Helmikuun helmet 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sani 4.2.2011, toinen lapsi
Jemps 10.2.1011, kolmas lapsi
mimmun 12.2.2011, toinen lapsi
Luppis
Hellu
Helmi
Jeppana 14.2.2011, esikoinen
Saaria, 14.2.2011, esikoinen
MaMaLi, 20.2.2011, toinen lapsi
Linda, 24.2.2011, esikoinen
Siru, 28.2.2011, toinen lapsi
Silja 28.2.2011, toinen lapsi

tervehdys kaikille "kanssaodottajille"! eksyin näille sivuille ja ajattelin liittyä mukaan:)
minulla on toinen lapsi masussa, esikoisella ikää vuosi ja 3 kuukautta. Jotenkin tämä raskaus vaikuttaa erilaiselta, ei ole aikaa niin keskittyä vatsan kasvattamiseen kuin esikoisen kanssa.
minuakin vaivaa väsymys ja yllättäen pahoinvointi on tullut mukaan kuvioihin vasta viime päivinä. Mutta masussa pitäisi olla np:n ja neuvolan mukaan kaikki hyvin:)

Hei

Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?

Olen jonkin aikaa sivusta seurannut tätä palstaa ja nonesti yrittänyt saada aikaiseksi kirjoitettua jotai, se vaan on aina jäänyt sitten jonkin kiireen myötä.

Minulla laskettu aika 14.2 ja tämä oli vähän yllätys raskaus, sillä vauva ei ollut nyt suunnitteilla. Mutta on kyllä enemmän kun tervetullut :)

Tervehdys! Toki mahtuu joukkoon mukaan! Täällä onkin kovin hiljaista keskustelua :(
Täällä on masu alkanut kasvaa jo hurjaa vauhtia, pakko ollut kaivaa esille äitiysvaatteet :) On hauskaa seurata kuinka erilaista voikaan odotus olla.. Esikoisesta ei vielä näillä viikoilla näkynyt vatsa ollenkaan, nyt se on jo aivan selkeästi vauvamaha! Jokos muiden raskauden huomaa selvästi?
Mutta nyt nukkumaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hei

Olisihan se kiva saada tänne hieman enemmän elämää ja viestittelyä. Itsellä tuppaa jäämään tässä kaikessa myös kirjoittelematta. Esikoisen kanssa olin kovinkin aktiivinen. Silloin kaikki oli niin uutta ja sitä etsi vertaisinfoa muilta odottajilta.
Nyt tuntuu että arki vie ajan. Tässä olemme harjoitelleet päiväkotiin lähtemistä, kun töihinpaluu on edessä.
Toivon että tämä pömppömaha menee alussa ainakin kesäsyömisten piikkiin. Maha on jo ihan näkyvissä, mutta toisaalta vaatteilla sitä voi piilotella. En heti paluun hetkillä halua julistaa uuden äitiysvapaan olevan jo lähellä. Jos nyt parisen viikkoa "harjoittelisi" töihinpaluuta.
Ensi viikolla on myös pitkästä aikaan neuvola. Tapaan oikean neuvolantädin viime kerran sijaisen jälkeen.
Viikonloppuja marrasmasuille
MaMaLi

Luppis
Hellu
Helmi
Anskuli79 14.2.2011, esikoinen

Minä vähän korjaan tuota listaa omalta kohdaltani, kun en tullut laittaneeks ekaan viestiin lasten määrää :)

Luppis
Hellu
Helmi
Anskuli79 14.2.2011, viides lapsi (ja viimeinen) ;)

Hei Kaikille!

Tervetuloa uusille odottajille. Ei ole tullut kirjoiteltua viime aikoina, palasin töihin viikko sitten ja esikoinen aloitti päivähoidon. Töihin paluu sujui hyvin ja on tervetullutta vaihtelua kotiarkeen, mutta iltaisin olen todella väsynyt, eipä jaksa mennä koneelle eikä töissä pääse. '
Toisekseen raskausrintamalla ei ole tapahtunut oikein mitään, ainoa muutos on pahoinvoinnin vähentyminen. Välillä vielä yököttää, mutta jatkuva kuvotus ja pakkosyöminen on ohi. Seuraava neuvola on vasta viikolla 18, enkä ole np-ultran jälkeen käynyt missään kontrolleissa. Muistaakseni esikoisen odotusaikaan neuvolassa kävin useammin, en tiedä johtuuko säästöistä vai tarvitseeko toisessa raskaudessa käydäkään yhtä useasti.

Maha näkyy jo selvästi, enkä saa sitä enää piilotettua vaatteillakaan. Töissä en kerkeä olla kuin vajaa neljä kuukautta, aluksi yritin salata raskautta töissä, mutta se huomattiin heti kun kahvi ei maistunut ja naama kalpea. Työnantaja suhtautui onneksi positiivisesti.

-Siru-

Heips

Itsellä myös takana ensimmäinen työpäivä piiiiitkään aikaan. Enemmän sitä jännitti lapsen jättämistä tarhaan - näin jopa koko edeltävän yön siitä painajaisia. Mutta hyvin sitä meni meillä molemmilla.
Minä olen ajatellut pari viikkoa vielä pitää suuni supussa uutisesta, mutta heti ensimmäisenä päivänä oli töissä jo niin suuret tulevaisuuden suunnitelmat minun osallistumisesta yhteen jos toiseen hommaan, joten pitänee kohta pyytää audienssia pomolta.
Olisin halunnut vähän aikaa olla hissukseen. Maha pömpöttää, mutta näyttää menevän kesäsyömisten piikkiin.
Huh, kun olen poikki. Päikkärit jäävät nyt pois, viime yö meni painajaisissa ja kyllä tuo pitkä työpäivä ruuhkineen työmatkoilla vie mehut pois.
Muuten ehkä pienoinen energian lisäys entiseen oloon on nähtävissä, mutta ei tässä maratonia juostaisi. Öllö olo on hieman helpottanut, vain hampaidenharjaus on ihan tuskaa.
Loppuviikosta on neuvola ja kuukauden päähän on varattu rakenneultra. Varaamme myös 3D/4D-ultran tässä kun ennättää/jaksaa. Tuntuu että päivät suhisee ohi ja itse ei saa kaikkea suunniteltua tehtyä.
Öitä kaikille,
MaMaLi

Moi!

Kesälomat pidetty ja arkeen palattu takaisin. Täällä ei vieläkään tietoa mistään vauvamahasta :( Töissä tekisi mieli kertoa jokaiselle vastaantulijalle ilouutiset, mutta toisaalta haluan nähdä, kuka siellä on niin rohkea ja uskaltaa kysyä.

Onko muuten teille muille tullut iho-ongelmia nyt raskauden aikana?? Mulla leuka ja posket täynnä finnejä. Näytän nyt enemmän teiniltä kuin teininä. Ystävä lohdutti, että kyllä se iho siitä vielä tasottuu, jos ei raskauden aikana niin synnytyksen jälkeen. Ärsyttää!!

Onko teille tullut jo kiloja?? Multa lähtenyt yli kilo painoa pois. Mutta saas nähdä kuinka on painon kanssa, kun ensi viikon tiistaina on neuvola. Varasin äsken rakenneultraan ajan reilun viiden viikon päähän.

Linda

Listaa päivitetty omalta osaltani.

haavelapsesta 1.2.2011, esikoinen
Luppis
Hellu
Helmi
Anskuli79 14.2.2011, viides lapsi (ja viimeinen) ;)

Uutena ilmoittautuisin mukaan. Palstaa on tullut seurailtua jo hyvä tovi, mutta lähinnä tuolla lapsettomuuspuolella. Eli 3 vuoden lapsettomuus takana ja taipaleelle mahtuu paljon surua ja tuskaa. Hoitoja ja hormooneja, keskenmeno, kohdunulkoinen, kemiallinen, munajohtimien poisto.....

Nyt 3. IVF:n tuoresiirto näyttäisi tärppäävän ja raskausviikkoja siis kasassa 19+1. Ja kuten huomaatte, edelleen epäilevä olen. Pelko keskenmenosta tai ylipäätään siitä että onko kaikki hyvin tuntuu olevan edelleen päivittäistä. Eikä sitä tunnu helpottavan sekään, että rv 15 saakka kärsin hurjasta pahoinvoinnista ja toisaalta nyt masukin alkaa olemaan jo melkoinen. Kaipa se tällä taustalla on vaan lujassa tämä pelko.

Esikoista siis odotan ja kaikki on aivan uutta ja ihmeellistä. Joko te muut, varsinkin esikoista odottavat olette tunteneet liikkeitä? Minä olen pari kertaa ollut tuntevinani jotakin, mutta varma en ole. Rakenneultra olisi reilun viikon päästä ja se tuntuukin olevan se merkkipaalu, jota odotan kuin kuuta nousevaa.

Mahtavaa odotusta kaikille!

haavelapsesta rv 19+1

Tervetuloa mukaan haavelapsesta.

Vielä ei ole ollu minkäänlaisia tuntemuksia siitä, että masussa edes mitään olisi eli liikkeitä ei ole tuntunut. Toisaalta eipä niitä kyllä osaakaan välttämättä tulkita, kun on kyse esikoisesta. Mulla toisaalta paljon vähemmän viikkoja (15+6) ku esim. haavelapsesta ja kuitenkin kaikki raskaudet on erilaisia.

Linda

Tervehdys!
Mulla on myös ihon kanssa ongelmia, tosin niin että olen ihan mielettömän kuiva! aina suihkun jälkeen naama oikein helottaa punaisena ja kirvelee tosi paljon rasvatessa... Mut oli kyllä esikoista odottaessakin iho kuiva, joskaan ei näin paljon! Painoa ei onneksi vielä ole tullut kuin kaksi kiloa, mutta eiköhän tilanne korjaannu ihan tuota pikaa ;)
Haavelapselle mielenrauhaa loppuodotukselle! Toivotaan että kaikki menee nyt loppuun asti mallikkaasti ja helmikuussa teillä tuhisee pieni käärö!

Kiitos mimmun :) Tänään oli neuvola ja syke ainakin kuului. Kai siellä joku on.......

Mulla on kanssa ihan tosi kuiva iho ja varsinkin naama on kirjava ja kirvelevä. Kävinkin kosteuttavassa kasvohoidossakin tällä viikolla. Normaalisti mulla on sekaiho.

Onnellista odotusta haavelapsesta, minä kyllä uskon että kaikki menee hyvin loppuun saakka kun viikkoja on kuitenkin jo noin paljon kasassa.

Minulla painoa ei ole tullut vielä ollenkaan... päin vastoin paino on pudonnut aika rajusti, johtuen pahoinvoinnista ja siitä seuranneesta ruokahaluttomuudesta... eli oravan pyörässä juoksen kun ruoka ei maistu pahan olon takia ja pahoinvointi pahenee kun ei saa syötyä... sen kanssa kamppaillaan edellee, mutta josko tämä tästä pikku hiljaa paremmaks muuttuu... mutta toisaalta kun liikkeet ei vielä juurikaan tunnu niin pahoinvointi on hyvä merkki siitä et masussa on kaikki ok... Viime raskaudessa tunsin liikkeet jo näillä viikoilla, mutta yksilöllisiähän nämä kaikki raskaudet on :)

Minulla on kans noita iho ongelmia... iho kukkii kun pahimmassakin murrosiässä ja on huomattavasti normaalia kuivempi...

Mutta nyt saunaan ja sitten unille :)

Mukavaa illanjatkoa kaikille...

-Anskuli

Anteeksi että tungen teidän palstalle, mutta oli pakko tulla Anskulia onnittelemaan! :D Oikein suuret ONNITTELUT koko teidän perheelle uudesta tulokkaasta!!! Ihanaa, yllätysvauva! :)
Meidän oma ketju on niin hiljainen että ajattelin tavoittavani sinut parhaiten täältä.. Meille odotellaan myös pikkukakkosta maaliskuussa syntyväksi.
Toivon sinulle parempaa vointia ja mukavaa odotusaikaa! :)

Anteeksi että tungen teidän palstalle, mutta oli pakko tulla Anskulia onnittelemaan! :D Oikein suuret ONNITTELUT koko teidän perheelle uudesta tulokkaasta!!! Ihanaa, yllätysvauva! :)
Meidän oma ketju on niin hiljainen että ajattelin tavoittavani sinut parhaiten täältä.. Meille odotellaan myös pikkukakkosta maaliskuussa syntyväksi.
Toivon sinulle parempaa vointia ja mukavaa odotusaikaa! :)

Kiitos Ellastiina ja onnea teidänkin koko perheelle ja mukavaa odotusaikaa :)

Viimeksi muokattu:
Hei!

Tervetuloa mukaan haavelapsesta!
Olen tuntenut viime päivinä "kuplintaa" vatsalla eli ensimmäiset liikkeet tuntuu jo. Olin aika ihmeissäni, että nyt jo, esikoisen kanssa tuntuivat vasta viikon 20 tietämissä.
Itselläni on kanssa iho-ongelmia, kuiva iho on muuttunut rasvaiseksi ja finnejä täynnä. Finneistä en oo kärsinyt edes murrosiässä, eikä ekassa raskaudessa ollut iho-ongelmia. Hassua miten voi olla erilaisia odotukset. Myös hiukset on muuttunut jotenkin huonokuntoisiksi.

Oletteko pystyneet harrastamaan liikuntaa normaalisti? Pystyin jatkamaan liikkumista vasta nyt pahoinvoinnin loputtua, kun aikaisemmin sai pelätä oksennuksen tulevan kesken kaiken. Aloitin viime viikolla Zumban kesätauon jälkeen, olin valmistautunut lähtemään kesken pois, mutta jaksoin yllättävän hyvin loppuun asti.

Mukavaa viikonloppua kaikille
Siru

Moikka ja tervetuloa uusille täältäkin!

Vihdoin on pahoinvointi helpottanut ja ehkä väsymyskin hiukan. Myös mulla on iho huonokuntoisempi, kuivia punoittavia näppyjä ja hiukset jotenkin elottomat. Esikoista odottaessa hiuksia lähti ihan hirveästi ja imetysaikana vielä hirveämmin. Sitten niitä alkoi kasvaa sänkenä takaisin esikon ollessa noin 1v. Nyt tuntuu taas, että ohenemassa ovat.

Kun yhdestä vaivastä pääsee, muut lisääntyvät. Olen nyt pari viikkoa sairaslomalla jatkuvan huimauksen, väsymyksen, sydämen tykytysten/muljahdusten ja toistuvien päänsärkyjen takia. Näitä ei esikoista odottaessa ollut. Lääkäri määräsi Propralia tykytyksiin, mutta vielä en ole ottanut. Koen, että kotona oireet ovat paljon siedettävämpiä, mutta työpaneet pahentavat niitä. En meinaa jaksaa seisoa ilman, että hiki nousee ja tuntuu silmissä pimenevän. Pomolta ei riittänyt ymmärrystä siihen, että raskaana ollessa ei ole ihan yhtä jaksava, vaan lisäsi vain työpaineita ja kävi prioriteettilistoja läpi, kun yritin mainita vaivoistani. Sopivasti seuraavana päivänä oli neu.lääkäri ja vanhempi naislääkäri sanoi hyvin, että ei siellä töissä kukaan selkään taputtele vaikka miten koittaa sinnitellä puolikuntoisena, siinä kärsii vain vauva ja äiti ja itse kirjoitti pyytelemättä saikkua. Saapa nähdä, onko vastassa vielä huonompi asenne takaisin palattuani. (Ja vielä naispomo, jolla itsellä lapsi.)

Mulla esikoisesta tuntui liikkeet jo rv 17, mutta nyt kakkosesta vasta rv 19+ on alkanut tuntua ihan pikkuruisia tuntemuksia, joita saa oikein kuulostella, ovatko suolistoa vai muuta. Maha on jo selvästi esillä. Painoa tippui pahimmillaan -10kg, mutta nyt on alkanut kertyä takaisin, edelleen on -4kg lähtöpainoon.
Täälläkin elämä vie niin mennessään ja työ mehut, että ei oikein ole jaksanut kirjoitella. Mukava silti lueskella teidän muiden turinoita!

Sani ja rv19+

Liikunnat on ollut todella vähissä, sillä rv 6-15 kärsin järkyttävästä pahoinvoinnista ja sohvalla makoilua kummempaa ei voinut tehdä. Onneks pahaolo siitä alkoi helpottamaan ja nyt oikeastaan ei vaivaa enää lainkaan. Ihan kävelylinjalla olen siis vain mennyt.

Sani puhui sydämen tykytyksistä ja muljahduksista. Minulla sama homma eli tässä raskauden edetessä on tulleet rytmihäiriöt, joista en ole ennen kärsinyt. Lisälyöntejähän ne on ja yleensä harmittomia. Mulla ei siis ole muita oireita ja lähinnä illalla vaivaavat, mutta epämiellyttävältähän ne tuntuu.

haavelapsesta rv 19+6

Voi kun pääsisikin tästä pahoinvoinnista ja sais ruokahalun takas... mulla pudonnut paino kaikkiaan n.17kg parin kk aikana (tosin onneksi on ollut mistä pudotakin) ja itsestäni on kaikki pois... käytännössä painon olisi pitänyt alkaa vähän noustakin eli tiedä sitten sitä mikä se todellinen pudotus on... Mulla tämä on joka raskaudessa ollu ihan samaa tosin ihan näin rajusti ei ole aiemmin pudonnu ja syömäänkin olen pystynyt toisin kun nyt...

Ke. olis taas neuvola ja hiukan pelottaa sinne mennä kun viimeks jo sain huomautuksen painon putoamisesta ja kun se nyt on pudonnut vielä lisää siitä...

Liikkeitä olen alkanut jo omasta mielestäni hiukan tuntemaan (jos ei ole vain mielikuvituksen tuotetta), hentojahan ne tuntemukset vielä on, mutta suhteellisen selkeitä ja parhaiten tuntee illalla levossa.

Mut nyt alan valmistella pientä miestä lähtökuntoon jotta päästään kerhoilemaan :)

Mukavaa päivää kaikille...

Anskuli rv18

Moikka kaikille! Ajattelin kirjoitella kuulumisia pitkästä aikaa.. Maha alkaa täälläkin jo näkyä varsin selvästi, viikkoja taitaa olla tänään 18+0.. Aika menee niin äkkiä, lisäksi meillä on viikonloppuna häät ja tämä viimeinen viikko on melkoista juoksemista. Melkoista kiirettä onkin ollut ja alkaa jo väsyttää, kun on niin paljon asioita mitä pitää hoitaa. Häämme siis aikaistuivat, kun pienokainen ilmoitti tulostaan :)
Liikkeitä olen jo tuntenut puolisentoista viikkoa. Kova on lapsi liikkumaan :) Ja tästähän se vasta alkaa voimistua. Olisi kiva kuulla myös toisetn kuulumisia!

Jeppanalle en vielä sano onnea, koska häät vasta edessäpäin (eikös näihin joitakin taikauskoja liietätä). Joten onnitellaan sitten myöhemmin :) Mutta tsemppiä valmisteluihin.

Meillä oli tänään rakenneultra ja siellähän se vaavi köllötteli vaikka niin epäuskoinen etukäteen olin. Kaikki oli siis hyvin :) Jokohan tässä uskaltaisi alkaa olemaan pelkäämättä ja tuntea vaan onnea.

haavelapsesta rv 20+2

Hei,

Tulin mahani kanssa ulkomaan reissusta :) kaikki sujui hyvin, lapset nautti rantaelämästä. Nyt vaan reissun jälkeen tuntuu ettei jaksa tehdä mitään...Olisi niin ihana ulkoilla, mutta vettä sataa kokoajan. Pahoinvointi on onneksi jäänyt jo pois. Maha alkaa olla jo aika iso, joten täytyisi alkaa etsiä isompaa syystakkia. :)

Terveisin Jemp+maha 19+1

Heips! Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin. Lapsonen näytti sukupuolensakin selvästi, heti tuli odotus konkreettisemmaksi ja tirautin itkut. Liikkeitä tunnen todella harvakseltaan, istukka on edessä ja esikoisesta oli takana. Hymy ei katoa naamalta, niin helpotti tuo ultra, olen liiankin murehtivainen... Nyt rv 20+5

Yhteistyössä