Iso vauva ja synnytyksen käynnistys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellurei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hellurei

Vieras
Onko joku saanut synnytyksen käynnistyksen sillä, että tulossa on iso lapsi? Itse olen pienikokoinen ja mieheni todella pitkä ja kookas. Meillä on kaksi tyttöä, joista ensimmäinen painoi synnyttyään 4532 g ja toinen syntyi rv 35 ja painoi jo tuolloin 3000 g. Odotan nyt poikaa ja pojathan tunnetusti kasvavat vielä isommiksi kuin tytöt... Nyt rv 20 ultrassa lääkäri oikein nauroi pojan kokoa. Minua ei naurata. Tiedän, miltä tuntuu pusertaa ulos yli nelikiloista vaavia. Eli kysymykseni onkin, että onko joku saanut synnytyksen käynnistyksen sillä perusteella, että tulossa on todella iso vauva? Eka lapsi syntyi rv 41 ja minulle ennustettiin pienipäistä, noin 3,5 kg painavaa vauvaa ja helppoa synnytystä. Toisin kävi... Pelottaa jo nyt...

on mahdollista saada käynnistys jos vauva on suurikokoinen. Voit pyytää tarkempaa seurantaa vaikka neuvolan kautta. Itse sain lähetteen polille jossa ultrattiin loppuvaiheessa tarkasti ja käynnistys päätettiin tehdä viikolla 38+0 koska painoarvio oli 4300g, tyttö syntyi ja painoa oli 4050g.

Yhteistyössä