Onko kumppanisi ollut mustasukkainen ilman syytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletteko koskaan kärsineet siitä, että kumppaninne olisi kamalan mustasukkainen ilman, että teillä oikeasti olisi mitään tunteita tai peliä kenenkään toisen kanssa?

Kyllä, exäni oli todella mustasukkainen. Hän oli sitä mieltä että minun olisi täytynyt pyytää lupa että saan mennä yleensä minnekään kavereideni kanssa. Itse en mitään lupia kysellyt (emme asuneet tuolloin yhdessä). Hän oli myös aivan paniikissa kun oli kuskina ollessaan käynyt baarissa ilman että oli ilmoittanut mulle etukäteen ja jälkikäteen kertoessaan oli aivan varma että jätän hänet samantein. Mun mielestä tuossa nyt ei ollut mitään ihmeellistä, kysyin vain että oliko kiva ilta. Kun tapasin vanhan miespuolisen ystäväni, emme olleet tavanneet pariin vuoteen, sattumalta baarissa jossa olin exäni kanssa, hän murjotti sen jälkeen koko illan koska olin kuulemma tätä ystävääni katsonut tietyllä tavalla. Hän oli heti uhoamassa jos joku miespuolinen vastaantulija heitti jonkun kommentin minulle. Hän oli varma että paras ystäväni yritti tuhota meidän välit koska vietin aikaa tietysti myös hänen kanssaan edelleenkin. Erosimme kun sain selville että hän petti minua.

Viimeksi muokattu:
Ehdotan tavoitteeksi että yritämme vaihtaa onnistuneesti yhteystietoja ja, jos saavutamme siinä menestystä, harkitsemme sen jälkeen uusien lisätavoitteiden toteuttamista.

Minullekin kävisi lähes miten vain, mutta pojan kanssa on hankaluuksia ja aikataulu ei juuri muuta tee kuin jousta melko hallitsemattomasti ja paljon kaiken aikaa. Jo senkin vuoksi arvioisin tulokselliseksi käyttää hieman korostetun pikkutarkaa ja naivin simppelihenkistä menetelmää. Etuna voisi nähdä selkeän prosessin hyvän hallittavuuden. Mitä itse ajattelet?

Hyvältä kuulostaa.

Niin, yhteystiedot voi vaihtaa yksityisesti tälläkin foorumilla, jos olet rekisteröitynyt käyttäjäksi. En ole asiaa kokeilut, kun löysin itseni näiltä netin keskustelupalstoilta vasta tänä keväänä. Kävin siis tänään rekisteröitymässä, joten jos sinullakin on rekisteröinti, niin eiköhän asia jotenkin sitä kautta lutviudu. Miten on?

Voin todeta samoin, että haastellista on varmasti sopivan ajan löytäminen, kun aikataulu pysyy sopivan eloisana koko ajan ja hoito on järjestettävä lapselle. Kun saamme yhteystiedot, niin siitä on hyvä aloittaa prosessi hallitusti kaiken keskellä ja jatkot sen myötä. Miltä kuulostaapi?

Viimeksi muokattu:
Nih! Vaikea aihe. Ehdotan tavoitteeksi että yritämme vaihtaa onnistuneesti yhteystietoja ja, jos saavutamme siinä menestystä, harkitsemme sen jälkeen uusien lisätavoitteiden toteuttamista.

Ku leppuutta silmiä kiin, ni voipi välähtee… Siis tuo yhteystietoje ehtimine varmast onnistuu nuiki, kun ajateltiin, mut mie ajatteli nyt vähä oikast, jos soppii, ku on tuot intuitiookin ja vähä joskus luovuuttaki:) Jos siis ossaat vasta parrii monivalintakysymykseen oikei, nii eipä tartte mittää yhteystietoja sen koommin mehtästää. Jos mehtään mennee, eikä tuu menestystä, niin ei käy kuinkaa. Kyl sielt sit poiski voip pääst, vaik noil suunnitelluil tavoil sitte. Kyl se käy, mut mie hiema ajatteli varmistel, et onks mul nyt piuhat mite solmus näi alkajaisiks.

Mie ota sit etuoieueksein esittää nämä pari kysymystä. En o kysyny luppoo tähä Siult, koska on niin ”kippee kiemuraine juttu”. Sie saat siis valita siulle parhaite sopivat vastaukset molempii kysymyksii (siu oma elämäkokemuste mukkaa). Se verra avitan tai vähä pyyän, että voisit miettiä elämääs viimese pari vuode ajalt, mist sitte vastaukset kyl löytyy, jos on löytyäkseen. Mut täs siis kysmykset. Ole hyvä! Ja vastoo vaik et tiiä. Kiitos!

Ps. Vaihan varmuue ja selvyye vuoks viel toisel murralueel.

Siispä:

KYSYMYS 1: Jos olisimme jossakin ulkona retkellä ja päättäisimme tehdä virkistykseksi hieman herkullisempaa kalakeittoa, niin mitä kalaa laittaisimme keittoon?

a) Kirjolohta
b) Haukea
c) Ahventa
d) Ankeriasta
e) Siikaa
f) Muikkua
g) Särkeä
h) Kuortanetta

KYSYMYS 2. Jos keiton teossa pitäisi soittaa mestarikokille, niin minkä nimiselle kokille soittaisimme (en tarkoita Sinun nimeä, vaikka kokkaustaitojasi en epäilekään...:).

a) Teppo
b) Jari
c) Seppo
d) Ville
e) Eero
f) Jussi
g) Jouko
h) Pekka

Kiitos Siul vastauksist!

Siis katotaa tärppääkö täl onkireillul? Voiha sit käyä iha tuuriki, mistäpä sitä tietää. Tietoo tulloo (vaik ei oikeit vastauksii) heti, ku ope o selvinny nirvanast!

Viimeksi muokattu:
Kävin siis tänään rekisteröitymässä, joten jos sinullakin on rekisteröinti, niin eiköhän asia jotenkin sitä kautta lutviudu. Miten on?
Lutviutan rekisteröitymisen, kunhan ehdin ja jos se teknisesti onnistuu. Informoin asian edistymisestä.

Voin todeta samoin, että haastellista on varmasti sopivan ajan löytäminen, kun aikataulu pysyy sopivan eloisana koko ajan ja hoito on järjestettävä lapselle. Kun saamme yhteystiedot, niin siitä on hyvä aloittaa prosessi hallitusti kaiken keskellä ja jatkot sen myötä. Miltä kuulostaapi?
Erinomaisen hyvältä. Puolipöjäkkää semi-irrationaalista pelkoa on esiintynyt vaihtelevasti.

Viimeksi muokattu:
Lutviutan rekisteröitymisen, kunhan ehdin ja jos se teknisesti onnistuu. Informoin asian edistymisestä.

Erinomaisen hyvältä. Puolipöjäkkää semi-irrationaalista pelkoa on esiintynyt vaihtelevasti.

Seivästä selvä! Katsotaan miten "päälakea päin" menee hommat. Tuntuu, että olen aika vakaasti selvinpäin pudonnut kärryltä ja sammunut pientareelle. Mutta jospa tässä piakoin heräisin. Joku ehkä jo heittänytkin saavilla tai muulla vaikkapa vettä päälle, jotta heräisin. Mutta hyvä, että auttamisyritystäkin tarjolla:)

Jatkoa odotellen!

Viimeksi muokattu:
Sopii siis oikein hyvin ja kiitokset informoinnista jo etukäteen!
Rekisteröintihankkeeni olen aloittanut ja alustavat välitulokset ovat ns. lupaavia.

Tänään vertailin mielessäni adhd:ta ja läheisriippuvuutta. Olenhan toki yrittänyt käyttää pitkälti samoja sopeutumiskeinoja tullakseni hyväksytyksi ja ollakseni pidetty. Läheisriippuvat ovat voineet siinä onnistuakin, mutta minä en ole voinut saavuttaa samaa.

Varmuuden välttämiseksi pieni vitsi: ADHD = Aina Dokaamassa Harvoin Darrassa.

Viimeksi muokattu:
KYSYMYS 1: Jos olisimme jossakin ulkona retkellä ja päättäisimme tehdä virkistykseksi hieman herkullisempaa kalakeittoa, niin mitä kalaa laittaisimme keittoon?
Haukihan on kala. Jos vaikka sitä sitte.

KYSYMYS 2. Jos keiton teossa pitäisi soittaa mestarikokille, niin minkä nimiselle kokille soittaisimme (en tarkoita Sinun nimeä, vaikka kokkaustaitojasi en epäilekään...:).
Tässä on varmaan joku kompa. Kai se toi Jari vois olla, joku hitaampi biisi.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta! Ehkäpä tämä tästä. Kokeilin huvikseni yksityisviestin lähettämistä yhteen osoitteeseen tuonne tekniikkaosastoon, mutta vielä on auki, että toimiiko.
Sekö siitä? Eiköhän se toimi jos on toimiakseen. Kaipa sieltä vastauskin tulee, luulis ainakin. Jos et saa kaiken keskellä yhteystietoja, niin siitä on hyvä aloittaa prosessi hallitusti tai harkita jatkossa ehkä massapostitustakin.

Taisin hätäpäissäni lakata hetkeksi pelkäämästä ja enkö epähuomiossa tietysti toivonut viestiä itselleni. Täytyy tunnustaa että tämän täytyy olla minun mokani.

Kyllä sie semmone uroo oot, että jos mie sinnuu turhauvun nii mie saan joutaa samantie maan multiin ja se on vissi se.
Niinkö heikosti on asiat? Mielessä jo jokin seutupaikkamaaperä? Multia?

Jos siis ossaat vasta parrii monivalintakysymykseen oikei, nii eipä tartte mittää yhteystietoja sen koommin mehtästää. Jos mehtään mennee, eikä tuu menestystä, niin ei käy kuinkaa.
En varmaankaan osannut vastata oikeinkaan kun oli niin paljon valintoja ja nyt joudut mun takiani kovalla voimautumalla metsästämään niitä yhteystietojakin.

Olikohan ensinkään hyvä ajatus päästää minua valitsemaan vastaukset, koska oman elämäkokemukseni mukaan enimmäkseen väärin menee? Ja vielä molempiin kysymyksiin, ei ole kyllä ihan normaalia sekään. Nytkö ei sitten käy kuinkaan enää vai?

Viimeksi muokattu:
Sekö siitä? Eiköhän se toimi jos on toimiakseen. Kaipa sieltä vastauskin tulee, luulis ainakin. Jos et saa kaiken keskellä yhteystietoja, niin siitä on hyvä aloittaa prosessi hallitusti tai harkita jatkossa ehkä massapostitustakin.

Nyt on ihan hyvä aika pistää "magneettoon" kontaktia. Kun piuhat on viritelty, niin eiköhän viesti kulje.

Taisin hätäpäissäni lakata hetkeksi pelkäämästä ja enkö epähuomiossa tietysti toivonut viestiä itselleni. Täytyy tunnustaa että tämän täytyy olla minun mokani.

Syynä varmaan kuumat kelit kun "puntit lakanneet hetkeksi tutisemasta". Silloinhan voi epähuomiossa jotain sujautteluakin toivoa. Onkos se moka?

Niinkö heikosti on asiat? Mielessä jo jokin seutupaikkamaaperä? Multia?

Älä nyt liikoja luule! Ota vähän alaviistoon oikealle.

En varmaankaan osannut vastata oikeinkaan kun oli niin paljon valintoja ja nyt joudut mun takiani kovalla voimautumalla metsästämään niitä yhteystietojakin.

No en minä niitä ainakaan kalakeitosta metsästä:)

Olikohan ensinkään hyvä ajatus päästää minua valitsemaan vastaukset, koska oman elämäkokemukseni mukaan enimmäkseen väärin menee? Ja vielä molempiin kysymyksiin, ei ole kyllä ihan normaalia sekään. Nytkö ei sitten käy kuinkaan enää vai?

Ei minustakaan kannata päästää miestä vapaasti valitsemaan. Ja vielä molempiin kysmyksiin. On siinä liikaa yhdelle miehelle. Siinähän voi käydä miten vain. Vaikka en tuota jääräpäissäni usko. Jalat maahan ja pää pystyyn vain. Aurinkoa on kiva katsella ja joskus kuutakin. Ei nyt sen enempää, kuin käymään vain!

Viimeksi muokattu:
Jos et saa kaiken keskellä yhteystietoja, niin siitä on hyvä aloittaa prosessi hallitusti tai harkita jatkossa ehkä massapostitustakin.

Tein tänään `täsmäiskun´ puhelimitse ajattelemaani kohteeseen, mutta ilman `puoltavaa lausuntoa" (ei ainakaan myönnetty) tai sitten en osannut laittaa tarpeeksi koville... Siis kalkulaattorissani meni numerot uusiin puihin. Minulla nyt hieman "tyhjä olo", mutta eihän se sen kummempaa kuin meikäläisellä normaalistikaan..:)

Ehkä tässä jotakin on, vaikka sitten aivan muuta. Mene ja tiedä. Oikeassa Suomen osassa lienee ollaan viitaten mainitsemaasi paikkaan, mikäli se Sinuakin "liippaa"? Mutta nyt ei siis muuta tunnistettavaa, kuin nämä kirjoitukset.

Täytyy tunnustaa että tämän täytyy olla minun mokani.

Ole vain huoleti, mikäli eräs herra tänään puhelimessa minulle totuutta puhui, mutta eihän teistä miehistä aina tiedä:) Siis, että onko kirveellä töitä...:D

.

Valintoja oli tarkoituksella paljon, koska niistä Sinun olisi ollut helppo tarvittaessa tunnistaa oikeat. Liian vähät vastausvaihtoehdot olisivat voineet mennä summassa oikein. Joten kiitos vielä vastauksista, mitkä tiesit itsekin vääriksi.

Yhteystietojen etsiminen voi puolestani jatkua, mutta nyt minulla siis "eväät" vähän vähissä. Keksitkö nokkelana miehenä mitään? Ja voimme toki jättää tämän tähänkin, mikäli tarvittavia "täkyjä" ei löydy. Ehkä sitten joskus toiste...?

Olikohan ensinkään hyvä ajatus päästää minua valitsemaan vastaukset, koska oman elämäkokemukseni mukaan enimmäkseen väärin menee?

Nou hätä! Sittenhän olemme "samassa veneessä":)

Viimeksi muokattu:
Joten kiitos vielä vastauksista, mitkä tiesit itsekin vääriksi.
Järkevä menettelytapa. Vaihtoehdoista ei minulle mikään ollut toista todellisemmin merkitsevä, joten logiikan mukaan alkuoletuksesi eivät liity minuun. Näinollen identifikaatio ei ole mahdollinen ja tiesin vastaukseni todennäköisimmin vääriksi.

Ehkä tässä uutta suuntaa antavassa viestissä on tarvittavaa 'täkyä'. Minulla on pojan kanssa just nyt ratkaisevan tärkeä murrosvaihe meneillään. Keskityn ajoittain vain siihen. Mistä tahansa ei ole pääteltävissä sitä mitä voisi normaalisti kuvitella olevan.

Viimeksi muokattu:
Ehkä tässä uutta suuntaa antavassa viestissä on tarvittavaa 'täkyä'.

Hienosti toimittu. Tästä on hyvä aloittaa "jatkotäkyjen" tunnistamista. Hoida vain poikasi merkityksellinen murrosvaihe huolella ja rauhassa. Se kannattaa! Tiedän, vaikka poikaa ei minulla ole. Mutta samansuuntaisissa merkeissä saan keskittyä täälläkin.

Voimme nyt jatkaa kuvitelmia toisinaan mistä tahansa Out There (tuolla jossakin / ulkona).

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä