L
Luovuttaja
Vieras
Yhdessä on oltu kai jo 20 vuotta. Mies tekee vain töitä. Jos mies edes joskus katsoisi silmiin ja kuuntelisi, mutta ei, mies laittaa vaan television kovemmalle ja sanoo, että mä kuuntelen tätä nyt. Ainoastaan silloin mies kuuntelee kun käymme keskustelua hänen työstään. Nyt kun mietin meidän yhteistä taivalta taaksepäin niin aina mieheni työ on ollut keskeinen asia meidän elämässä ja kaikki muu on pyörinyt sen ympärillä. Mutta nykyään minulla on oma työni ja harrastukseni ja en enää elä mieheni kautta. Mieheni työskentelee kuuluisien ihmisten kanssa ja tuntuu, että en pysty kilpailemaan kiinnostavuudessa noiden julkkiksien kanssa. Mieheni on rikas, minä tulen juuri ja juuri toimeen. En halua rahaa mieheltäni, rahalla ei kuitenkaan saa sitä mitä minä elämääni kaipaisin, että joku katsoisi silmiin ja kuuntelisi hetken, välittäisi hiukan. Minä olen voinut pahoin jo pitkään tässä parisuhteessa, mutta yhteinen lapsi on pakottanut jatkamaan. Olen viime aikoina seurannut läheltä paria avioeroa ja en tiedä onko niissä sitten kuitenkaan ollut onnellinen loppu. Ennemmin kärsin itse vielä seuraavat kymmenen vuotta kuin aiheutan kärsimystä lapselleni. Ihmettelen vain, että vaikka olen monta kertaa päättänyt luovuttaa mieheni ja itseni suhteen, niin silti yritän aina vaan uudelleen lähestyä häntä ja aina saan "kylmää vettä niskaan". Joskus synkimpinä hetkinä olen jopa toivonut jääväni leskeksi.