Aloe vera -juoma raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Ninni-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

-Ninni-

Vieras
Käyttääkö kukaan odottaja aloe vera -juomaa? minkälaista tietoa olette saaneet, onko varmasti turvallista käyttää aloe veraa sisäisesti?

Onko ollut juomasta hyötyä/haittaa?

Itse olen nyt vasta alkanut juomaa käyttää (rv 18), mutta edelleen mietin onko varmasti turvallista...

Mulle sanoi edustaja, että ei saa aloittaa raskausaikana..mutta jos käyttänyt aiemmin niin silloin ok. Selitti jotenkin, että poistaa kuona-aineita ja menevät istukan läpi tai jotain..ja ymmärsin, että ei sais imetysaikanakaan aloittaa.

Voisitko tarkistaa tietoa joltain tuote-edustajalta?

Mietin tuota samaa asiaa ja päädyin siihen, että en aloita raskaana ollessa enkä imettäessä. Eivät suositelleet myöskään mitään puhdistuskuureja luontaistuotekaupassa, joten kannattaa olla mieluummin varovainen.

Minä halusin aloittaa aloe-juoman raskausaikana kun närästys oli niin kovaa.. Aloitin pienellä annostuksella ja hiljalleen lisäsin. Nyttemmin tiedän että puhdistuminen eli kuona-aineiden poistuminen ei tapahdu räjähtämällä (onhan kyseessä luonnon oma tuote) vaan hiljalleen ja "oikein".
Helpottiko närästys? Kyllä! Ja nyt voin sanoa että parempi mieli mulla on siitä että aloin juomaan aloeta kun olisin yhä vetänyt päivittäin ne yli 10 rennietä! Ja lisäksi ahdistunut siitä jatkuvasta oksennuksenmausta ja tukalasta olosta. Olinpahan loppuraskauden yhtä hymyä.
Niin, eikä sitten tarvinnutkaan enää syödä sitä "purkkirautaa" - ja vatsa kiitti siitäkin.

Tämä on mun kokemus. Ja haluan lopuksi kehoittaa tekemään ratkaisunsa oman harkintansa mukaan. Niinkuin jokainen varmasti tekeekin :)

Kysyin edustajalta asiasta jo silloin ennen aloittamista, ja hän kyllä vakuutti, että on turvallista juoda. Halusin vielä muiden odottajien kokemuksia. Edustajan mukaan Ruotsissa hedelmällisyysklinikalla juomaa ihan määrätään naisille...

Löytyykö vielä muita juoman käyttäjiä, kokemuksia?

Kannattaa aina muistaa noiden luontaistuotteiden kohdalla, ettei niiden tehoa ja turvallisuutta ole tutkittu sillä tavalla kuin lääkkeiden. Luontaistuotteissa on todettu joskus myös esim. raskasmetalleja ja ties mitä aineita, joita ei ole tuoteselosteessa mainittu ja tuotteen sisältämät ainemäärät voivat myös vaihdella. Edustajat ovat tuotteensa markkinamiehiä, joiden tehtävänä on saada valmistetta kaupaksi. Eivät he ota vastuuta tuotteesta tai sen käyttäjän terveydestä. Ei sitä luontaistuotteiden osalta ota kukaan. Toisin on lääkkeissä, joiden aiheuttamista haitoista on sentään mahdollisuus hakea korvausta.

Tällä kirjoituksella on halua mollata mitään luontaistuotetta. En tunne koko aloe vera-valmistetta. Mutta erikoinen peruste on se, että se on luontaistuote ja siksi se olisi turvallinen. Luonnosta tulevat useat hirvittävimmät myrkkymme, esim. botuliinitoksiinikin, maailman potentein myrkky, paljon lääkkeitä esim. monet sytostaatit, digitalis jne. jne. Samalla logiikalla voisi valheellisesti väittää, että jotkut sytostaatit ovat turvallisia raskausaikana, tehdäänhän ne marjakuusesta! Tuskin kukaan raskaana oleva (tai muutenkaan) syö marjakuusta saati sitten aloe veraa.

Mulla on yksí yrttikirja jossa "kielletään" aloe veran käyttämininen raskaudenaikana. Yleisenä sivuvaiutuksena siinä todetaan ummetus ja perä pukamat. Mitä voi myös muuten tulla raskauden aikana, mutta toi aloe lisää riskiä.

tuon kirjan nimi on luontoäidin kotiapteekki. Kasvilääkintä ja luontaishoudot. Tekijä on Virpi Raipala-Cormier.

Alkuperäinen kirjoittaja ohva:
Mulla on yksí yrttikirja jossa "kielletään" aloe veran käyttämininen raskaudenaikana. Yleisenä sivuvaiutuksena siinä todetaan ummetus ja perä pukamat. Mitä voi myös muuten tulla raskauden aikana, mutta toi aloe lisää riskiä.

tuon kirjan nimi on luontoäidin kotiapteekki. Kasvilääkintä ja luontaishoudot. Tekijä on Virpi Raipala-Cormier.

Voi apua... kerro samantien että perustuu mihin tutkimukseen?
Mulla ei tullut peräpukamia eikä ummetusta. Ennemmin tuntuu että päinvastoin. Jos voisin tän nyt sitten "yleisenä hyötynä" julkistaa *hih*

En tiedä et mihinkä tutkimukseen toi tieto perustuu, mutta noin siinnä kirjassa lukee.
Eipä noi sivuvaukutukset ole aian samat kaikilla ja joillekkin niitä ei tule ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harkitsija:
Kannattaa aina muistaa noiden luontaistuotteiden kohdalla, ettei niiden tehoa ja turvallisuutta ole tutkittu sillä tavalla kuin lääkkeiden. Luontaistuotteissa on todettu joskus myös esim. raskasmetalleja ja ties mitä aineita, joita ei ole tuoteselosteessa mainittu ja tuotteen sisältämät ainemäärät voivat myös vaihdella. Edustajat ovat tuotteensa markkinamiehiä, joiden tehtävänä on saada valmistetta kaupaksi. Eivät he ota vastuuta tuotteesta tai sen käyttäjän terveydestä. Ei sitä luontaistuotteiden osalta ota kukaan. Toisin on lääkkeissä, joiden aiheuttamista haitoista on sentään mahdollisuus hakea korvausta..

Kuinka paljon se lohduttaa jos syöt lääkärin kirjoittamia lääkkeitä ja synnytät sen takia vammautuneen lapsen että saat korvausta???? Mikä sen korvaa? Raha sulle?
Mun korvaan kuulostaa sellaisen henkilön väitteeltä jonka palkka maksetaan lääketuotannon pussista -vaikka välillisestikin. Ja tää ei liity mitenkään nyt luontaistuotteisiin, vaan tuollaiseen lääkkeiden syönnin mainostamiseen.
Mä olen aina tiukannut lääkäreiltä mulle määrättyjen lääkkeiden vaikutuksista terveyteen -pitkäaikaisesti. Ja vastaus lähes poikkeuksetta on "pitkäaikaisvaikutuksia ei ole tutkittu".

Alkuperäinen kirjoittaja harkitsija:
Tällä kirjoituksella on halua mollata mitään luontaistuotetta. En tunne koko aloe vera-valmistetta. Mutta erikoinen peruste on se, että se on luontaistuote ja siksi se olisi turvallinen. Luonnosta tulevat useat hirvittävimmät myrkkymme, esim. botuliinitoksiinikin, maailman potentein myrkky, paljon lääkkeitä esim. monet sytostaatit, digitalis jne. jne. Samalla logiikalla voisi valheellisesti väittää, että jotkut sytostaatit ovat turvallisia raskausaikana, tehdäänhän ne marjakuusesta! Tuskin kukaan raskaana oleva (tai muutenkaan) syö marjakuusta saati sitten aloe veraa.

Halusin kirjoittaa vastineeni koska mielestäni sait mut ja mun kokemuksen lytättyä ihan totaalisesti. "Tuskin kukaan raskaana oleva tai muutenkaan syö marjakuusta saati sitten aloe veraa." Minä juon aloe veraa. Aloitin kun odotin esikoistani ja jatkan edelleen, nyt odotan toista lastani. Enkä toivo kenenkään leimaavan mua siitä älykääpiöksi. Tein OMAN RATKAISUNI omien harkintojeni perusteella. Harkitsemaanhan kehoitit, sen tein. Ja mä olen enemmän kuin tyytyväinen tähän päätökseen.
Aloe vera on kasvina sukua valkosipulille ja parsalle. Mulle riittää maalaisjärki siihen pohtimiseen, mitä syön, mitä en. Niille jotka haluavat tietää tarkan tuoteselosteen syömästään ravinnosta; lukekaa tarkkaan ne tekstit espanjalaisten tomaattien ja brasialaisten pihvien kyljestä! Ja sitten kun ne on syöty, huonoon vointiin saa aina avun lääkepullosta. (Ihmisten sairauksista noin 60% johtuu vääristä ravitsemustottumuksista)

Anteeksi että sorruin tämmöiseen sarkasmiin. Kerroin ensin vaan oman kokemukseni. Joka sitten lätkittiin kasaan ja pahimmaksi synniksi mennen tullen, ja mua se loukkaa. Olen pahoillani jos jonkun mielestä olen tehnyt väärän päätöksen. Yritän kuitenkin elää parhaalla mahdollisella tavalla.
Minäkin.

Ugh, olen puhunut :)

Pelästyikö "kai vähemmän varovainen" vai mistä noin hurja puolustautuminen? Itse olen kyllä enemmän "harkitsijan" kannalla siinä, että vaikkei lääkkeetkään välttämättä terveellisiä ole, niin niiden koostumus tiedetään tarkemmin kuin luontaistuotteiden, eikä vaikuttavien aineiden määrä vaihtele samalla tavalla kuin luotaistuotteissa.

Harkitsit, juot Aloe veraa ja olet tyytyväinen. Joku muu saattaa tehdä saman vaikka kärpässienen kohdalla. Etkö sinä tuomitse tällaista ihmistä älykääpiöksi? Minä ainakin tuomitsen. Ja pilkunviilaajille tiedoksi, halusin nimenomaan ottaa esimerkiksi sellaisen luontaistuotteen, jonka syömisen me kaikki tulkitsemme tyhmyydeksi. Jotkut ajattelevat samoin Aloe Verasta.

Jokainen itse harkitsee, miten elämänsä elää, myös raskausaikana. Aloe vera ja muut luontaistuotteet tuskin kenenkään henkeä ja terveyttä pelastavat, joten en ymmärrä, miksi joku vaarantaisi syntymättömän lapsen terveyden niitä käyttämällä. Itse suhtaudun erittäin pidättyväisesti luontaistuotteiden lisäksi myös lääkkeiden käyttöön raskausaikana. Reseptilääkkeiden osalta lääkäri kantaa vastuu määräämiensä lääkkeiden sopivuudesta raskausaikana ja lääkevahinkovakuutus korvaa (toki vain rahallisesti) lääkkeiden aiheuttamat haitat. Luontaistuotteiden kohdalla käyttäjä maksaa, jos maksa poksahtaa, lääkkeistä maksansa poksauttanut saa sentään jotakin taloudellista korvausta hoitokulujaan kattamaan. Mikään raha ei korvaa lapselle aiheutunutta haittaa ja siksi ainakin minä yritän olla niin pidättyväinen kuin mahdollista raskausaikana kaikkien lääkkeiden kanssa. Kaikki eivät kuitenkaan voi olla raskausaikana ilman lääkkeitä oikeiden sairauksiensa vuoksi. Mutta kuten sanottua, jokainen tekee luontaistuotteiden osalta oman päätöksen ja kantaa siitä vastuun.

Tästä tuli mieleen muutkin valintatilanteet suuhunpantavien suhteen. Moniko kiinnittää huomiota sokerinsaantiin ja syö sitä (eri muodoissa) vain suht niukasti raskauden aikana? Sitäkin kai neuvolassa ja odotusoppaissa suositellaan. Entäs muu ruokavalio? Onko ihan oikeasti monipuolista?

Mulle makean välttäminen on yleensä hankalaa, mutta nyt raskauden aikana se sujuu yllättävän hyvin - kai just siksi, että nyt ihan konkreettisesti kantaa vastuuta toisestakin ihmisestä. Muita onnistuneita muutoksia on ollut mm. teelaadun muuttaminen. Kahvia ja alkoholia en muutenkaan käytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taukku:
Pelästyikö "kai vähemmän varovainen" vai mistä noin hurja puolustautuminen? Itse olen kyllä enemmän "harkitsijan" kannalla siinä, että vaikkei lääkkeetkään välttämättä terveellisiä ole, niin niiden koostumus tiedetään tarkemmin kuin luontaistuotteiden, eikä vaikuttavien aineiden määrä vaihtele samalla tavalla kuin luotaistuotteissa.

Harkitsit, juot Aloe veraa ja olet tyytyväinen. Joku muu saattaa tehdä saman vaikka kärpässienen kohdalla. Etkö sinä tuomitse tällaista ihmistä älykääpiöksi? Minä ainakin tuomitsen. Ja pilkunviilaajille tiedoksi, halusin nimenomaan ottaa esimerkiksi sellaisen luontaistuotteen, jonka syömisen me kaikki tulkitsemme tyhmyydeksi. Jotkut ajattelevat samoin Aloe Verasta.

Ei, en pelästynyt. Kiitos huolenpidosta :)
Haluan korostaa että itse vastasin aloittajan kysymykseen koskien aloe-juoman käyttökokemuksista. En tiedä miksi muut täällä puhuu kärpässienistä ja katajanmarjoista tai mitä nyt olikaan. Aloe veran käytöstä, myös sisäisesti, on dokumentteja todella pitkältä ajalta (satoja- tuhansia vuosia). Ja nimenomaan esim sairauksien parantajana ei aiheuttajana.

Ei tämä ole eka keskustelu jossa törmään todella negatiiviseen suhtautumiseen koskien aloe veran käyttöä. Eikä viimeinen. Niin meillä täällä pohjolassa (ts. Suomessa. Ruotsissa ja Norjassa on niin tyhmiä ihmisiä että ne juo aloe veraa paljon enemmän, jopa raskaana ollessaan) on tapana toimia.

Voin lohduttaa kaikkia kauhistuneita; ruotsissa elintarvikevirasto tutki aloe vera juoman (siis nimenomaan sen yrityksen tuottaman juoman jota itse käytän, muihin en ota kantaa) ja totesi että 99,9% se on vettä ja 0,1% on hivenaineita tms. Eli mun oloni koheni juomalla vettä. Ja mulla on kanssasisaria! Eli veden juominen se kannattaa! Vesi ei kai ole maksatoksista?

Suosirri: hyvä pointti! jos sokeri ja kahvi keksittäis nyt, ne olisi laittomia/apteekki tavaraa.
Ja siihen ruokavalion monipuolisuuteen; tehoviljelyn takia appelsiini nyt ja appelsiini 20 vuotta sitten sisältävät TÄYSIN eri pitoisuuden ravinteita. Ja haitallisia aineita (torjunta-aineet jne).
Olen asiaan perehtynyt, ja tiedän tilanteen.
Raha puhuu ja on parasta vaieta asiasta että kauppa kävisi.

Nyt mennään jo niin metsään varsinaisesta aiheesta että jatketaan toisaalla.
Summa summarum; vesi auttaa toisia, toisille se teettää vaikka peräpukamia tai ummetusta. Ja nyt kun alkaa se plasebo-höpötys, niin voin kertoa että olen nähnyt erilaisia positiivisia vaikutuksia niin koirilla kuin hevosillakin. Meillä siis uskotaan aloen hyviin ominaisuuksiin eläintenkin voimilla :) (Niille joilla on huono huumorintaju; saatan livetä taasen sarkasmin puolelle.)
Meen hörppäämään aloeta. Ja kyllä- kannan hyvästä olostani vastuun!

Mie oon käyttänyt vuosia Aloe veraa ja käytän sitä nyt raskausaikanakin, käytän tosin vain tuota tuotetta jota itse jälleemyyn ja johon luotan.
En suosittele aloittamaan raskauden aikana käyttöä, enkä imetyksenkään.
Aloe veran käytön alussa voi tulla ongelmia, kaikille se ei sovi.
Suurimmalle osalle ihmisistä se sopii ja minua itseäni ainakin on auttanut monissa asioissa.

Mie oon myös parantanut kissojen haavoja ym.juttuja aloella.Nykyään eläimille on omat tuotteetkin...

Muistakaa ihmiset, että Aloe Vera juoma EI OLE LUONTAISTUOTE vaan nimenomaan LUONNONTUOTE! Siinä on erittäin iso ero. Varsinkin Aloe mehu juoma, missä on vähintään 91% (on myös 92 prosenttista sekä kolmas jossa on 96,7 prosenttia, riippuen mitä juomaa ottaa) Aloee.

Käyttääkö kukaan odottaja aloe vera -juomaa? minkälaista tietoa olette saaneet, onko varmasti turvallista käyttää aloe veraa sisäisesti?

Onko ollut juomasta hyötyä/haittaa?

Itse olen nyt vasta alkanut juomaa käyttää (rv 18), mutta edelleen mietin onko varmasti turvallista...

itse käytän aloejuomaa raskausaikana sen takia että rauta ei muuten imeydy. hb vain laskee vaikka miten syö rautaa ja minkäläista vaan, ei auta. aloen kans rauta imeytyy :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä