Te vihreän liikenteen asiantuntijat, mikä on oikein tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Ei ainakaan toistaiseksi maksumuurin takana. Homman juju on siinä, että lapsi kulkee yksin lätkätreeneihin linja-autolla. Varustekassi on niin iso, että ei mahdu kuin keskiväliin, jossa myös lastenvaunut kulkevat. Jollain pysäkillä oli ollut useampi vaunullinen tulossa kyytiin ja yksi ei meinannut mahtua. Hetken väittelyn jälkeen lätkäjunnu jäi kyydistä odottamaan seuraavaa bussia.

Itse en julkisia käytä taksia lukuunottamatta, niin on vähän epäselvää miten säännöt menevät. Kommenttiosiossa oli kahta eri koulukuntaa eli niitä, joiden mukaan keskiväli on ikään kuin vaunuille varattu ja niitä, joiden mukaan vaunut saavat tulla jos on tilaa. Itseäni vähän hämmentää se, että lätkäkassi olisi niin suuri, että se ei muualle mahdu, mutta yhtä hyvinhän kyseessä voi olla mikä tahansa iso asia. Jos joku vaikka ostaa nojatuolin ja lähtee kuskaamaan sitä dösällä. Äkkiseltään tulee mieleen, että ehkä se linja-auto ei olisi oikea valinta siihen hommaan. Lastenvaunujen ja pyörätuolien kanssa on tehty vähän niin kuin erillinen yhteiskuntasopimus, että niitä saa kuljettaa. Mutta miten on?

En lukenut juttua. Mut kyl altavastaajana oli se kiekkoilija. Kenet aikuiset olisi häädetty, joilla isot rulla-matkalaukut mukana? Ei varmasti olisi häädetty! Noi vaunuttelijat on tulleet tosi röyhkeiksi täs viime aikoina. Ihan, kuin koko maailman pitäisi palvella niitä ja niiden menoja.
Yksi meinasi vaunullaan mun päälle apteekissa, hyvä, etten potkaissut tai törmännyt niin, et koko vauva lentää kaaressa seinään.

En lukenut juttua. Mut kyl altavastaajana oli se kiekkoilija. Kenet aikuiset olisi häädetty, joilla isot rulla-matkalaukut mukana? Ei varmasti olisi häädetty! Noi vaunuttelijat on tulleet tosi röyhkeiksi täs viime aikoina. Ihan, kuin koko maailman pitäisi palvella niitä ja niiden menoja.
Yksi meinasi vaunullaan mun päälle apteekissa, hyvä, etten potkaissut tai törmännyt niin, et koko vauva lentää kaaressa seinään.
Väärinhän se röyhkeys vaunujen kanssa on. Kuitenkin, varoitan sua liikkumasta paikoissa, jossa voit raivoissasi vahingoittaa viatonta vauvaa!

Yhteistyössä