MAALISKUISET 2012 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska7788
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihme että kunnassa ei ole käytössä ultraa että vois kattoa että kaikki on hyvin. Hienoa kuitenkin että kaikki arvot oli hyvät. Mullakin välillä on tosi oireetonta ja välillä etoo kaikki. Neuvola on sitten elokuun alussa, sillon taitaa olla 8. viikko menossa. jotenkin haluaisin jo koittaa kuuluisko vauvan sydänäänet doblerilla, mutta tuskin ne edes koittaa sillon vielä saada kuulumaan mitään.
Hiljainen on ketju juu. Josko sitten alkais taas aktivoitumaan kun kesälomat on ohi.
Minä odotan syksyä jo innolla. Ja ekasta ultrasta en uskalla vielä edes haaveilla....

Heippa ja Onnea kaikille!
Tààltà mukaan tulisi Mummy, ikàà 32v ja yksi lapsi entuudesta, samoin sen jàlkeen yksi km.
Testasin eilen plussan (jippii!!) mutta aika varovasti otettiin uutinen vastaan kun viimeksi joutui niin pettymààn. Oireina toistaiseksi hirveà vàsymys, rintojen kuumuus ja painontunne sekà muutenkin kuuma olo. Aamulla ehkà myòs teki hieman àllòà, mutta en tiedà voiko moista vielà tàssà vaiheessa olla. Nettilaskurin mukaan LA 26.3. joten nyt vasta rv4+4. Ihan pelottaa tànne kirjoittaa ettei pilaa koko juttua, kun vielà ehtii mennà mònkààn koko homma. Mutta tulisin mukaan kuitenkin, ainakin taustailemaan! Tietààkò joku muuten missà vaiheessà on np-ultra?

Täältä tulee yksi maaliskuun lopun odottelija! 21.7 testasin elämäni ensimmäisen plussan ja siitä keskiviikosta tähän päivään olen saanut entistä vahvempia viivoja testeihin. Netin laskurit näyttää lasketuksi ajaksi 1.4 mutta tänään soitin terveydenhoitajalle joka ilmoitti ajaksi 31.3. joten sillä mennään. Ja ensimmäinen neuvola-aika on 25.8.

Olen kirjotellut tuolla Esikoisesta haaveilevissa jo jonkin aikaa, pillerit lopetin marraskuussa -09 eli yritystä oli reilut 1½ vuotta. Ensimmäistä on siis tahkottu jo hyvän aikaa clomifenin yms. voimalla.

Vielä ei olla uskallettu kertoa tästä kenellekkään vaikka mieli tekisi! Myös täällä mennään aika oireettomasti, tissit on alkanu kipeytyä ja mahaa nipistelee mutta ei muuta, mä oikein toivon että tulis vaikka pahoinvointia että tietäis olevansa raskaana :D

Lisäsin itseni ja Mummyn listoille, ja muokkailin vähän, toivottavasti meni oikein :)

Nimi.... IKÄ.... LA.... sairaala.... monesko lapsi

Heituli.... 27.... 4.3..... KYS.... 1.
Katjuska7788.... 6.3.
Amelie.... 26.... 16.3..... TAYS.... 3.
NassuHassu
Mummy.... 32.... 26.3..... - .... 1.
Dahlia-.... 22.... 31.3..... EKKS....1.

Onnea Dahlia!!! Aika jànnittàvàà, eikò?
Meillàkin meni toisen yrittàmiseen puolisentoista vuotta. Siksipà nyt onkin ihan hermoraunio ja epàluuloinen olo. Eikà asiaa auttanut yhtààn aamun vessareissu, sillà paperiin jài kovinkin punaista verta jossa veriklònttejà!!! Nyt ei tule mitààn , joten ei ehkà mitààn sen kummempaa mutta keskenmenon kokeneena sità vaan pelàstyy aina niin pahasti. Olen pantannut nyt vessassa kàyntià ja kohta ehkà rakko halkeaa! ; )
Kauhea vilukohtaus iski myòs, naurattaa itseànikin, mutta keitin kupin teetà nàin keskellà kesàà!
Ootteko te muut jotka ootte jo pidemmàllà uskaltaneet kàydà ihan alkumetreillà normaalisti lenkillà? Itse juoksen, mutta tuosta km:sta johtuen jotenkin arveluttaa vaikka jàrki sanookin huolen olevan ihan turha jos ei tyhmàkin ;) . Tàssà lista korjattuna:

Heituli.... 27.... 4.3..... KYS.... 1.
Katjuska7788.... 6.3.
NassuHassu
Mummy.... 32.... 26.3..... NKL .... 2.
Dahlia-.... 22.... 31.3..... EKKS.... 1.

Mummy & Dahlia-: Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!!! :)

Tuosta verenvuodosta tuli mieleen, että itsellänikin sitä tuli viikoilla 5-6, mutta nyt ei ole enää onneksi näkynyt. Mulla se oli kans ihan kirkasta verta, jota tuli vessareissulla paperiin pyyhkiessä. Ainakin neuvolassa mulle sanottiin kun silloin viikko sitten soittelin ja kerroin asiasta, että on ihan normaalia.
Vieläkin tulee vessareissun yhteyksissä paperi katsottua tuleeko verta vai ei, ja varmaan teen tuota loppuun asti, kunnes vauva on sylissä asti...
Sen verran hermoheikko olen vieläkin, etten usko näkemättä, että tämä raskaus päättyy hyvin.

Minä oon kyllä ulkoillut oman vointini mukaan edelleen. Tosin crossatrainerin ja soudun olen jättänyt kokonaan pois. Vaikka varmaan niilläkin voisi vielä kuntoilla, mutta en uskalla :( ja uimassa on tullut käytyä paljon.

Päivät menee edelleen hitaasti ja vielä olisi reilu viikko ekaan neuvolaan. Todellakin toivon, että ne kuuntelis jo sydämen äänet, jotta pääsis tästä pahimmasta pelosta yli että jos siellä kohdussa ei olekaan ketään :/
Ei oo nimittän vieläkään mitään oireita tullut, mitä nyt se väsymys vaivaa.

- Heituli ja Toukka rv 8+2

Kovin on edelleen hiljainen tämä ketju :(
Mitäs muille odottajille kuuluu?

Neuvolassakin on tullut jo käytyä, sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta eipä niitä vielä saanut kuuluviin. Siellä olikin semmoinen todella vanhan näköinen doppleri ja sitten kun tuota ylimääräistä on mulla vatsan kohdalla niin eihän ne kuulunut. Samoin kun neuvolatäti sanoi, että ei heidän laitteilla saa näillä viikoilla muutenkaan kuuluviin.
Np- ultraankin tuli jo kutsu ja sinne pitäisi mennä reilun kahden viikon päästä. Pääsee näkemään sitten pikkuisen ekan kerran <3 tietysti pelottaa hirveästi, että vastaahan sikiö viikkoja eikä ole kuollut kohtuun tms. :S Sinällään harmittaa, että ei tullut ar- ultraa varattua :( mutta eiköhän sitä jaksa sinne np- ultraan odotella.

LA muuttui, ja se onkin jo 2.3.

- Heituli & Toukka 10+2

Heituli.... 27.... 2.3..... KYS.... 1.
Katjuska7788.... 6.3.
NassuHassu
Mummy.... 32.... 26.3..... NKL .... 2.
Dahlia-.... 22.... 31.3.... EKKS.... 1.

Juu hiljasta on :/

Meillä voidaan pahoin, pitää harkita tarkkaan mitä suuhun pistää. Tai no mitään ei oikein tee mieli niin ei sitten tule syötyä ollenkaan. Kolmisen kiloa on paino tippunut reilun viikon sisällä. Torstaina niskat jumeutu ihan kunnolla, ja kävin sitten ottamassa lihaksiarentouttavan piikin (joskin tajusin piikityksen jälkeen että ei ollut välttämättä mikään loistava idea vauvan kannalta) mikä pisti tajun totaalisti kankaalle. Loppupäivä meni nukkuessa ja maatessa kun huippasi järkyttävästi jos nousi ylös. Eli olo ei ole ollut mikään kehuttava kun pitää töissäkin yrittää käydä.

Parin viikon päästä olis eka neuvola, ja toivottavasti siitä parin viikon päästä ultra. Tuskin maltan odottaa, jännityksellä ja kauhulla :P

Dahlia 6+1

Heippahei täällä olis yks uus maaliskuuta odotteleva. Ikää 20 ja la 8.3.2012. Neuvola oli 3.8. eikä mittään kuunneltu (varmaan koska massun päällä sen verran ylimäärästä) nii vähän jänskättää kokoajan että onko siellä edes ketään? 24.8. ultra ja sitä odotetaan kun kuuta nousevaa jotta tulis varmistus asiasta. Kaikki oireet paitsi väsymys hävinneet jo viikolla 8... :o

iitunen ja nykerö 10+1

Tervetuloa iituinen mukaan maaliskuisiin! :)
Lisäilehän itsesi tuohon ketjuun!

Sen käsityksen oon saanu, että neuvolat ei kuuntele sydänääniä kun vasta 12 viikon jälkeen :S
Meillä on np- ultra 23.8 ;)

Dahlia-: En usko, että siitä lihasten rentouttavasta piikistä on mitään haittaa alkiolle ollut. Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian :(

Mulla vaan jatkuu väsymys kauheana, ja tuntuu ettei mitkään yöunet riitä. Päivisin on pakko ottaa vielä päikkärit. Sit mulle on tullut semmoinen viha-rakkaussuhde ruokaan. Jos syön jotain, tulee paha olo, jos en syö mitään, tulee paha olo. Ainut, että jotain hedelmiä saan syötyä ilman, että tulee pahoinvointia.
Onneksi ei ole tarvinnut vielä oksennella, eikä oksu ole ollut lähelläkään.

Itsekin odottelen kauhunsekaisin tuntein ultraa. Edelleen hakkaan päätä seinään, etten viitsinyt mennä siihen ar- ultraan että olisin saanut mielenrauhan, että kohdussa on elämää. Noh, eihän se auta kun odotella vielä reilu viikko ultraan pääsyä.

Heituli & Toukka 11+0 (POKS!) :)

Sunnuntai päivää maaliskuiset! :)
Ajattelin ihan kuulumisianne tulla kyselemään, kun ei ole kenestäkään taas aikoihin kuulunut mitään ;)

Jokos Dahlialla alkaa pahoinvointi helpottaa vai vieläkö yököttää ja jokos sulla oli se neuvola?

Jos en ihan väärin ole lukenut vauvahaaveet- puolelta, niin Mummy on ainakin pudonnut meidän ketjusta pois kokonaan :(

(.) mulle ei sen kummempia kuulu, kauhulla odottelen tiistai päivää ja np- ultraa. Raskauttakaan en enää niin tiedosta millään tavalla, että sekin on jo vähän "unohtunut". Mitään raskausoireita ei ole vieläkään ilmaantunut, ja tuskinpa niitä enää tuleekaan.

- Heituli & Toukka 12+2

Sunnuntai päivää maaliskuiset! :)
Ajattelin ihan kuulumisianne tulla kyselemään, kun ei ole kenestäkään taas aikoihin kuulunut mitään ;)

Jokos Dahlialla alkaa pahoinvointi helpottaa vai vieläkö yököttää ja jokos sulla oli se neuvola?

Jos en ihan väärin ole lukenut vauvahaaveet- puolelta, niin Mummy on ainakin pudonnut meidän ketjusta pois kokonaan :(

(.) mulle ei sen kummempia kuulu, kauhulla odottelen tiistai päivää ja np- ultraa. Raskauttakaan en enää niin tiedosta millään tavalla, että sekin on jo vähän "unohtunut". Mitään raskausoireita ei ole vieläkään ilmaantunut, ja tuskinpa niitä enää tuleekaan.

- Heituli & Toukka 12+2

Heipä hei! Juu pahoinvointi on tiessään, ja täälläkin ollaan taas oireettomasti (mitä nyt tissit tuntuu räjähtävän jos nukkuu mahallaa :D). Neuvola siirtyi huomiseksi kun oma hoitsu on lomalla. Eli jännityksellä odotellaan huomista! :)

Ja niin, me taidetaan kaikki maaliskuiset olla nyt vähän kuninkaallisia ;D

Dahlia 8+1

Viimeksi muokattu:
Heippa, täällä olis kans yks maaliskuun odottelija.
Perjantaina olis eka neuvola, jännittää jo vähän. Oireita ei ole ollut oikeestaan ollenkaan. Muutamalle läheiselle ollaan kerrottu, kun ei malttanut olla kertomattakaan :-)

Dahlia-: Kiva kuulla että pahoinvointi on tipotiessään :)
Tulehan huomenna kertomaan kuinka neuvola reissu meni ja tsemppiä kovasti huomiselle!!!
Ihanasti sanottu tuo, että mekin ollaan hieman kuninkaalisia :D

Saga1982: tervetuloa maaliskuisiin :) Lisäilehän itsesi tuohon listaan, jos haluat.

Katjuska7788.... 6.3.
NassuHassu

poistin Mummyn listoilta :(

]Nimi.... IKÄ.... LA.... sairaala.... monesko lapsi

Katjuska7788.... 6.3.
NassuHassu
Saga1982...29...26.3...MKS.......1.

Mitens Dahlian neuvola meni tänään?

Hyvin meni neuvolassa, vierähti reilut 1½ tuntia höpistessä :) Kauhiasti tuli kaikkea tietoa ja lippulappusta iltalukemiseksi. Huomenna varaillaan sitten np-ultraa. Tuossa synnytyslaitokselle vietävässä esitietolomakkeessa oli aika pelottava kohta - hätäkastelupa ja nimiehdotus tytölle ja pojalle. Eli tuli sitten mietittyä nimiä jo :P Jotenkin tuntu oudolta istua siellä lasten ja synnytys-raskaus-mainosten keskellä :D Ehkä siihen joskus tottuu.

Eli ekaan ultraan päästään vasta parin viikon päästä, ja siitä viikon kuluttua onkin jo toinen neuvola. Hui kun aika menee lentäen! :)

Heitulille tsemppiä np-ultraan! :)

Dahlia- Itelläkin pisti silmään just tuo hätäkaste ja nimiehdotukset tytölle ja pojalle. Itse jätin ne vielä merkkaamatta kun nimet ei ihan niin selvät vielä ole :) Toki pojalle on jo nimi keksitty, mutta tyttö tuottaa vaikeuksia :)
Kiva kuulla, että neuvolassa meni hyvin! Sullahan on nopsaan toinen neuvola :O
Me kun käytiin silloin 3.8. niin seuraava neuvola menee sitten 16.9. asti. Neuvolalääkäristä ei sitten olekaan mitään hajua, millä viikolla se sitten on...

Kiitoksia tsempityksestä, sitä todellakin tarvitaan! On ruvennut pikku peikko nostelemaan päätään ja kummittelemaan että entäs jos kaikki ei olekaan hyvin :S
Mutta huomenna iltapäivästä tulen kertoilemaan onko siellä kohdussa elämää vai ei...

Heippa kaikki!

Taidan kuitenkin ilmoittautua mukaan, vaikka ensin en meinannutkaan. :) Odotan toista lasta ja ensimmäinen vauvamme on vasta 8kk ikäinen. Ensimmäistä lasta tekemällä tehtiin lähes 2 vuotta ja pitkän yrityksen aikana sain myös yhden keskenmenon. Viime raskaus sai lopulta alkunsa keveillä lapsettomuushoidoilla, eli käytännössä piikittelin hormonipistoksia itseeni, muutamaa eri sorttia. Nyt oon siis kolmatta kertaa elämässäni raskaana. Laskettu aika on ehkä 9.3., epävarmaa vielä.

Tämä uusi raskaus oli totaalinen yllätys ja vähän järkytyskin. Siis siinä mielessä, että vauva oli vasta niin pieni kun jo tärppäsi, edes kuukautiset ei ehtineet alkaa ollenkaan. Ja vauva-aikana ei toooodellakaan olla oltu ahkeria sänkyhommissa, että aivan hiivatin ihmeellinen sattuma tällä meidän lapsettomuushistorialla, että joku satunnainen pano nyt sitten tärppäsi ilman kuukautiskiertoakaan :D

Alkujärkytyksestä toivuttuani oon nyt tietty onnellinen tästä tilanteesta. Yhtäaikaa kyllä myös pelottaa kovasti, koska viime raskaus oli erittäin vaikea, eikä synnytyskää ihan helpoimmasta päästä. Mut erityisesti aattelen pienoisella kauhulla tätä raskausaikaa, nyt kun pitäisi pystyä tuo isompi vauva hoitamaan koko ajan. Viimeksi olin siis suunnilleen 3 viimestä kuukautta jumissa 4 seinän sisällä. Mulla meni lantio ihan "palasiksi" ja olin niin kipeä, etten pystyny ees postilaatikolle käveleen, enkä voinu maata kummallakaan kyljellä, enkä selällään, enkä tietty mahallaan. Koitin siis torkkua lähinnä istualtaan, mutta unet jäi muutamaan tuntiin/yö viikko-ja kuukausikaupalla. Olin siis ihan totaalinen raunio jo siinä vaiheessa kun piti lähteä synnyttämään.

Toki toivon kovasti, että tää raskaus olis jotenkin helpompi, mutta en jaksa uskoa, kun yleensä nuo vaivat pahenee raskaus raskaudelta. Onneksi mun vanhemmat ja vauvan kummit asuu lähellä, että apua on ainakin jonkin verran saatavilla.

Tähän asti tää raskaus on menny ihan ok. Pahoinvointia oli paljon päivittäin, mutta nyt onneksi alkaa helpottaa. Viime raskaudessa sitä ei ollu juurikaan. Sitten taas tissituntemuksia ei oo oikeastaan yhtään, kun viimeks ne meinas ihan räjähtää käsiin :D Kyllä ne nytkin on kasvanu, mut ei oo yhtään arat eikä pinkeet. Onneks kasvoivat, kun imetyksen jälkeen oli kyllä aika onnettomat ajokoiran korvat jälellä :D Mahakipuja, joita viimeks oli tosi paljon, ei oo nyt ollu yhtään. Sen sijaan oon taas vuotanu läpi koko alkuraskauden, ihan ku molemmissa viime raskauksissa.

Neuvolassa oon kerran käyny ja labrassa. Niin ja alkuraskauden ultrassakin. Sain sen ihan neuvolan kautta, koska ei oo ollu menkkoja, niin piti selvittää raskauden kestoa. Muutenhan sitä ei ainakaan täällä saa julkiselta puolelta.

NT-ultra on 29.8, se jännittää aika paljon. Meillä on kotidoppleri, jolla on kyllä sydänäänet kuultu, ekan kerran jo rv10+0. Mutta nyt pelkään lähinnä kehitysvammaa... Oon nähny 4 eri yönä samaa painajaista, että vauva on niin pahasti vammainen, että raskaus pitää keskeyttää. :( Onneks en oo mikään meedio, että eiköhän tuo vaan jotain alitajuntaista panikointia.

Tää raskaus on kyllä sujunu niin paljon nopeemmin tähän asti ku toi viime raskaus. Päivät on aika täynnä touhua vauvelin kanssa. :)

Kuis Heitulin UÄ?

T. Strumppis, rv 11+4 (tod.näk)

Heituli........... 27.... 2.3..... KYS.... 1.
Katjuska7788........ 6.3.
Strumppis......32.....9.3......KYS.....2.
Amelie........... 26....16.3....TAYS....3.
NassuHassu
Saga1982......29.....26.3....MKS....1.
Dahlia-.......... 22.....31.3....EKKS...1.

Muokkailin aikajärjestyksen oikeeksi ja rivit jkohdikkain... sori, jos teitä ärsyttää pilkunviilaus.... :)

Strumppis: Tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta!! :)
Onpas kuulostanut hurjalle tuo siun viimeiset kolme kuukautta ennen synnytystä! :O Takuulla tulee mökkihöperöksi jos ei pysty liikkumaan mihinkään ja yöunet jää vajavaiseksi :(

Itsellä pää lyö nyt tyhjää kun väsy on järkky :/
Ultrassa siis käyty ja kaikki oli hyvin :) vauva vastasi viikkoja ja niskaturvotus oli normaalissa rajoissa. Oli se kyllä ihanaa nähdä oma vauva, kun näitä pelkoja on riittänyt ihan tarpeeksi tähän aamuun asti.
Jospa nyt pystyy huokaisemaan hetkeksi helpotuksesta.

Huomenna aamusta sitten sokerirasitukseen...

Heituli & Toukka 12+4

LA varmistui maanantaina ultrassa 14.3. Np-ultraan aika on ensi maanantaina, sitä ei vielä oikein voinut ottaa.

Onko teillä ollut sitä menkkamaista kipua vielä? Mulla vaan edelleen alavatsaa jomottelee..
Myös syöminen ollut ihan kauheeta. Kokoajan jotain pitäs olla syömässä. Olen todellakin syöny kahden edestä vaikka ei pitäis. Maha kasvanu jo huomattavasti tämän syömisen takia. :(
Laiskottaa myöskin kauhiasti. Mikään ei huvita.

Onkos teillä muilla ollu miehet mukana neuvolakäynneillä ja ultrassa?

NassuHassu 35v LA 14.3. KYS 1.

NassuHassu: tervetuloa mukaan ja onnea plussasta!!! :)

Mulla ei ole kuin silloin tällöin semmoista jomottelua alavatsassa, mut on huomattavasti vähentynyt mitä se alussa oli. Eiköhän ne sullakin ole vaan ihan kohdun kasvukipuja :)

Mulla oli kans yhdessä vaiheessa se, että oli nälkä koko ajan vaikka oli just syönyt. Onneksi ei ole enää sitäkään :D Tosin paino ei noussut missään vaiheessa, vaikka söin mitä sattu ;)

Väsymys on täällä vielä aivan kamalaa, ja odotan sitä keskiraskauden aikaa, että olo on virkeä. Täälläkin on jäänyt kotihommat ym. aika retuperälle kun ei kerta kaikkiaan jaksa tehdä mitään :(

Meillä on mies omasta halustaan halunnut osallistua neuvolaan ja ultraan. Ja jatkossakin tulee mukaan. Luulin aina, että tuo miun mies on sitä sorttia, että saa kiristämällä pakottaa sen mukaan, mutta olinkin väärässä :) ihan mielellään siis osallistuu kaikkeen :)

Tänään varasin rakenneultran ja se onkin 10.10. Tuossa välissä kerkeääkin olla ainakin yksi neuvola.

jahas, taitaa olla aika mennä sohvan nurkkaan viltin alle makoilemaan, kun iski väsymys :S

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä