Ex ei halua puhua erosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elli

Vieras
Mies jätti todella törkeästi, otti uuden naisen kuvioihin eikä "viitsinyt" asiasta edes mulle ilmoittaa.
Olen yrittänyt ottaa mieheen kontaktia, että saataisiin asia puhuttua jollakin tavalla halki. Päivittäin kun nähdään pakosta, niin ainakin omaa olotilaani helpottasi kummasti kun saataisiin asia loppuunkäsiteltyä.
Hän lupaa aina, että puhutaan, mutta juuri nyt/tänään tms. ei käy. Olen nyt heittänyt pallon hänelle, että ottaa yhteyttä kun haluaa puhua. Eipä ole kuulunut mitään.
Osaako kukaan sanoa mikä voi olla syynä, ettei mies halua puhua asiasta? Miten mun pitäis suhtautua asiaan?
Tää on niin raastavaa.

Onhan se raastavaa kun ihmisarvoa voi alentaa siinä että ohittaa vain toisen tunteet. Mutta kiitä onneksesi nainen löydät taatusti empaattisemman miehen. Et menettänyt loppupeleissä yhtään mitään... se selittely ja vatvominen vaan kun ei onnistu kaikilta.

Mies jätti todella törkeästi, otti uuden naisen kuvioihin eikä "viitsinyt" asiasta edes mulle ilmoittaa.
Olen yrittänyt ottaa mieheen kontaktia, että saataisiin asia puhuttua jollakin tavalla halki. Päivittäin kun nähdään pakosta, niin ainakin omaa olotilaani helpottasi kummasti kun saataisiin asia loppuunkäsiteltyä.
Hän lupaa aina, että puhutaan, mutta juuri nyt/tänään tms. ei käy. Olen nyt heittänyt pallon hänelle, että ottaa yhteyttä kun haluaa puhua. Eipä ole kuulunut mitään.
Osaako kukaan sanoa mikä voi olla syynä, ettei mies halua puhua asiasta? Miten mun pitäis suhtautua asiaan?
Tää on niin raastavaa.

Viimeksi muokattu:
jättäjä tehnyt vaikean päätöksensä ajan kuluessa, eikä hän ymmärrä miksi sitä pitää vielä selittää.

seurusteluun tarvitaan yleensä kaksi henkilöä ja näin ollen seurustelu koskee myös kahta henkilöä, on naurettavaa, että toinen osapuoli tekee ratkaisuja ihan kuin toista ei olisi olemassakaan. Jo hyviin tapoihin kuuluu informoida toista asioissa jotka liittyvät kumpaankin osapuoleen, kuten nyt esimerkiksi seurustelun päättyminen. Minun puolisoni päätti 30 vuoden yhteiselämämme kertomatta mitään syytä siihen, joten tiedän kyllä miltä tuntuu.
Mutta, mitäpä siinä sitten, jos seurustelee ihan vaan itsekseen, niin kai sitä voi tehdä pitkiä vaikeita harkintojakin ihan itsekseen.

Viimeksi muokattu:
Rankaksihan suhteen loppumisen tekee juuri se, jos jää täysin kysymysmerkiksi. Kaiken hankalankin kanssa voi elää, jos sen tietää, jos on tosiasiat, joihin totutella. Mutta tuo lähtö ilman loppukäsittelyä on todella raukkamaista, sillä se estää jatkossa sitä toista osapuolta pääsemästä eteenpäin omassa elämässään. Ainakin itselläni kävi niin, että kuvittelin olevani suunnilleen spitaalinen, ja karanteeniin kuuluva. Vuosia myöhemmin sain selityksen, enkä ollut mitenkään edes syypää kuulemma eroon. No, olisin elänyt monta vuotta toisin, jos olisin kuullut sen selityksen (lyhyt ja hyvä) vuosia aiemmin. Sitä toinen osapuoli ei käsittänyt, vuosia myöhemmin sitten kyllä, ja pahoillaan oli sen ymmärrettyään. Oikeaan aikaan ei ymmärtänyt. Muutama valaiseva lause olisi jo pelastanut paljon minun elämästäni.

Rankaksihan suhteen loppumisen tekee juuri se, jos jää täysin kysymysmerkiksi. Kaiken hankalankin kanssa voi elää, jos sen tietää, jos on tosiasiat, joihin totutella. Mutta tuo lähtö ilman loppukäsittelyä on todella raukkamaista, sillä se estää jatkossa sitä toista osapuolta pääsemästä eteenpäin omassa elämässään. Ainakin itselläni kävi niin, että kuvittelin olevani suunnilleen spitaalinen, ja karanteeniin kuuluva. Vuosia myöhemmin sain selityksen, enkä ollut mitenkään edes syypää kuulemma eroon. No, olisin elänyt monta vuotta toisin, jos olisin kuullut sen selityksen (lyhyt ja hyvä) vuosia aiemmin. Sitä toinen osapuoli ei käsittänyt, vuosia myöhemmin sitten kyllä, ja pahoillaan oli sen ymmärrettyään. Oikeaan aikaan ei ymmärtänyt. Muutama valaiseva lause olisi jo pelastanut paljon minun elämästäni.

Jäit vuosiksi märehtimään asiaa? No haloo! Ei ole tuokaan normaalia, oletkohan takertujatyyppiä? Jos toinen jättää, niin syy, jos et sinä ole esim.pettänyt, on aina se että toinen ei rakasta eikä edes välitä tarpeeksi ollakseen kanssasi. Voit olla jollekin 100% sopiva kumppani ja jollekin toiselle 0% sopiva. Monet muut jävät sitten sille välille. Loppupeleissä kemia ratkaisee, kuinka pari hitsautuu yhteen. Minutkin on joskus jätetty niin, että puheluihin yms. ei enää vastata. 1-2 viestiä tai soittoa, jos ei vastausta... Ok, siinä vaiheessa poistan henkilön numeron.

Viimeksi muokattu:
Sun täytyy vain hyväksyä se, että se tyyppi ei sinun kanssasi vaihda enää sanaakaan teidän päättyneestä suhteesta.

Jos sinä et osaa yksin alkaa elämään ja tehdä loppupäätelmää ihan itse, niin hanki apua esimerkiksi perheasiainneuvottelukeskuksesta. Sinne voi mennä ihan yksinkin.

Mikä miehen selitys parantaisi sinun oloasi? Ei mikään.

No, viikkojen 'seurustelut' tietysti ovat vähän eri asia kuin pitkät parisuhteet. Ja syykään ei aina muuten ole se rakkauden puute. Mutta silloinkin, kun on, se pitää sanoa ja puhua, koska se on joka tapauksessa tosiasia, joka pitää saada tietää. Silloin on kummallakin, varsinkin jäävällä, helpompi jatkaa ja selvät sävelet. Eikä ihmisen todella tarvitse olla tippaakaan minkään lajin roikkuja halutakseen tietää siihen omaan elämäänsä vaikuttavien asioiden syyt, sillä sellaisten asioiden kanssa on helppo elää, jotka tietää ja voi sitten myös ymmärtää. Silloin sen kansion saa kiinni pakottamatta. Auki jääneet asiat ovat myös jokaisella vaikuttamassa tuleviin asioihin, aina, koska ne ovat aukkoja omakuvassa. Tajuaa ihminen sen sitten itse tahi ei. Selkeillä sävelillä säästää toisen ainakin ylimääräiseltä työltä, joten miksipä sitä palvelusta ei tekisi lähtiäisiksi. Moni ei vain tule ajatelleeksi asiaa sen toisen kannalta, jos itse on miettinyt jotain asiaa jo pitkään.

Ei pahalla, mutta eikös tuo ole miehiltä aika yleistä käytöstä. Ei hyvaksyttävää, mutta valitettavan yleistä. Miehet nyt tykkää yleensä liueta suhteista hiljaa ja ilman mitään draamaa, varsinkin kun uusi nainen on jo valmiina. Tunnen hyvin vähän miehiä jotka haluavat pitkää keskustelua naisen kanssa suhteen loputtua ja tunteiden haalennuttua. Todennäköisesti menisivät sata kertaa mieluummin juurihoitoon ilman puudutusta.

Syyn eroon tiedät itsekin. Mies ei vaan enää ole kiinnostunut sinusta. Ei kauhean monimutkaista, mitä keskustelemista siinä nyt on, ja mies ei takuulla halua sanoa mitään noin suorasukaista sinulle päin naamaa, joten pakotat hänet vain väkisin keksimään jotain liirumlaarumia ettei loukkaisi tunteitasi jättämisen päälle. Sen takia hän välttelee sinua kun ei osaa eikä jaksa keksiä satuja jotka helpottaisivat oloasi. Toivoo että jos tarpeeksi aikaa kuluu, jätät hänet lopulta rauhaan.

Yhteistyössä