Pelkään mieheni pettävän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pelossa elävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pelossa elävä

Vieras
Olemme nelikymppinen pariskunta ja meillä on kaksi lasta. Meillä oli aiemmin avioliitossa todella väljähtynyt vaihe, mutta nyt olemme (ehkä minä enemmän) löytäneet toisemme uudelleen ja rakkautta riittää joka päivä! Mutta, tämän uuden rakkauden myötä olen alkanut pelätä: pelkään
että mieheni jostain syystä hairahtuisi, ja pettäisi minua, ehkä nuoremman naisen kanssa. Joka ikinen juttu lehdissä, joka kertoo vanhemman miehen rakastumisesta nuorempaan naiseen, saa minut pelkäämään. Ja muutenkin, pelkään ihan joka päivä, että mieheni tapaa jonkun, johon ihastuu ja rakastuu ja jättääkin minut, vaikka sanoo, että rakastaa minua. Haluaisin luottaa häneen sataprosenttisesti, sillä hän ei ole koskaan pettänyt minua kertomansa mukaan ja uskon sen. Miksi ihmeessä silti pelkään, enkä voi luottaa häneen? Ymmärrän, että syyttä epäileminen on loukkaavaa ja hän ei ansaitse sitä. Mutta millä saisin tämän pelon pois? Ystäväni sanoo, että minun pitäisi kohottaa itsetuntoani, mutta helppo se on sanoa. Pelkään sitä tunnetta, mikä minulle tulisi, kun hän kertoisi, että jättääkin minut ja ottaa kauniimman ja nuoremman jne. Eihän siihe kuole, sanoo ystäväni. Olen puhunut tästä miehelleni ja hän sanoo, että turhaa pelkäät, aina olemme yhdessä, mutta kun hän esim. kertoo minulle, että näki entisen työtoverinsa (kauniin nuoren naisen) taas kaupungilla ja he juttelivat,niin eikös vain minun ajatukseni kulje siihen suuntaan, että minkäköhän ainen tunnelma siinä tilanteessa vallitsi, olisikohan mieheni jotenkin ihastunut tuohon naiseen. Tämä on niin energiaa kuluttavaa tämä pelko, haluaisin siitä eroon. Joskus ajattelen, että olisi parempi erota, jotta pääsen tästä pelosta, mutta kun kuitenkin rakastan miestäni ja hänkin minua.

Juuri äsken tuli uutisissa, että suomalaiset ovat aivan tyytyväisiä parisuhteisiinsa.
Tyytyväisyys perustui suomalaisten uskollisuuteen ja runsaaseen seksiin.
Ei muuta kuin illalla housut pois ja hoitoon...

"Tämä on niin energiaa kuluttavaa tämä pelko, haluaisin siitä eroon. Joskus ajattelen, että olisi parempi erota, jotta pääsen tästä pelosta, mutta kun kuitenkin rakastan miestäni ja hänkin minua."

Minäkin pelkäsin nelikymppisenä monia asioita ja värisin kuin haavanlehti. Mutta nyt 50+ ikäisenä
en pelkää edes poliisia. Olen sanaillut jo jonkin aikaa Oulun seudulla toria päivystävän nimimerkki toripoliisin kanssa. Hän käy aina ihailemassa torin kulmilla olevaa toripoliisipatsasta.

Ei meidän ellien pidä olla susia toisillemme. Nainen on aina nainen olipa minkä ikäinen tahansa.
Olemme kuin viini joka paranee vanhetessaan. Minä paraskin viininystävä. En juo yhtään mitään
muuta kuin Rainbown halpis appelsiinimehua ja rasvatonta maitoa. Nyt juon teetä joulukeksi kyytipoikana. Ajattelin ensin käväistä lounaalla ulkona, mutta kyllä minä pärjään mukaan ottamillani eväillä.

Kuntosalini tv-ruutuun heijastetaan joka päivä päivän teksti. Viime reissulla teksti jäi erityisen hyvin mieleen. Siinä sanottiin että olet siellä missä sinun ajatuksesi ovat.
Opettele mielen hallintaa. Yksinkertaisillakin konsteilla pärjää.

Elämä on tässä ja nyt. Nyt olette ehjä ja onnellinen pariskunta. Jos ero tulee niin ei rakkaus minnekään karkaa. Ei ainakaan minun sydämestä. Siellä se Tuhna Pappa on ja elää ja voi hyvin. Juttelen hänelle yksineläjänä heti aamulla silmät avattuani. Mutisen kaurapuuroa keittäessä että eihän meillä muuta ongelmaa ollutkaan kuin että Tuhna Pappa on liian ihana ihminen. Siitä ne kaikki ongelmat johtuivat.

Minkä sille voi että aikoinaan valitsin maailman ihanimman miehen itselleni. Hänellä oli muitakin ottajia ja minulla ei yhtäkään.

Ota ap. huumori avuksi. Ikääntyminen on maailman ihanin asia. Sano hui hai kaikille kauneushömpötyksille. Tervejärkiset naiset eivät vilkuttele itseään hömppäjutuissa.
He tekevät työtä, nauttivat elämästään ja ehkä joskus piipahtavat ranskalaisten laulujen yhteislauluillassa. Ihmettelin eilen miksi olin ainut ikäiseni. Muut kaikki olivat ratkiriemukkaita eläkeläisiä. Miten ihmeessä vielä jaksan kymmenen vuotta odottaa tuota ihanaa aikaa?

Siihen toivon myös muidenkin kuin toripoliisin kommentteja.

Kun minä olin pieni, pelättiin Sikojenlahden kriisiä. Äitini äitinä tietysti myös, kun maailma näytti sillä hetkellä hänen lapselleen vallan kamalalta paikalta elää ja kasvaa.

Viisas tätini, jonka hiljattain valitettavasti menetin, tiivisti silloin asian näin:

"Jos minä alan nyt pelätä ydinsotaa, ja se tulee kolmenkymmenen vuoden kuluttua, ja kestää kolme päivää, se on minun osaltani kestänyt kolmekymmentä vuotta ja kolme päivää."

Kyllä se pätee tässä tämänkin päivän sikainfluenssaisessa maailmassa.

Eli kannattaako? :)

Tuo mehu on yllättävän hyvää ja halpaa.
Niin jokainenikäkausi ihmisellä on mukava, kun asian oivaltaa.50+ iässä alka oivaltaa, että on olemassa sellainekin asia kuin kuolema ja että aika ihmisellä on rajallinen.
Jokaisesta päivästä pitäisi osata olla kiitollinen, elää tätä päivää ja nauttia.
Mukavaa jos kumppanista on vain hyvää sanottavaa.
Itsestäni vaimoni ei ole löytänyt muuta vikaa kuin , että olen liian kova syömään jugurttia...

"Itsestäni vaimoni ei ole löytänyt muuta vikaa kuin , että olen liian kova syömään jugurttia..."

Olen aikoinaan tykännyt jogurttimainoksista. Yli 100 vuotias mies karauttaa hevosella pustalla.
Toisessa mainoksessa perheessä on sulkupolvia monilta vuosikymmeniltä. Joku takoo kepillä kattoon muistuttaen pitkää partaa kasvavaa suvun vanhinta, että on taas aika nauttia jogurttia.

En tiedä miten sana kirjoitetaan oikeaoppisesti. Mutta tunnustaa täytyy, että minäkin olen
"jugurtin" ystävä. Olen Suomen suurimmasta maitopitäjästä kotoisin. Kun pitäjämme meijerissä alettiin valmistaa 70-luvulla jogurttia äitini tilasi sitä ison lastin. Istuin keinutuolissa ja mussutin mustikkajogurttia ja sanoin: "Kun olen aikuinen ja elän omaa elämää ostan vain jogurttia."
Kävin eilen Prismassa ja ostin yhden mustikkajogurtin. Söin sen myöhään illalla.
Luin muutaman sivun S. Kinsellan Shopaholic and baby kirjaa. Naureskelin eniten kohtaukselle, jossa kirjan raskaana oleva päähenkilö palkkasi 60+ ikäisen miehen firmasta yksityisetsivän.
Nainen epäilee, että mies pettää kätilönsä kanssa, joka on miehen exä. Muutaman päivän päästä mies valitteli, että häntä seuraa joku mies. Nainen oli jo peruuttanut toimeksiannon, mutta jostain syystä firma ei ottanut asiaa kuuleviin korviin.

Kyllä britit osaavat huumorintaidon. Sain eilen lapseltani sähköpostin. Hän kertoi viestissään
hauskoja sattumuksia ranskalaisessa ravintolassa. Kuin suoraan Julie&Julia-elokuvasta.

Olisinpa tosiaan jo eläkkeellä. Nyt lukisin varmasti jotain hauskaa kirjaa tai katsoisin ihania brittisarjoja. Olen aina rakastanut nauramista. Ei itku auta markkinoilla. Olen jättänyt suremisen Kuopion kuolleille puuhevosille. Terveisiä ihanaan kaupunkiin. Miksi kuopiolaiset eivät viihdy elleissä. Ilmeisesti heillä on niin hauskaa keskenään live-elämässä.

Huumorintaju on kyllä tärkeä asia parisuhteessakin.
Vaimoni sanookin, että hän pitää minusta siksi, että saan hänet nauramaan.
Meillä nauretaan jopa sängyssäkin, ainakin meille on tiettyjä juttuja siis sanontoja, jotka sopivassa tilanteessa saa kummankin purskahtamaan nauruun.
Jopa seksi maistuu paremmalta kunnon rentouttavan naurusession jälkeen...:)

Oli siellä muunat sekä makkarat.
No ei tietty seksin aikana, mutta enne suoritusta nauru rentouttaa..älkää nyt otsa rypyssä puuskuttako...;)

Ps. Ja intohimoa lienee, näin luulen vain tuoreissa suhteissa, ei niin paljon kymmenien vuosien jälkeen...

^ Kyllä se niin on, että jos seksiin tulee naurua mukaan niin intohimo on poistunut paikalta.

No kyllä minustakin sänky, josta huumori on kadonnut, kuullostaa ihan kamalalta paikalta. Ei se intohimoa minnekään vie, ja läheisyyttä lisää paljon. Kyllä sängynlaitojen pitää olla niin kaukana toisistaan, että naurukin mahtuu väliin!

Ja ehkä sen tuoma läheisyys hälventää ap:nkin pelkoa. Ilolla on se vaikutus ihmiseen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä