Pieni moka lopetti viiden vuoden suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hali

Vieras
Minun on pakko kirjoittaa tänne palstalle oma tarinani. Olen seurustellut saman miehen kanssa kohta 5 vuotta, välillä mennyt paremmin ja välillä huonommin. Koskaan en ole kuitenkaan harkinnut eroa, rakastan häntä suunnattomasti. Viikonloppuna päissään sitten menin ja pussailin erään toisen miehen kanssa.Ja mitään enempää ei tapahtunut. Mitään tunteita ei mukana ollut ja tapahtuneesta iski niin suunnaton katumus. Kerroin miehelleni heti asiasta, hän tottakai järkyttyi. Nyt haluaa eron koska olen likainen huora. Hän ei usko että se jäi pelkkään pussailuun, vaikka en olisi ikinä kyennyt harrastamaan seksiä muiden kuin hänen kanssaan. En ymmärrä miten pystyin edes pussaamaan. Olin vahvasti humalassa mutta en aio käyttää sitä tekosyynä, olin itsekäs paska ja en ajatellut mitään. Nyt kaduttaa suunnattomasti, mies haluaa eron. Sanoi että vaikka rakastaa minua ei pysty enää olemaan kanssani, koska luottamus on mennyt. Mitä teen? Jos ihan totta puhutaan, tiedän että en tule kestämään eroa. Minulla on yksi lievä masennuskausi takana, ja nyt pelolla odotan että mitä tapahtuu. Eikö tälläisen suudelma-jutun pystyisi jotenkin ylittämään, ettei kaikki tämä hyvä mene tämän takia hukkaan? Ymmärrän kyllä miestäni, mutta ymmärtäisin paremmin jos olisin harrastanut seksiä, tai jos en olisi kertonut itse miehelleni. En mennyt tänään töihin ja huomasin että se on huono juttu, minulla ei ole nyt kuin aikaa ajatella omaa tekoani ja tekisi mieli kuolla pois. En kestä olla erossa miehestäni, ja joojoo tiedän että olisi pitänyt miettiä sitä aikaisemmin..

Onko teillä kokemuksia tämän kaltaisista tapahtumista? Oletteko saaneet/antaneet anteeksi vai loppuiko koko suhde? Ja kauan aikaa on mennyt, onko luottamus koskaan palannut?

Rehellisesti sanottuna jos poikaystävälleni olisi käynyt noin, että hän olisi pussannut jotain toista, olisin äärimmäisen pettynyt ja surullinen, tuskin vihainen. Mutta uskon vahvasti että pystyisin antamaan anteeksi suudelman, seksiä en pystyisi antamaan anteeksi.

Siltä minustakin tuntuu.. Suunnattomasti ärsyttää se, jos hän käyttää sitten tätä suudelmaa koko suhteen loppumisen syynä. Voiko olla niin että tästä kun on kuitenkin aikaa vasta alle päivä, että mies rahoittuisi ja tulisi järkiinsä? Onko kenelläkään omia kokemuksia..

Jos sillä pussailulla ei ollut yhtään mitään merkitystä, niin miksi hitossa siitä piti mennä kertomaan miehellesi?! Typerää. Olisit kärsinyt ihan itse syyllisyydentuntosi, etkä mennyt kaatamaan sitä syyttömän kumppanisi taakaksi. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta olla sinun rippipappisi ja synnistä päästäjäsi.

Totuus ei ole mikään itseisarvo, joka on ainoa oikea vaihtoehto, eikä se väistämättä tee asioista parempia. Muista tämä seuraavan miehesi kanssa.

Välillä kaduttaa että kerroin, mutta en usko että olisin pystynyt olemaan kertomattakaan. Jos miehelle kävisi näin haluaisin itse ehdottomasti kuulla siitä. Hän itsekkin sanoi että arvostaa minua siinä mielessä että kerroin itse.

Minusta rehellisyys on hyvä asia. "pienistä" puroista kun kasvaa joskus iso virta... ja ap oli rohkea kun kertoi.

Mutta kyllä tuo minustakin vaikuttaa, että mies on jo pidemmän aikaa odottanut jotain syytä erota. Ei viiden vuoden suhde, jossa kumppanit todella välittävät toisistaan kaadu mihinkään känni nuolemiseen. Tosin kannattaisi miettiä miksi halusit suudella tuon toisen miehen kanssa.

Mutta mitäpä jos nyt hetkeksi unohdat itsesäälin ja puhutte miehen kanssa ihan vakavasti suhteenne tilasta, koska vaikuttaa, että kaikki ei ole kuitenkaan ihan niin hyvin kuin voisi olla.

Kaduttaako nyt, kun et sitten kunnolla nussinut sen vieraan miehen kanssa? Lopputuloshan on kuitenkin sama: kenkää pususta, kenkää vieraan kanssa nussimisesta.

Aina ei voi voittaa - ei edes joka kerta.

Minusta pettämisestä (tai tässä tapauksessa toisen suutelusta) kannattaa kertoa vain siinä tapauksessa, että haluaa siitä aiheutuvan jotakin muutosta suhteelle. Tässä tapauksessa nainen halusi vain keventää omatuntoaan eikä tarkoituksena ollut parantaa suhdetta millään tavoin kertomalla suutelusta. Joskushan esim. mies saattaa jättää naisen huomioimatta ja nainen joutuu anelemaan seksiä, jolloin esim. sen tyyppisessä tilanteessa olisi hyvä sanoa, että tuli pussattua, kun olen niin puutteessa tms.

Olen samaa mieltä, että tämä suutelun paljastaminen antoi miehellesi hyvän syyn erota. Mies on ollut pelkuri eikä ole uskaltanut lähteä suhteesta, mutta tämä antoi hänelle riittävän hyvän syyn.

Jos sinusta tuntuu, että et kestä eroa, niin hae apua mielenterveysongelmaasi. Syynä voi olla masennus, läheisriippuvuus jne. Jos suhteessanne on ollut huonojakin hetkiä ja suhde on mennyt vuosi vuodelta huonompaan suuntaan, niin sinun pitäisi myös nähdä se realistisesti. Pärjäät myös yksin, et tarvitse miestä voidaksesi paremmin.

No saisitko sen miehesi tulemaan mukaan johonkin parisuhdeterapiaan?

Ja olen samaa mieltä kuin aiemmat kirjoittelijat, ettei totuutta joskus kannata kertoa. Meillä olisi tullut ero tai vähintään hyvin syviä kriisejä jos olisin kaikki seikkaluni kertonut. Nyt olen vaimoni silmissä ihku ihannemies. Heh.

Mitäpä jos miehesi oikeasti luotti sinuun niin totaalisesti, ettei hän ollut lainkaan varautunut mihinkään kännipäissäsi typerehtimiseen? Jospa hän ihan oikeasti tuntee itsensä todella petetyksi ja pettyneeksi. Hän luuli löytäneensä kumppanin, jonka ei tarvitse pönkittää itsetuntoaan ja vakuutella itselleen vetovoimaansa muitten miesten huomiota kerjäämällä. Ja sinä et ollutkaan sellainen.

Kumpi on realisti ja kumpi idealisti? Kumpi luuli liikoja ja kumpi on "vain" ihminen?

"Yksi on aivan liian vähän ja kaksi ehdottomasti liikaa."

Ei suostu lähtemään pariterapiaan.. Ei kuulemma olisi mitään hyötyä. Olisi helpotus jos hän olisi vihainen ja huutaisi ja räyhäisi, mutta ei. On vaan todella pettnyt, ja tottakai ymmärrän sen. Mutta eikö nyt ainakin teoriassa ole mahdollista antaa anteeksi? Kyllä nyt vituttaa ihan suoraan sanottuna, tämä kaikille niille tiedoksi jotka ei ymmärrä mitä menettävät jos lähtevät pelleilyyn mukaan. Sitten en yrittäisikään pyytää anteeksi jos olisin harrastanut seksiä..

Ero tuli. Olen nyt vakavassa suhteessa tuon miehen kanssa jonka kanssa pussailusta ero tuli. Ei hassumpaa. Kyllä vaihtamalla paranee ainakin joskus. Naurattaa kun ajattelee kuinka silloin kiukutti...

Eli miehesi siis oli oikeassa. Kyseessä oli vakava pettäminen ja sinuun ei voinut luottaa ainakaan tuossa ihmissuhteessa. Ero oli varmaan oikea ratkaisu teille.

Hyvä, että uusi suhteesi nyt kukoistaa. Toivotaan, että historia ei toista itseään.

Viimeksi muokattu:
Hei no! Vinkkinä sinulle ja muillekin. Tänään tv vitoselta tulee klo 19.00 ohjelma keski-ikäisistä mammanpojista ja heidän yrityksestään lähteä pois mamman helmoista. Voisi flaksikin käydä paremmin. Naiset nimittäin säikkyvät mamman kanssa saman tuvan jakavia miehiä.

Äiti alkaa olla ysikymppinen ja asustelee oman kattonsa alla, yksin. Olen kyllä sydämestäni onnellinen, että minulla on sellainen äiti. Hän on hieno ja voimakas ihminen. Eikä muuten ole ryppyjä kasvoilla, vieläkään. Kiitos äidille kaikesta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä