"Sibeliuksen Finlandiaa hoilattiin Palestiina-sanoilla mielenosoituksessa, vaikka kappaleen käytölle ei ollut lupaa – mukana vihreä poliitikko..."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
"Sibeliuksen Finlandiaa hoilattiin Palestiina-sanoilla mielenosoituksessa, vaikka kappaleen käytölle ei ollut lupaa – mukana vihreä poliitikko, joka saa palkkaa musiikin edunvalvonnasta"

Osaamattomat vihreät tytöt...

Hoilaan joka päivä Finlandiaa ilman Teoston ym. lupaa.
Ei vesi soutaen kulu…
Oi katso Suomi sinun päiväs koittaa…
Yrittänyttä ei laiteta. Kannattaa koittaa pysyä hyvällä tuulella
täällä peräpohjolassa esim. Finlandiaa polkkaamalla.
Persuille en laula. Se on saletti.

"Sibeliuksen Finlandiaa hoilattiin Palestiina-sanoilla mielenosoituksessa, vaikka kappaleen käytölle ei ollut lupaa – mukana vihreä poliitikko, joka saa palkkaa musiikin edunvalvonnasta"

"Sibeliuksen perikunnalle toimiva kehitysjohtaja Helinä Piik kertoo Ilta-Sanomien haastattelussa, että perikunnan linjauksen mukaan Finlandiaa ei käytetä poliittisissa yhteyksissä eikä sellaiseen tarkoitukseen lupaa myönnetä."

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
"Lupaa olisi pitänyt pyytää, mutta sitä ei olisi saanut, Piik korostaa ja perustelee, että Finlandia on tarkoitettu ihmisiä yhdistäväksi musiikkiteokseksi."

”Oi Suomi, katso, Sinun päiväs koittaa
Yön uhka karkoitettu on jo pois
Ja aamun kiuru kirkkaudessa soittaa
Kuin itse taivahan kansi sois
Yön vallat aamun valkeus jo voittaa
Sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa”

Tästä säkeistöstä tulee aina kotiseutu mieleen. Ilmankos minua aina laulattaa kuin kiurua.

Oi Supef-Setis, katso, Sinun päiväs koittaa
alepan uhka karkoitettu on jo pois
Sun päiväs koittaa, oi Super-Setis”

Kyllä tätä laulua voi käyttää myös palstan raskaimman raatajan kunniaksi.

Eniten sä inhoat itseäsi.
kuuntelin iltämän hartausohjelman.
Yksikään meistä ei ole täydellinen. Harvoin hartausohjelmat naurattavat, mutta tämä naurattaa vieläkin. Ihana ja virkistävä puhe.

Oi Supef-Setis, katso, Sinun päiväs koittaa
alepan uhka karkoitettu on jo pois
Sun päiväs koittaa, oi Super-Setis”

Kyllä tätä laulua voi käyttää myös palstan raskaimman raatajan kunniaksi.
Outoa ettei yksikään ole vetänyt hernettä nenäänsä viestistäni.
Toivottavasti rähäkkä on ohi, ettei tarvitse rasittaa virkavaltaa kissan hännan vedoilla.

Törkeää toimintaa ja hyvä, että perikunta tuli julkisuuteen asiasta.

Onneksi et kuulu perikuntaan. Ehkä löydät tältä palstalta itsellesi sopivan
tappelupukarin, kun sopiva osuu hollille.

Allekirjoitan täysin perikunnan periaatteet Sibeliuksen musiikin käytöstä. Vassujen pitää opetella kunnioittamaan tekijänoikeuksia ja pahoitella asiaa.

Pahin riidankylväjä olet sinä. Ei ihme, että miehesi alkoholisoitui ja lapset lähtivät kauas pois.

”Oi Suomi, katso, Sinun päiväs koittaa
Yön uhka karkoitettu on jo pois
Sun päiväs koittaa, oi synnyinmaa”

Tästä säkeistöstä tulee aina kotiseutu mieleen. Ilmankos minua aina laulattaa kuin kiurua.
Sääli, että lauluäänesi muistuttaa enemmän harakkaa ja ruumiinrakenne mursua.

Sääli, että lauluäänesi muistuttaa enemmän harakkaa ja ruumiinrakenne mursua.
Missä olet kuunnellut laulamistani? Tänään tämän palstan kirjoittajat ovat huonotuulisia ja ns. norsunveellä.
Olisin kommentoinut Turun nuorison juhlimisketjuun, mutta koneella luki, ettei ketjua enää ole olemassa. Hyvä, että palstalla on mode töissä, vaikka joskus tuntuu siltä, ettei sellaista ole olemassakaan. Olisin kirjoittanut viestissäni Notkeasta rotasta ja talomme pihan rotista, jotka pitävät autojen johtojen jyrsimisestä.
Ehkä sinullakin on vastaavia mieltymyksiä ynseästä viestistäsi päätellen.