Miehellä oli suhde työkaveriin, nyt tunteet alkavat kuolla :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JaninaK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset muuttivat äidiltään meille lastensuojelun toimesta. Käyvät säännöllisesti terapiassa. He puhuvat terapeutin lisäksi paljon murheistaan isälleen ja minulle. Heillä on nyt tukenaan paljon ihmisiä. Eivät he joudu katselemaan meidän riitojamme. Emme nimittäin oikeastaan riitele ja näistä asioista keskustelemme työmatkoilla tai ulkona lenkillä.

Olemme olleet yli kymmenen vuotta yhdessä, joten olen huomannut itsekin, että lasten äiti on "omituisten otusten" kerhossa. Miehen ex avioliiton tapahtumista ei oikeastaan ole mitään erityistä versiota. Se kuitenkin oli jo ohi ennen kuin olimme edes tavanneet miehen kanssa.

On hyvä, että on hyvä äitipuoli, joka huolehtii toisten lapsista. Lasten kasvatushan on rankkaa työtä "välillä".
Kun ihminen sairastuu, niin toisen pettämistemppuilut voivat vaikuttaa omaan tervehtymiseen. Stressistä voi sairastua. Ja puolisoiden selvittämättömistä ongelmista, voi jäädä eronkin jälkeen pahat traumat. Jokaisella pitäisi olla oikea ihminen, jonka kanssa puhua vastatusten (vertaistukea). Yleensä heikkona ja lamaantuneena ei jaksa, kykene tekemään mitään muuta, kuin surra yksin.
Saat kaikenlaisia vastauksia ja monellakin omakokemusta puolison pettämisestä. Nämä negatiiviset jutut pulpahtavat mieleen, kun lukee näitä kirjoituksia. Kuinka hirveää tämä selviytyminen saattaa olla.
Mies taitaa olla ns. avioliittoharjoittelussa, jonkin aikaa.

Itse selviydyin (ehkä) kun jätin kyttäilyt ja otin jonkin asteisen irtioton, joten taloudellisesti pärjään ja olen näyttänyt puolisolle, että ei se sota yhtä miestä kaipaa.

Tiedän, että sinulla saattaa olla pitkä taival ja sen joutuu kulkemaan melkolailla yksin.

Viimeksi muokattu:
"Yleensä heikkona ja lamaantuneena ei jaksa, kykene tekemään mitään muuta, kuin surra yksin."

Nettikirjoittelu hieman helpottaa oloa, mutta kokemuksesta voi sanoa, että kyllä täällä saa myös päänsä sekaisin. Ap. on saanut tosi monenlaista neuvoa ja kannanottoa ongelmaansa.

Minulla on vuosikymmenen takaa hyviä kokemuksia elävistä vertaisryhmistä.
Ilokseni huomasin lehti-ilmoituksesta, että Valkonauhaliitolla on erittäin monipuolista tarjontaa.
Eipä taida enää olla asiaa mihin ei löydy vertaistukea.

Suosittelen elleille lähtemään rohkeasti liikkeelle. Sitten joskus asia ei enää vaivaa ja voi olla hyvällä mielellä.

Aaa. MuitaKIN syitä oireilla. Miten paljon pienille lapsille oikein tungetaankaan! Sillä välin, kun aikuiset kinastelevat keskenään SUUREEN ÄÄNEEN ongelmistaan.

Mikä ihme suo oikein vaivaa? Taas haet vaikka väkisin omia oletuksiasi. Olet todella katkera ja keteellinen muille. Harmittaako sua, kun omat lapsesi ovat nähneet monia isäpuolia juopotteluineen ja pahoinpitelyineen. Neuvot muita kuten SINUN olisi pitänyt tehdä. Tosin muilla ei taida niin isoja ongelmia olla mitä sulla oli. Ja on.

Viimeksi muokattu:
Mikä ihme suo oikein vaivaa? Taas haet vaikka väkisin omia oletuksiasi. Olet todella katkera ja keteellinen muille. Harmittaako sua, kun omat lapsesi ovat nähneet monia isäpuolia juopotteluineen ja pahoinpitelyineen. Neuvot muita kuten SINUN olisi pitänyt tehdä. Tosin muilla ei taida niin isoja ongelmia olla mitä sulla oli. Ja on.
Wiltsu kärsii kroonisesta kovan munan puutteesta?

Viimeksi muokattu:
No kyllä on todella lapsellista käytöstä. Kyllä minä jo toisten naisten soittojen perusteella olisi ripittänyt miestä ja ihmetellyt, että minkäläinen kusipää johtaa niitä toisia naisia harhaan flirttailullaan. Et todellakaan ole ainoa loukattu osapuoli tuossa episodissa.

Luulisi jo aikuisen miehen heräävän tuollaisista toisten naisten soitteluista kotiin, että hän jatkuvasti käytöksellään provosi muita naisia ajattelemaan , että hän on "markkinoilla". S vihkisormus sormessa ei poista vastuuta tuollaisesta naisia harhaanjohtavasta käytöksestä.
ihme äijä. Toivottavasti naiset jo on ottaneet opiksi siellä työpaikalla, että tuollainen toisten tunteilla leikittelijä saa jäädä omaan arvoonsa.

Jonkun naisen pitäisi ilmeisesti samanlasiet oharit hänelle, iin menisi oppi perille.

Nainen oli ehkä uusi työpaikalla, eikä tiennyt, että mies on ns naisiin menevä.

Viimeksi muokattu:
Luulisi jo aikuisen miehen heräävän tuollaisista toisten naisten soitteluista kotiin, että hän jatkuvasti käytöksellään provosi muita naisia ajattelemaan , että hän on "markkinoilla". S vihkisormus sormessa ei poista vastuuta tuollaisesta naisia harhaanjohtavasta käytöksestä.

Heräävän mistä? Oletteko te jotain eilisen teeren poikia? Tuohan on aivan selvä juttu, että mies tarkoituksella "keräilee" peräänsä soittelevia naisia. Hän todennäköisesti saa jonkun egotripini noista "faneistaan". Tyhmä on se nainen, joka kuvittelee miehen olevan vain niin viattoman hurmaava, etteivät naiset voi vastustaa kontaktipyrkimyksiä häneen...

Minä en kerta kaikkiaan usko, että yksikään nainen tai mies soittaisi varatun miehen tai naisen kotiin, jos ei tähän olisi saanut suorastaan kehoitusta ja lupaa! KUKAAN EI OLE NIIN HURMAAVA! Kyllä siinä on kuulkaa mies oikein kirkkaan vihreää valoa näyttänyt yhteydenotoille, jos kotiin asti niitä tulee.

Mutta saahan sitä pissata omaan silmään, jos haluaa. Kukaan ei lankea loveen vahingossa. Pakotettuna kyseessä olisikin jo raiskaus.

Viimeksi muokattu:
Minä en kerta kaikkiaan usko, että yksikään nainen tai mies soittaisi varatun miehen tai naisen kotiin, jos ei tähän olisi saanut suorastaan kehoitusta ja lupaa! KUKAAN EI OLE NIIN HURMAAVA! Kyllä siinä on kuulkaa mies oikein kirkkaan vihreää valoa näyttänyt yhteydenotoille, jos kotiin asti niitä tulee.

Olen samaa mieltä.
Ei kukaan voi vahingossa flirttailla niin paljon, että vastapuoli kuvittelee saavansa muutakin, kuin hyvän mielen.

Mutta nuo soittelut käsiteltiin silloin vuosia sitten. Kyllä niistä kieltämättä on keskusteltu nyt uudestaan, kun suhde työkaveriin tuli ilmi. Pohdittava on, mikä on totuus ja miten tästä jatketaan.

Eilen oli hyvä päivä, vaikka kyyneleitäkin tuli vuodatettua aiheen vuoksi. Tänään on ollut myös ihan hyvä päivä. Edelleen kovin varovainen olo itsellä ja se luottamus on niin huono :(

Viimeksi muokattu:
Suhde tuli ilmi keväällä. Kesälomat menivät hyvin. Kävimme reissussa kahden ja kaikki oli tosi hyvin. Sitten kun lomat loppuivat ja työt alkoivat, niin kaikki iski takaisin yhtä lujaa, kuin silloin keväällä.
Ehkä loma meni hyvin siksi, kun tiesin, että mies ei voi nähdä työkaveriaan. Nyt töihin paluun jälkeenhän se on taas täysin mahdollista ja minulla on vain se, että pitäisi voida luottaa.

Toisaalta uskon miestä ja luotan, toisaalta taas en luota. Haluaisin luottaa, mutta se on vaikeaa, kun on aikaisemmin valehdeltu niin pahasti ja niin helposti.

Loppujen lopuksi tämä on mielenkiintoinen kokemus. Kävi miten kävi, olen oppinut paljon omista tunteistani. Nämä mitä käyn läpi ovat tuttuja melkein kenen tahansa petetyksi tulleen kirjoituksista. En olisi näitä halunnut kokea, olisin voinut elää tätä kokemusta köyhempänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivänkakkara;11288709:
Ehkä sinusta kasvaa vahva ymmärtävä nainen, joka ottaa miehen heikkoudun naisiin siten, että hänellä nyt on tämä heikkous, kuten muilla on verenpainetta.

:)
Totta ja kun ystäväni puhuvat vaikka siitä miehensä verenpaineesta, niin minä voin kertoa tuosta vaivasta :)

Kauan sitten marketissä oli vanhempi mies puku päällä, kravatti kaulassa ja nenäliina taskussa. Hän pokkaili ja esittti oi niin hurmaavaa miestä, huom.! itseään vanhemmille naisille kysellen vihanneksista ja hedelmistä "te minua vanhempina tiedätte nämä asiat minua paremmin ja tunnette itsenne imarrelluiksi kun hurmaava mies osoittaa teille huomiotaan jne". Näin hänen tuntevan itsensä nuoreksi ja viekottelevaksi itseään vanhempien naisten vierellä ja heille kehtasi flirrtailla, tai sitten hänelle oli jäänyt se päälle. Nuoruuden julmuudella kutsuimme häntä ystävättäreni kanssa vihannekseksi. Tänään ajattelen, että hän oli jäänyt nuorukaisen asteelle, vaikka kroppa oli vanhentunut.

Omasta nuoruudestani muistan, miten meitä harmitti ja kiusasi erään samassa työpaikassa oleva flirtti 35-vuotias "vanhus". Nykynuoret eivät varmaan vaivaudu kiusallisesti hymyilemään, vaan sieltä tulee suoraa tekstiä.

Hei,

miheni on pettänyt minua useamman kerran avioliittomme aikana. Nyt neljättä vuotta toinen
nainen, jonka kanssa elää kuten avioparit, mutta näkevät ainostaan viikonloppuisin, kun välimatkaa yli 200 km ei siis yhteistä arkea. Eroa hän ei pysty hakee ! Selittelyt lasten puolesta (vaikka ovat jo aikuisia, mutta asuvat kylläkin vielä kotona opiskelujen vuoksi.) Itse en ole vielä lopullista eroa hakenut taloudellisista syistä, mutta päätöksen ole kylläkin tehnyt... MITÄ MIELTÄ OLETTE TÄSTÄ JUTUSTA ??
Ja miten arvostatte tätä miehen nykyistä naisystävää ? hänhän tietää, että mies paperilla naimisissa sekä edelleen roikkuu perheessä ja valittaa hänelle, kuinka paha olla, jos koti menee rikki sekä tyttöjen puolesta.... koti rikottu tietoisesti, kun alkoi suhteen toisen kanssa. Hän asunut pois kotoa pari vuotta.

Hei,

miheni on pettänyt minua useamman kerran avioliittomme aikana. Nyt neljättä vuotta toinen
nainen, jonka kanssa elää kuten avioparit, mutta näkevät ainostaan viikonloppuisin, kun välimatkaa yli 200 km ei siis yhteistä arkea. Eroa hän ei pysty hakee ! Selittelyt lasten puolesta (vaikka ovat jo aikuisia, mutta asuvat kylläkin vielä kotona opiskelujen vuoksi.) Itse en ole vielä lopullista eroa hakenut taloudellisista syistä, mutta päätöksen ole kylläkin tehnyt... MITÄ MIELTÄ OLETTE TÄSTÄ JUTUSTA ??
Ja miten arvostatte tätä miehen nykyistä naisystävää ? hänhän tietää, että mies paperilla naimisissa sekä edelleen roikkuu perheessä ja valittaa hänelle, kuinka paha olla, jos koti menee rikki sekä tyttöjen puolesta.... koti rikottu tietoisesti, kun alkoi suhteen toisen kanssa. Hän asunut pois kotoa pari vuotta.

Itsepä olet osasi valinnut. Miksi itse et hae eroa, jos tilanne ei miellytä.

Turha tuota toista naista on syyllistää miehesi saamattomuudesta.
Jos omaisuus on 1 talo, joka menee pakkomyyntiin avioeron myötä, niin ehkäpä mies haluaa noin varmistella lapsillenne jotain perittävää??

Viimeksi muokattu:
Itsepä olet osasi valinnut. Miksi itse et hae eroa, jos tilanne ei miellytä.

Turha tuota toista naista on syyllistää miehesi saamattomuudesta.
Jos omaisuus on 1 talo, joka menee pakkomyyntiin avioeron myötä, niin ehkäpä mies haluaa noin varmistella lapsillenne jotain perittävää??

Kannattaisiko sinun miettiä vain omaa onnellisuuttasi jo vähitellen ?

Lapset kasvaa muuttaa pois. Mutta rakastaa voisit jotain toista miestä joka on rakkautesi arvoinen.

Miehesi ei koskaan tule saamaan samaa neitseellistä rakkautta sinulta sen varmasti allekirjoitat.

Rahan takia toki voi olla paperilla yhdessä mutta ei sinun ole pakko miehesi elämän mukaan elää.
Etsi itsellesi uusi elämä.

Viimeksi muokattu: