L
likainen pyykkipussi
Vieras
Lapset muuttivat äidiltään meille lastensuojelun toimesta. Käyvät säännöllisesti terapiassa. He puhuvat terapeutin lisäksi paljon murheistaan isälleen ja minulle. Heillä on nyt tukenaan paljon ihmisiä. Eivät he joudu katselemaan meidän riitojamme. Emme nimittäin oikeastaan riitele ja näistä asioista keskustelemme työmatkoilla tai ulkona lenkillä.
Olemme olleet yli kymmenen vuotta yhdessä, joten olen huomannut itsekin, että lasten äiti on "omituisten otusten" kerhossa. Miehen ex avioliiton tapahtumista ei oikeastaan ole mitään erityistä versiota. Se kuitenkin oli jo ohi ennen kuin olimme edes tavanneet miehen kanssa.
On hyvä, että on hyvä äitipuoli, joka huolehtii toisten lapsista. Lasten kasvatushan on rankkaa työtä "välillä".
Kun ihminen sairastuu, niin toisen pettämistemppuilut voivat vaikuttaa omaan tervehtymiseen. Stressistä voi sairastua. Ja puolisoiden selvittämättömistä ongelmista, voi jäädä eronkin jälkeen pahat traumat. Jokaisella pitäisi olla oikea ihminen, jonka kanssa puhua vastatusten (vertaistukea). Yleensä heikkona ja lamaantuneena ei jaksa, kykene tekemään mitään muuta, kuin surra yksin.
Saat kaikenlaisia vastauksia ja monellakin omakokemusta puolison pettämisestä. Nämä negatiiviset jutut pulpahtavat mieleen, kun lukee näitä kirjoituksia. Kuinka hirveää tämä selviytyminen saattaa olla.
Mies taitaa olla ns. avioliittoharjoittelussa, jonkin aikaa.
Itse selviydyin (ehkä) kun jätin kyttäilyt ja otin jonkin asteisen irtioton, joten taloudellisesti pärjään ja olen näyttänyt puolisolle, että ei se sota yhtä miestä kaipaa.
Tiedän, että sinulla saattaa olla pitkä taival ja sen joutuu kulkemaan melkolailla yksin.
Viimeksi muokattu: