Kun mies unohtaa vastata viestiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä?

Vieras
..Niin mitä tehdä?

Meillä on puolisen vuotta kestänyt tiivis suhde, jolla tarkotan siis että näemme aika useasti ja vietämme öitä vanhempiemme asunnoissa myös viikolla. Minä olen aina vastannut hänen viesteihin, en heti mutta sitten kun olen ehtinyt. En ole koskaan unohtanut.
Mutta poikaystäväni on sanonut reilusti minulle, että välillä unohtaa vastata viestiin jos tekee jotain muuta sillä aikaa. Joskus vastaamiseen saattaa mennä esim. 2,5h.
Pitääkö hän minua tärkeänä ihmisenä, vai tykkääkö minusta mutta pitää vähän itsestäänselvyytenä?
Minusta tämä on merkki siitä, että hän ei ole läheskään niin kiinnostunut minusta kuin minä hänestä.
Olen kysynyt häneltä, että tykkääkö hän silti minusta vaikka joskus unohtaakin vastata viestiin ja on tullut vastaus:
että hän rakastaa minua vaikka joskus unohtaakin vastata.

Mitä minun pitäisi tehdä? Jatkaa tässä ja odottaa, että joskus muutosta tapahtuisi
vai tyytyä olemaan sinkkuna?

Voi lapsi raukka. Kyllä sinä siitä pikku hiljaa kasvat aikuiseksi.
Kun mies (tai nainen) unohtaa vastata viestiin, se tarkoittaa vain sitä, että hän unohti vastata viestiin. Ei muuta. Jos on viestin tullessa juuri tekemässä jotain, mitä on hankala keskeyttää, eikä juuri sillä hetkellä joutaisi miettiä mitä kivaa viestiin vastaisi, jää vastaaminen myöhemmäksi. Sitten asia voi jo unohtua, ehkä mielessään luuli jo vastanneensa, kunnes muisti, että vastaaminen jäi.
Jos tuollaisesta pitää draamaa tehdä, niin kyllä elämäsi tulee olemaan melkoista vuoristorataa.

Ja minä ilahdun, jos muistaa vastata edes samalla viikolla... Leikkiä vain puolet. No, en kyllä aina muista itsekään vastata samana päivänä, tai ehdi. Tuntien kyttääminen tekee kyllä toisen ennen pitkää hulluksi, veikkaan...

Tietenkin on eri asia, jos kysymys kuuluu "Kulta, mihin panit vaahtosammuttimen? Keittiö palaa."

Millaset asiat ovat noin tärkeitä ettei niitä ehdi kertoa kasvokkain kun tapaatte?
Tai miksi et soita, jos asia on oikeasti sellainen, että siihen pitää saada vastaus asap?

Oletko mustasukkainen vai miksi sun pitää olla yhteydessä poikaystävääsi koko ajan?

Silloin kun minä seurustelin mieheni kanssa, kännyköitä ei ollut edes keksitty.
Lankapuhelimessa juteltiin iltaisin 10 minsaa ja nähtiin viikonloppuina. Asuimme seurusteluaikana eri paikkakunnilla.

Parisuhde on kestänyt vuosikymmeniä vaikka koskaan ei olla oltu liekanarulla toisessa kiinni.
Tavalliset jutut ehtii jutella kasvokkain iltaisin.

Tavallisilla jutuilla tarkoitan näitä, mennäänkö syömään/kavereille illalla/viikonloppuna, käydäänkö kaupassa, ostetaanko sitä tai tätä, tilataanko reissu ulkomaille, löysin ihanan puseron/työkalun/jopa auton ja ostin sen...

Asioita joista on soitettu kesken työpäivän ovat olleet tyliin, muksuista joku on kipeenä, pääsetkö sinä vai menenkö minä hakemaan matin/kaisan pois hoidosta, joudun jäämään ylitöihin haetko muksut hoidosta tai käytkö kaupassa kun tuun vasta tosi myöhään jne..

Yleensä ihmiset tarvitsevat parisuhteessakin omaa tilaa.
Minusta olisi tosi rasittavaa, jos joku koko ajan kyselisi, mitä teet, missä olet, mitä sulle kuuluu, on ikävä, rakastatko, tehdäänkö, mennäänkö, ollaanko..

Ja minä ilahdun, jos muistaa vastata edes samalla viikolla... Leikkiä vain puolet. No, en kyllä aina muista itsekään vastata samana päivänä, tai ehdi. Tuntien kyttääminen tekee kyllä toisen ennen pitkää hulluksi, veikkaan...

Tietenkin on eri asia, jos kysymys kuuluu "Kulta, mihin panit vaahtosammuttimen? Keittiö palaa."
"Kulta mihin piilotit kondomit?" Naapurin rouva tulee päiväkahville.

Viimeksi muokattu:
Just joo. Juuri tuonlaisella asenteella tukahdutetaan hyväkin suhde. Ihminen tarvii omaa aikaa, omaa tilaa, niin ettei joku hengitä koko ajan niskaan. Toisessa killumalla, puhelimella tai narulla, saa melko nopsaan toisen ahdistumaan.

Jos toisesta tykkää todella paljon, miksi ahdistua ?
Toisen kanssahan pitäisi olla kivaa, eikä ''pakko pullaa'' ?
Omaa aikaa tietenki tarvitaan, mutta jos se menee siihen, että
se oma aika on paljon kivempaa ja että yhteydenotot jäävät vähiin, varsinkin jos hän unohtaa vastata sinulle.
Se kertoo siitä että hän ei ajattele sinua päivittäin.
Lähtisin tässä tilanteessa suhteesta pian pois,
koska se kertoo siitä että hän on sinun kanssasi pelkästään sen takia
että on pakko olla joku.

That's my opion..

Jos toisesta tykkää todella paljon, miksi ahdistua ?
Toisen kanssahan pitäisi olla kivaa, eikä ''pakko pullaa'' ?
Omaa aikaa tietenki tarvitaan, mutta jos se menee siihen, että
se oma aika on paljon kivempaa ja että yhteydenotot jäävät vähiin, varsinkin jos hän unohtaa vastata sinulle.
Se kertoo siitä että hän ei ajattele sinua päivittäin.
Lähtisin tässä tilanteessa suhteesta pian pois,
koska se kertoo siitä että hän on sinun kanssasi pelkästään sen takia
että on pakko olla joku.

That's my opion..

Ei, ei, ei! Ei se ole pakkopullaa, mutta meissä ihmisissä on erilaisia, jollekulle parisuhde on koko ajan mielessä oleva asia, toiselle taas harva yhteydenpito on jo paljon. Molemmille parisuhde on varmaan yhtä tärkeä, mutta eri luonteenlaadulla!

Viimeksi muokattu:
Kyllä se kumppani valitaan ihan muiden asioiden perusteella kuin sen vastaako hän heti viestiin. Vanhemmat ihmiset ovat töissä eivätkä ehkä koko työpäivän aikana ehdi vastata mihinkään viesteihin, nuoremmilla voi olla vaikka joku aikaavievä harrastus. Tai vaikkei olisikaan, jos on kavereiden kanssa jossain pitääkö sitä puhelinta koko ajan olla näpräämässä? Luulen ettei moni halua vastata heti, koska sitten sieltä tulee taas uusi viesti johon pitää taas vastata... Yritä siinä sitten olla sosiaalinen kun on nenä kiinni puhelimessa koko ajan.

Pikemminkin tervettä sulkea se puhelin välissä eikä vastata viesteihin koko ajan. Et kai halua että kun poika on sinun kanssasi hän koko ajan viestittelee kavereidensa kanssa?

kummallisia vastauksia täällä. Suomalainen on huono keskustelija, lättää keskustelukumppaniansa vaikka pointtina on kuunteleminen: mitä toinen sanoo. Jokaisen luulisi ymmärtävän AP:n huolen. Vastarakastuneena viestiin vastataan yleensä heti. Toista ei saa mielestä. Näin kaiken ikäisillä, enemmän tai vähemmän. Jollakin tapaa AP kokee, että hälytyskellot soivat. Minä uskon AP:n kokemukseen, koska tuntisin samoin. Aivan eri juttu, kun suhteella on aikaa takanaan.

Ensimmäiseksi, vaikka mies kävisi alussa kuumana ja vastaukset tulisivat nopeasti, tilanne voi muuttua nopeastikin. Joskus ko tyyppi sammuu yhtä nopeasti kuin syttyykin.

Ap:n asemassa tekisin seuraavasti. Turha tehdä miehelle numeroa asiasta. Luota omaan kokemukseesi ja vaistoosi. Seuraa tilannetta. Tulet katumaan myöhemmin, jos et nyt pane merkille selviä hälytys erkkejä. Älä pidä kiinni miehestä, jolle olet ajanvietettä paremman puuttuessa. Ei ole järkevää nostaa meteliä siitä, että "en ole sinulle tärkeä" tässä vaiheessa suhdetta. Mitä se auttaisi? Seuraa tilannetta ja jos koet, että hän ei kohtele sinua itselleen tärkeänä henkilönä, päätä suhde. Näin olet vapaa kohtaamaan ihmisen, jolle et ole paremman puuttuessa - ajanvietettä.

Tipahdin jakkaralta, jalka poikki. Soita ambulanssi...pliis

Taloa ryöstetään, olen komerossa soita poliisille äkkiä...

Olen lentsikassa, kone on putoamassa mereen...laav juu

Alkuperäinen kirjoittaja Lisää tärkeitä;11372435:
Tipahdin jakkaralta, jalka poikki. Soita ambulanssi...pliis

Taloa ryöstetään, olen komerossa soita poliisille äkkiä...

Olen lentsikassa, kone on putoamassa mereen...laav juu

No voi vide, jos on noin avuton ämmä, niin ymmärrän, miksei vastaa viesteihin. Lapsellista.

Yhteistyössä