Seksi vain avioliitossa (kysymys uskoville)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen siis teini joka on uskossa. Raamattu kieltää selvästi seksin ennen avioliittoa ja tätä sääntöä aion tietysti noudattaa. Oon huomannut että haluaisin muutenkin jättää seksin vain avioliittoon. Ajatus tuntuu jotenkin kiihottavalta/viehättävältä jos harrastaisi seksiä vain avioliitossa sen ihanan vaimonsa kanssa. Myös neitsyt nainen (ei horoskoopiltaan vaan ettei ole harrastanut seksiä) tuntuu paljon viehättävämmältä. En tiedä miksi. Onko kenestäkään aiemmin tuntunut tältä? Onko seksi oikeasti parasta vain avioliitossa vai onko vain kuvitelmaa? Tuntuu että jos alan nuorena harrastamaan seksiä ennen avioliittoa (en tietenkään ala koska Raamattu) niin siitä tulee sellainen itsestäänselvyys jota saa kun haluaa ja se menettää merkityksensä eikä tunnu enää niin hyvältä.

On se paras jättää avioliittoon, koska se on selvästi sulle tärkeä asia! Jos vaan pystyt, se on hyvin voimakas vietti, ja tietyn pisteen yli mentyä on hyvin vaikea perääntyä! Joten älä saata itseäsi tilanteisiin missä seksi olisi mahdollista ja todennäköistä.

Mutta muista myös mitä Raamattu puhuu syntien anteeksi saamisesta, jos hairahtuu.

Olen siis teini joka on uskossa. Raamattu kieltää selvästi seksin ennen avioliittoa ja tätä sääntöä aion tietysti noudattaa. Oon huomannut että haluaisin muutenkin jättää seksin vain avioliittoon. Ajatus tuntuu jotenkin kiihottavalta/viehättävältä jos harrastaisi seksiä vain avioliitossa sen ihanan vaimonsa kanssa. Myös neitsyt nainen (ei horoskoopiltaan vaan ettei ole harrastanut seksiä) tuntuu paljon viehättävämmältä. En tiedä miksi. Onko kenestäkään aiemmin tuntunut tältä? Onko seksi oikeasti parasta vain avioliitossa vai onko vain kuvitelmaa? Tuntuu että jos alan nuorena harrastamaan seksiä ennen avioliittoa (en tietenkään ala koska Raamattu) niin siitä tulee sellainen itsestäänselvyys jota saa kun haluaa ja se menettää merkityksensä eikä tunnu enää niin hyvältä.
Ei se seksin laatu eroa siitä, onko avoliitossa, harrastaako irtosuhteita vai harrastaako seksiä vasta avioliitossa.

Mutta sen takia neitsyys ennen avioliittoa on hyvä juttu, että ei tartte tehdä abortteja eikä taudit leviä, kun ei panna miten sattuu.

Jeesus puhui lisäksi "yhdeksi lihaksi tulemisesta." Aviopari tulee yhdynnässä yhdeksi lihaksi, ja sitä ei saa erottaa; sen takia Jeesus inhosi pettämistä.
Jos harrastaa seksiä monen kanssa, niin silloin rikkoo Jeesuksen ohjetta vastaan.

On se ihanampaa avioliitossa kun molemmat on puhtaita, tositarkoituksella suhteessa, ei ole eksiä joita kaipailla, opetellaan yhdessä millaista on seksi mistä molemmat tykkää... jne.
Olen tosi iloinen että odotin itse sitä oikeaa.
T. Morsian vuodelta 2000

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Algoma ja Echo
Ei se seksin laatu eroa siitä, onko avoliitossa, harrastaako irtosuhteita vai harrastaako seksiä vasta avioliitossa.

Mutta sen takia neitsyys ennen avioliittoa on hyvä juttu, että ei tartte tehdä abortteja eikä taudit leviä, kun ei panna miten sattuu.

Jeesus puhui lisäksi "yhdeksi lihaksi tulemisesta." Aviopari tulee yhdynnässä yhdeksi lihaksi, ja sitä ei saa erottaa; sen takia Jeesus inhosi pettämistä.
Jos harrastaa seksiä monen kanssa, niin silloin rikkoo Jeesuksen ohjetta vastaan.
Mutta eikö Jeesuksen aikana juutalaisillekin sallittu useampia vaimoja?

Joskus uskovalle parille, joka on vuosia pidättäytynyt toteuttamasta seksuaalisia himojaan, ei seksin sujuminen avioliittoon mentyä olekaan niin yksinkertainen asia. Aivoihin jää päälle, että se on kielteinen asia.

Ei tainnu olla kuin kuninkaiden ja joidenkin patriarkkojen bonuksia.
Turha siis haaveilla juutalaisuudesta. :sneaky:

UT:ssa oli sit vain 1 vaimo sallittu.

Tää kuuluis mun naisketjuun, mut kuningas Salomo kirjoitti Saarnaajan kirjan. Moitti naisia:

Saarn 7:26-27: "Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.

Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.

-Mainittakoon että Salomolla oli 700 vaimoa ja 300 sivuvaimoa. Aikalailla akkoihin kyllästyneen miehen puhetta. :sneaky:

Me naiset ollaan Salomon mukaan kuolemaakin pahempia. :D :ROFLMAO:

Ihanaa puhetta! Lisää!

Tuskin Salomon kaikkia naisia tarkoitti.
Eihän Sinusta ollut edes tietoa niinä päivinä, vai pliko?
Salomon ois vihannu mua.

Mutta muutoin hänellä oli hyvä naisotanta.
Mutta, aika lailla hänellä oli vieraiden kulttuurien naisia, liekö ne kovin helppoja...

No senkus odotat avioliittoon jos se on sulle tärkeä asia. Parempaa seksiä sellainen ei kuitenkaan automaattisesti lupaa. Seksi voi olla hyvää vaikka ei olisi parisuhteessa.

Eikä seksin odottaminen tee ihmisestä jotenkin parempaa niin kuin jotkut tuntuu kuvittelevan. Eikä avioliittoon odottaminen takaa taudittomuutta koska voihan kumppani pettää. Niin, myös uskovainen kumppani voi pettää.

Se, että harrastaa seksiä ennen avioliittoa ei tarkoita automaattisesti sitä, että kumppaneita on paljon, tulee vahinkoraskauksia ja tauteja. Kortsut on keksitty. Moni menettää neitsyyden ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa eikä jakele koko ajan kenelle tahansa.

Oma kokemus: Neitsyys meni 16-vuotiaana seurustelukumppanille, ehkäisy käytössä ja seurustelu kesti vuoden. Sen jälkeen pari vuotta sinkkuna ja sitten uusi seurustelusuhde. Suunniteltu lapsi syntyi 23-vuotiaana avoliitossa. Ero lapsen isästä kolme vuotta myöhemmin. Sen jälkeen pari lyhyttä seurustelusuhdetta, yksi seksisuhde, pari yhden illan juttua ja useamman vuoden sinkkuna. 35-vuotiaana seurustelusuhde, nykyään naimisissa ja yhteinen lapsi. Mulla ikää 43v, suunniteltuja raskauksia kolme, lapsia kaksi, yksi keskenmeno, abortteja nolla, sukupuolitauteja nolla.

Kaikki ei löydä sitä oikeaa jo nuorena. Jos mä olisin odottanut avioliittoon asti, niin kyllä mä olisin ollut 37 vuoden ikään mennessä erittäin katkera ettei ole ollut seksiä. Olisi myös jäänyt esikoinen saamatta.

Jokaisen oma valinta eikä kuulu muille. Esiaviollinen seksi ei ole mikään ehdoton ei eikä tee ihmisestä huonoa.