MAALISKUISET 2012 :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katjuska7788
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heituli........... 27.... 2.3..... KYS.... 1.
Katjuska7788........ 6.3.
Strumppis......32.....9.3......KYS.....2.
NassuHassu... 35....14.3.....KYS.....1.
Amelie........... 26....16.3....TAYS....3.
Saga1982......29.....26.3....MKS....1.
Dahlia-.......... 22.....31.3....EKKS...1.

Päivittelin listaan NassuHassun tiedot :)

Meitä onkin näköjään kolme täällä, jotka synnyttää KYS:ssä :)

Moi!
Tervetuloa NassuHassu. Mulla viime raskaudessa oli kovaakin mahakipua ihan koko alkuraskaus. Tässä raskaudessa vain ihan muutamana päivänä jotain lievää menkkamaista jomotusta alamahalla. Uskon että on sitä venymistä ja siitä johtuvaa tuntemusta. Ja luulen, että nyt sitä ei oo, koska on niin lyhyt aika viime raskaudesta, että kohtu on just ollu äärimmilleen venyttyneenä, niin ei paljo tunnu sit miltään tämmöne pikkunen alkuraskauden venytys. :)

Syöminen on ollu mullaki kauheeta. Niin oli viimekskin. Ja niin on nytkin. Ja paino on jo lähteny nousuun. Vatsan seutu on surullinen näky tosin tosta viime kerrasta, joten siinä laardimäärässä ei ihan pieniä muutoksia ees huomaa :D

Mulla on ihan karsea flunssa, en saanu nukuttua jatkuvalta niistämiseltä ku muutaman tunnin viime yönä. Ja tietty miehen lomat loppu eilen ja oon taas yksin kotona hoitamassa vauvaa. Äh ja puh. Ei jaksais muuta ku potea sängyssä ja surkutella omaa vointiaan... Toivottavasti vauva ei saa tartuntaa! Hankala vaan olla tartuttamatta, kun koko ajanhan sitä on lähellä kun syöttää ja hoitaa.

Mun mies haluaa aina tulla mukaan ainakin ultriin, viimeks oli mukana lähes aina neuvolassakin, kun kaikki oli kummallekki uutta. Nyt tuskin otan sitä neuvoloihin mukaan, kun lähinnähän se on sitä verenpaineen, painon yms mittausta ja pissanäytteen viemistä.

Tänään oli NT-ultra ja kaikki näytti silmämääräsesti normaalilta ja hyvältä. :) Ei sanonu tarkkaa lukemaa niskaturvotukselle, kun kuulemma sitä pitää verrata niihin labra-arvoihin. Mut sano, et näyttää sileältä ja ohuelta ja siltä, et kaikki ois kunnossa. Vauva oli ensin unessa ja heräs heilumaan vasta ihan loppuvaiheessa. Hienosti näky jo kaikki raajat ja nenäluu.

Pää-peppu-mitta oli 6,3 cm, mikä vastais jopa 12+5, mut tod. näk on kuitenkin se 12+3 nyt. Pään ympäryksen mitta vastasi rv12+3.

Mun pahoinvointi on ohi, jee! Ja selkä-/lantiokrempat ei oo vielä alkanu. Nyt siis ihan mukava vaihe, kun ei vaan olis tota räkätautia.

Nyt pitää mennä vähän leikkimään, ettei toinen touhua tuolla koko ajan yksikseen. :)

Strumppis rv12+3

Eilen kävin minäkin nt-ultrassa. Kaikki näytti olevan ok. Pieniä sormiakin siellä jo näkyi :)
Jotenkin tuntuu uskomattomalta kun niin pieneltä sormetkin jo näkyy. Mittaa oli 5,6cm.

Kyllähän tuo minunkin mies olisi jo aikasemminkin halunnut mukaan mut sanoin ettei tartte tulla kun on niin pitkän matkan päässä työpaikka. Eilen oli kyl mukana ja huvitti miten innoissaan oli. :)
Meikäläinen kun on aika rauhallinen, tälläisissäkin asioissa...

Syömisen kanssa olen pikkuhiljaa ruvennu rauhottumaan mut kyllähän noita kiloja jo kerkesi karttua pari. Toivottavasti nyt tasottuu ruokahalut. Kuvotustakaan ei ole enää niin paljon.
Pikkuhiljaa vois myöskin ruveta kertomaan kavereille uutisista. Vielä olen malttanut olla hiljaa enkä ole kertonut kuin äidille. :D

Mitens ootte jaksellut? Täällä ollaan kauheessa flunssassa :-( ja kun ei ees voi ottaa muuta kuin panadolia ja se ei oikein auta mitään. Muuten on mennyt mukavasti. Eka nauvola on takana, siellä ei ollut oikein mitään muuta kuin tietojen täyttämistä, verikokeessakin kävin ja 13. päivä on eka ultra :-)

Moikka kaikille pitkästä aikaa! :)
Täällä kans on kärsitty kauheasta flunssasta ja siihen päälle vielä kunnolla tukkeutuneet poskiontelot joten antibioottikuurikin tuli vedettyä napaan jokin aika sitten. Nyt alkaa olemaan tauti kokonaan voitettu, pientä nuhaa lukuunottamatta.

Tiistaina olisi toinen neuvolakerta. Tuskin siellä kummempaa on kun ekalla kerrallakaan.
Rakenneultraankin tuli kutsu joku aika sitten, ja sinne olisi meno 19.10. vielä monta monituista viikkoa odotettava :(

Täällä on raskausaika aika seesteistä, välillä raskaus unohtuu kokonaan. Kovasti jo odottelen, milloin ensimmäiset liikkeet alkais tuntumaan.

Joko olette alkaneet hommailemaan mitään vauvalle vai onko tarkoitus hommata vaatteet ja tarvikkeet vasta myöhemmässä vaiheessa?
Itse olen jo jonkun verran vaatteita ostanut. Tosin hirmu huono valikoima on noissa unisex- vaatteissa :/ eilen saatiin miehen tädiltä uutta vastaava sitteri, sen oma lapsenlapsi ei viihtynyt siinä kuin pari kertaa :O ja autoon on kaukalo hommattu, sekin saatiin työkaverilta todella edullisesti.
Vielä on siis maltillista ollut tämä ostelu :)

Mutta nyt jääkaapille, vatsa huutaa ruokaa :)

Heituli rv 15+0

Hellou!

Enpä ole vielä mitään ostanut. Yritän kalleimmat ostokset ostaa käytettynä, tietysti siistiä pitäis löytyä. Kattoo nyt onnistuuko. Jotenkin tuntuu että turhaa on työntää satoja euroja uusiin kun käytettyjäkin on tarjolla. Eilen kirppiksellä oli useampi häkkisänky myytävänä ja jouduin jo äitiä rauhottelemaan kun hän ois ostanu jo vaikka mitä. :)

Pientä nuhaa on ollu jo varmaan kuukauden ajan mut kunnon flunssaa ei ole vielä ollut. Ärsyttää tämä jatkuva niistäminen. Nenä ihan punainen ja kipeä...
Leukaan tullut sellaista pientä punaista näppylää, liekkö finnejä. Ikinä ennen ei ole iho-ongelmia ollu. Hormoonit taitaa jyllätä.

Edelleen on välillä menkkamaista kipua mut muuten ei kyl raskautta välillä edes huomaa. Tietysti maha jo hiukka pömpöttää kun tosiaan ruoka maistui liian hyvin kuukausi sitten. Nyt on selvästi ruokahalut tasaantunu normaaliks.

Remonttihommat kutsuu! :)

NH rv 13+4

Heipparallaa! Nyt on ultrassa käyty ja huokaistu helpotuksesta :) kopsaan vähän tuota tekstiä toisesta ketjusta johon jo kirjoitin..

Eli kaikista peloista huolimatta masusta löytyi yksi vilkas tapaus :) Piti oikein tönimällä töniä sitä kääntymään että sai sen niskan mitattua, loppujen lopuksi hoitaja sai laskettua 1,38 milliä turvotusta eli normaalit lukemat. Ja paljastui että pikkuinen olikin 5 päivää vanhempi joten laskettu aika muuttui 26.3. Verinäytettä ei siis pystyny enää ottamaan joten jätettiin se sitten kokonaan kuvioista. Pää-perämitta oli jotain reilut 6 senttiä mikä vastas viikkoja 12+3. Ja marraskuussa on sitten rakenneultra.

Meillä on hankinnat rajoittunu lähinnä äitiysvaatteisiin mitkä nekin on vielä liian isoja mulle :D ja yhden vaunut saatiin tutuilta mutta ei ne mitkään priimat ole, pitää itse vähän tuunailla niitä vielä käyttökuntoon. Rakenneultran jälkeen aletaan sitten etsiskelemään ihan kunnolla niitä sänkyjä sun muita tavaroita.

Joko teillä on alkanu maha näkyä? mä olen yrittäny joka päivä kattella josko se sieltä alkais pompsahtaa näkyviin mutta taitaa se olla vielä pelkkää turvotusta :D

Jospa sitä alkais taas syömään :D

Dahlia (ja vielä nimetön otus) 12+4

Heituli........... 27.... 2.3..... KYS.... 1.
Katjuska7788........ 6.3.
Strumppis......32.....9.3......KYS.....2.
NassuHassu... 35....14.3.....KYS.....1.
Amelie........... 26....16.3....TAYS....3.
Saga1982......29.....26.3....MKS....1.
Dahlia-.......... 22.....26.3....EKKS...1.

Heippa vaan kaikille!

Dahlialle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Mun ei ole onneksi tarvinnut vielä mammavaatteita hankkia, kun omat vaatteet menee erittäin hyvin päälle, vaikka maha on selvästi alkanut pyöristymään. Saattaa johtua siitä keväisestä laihdutuksesta, että vaatteet menee vielä hyvin päälle ja osa housuista on jopa löysiä :)

Me ollaan kierretty just kirppareita paljon läpi ja nettiä selattua noitten tarvikkeiden takia. Pinnasänky ja hoitopöytä tulikin tässä hetki sitten ostettua, kun halvalla saatiin ja ovat erittäin hyvä kuntoiset. Yhdistelmävaunutkin tullaan saamaan miehen serkulta sekä muuta vauvatavaraa.

Täällä on alkanut myös tuntumaan pieniä muljahduksia oikealla puolella kohtua. Ja eilen dopplerilla saatiin myös kuuluviin liikkeet ja potkuja anturiin <3

Heituli rv 16+0

Onpas hiljaista täällä :(
Mitäs kaikille kuuluu?
Tänne ei ihmeempiä, liikkeitä olen tuntenut jo puolitoista viikkoa <3 seuraavaksi sitten odotellaan kunnon potkuja :)
Eilen oli myös kolmas neuvola ja sielläkin kaikki hyvin. Sydänääniä saatiin hieman metsästää kun toinen oli niin liikkuvaisella päällä ettei paikallaan meinannut pysyä millään :D eilen tunsin myös ensimmäisen supistuksen, vinkeältä tuntui kun koko maha meni ihan kovaksi muutaman sekunnin ajaksi.
Painokin on laskenut raskausaikana melkein kaksi kiloa, mikä on ihan hyvä juttu. En todellakaan kaipaa lisä kiloja entisten lisäksi.

Rakenneultraankin on vielä muutama päivä kolme viikkoa :/ onneksi ei sentään tuon enempi.

- Heituli 17+4

Hiljasta on joo :/

Meillä oli viimeviikolla toka neuvola missä kuunneltiin kanssa sydänääniä, ihan mieletöntä kuulla ne kun tuntuu ettei siellä masussa mitään ole :) Nyt on mahassa tuntunut kaikenlaista epämääräistä möyrimistä etten osaa ollenkaa sanoa mikä vois olla liikehdintää ja mikä suolten toimintaa :D oikeita liikkeittä odotellessa.

Oon nyt pahiten kärsiny alhaisesta verenpaineesta, yksi shoppailupäivä pyörryin kaupan lattialle. Yleistä heikottamista ja huimaamista täällä siis, salmiakkia kuluu aina vaan enemmän :D Ja pissatesteissä on löytyny jonkin sortin bakteeria niin niitä aletaan hoitelemaa. Eli en oo nähny pitkään aikaa tervettä päivää :D

Seuraava neuvola on n. 4 viikon päästä ja siitä muutama viikko ja sitten rakenneultraan <3 mistähän sais ostettua kotiin tollasen ultraääni-laitteen.. :D

Dahlia 14+1

Haudi!

Mulla ne menkkamaiset kivut vaan jatkuu. Niiden takia kävin ja pissatesteissäkin mut mitään ei löytyny. Nopeita liikkeitä ei voi tehdä, koskee alavatsaan (sellaista repäisevää, nopeaa kipua). Aivastukset sattuu joskus ihan kunnolla. Neuvolassa epäili että kohtu siellä vaan kasvaa. Jotenkin on vaan sellainen epäilevä olo.. :/

Muuten meni neuvolakäynti kivasti. Sydänäänet kuului hyvin ja pienet potkutkin kuultiin. :)
Eilen illalla tuntui jännältä vasemmalla puolella alavatsaa..liekkö potkuja vai sitä suolen toimintaa. Täälläkin jo odotellaan kunnon äksöniä!

Nyt sitten odotellaan kuun loppua ja rakenneultraa. Tiedän että mie oon ihan paniikissa kun se päivä koittaa. Mulla on neuvolaan mentäessäkin sellainen pelonsekainen tunne..entä jos saan kuulla huonoja uutisia.. En ole oikein vielä osannut nauttia tästä raskaudesta. Ehkä sen rakenneultran jälkeen (ja jos kaikki on ok) uskallan jo ruveta uskomaan että meillä tosiaankin on kohta vauveliini. Kaverikin jo ihmetteli kun olen niin tyyni, etten iloitse raskaudesta. En mä vaan vielä uskalla!

NH 16+0

Dahlia-: Jospa ne möyrimiset on niitä liikkeitä :) Itsekin aluksi epäilin että suoli se siellä vaan liikkuu, mut kyllä ne oli vauvan liikkeitä, kun niitä rupesi joka päivä tuntemaan :)
Hui! Toivottavasti saat verenpaineet kohilleen, eikä tartte jatkossa enää pyörtyillä! Kuten myös saat tulehdukset ym. kuntoon!

NassuHassu: eiköhän ne menkkamaiset kivut kuulu ihan asiaan :) Mulla on kans välillä tosi repivää kipua ja viimeksi neuvolassa asiasta sanoin, mut kuuluu asiaan kun kohtu venyy ja työntää sisuskaluja edestä :D uimassa käydessä välillä tuntuu että kuolen siihen paikkaan kun kivut iskee.

Meinasitteko muuten rakenneultrassa ottaa sukupuolen selville? Me kyllä aiotaan ottaa jos toinen vaan suostuu haarovälinsä näyttämään.
Tosin mulla on todella vahva poika olo, joten saas nähdä kuin käy.

Täälläkin lasketaan päiviä rakenneultraan ja hieman pelonsekaisin tuntein sinne menen.

Heituli 18+3

Plussattu on ja h-hetki ois 7.3.katotaan miten käy.ollakko aikaisessa vaiko myöhäsessä.ensimmäinen tulossa.
heti kysymyksiä..
Onko mahdollista synnyttää paikkakunnalla A ja pyytää neuvolan kotikäynti paikkakunnalle B?ihan vaan mielenkiinnosta jos käy niin että vauveli päättää tulla lomalla.Onko kotikäynti oltava aina n.2vkon päästä synnytyksestä,en kai niin aikaisin vielä saa vauvan kanssa matkustaa 500 km,vai miten on?mitkä on nuo matkustusrajat..kiitän.

keväinenKirppu: Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :)
Lisäile itsesi listaan jos haluat.
Mulla ei ole kyllä mitään tietoa noihin matkustusrajoituksiin ym. :/ Luulis, että neuvolasta saa parhaiten tietoa kaikkiin noihin kysymyksiin.

(.) Puolivälissä ollaan \o/ Täällä on voitu vallan mainiosti, potkujakin olen saanut jo tuntea, tosin ne tuntuu ainoastaan vasemmalla puolella munasarjoja.
Ainoastaan väsymys on vieläkin riesana, kovasti olen siis odotellut sitä keskiraskauden pirteyttä, mutta ei vaan oo näkynyt :/

Mitäpäs muille kuuluu? :)

Rv 20+0

Eipä tänne ihmeitä kuulu. Edelleen jännityksellä odotellaan ultraa joka on kuun lopussa. Tilailin just vähän mammavaatteita. Housut ruvennu puristamaan.

Kipuja on edelleen, vähän sellaisia kramppimaisia. Varsinkin jos on kova pissahätä ja menee pöntölle niin kramppaa ihan kunnolla. Menee onneks kivut heti pissatessa ohi.
Väsymystä on täällä myös kun en saa oikein nukuttua. Yölläkin koskee mahaan jos nopeesti erehtyy kylkeä kääntämään ja siihen sit herää.

Kyllä mä haluan tietää kumpiko sieltä on tulossa. Helpompi miettiä nimet ym. jutut kun on jonkinmoinen arvio sukupuolesta. Iskä toivois tyttöä, mulle sama kumpi tulee. Jotenkin kuitenkin on vähän sellanen tyttömäinen olo.. :D

Aamulla oli taas sellasta jumppaa vatsassa että ihan huvitti. :)

Rv 18+3

Täällä alkaa taas meno villiintyä ihan täysin, kerkesin jo innostua että tästä raskaudesta tulee helppo :D

Noh, viikonloppu alkoi eilen töissä armottomalla päänsäryllä ja puolta tuntia ennen kotiinlähtöä reippaalla verenvuodolla + isolla hyytymällä. Ensin olin jo että pitää vissiin käydä ostamassa Tenaa kun ei pidättäminen enää onnistu mut vessassa sen sitten huomas ettei tässä Tenat auta vaan soittoa lääkäriin ja parin tunnin päästä tutkittavaks. Lääkäri oli taas joku ihan ihme heebo joka totes raskauden menneen kesken sen suurempia tutkimuksia, ja rupes jo suunnittelemaan tyhjennystä sun muuta. Mies ei siihen tyytyny vaan vaati saada kuulla dopplerilla ääniä ettei yöunet mene kun odottelee seuraavaa viikkoa (jolloin kuulemma vuoto sitten viimeistään alkais kunnolla). Lääkäri nikotteli ja hoki vaan ettei sillä dopplerilla saa luotettavasti ääniä kuuluviin jne. mutta sen ilme olikin näkemisen arvonen kun sieltä ne vaan alkoi tykyttää, meni ihan sanattomaks :D

Siitä sitten lähete keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin ja ultraan, jossa tänään sitten todettii että terve lapsonen siellä mahassa pyörii. Ainoastaan istukka on sen verran alhaalla että se aiheuttaa vuotoa jos joutuu nostelemaan tai rehkimään muuten, eli riehuminen on nyt kiellettyä siihen asti kunnes istukka nousee kunnolla mahan kanssa ja ei jää kohdunsuun päälle. Muuten tulee lisää ongelmia.

Saa nähdä miten tuo tilanne tuosta kehittyy.. Mutta muuten ei ole ollut enää sen suurempia ongelmia.

Housut kiristää (tuulihousut ja verkkarit alkaa olee jo liianki tutut ;) ja painokin alkaa vissiin jo nousta. Ja muutamat kevyet potkut on bongattu :) sellasta meillä.

Dahlia & sissi 16+5

No onpas ollut Dahlia-:lla lääkäri!!! :O luulis että ensin selvitetään mistä vuodot johtuu ennen kuin aletaan keskenmenosta puhumaan. Uskomatonta touhua!!! Onneks kaikki oli kuitenkin hyvin :)

Minä oon saanu kärsiä todella kovista häpyluun kohdalla olevista kivuista, että ne kivut alkaa jo rajoittamaan normaalia elämään. Tuntuu kun joku tökkis koko ajan liikkeessä ollessa sukkapuikolla tuonne kohtuun.
Sitten jos tulee pikkasen enemmän päivän aikana käveltyä, se kipu alkaa lopulta olemaan sitä luokkaa, että itkua saa pidätellä ja käveleminen on enemmän hiipimistä. Levossa ollessa kipua ei muistakaan. Ja tuo kipu johtuu ihan vaan paikkojen löystymisestä. Toivottavasti nuo kivut alkaa jossain vaiheessa helpottamaan eikä kestä sinne asti kun lapsi on syntynyt!

Sit alkaa olemaan jo kauhea jännitys ja paniikki päällä keskiviikkoista rakenneultraa kohtaan. Täytyy vaan nyt toivoa, että kaikki on hyvin ja pikkuinen suostuisi näyttämään myös sukupuolensa :)

Heituli rv 20+3

Tulipa muuten mieleen, että joko teillä NassuHassu ja Strumppis on tiedossa milloin on perhevalmennukset tiedossa sekä KYS:ssä se joku luento tms.? Ajattelin vain, että liekö siellä KYS:ssä törmätään ;)

Pitäskö jo olla huolissaan vai oonko liian kiireinen?
nyt rv21 ja en oikeastaan tuntenut vielä liikkumista,kunnolla..teen kahta työtä- yö ja päivä(vapailla),liekö pitävät niinkiireisenä ettei ehdi kuulostella.ensisynnyttäjä olen niin ehken niitä osaa tulkitakkaan.kutitusta tuntuu päivittäin että taitaa se hän olla.

Keväinenkirppu: Enpä sinuna olisi vielä huolissaan liikkeistä. Jos sulla on istukka etuseinämässä niin välttämättä liikkeet ei vielä tunnu. Mut mullakin oli tuota kutittelun tunnetta, joka on sitten lapsen liikehdintää. Välillä tulee vieläkin niitä kutitteluja. Ja mullahan on istukka etuseinämässä. Siksi liikkeet ja potkut tuntuu vielä vähäisiltä. Mut eiköhän parin viikon sisään ne kunnolliset liikkeet ja potkut tule sullekin tutuiksi :)

Täällä oli eilen rakanneultra ja kaikki oli vallan mainiosti. Samalla saatiin sukupuolikin tietää, ja poikaahan meille luvattiin <3

- Heituli rv 20+6

Keväinenkirppu: Mä kanssa panikoin muutama viikko sitten siitä etten tunne ollenkaan liikkeitä mutta nyt kun on joka ilta ennen nukkumaanmenoa kuullostellut mahaa niin olen bongannut parit heikot ilmakuplat, luultavasti siis liikkeet/potkut. Ne kun on kerran tuntenut niin on alkanut nyt päivisinkin huomaamaan niitä liikehdintöjä, muuten en varmaan niitä liikkeiks edes mieltäis kun ovat niin nopeita ja heikkoja vielä.

Oi onnea Heituli poikalupauksesta! :) tuskin maltan odottaa vielä reilut kolme viikkoa että kuulee sen sukupuolen, jotenkin se vaan konkretisoi enemmän tätä odotusta kun saa tietää myllääkö mahassa tyttö vai poika :)

Dahlia 17+3

eilen oli rakenneultra ja pikku neiti tulossa,voi hyvin ja painoa oli kertynyt n.337g.ja kuitenki itselle tullu jo joku viitisen kg.ja tosiaan istukka edessä että vielä odotellaan kunnon liikkeitä.nyt saakin ostella vaaleanpunaista.ihanaa!

Dahlia-: Kiitos :) Kyllä tää raskaus muuttui paljon mun kohdalla, nyt kun tietää varmaksi, että näillä näkymin on täysin terve poika tulossa. Nyt sitten vain odotellaan maaliskuuta ja pojan syntymistä <3

keväinenkirppu: Onnea tyttölupauksesta <3

( . ) Täällä on mahan päältä tunnettu jo möyrimistä, samoin kun mies on ensimmäiset liikkeet jo tuntenut. Hurjaa! Luulin, että mies ei niitä tunne vielä pariin kuukauteen. Kovasti tuolla mahassa ainakin liikutaan kun pitkin päivää saa tuntea useat kerrat liikehdintää.

Täälläkin taitaa paino ruveta pikku hiljaa nousemaan, ainakin se -2kg on tullut jo takaisin, mikä lähti raskauden alussa. En kovin innostunut ole ollenkaan painon noususta, kun tuota ylimääräistä on paljon muutenkin :/

Mulla on rajoittanut liikkumista todella paljon häpyluun kivut. Välillä saa itku kurkussa kävellä, kun kipu on sen mukainen. Paikat kuulemma alakerrassa löystyy. Toivottavasti kipu alkaa pian hellittämään, ettei ihan kipu rajoita koko elämää ainakaan sinne synnytykseen asti :S

- Heituli rv 21+2

Heipsan kaikille!!

Onnea Heitulille poikalupauksesta ja Keväisellekirpulle tytöstä. Myö päätettiin ettei kysytä sukupuolta. 8.11 ois rakenneultra.
Toivottavasti Hetulin kivut helpottais. Mulla on kiloja tullut aikapaljon, mutta en jaksa ottaa stressiä hirveästi asiasta. Syö kuitenkin aikas terveellisesti.
Likkeitä olen alkanut jonkin verran tuntea.
Dahlialla on kyllä ollut varmasti hirveä järkytys noi vuodot, keskenmeno epäilyt yms. :-( No toivottavasti kaikki vieläkin hyvin.

Jaksamisia ja nautinnollista odotus aikaa kaikille. :-)

Saga 18+2

Täällä on kerrankin herätty ajoissa, kun ei ipana antanut nukkua vaan aloitti aamusta pyörimisen ja muljaamisen mahassa :)
Mikäpäs sen "mukavampaa" kun aloittaa päivä siivoamalla ja pyykkäämällä..
Äsken tuli laitettua kelalle hakemukset äippä- ja vanhempainrahoista sekä äitiyspakkauksesta. Ensiviikolla pitääkin sitten raskaustodistus kiikuttaa kelalle.

Tässä olikin muutama päivä normaali olo, kun ei tuonne häpyluun tienoille koskenut, mutta kun taas rupes normaalisti liikkumaan, niin hyvä kun kävelemään taas pääsee >:( Neuvolassakin asiasta mainitsin pari päivää sitten, mutta eipä tälle mahda mitään, kärsittävä on :(
8.11. alkais ensimmäiset perhevalmennuksetkin :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

- Heituli rv 22+0

Yhteistyössä