narsismista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysyn vaan

Vieras
Voiko narsisti todellakin piiloutua fiksun ja filmaattisen kuoren sisään ja sitten, kun hänen lähelleen tulee, niin hän ei alakaan manipuloida käytöstä , vaan ajatuksia ja tunteita. Olen nyt tilanteessa, jossa minut pakotetaan tuntemaan tietyllä tavalla ja ajattelemaan tietyllä tavalla. Jos en niin tee, tai tunnun jotenkin hänestä hallitsemattomalta, niin alkaa huuto ja räyhääminen, siis minun tunteistani. Hän luulee tietävänsä mitä ajattelen ja tunnen ja se riittää riidan aiheeksi. Ja siis tämä luulija on nainen.

Voi, kokemus omasta äidistäni. Jos reagoit eri tavalla kuin hän alkoi juuri tuo jumalaton huutaminen. Sellainen käsittämätön 0 -100 raivonpurkaus. Kuin lapsen raivokohtaus.

vela-palstalla on useita, jotka luulevat tietävänsä paremmin mitä joku toinen ihminen tuntee, tai luulee tuntevansa. Narsisteja? No, en usko.

Narsisti-sanaa käytetään nykyään joka käänteessä. Alkaa tympiä koko sana ja narsismista-puhujat.

vela-palstalla on useita, jotka luulevat tietävänsä paremmin mitä joku toinen ihminen tuntee, tai luulee tuntevansa. Narsisteja? No, en usko.

Narsisti-sanaa käytetään nykyään joka käänteessä. Alkaa tympiä koko sana ja narsismista-puhujat.

Miksi sitten kuvailet ihmistä, joka arvailee tunteitasi ja näiden omien arvaustensa pohjalta alkaa huutamaan sinulle, siis minun ei tarvitse sanoa kuin yksi väärä sana, joka merkitsee hänelle kaikkea, mutta minulle ei mitään negatiivista.

Viimeksi muokattu:
esim. tyhmäksi, äkkipikaiseksi, pipipääksi, idiootiksi, keskustelukyvyttömäksi,

Narsistit eivät arvaile, eivät luule mitään, he tietävät, he manipuloivat.

Narsistille toiset ovat vain marionetteja, joita hän käyttää hyväkseen. Sinun tulee palvella hänen tarpeitaan, jos et, niin alkaa huutaminen tai joku muu manipulointiin tähtäävä käytös. Sinulla ei saa olla omaa tahtoa tai identiteettiä, sinun tulee peilata narsistin tarpeita, olla olemassa vain häntä varten.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee;11655095:
Narsistille toiset ovat vain marionetteja, joita hän käyttää hyväkseen. Sinun tulee palvella hänen tarpeitaan, jos et, niin alkaa huutaminen tai joku muu manipulointiin tähtäävä käytös. Sinulla ei saa olla omaa tahtoa tai identiteettiä, sinun tulee peilata narsistin tarpeita, olla olemassa vain häntä varten.

En ymmärrä myöskään tätä narsistivouhotusta. Jokaisessa meissä on narsistisia piirteitä ja se on tervettä. Sairas narsismi sen sijaan on tuhoavaa, eikä sairas narsisti itse edes myönnä, että hänellä on näitä piirteitä.

Minä käyttäydyn välillä erittäin manipuloivasti. Saan itku-potku-raivareita, kun en saakaan tahtoani läpi. Mieheni ilmoittaa vielä siinäkin vaiheessa, kun vedän viimeistä korttia kehiin, että EI! Sori, ei käy! Paiskon ovia takanani ja kierrän korttelin ympäri (jos olen Töölön asunnossamme), kierrän metsälenkin (jos olen meillä), kierrän tontin ympäri (jos olemme Porvoossa). Tulen takaisin ja elämä jatkuu....

Minusta kyse on siis enemmänkin vastapuolen heikosta itsetunnosta. Miksi tuollaiseen lähtisi mukaan?

Äkkipikainen pitää paikkansa. Mutta en minä silti ymmärrä miksi toinen suuttuu aivan olemattomasta.

No se on ihmisen luonne, jos suuttuu olemattomasta. Et voi ehkä sille mitään, jos pitää jatkuvasti selittää toiselle mitä tarkoittaa. Ja selittely voi taas johtaa toivottuun lopputulokseen. Vaikea tietää edes tuostakaan, onko toinen narsistinen vai ei. Tietenkin voipi olla, että mies voi tuntea jotain alemmuutta, kun sanotaan mitä mieltä ollaan. Jos miehellä on heikko itsetunto, niin sellainen ottaa kaikki asiat mitä kuulee itseensä. Hyvin pienestä asiasta voi syntyä iso trauma sellaiselle, joka tuntee, että hänen tunteita on loukattu. Olkoot asia hyvinkin vähäpätöinen omasta mielestä.

Viimeksi muokattu:
Jos voisit kertoa jonkun tilanteen, kuinka nainen manipuloi. Ja jos toinen pakottaa tuntemaan tietyllä tavalla ja jos annat siihen luvan, niin tuntuu, että aina sitten saat miettiä kuinka asiat selvität. Joka kerta joudut siihen tilanteeseen, jos annat toisen määrätä ja ohjeistus tulee mukaan. Kannattaako alistua jonkun käskyteltäväksi. Jos antaa pahalle pikkusormen se vie koko käden..))

Yhteistyössä