. Mutta nämä mietteet jäänevät haaveeksi. Neljääkymppiä kohti mennään ja en usko ryhtyväni isäksi enää sen jälkeen.

Olisi kiinnostaavaa kuulla mitä lautturin elämään nykyisin kuuluu !

Itse jumituin lapsettomaan suhteeseen ja kohtalaisen hyvin on pyyhkinyt. Alussa oli pelkoa kyynisyyestä, nykyisin sitä en enää mieit. T: Krisse 43 v

Viimeksi muokattu:
Minä haluaisin lisää lapsia, vaikka olen yli 30 v ja eronnut. Minulla vaan takana niin hirveä väkivaltainen parisuhde ja huoltajuuskiistat. Vaikka olenkin lähivanhempi, koen, että olis helpointa tehdä vaikka koeputkilapsi itselle ja sitten etsiä mies (jolla saa olla omiakin lapsia), joka olisi valmis tulemaan meidän perheeseen mieheksi. Tällaisiakin perusteluja voi siis olla, miksi nainen ei uuden miehen kanssa ole ensisijaisesti lasta tekemässä, vaikka tässä tapauksessa lapsia rakastaakin.

oho, onpas tänne tullut paljon vastauksia.
no, teille voin kertoa, että ero on tulossa. olkaa nyt tyytyväisiä kaikki, jotka ystävällisesti haukkuivat meikän itsekkääksi. juuri nyt tuntuu todella kurjalta, sillä menetin elämäni miehen enkä enää voi korjata tilannetta.

s**tana.

Liikkuukohan ap. täällä vielä nykyään? Olisi mielenkiintoista tietää mitä hänelle nyt kuuluu, löytyikö uusi elämän mies? :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä