Jäätävää dataa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos aloittajalle
Ole hyvä. Luen aloittamaani ketjua.
Lähiaikoina tyttäreni kertoi, että toisen tyttäreni lapset ovat levollisia
vierailujeni aikana. Ovat muutkin ihmiset aikojen saatossa sanoneet, että olen rauhallinen ihminen. Lueskellessani tämän ketjun viestejä, syke pysyy alhaisena ja hymyilen vanhoille kirjoituksilleni. Katson Yle aamua, jossa Ylen kesäkasvo kertoo tempauksestaan pyöräillä Egyptiin ja ultrajuosta takaisin.
Nyt hän puhuu kirjasta, jonka olen kai lukenut.
Öyhötysketjuni olkoon lopullisesti tauolla.
Katsoin netin algoritmin ohjaamana 5.10.2000 nauhoitetun Kari Tapio Välimeri-konsertin Lahden Sibelius-talossa. Ihania lauluja. Muistelin samalla elämääni samana vuonna.
Olisi ihanaa, jos perskärpäseni jättäisivät minut lopullisesti rauhaan tällä palstalla.
Tästä ketjusta selvisi miksi ulkomaalaistaustainen naiskansanedustaja on taas tämän palstan persujen hampaissa. Liian fiksu nainen on myrkkyä persuille.
Parhaillaan Teemu Keskisarja on Yle aamussa äänessä. Hän puhuu väestönvaihdosta.
Istuin tällä viikolla odotusaulassa, ja yli puolet asiakkaista oli ulkomaalaistaustaisia.
Mietin olisinko osannut kuvitella viime vuosisadalla miten pk-seutu muuttuu positiivisempaan suuntaan. Sama havainto oli illalla klo 21 jälkeen Prisman kassajonossa. Iloisia ja nuoria ulkomaalaistaustaisia asiakkaita.
”Ilmakehäkiihkon sfääreistä Suomen pitää palata maan tasolle…”
Sahoista puhuminen kielii siitä, että Teemulla on kova ikävä Teuvo Hakkaraista.
Nyt verenpaineeni alkaa nousta. Lähetä-klikkaus ja uusi kuppi kuumaa kahvia.
Sitten saippuasarjani pariin. Olen jo katsonut jakson aiemmin amerikkalaiselta blogilta, Joku sen keskustelijoista ei pidä pienen pojan näyttelemisestä. Mielestäni poika näytteli hyvin esitellessään äidilleen ja isoäidilleen kuvia esikoulunsa paperitaitoksesta. Niitä paperitaitostöitä minäkin taittelin lapsena.

Ole hyvä. Luen aloittamaani ketjua.
Lähiaikoina tyttäreni kertoi, että toisen tyttäreni lapset ovat levollisia
vierailujeni aikana. Ovat muutkin ihmiset aikojen saatossa sanoneet, että olen rauhallinen ihminen. Lueskellessani tämän ketjun viestejä, syke pysyy alhaisena ja hymyilen vanhoille kirjoituksilleni. Katson Yle aamua, jossa Ylen kesäkasvo kertoo tempauksestaan pyöräillä Egyptiin ja ultrajuosta takaisin.
Nyt hän puhuu kirjasta, jonka olen kai lukenut.
Öyhötysketjuni olkoon lopullisesti tauolla.
Katsoin netin algoritmin ohjaamana 5.10.2000 nauhoitetun Kari Tapio Välimeri-konsertin Lahden Sibelius-talossa. Ihania lauluja. Muistelin samalla elämääni samana vuonna.
Olisi ihanaa, jos perskärpäseni jättäisivät minut lopullisesti rauhaan tällä palstalla.
Tästä ketjusta selvisi miksi ulkomaalaistaustainen naiskansanedustaja on taas tämän palstan persujen hampaissa. Liian fiksu nainen on myrkkyä persuille.
Parhaillaan Teemu Keskisarja on Yle aamussa äänessä. Hän puhuu väestönvaihdosta.
Istuin tällä viikolla odotusaulassa, ja yli puolet asiakkaista oli ulkomaalaistaustaisia.
Mietin olisinko osannut kuvitella viime vuosisadalla miten pk-seutu muuttuu positiivisempaan suuntaan. Sama havainto oli illalla klo 21 jälkeen Prisman kassajonossa. Iloisia ja nuoria ulkomaalaistaustaisia asiakkaita.
”Ilmakehäkiihkon sfääreistä Suomen pitää palata maan tasolle…”
Sahoista puhuminen kielii siitä, että Teemulla on kova ikävä Teuvo Hakkaraista.
Nyt verenpaineeni alkaa nousta. Lähetä-klikkaus ja uusi kuppi kuumaa kahvia.
Sitten saippuasarjani pariin. Olen jo katsonut jakson aiemmin amerikkalaiselta blogilta. Joku sen keskustelijoista ei pidä pienen pojan näyttelemisestä. Mielestäni poika näytteli hyvin esitellessään äidilleen ja isoäidilleen kuvia esikoulunsa paperitaitoksesta. Niitä paperitaitostöitä minäkin taittelin lapsena.
”Paperitaitteluaskartelujen eli origamien tekeminen on ihanan rauhoittavaa ajanvietettä ja lopputulos on näyttävä. Valmiit paperihahmot sopivat leikkeihin tai koristeeksi.”/nettilainaus

Surullisia ketjuja tänäkin aamuna. Kommentoin muutamaan.
Joku ruttunaama oli nähnyt vaivaa, ja kaivanut Ylen arkistosta vuoden vanhan kuvan Kampin torilta. Nautin toisessa ketjussa mainitsemani Fazerin 21 g
Rasberry dream-keksipatukan. Radion Yle aamussa puhutaan Trumpin uusimmista möhläyksistä mm. terveydenhoidossa.

Kuuntelen Yle radion Keinuvaa taloa. Menossa kreetalainen biisi Street, joka saa tanssimaan.
Laitoin vanijajäätelön sulamaan jälkiruoaksi.
Säikähdin hieman klo 12 kuukauden ensimmäinen maanantai ilmahälytyskovaäänisen testausta. Lievä sokkiefekti ”elåmåntapaintiaanille”, jonka elämä on kuin silkkiä vaan.

Lainaus " Rahje on hevosilla käytettävien valjaiden osa. Rahje on nahkahihna, jonka avulla länget ja aisat (myös luokki, jos sitä käytetään) yhdistetään toisiinsa.
Vanhastaan ongelmana olivat liian lyhyet rahkeet tai rahkeen katkeaminen.

Puhekielessä käytetään usein ilmaisua rahkeet eivät riitä, mutta sen merkitys on irtautunut täysin alkuperäisestä ja sillä tarkoitetaan voiman, keinon tai vastaavan riittämistä." Oulainen kirjoittaja
Kiitos📯

Lainaus " Rahje on hevosilla käytettävien valjaiden osa. Rahje on nahkahihna, jonka avulla länget ja aisat (myös luokki, jos sitä käytetään) yhdistetään toisiinsa.

Puhekielessä käytetään usein ilmaisua rahkeet eivät riitä, mutta sen merkitys on irtautunut täysin alkuperäisestä ja sillä tarkoitetaan voiman, keinon tai vastaavan riittämistä." Oulainen kirjoittaja
Eilen kerrottiin remminleikkajista ohjelmassa Talot huokuvat historiaa📯

💡

no on tässä puolensakin jos uskaltaa tuoda oman mielipiteensä esiin. ni sit keskustellaan toki joskus tulee sammakoita suusta ja loukkaa. ei kukaan ole täydellinen. Mut totta se on esim netissä jutellaan niin paljon eriaiheista mitä ei juttelisi ulkomaailmassa kun ei tule mieleen. ok jankkaus mihin itsekin sorrun on hölmöä. kiva etenevä keskustelu on mun mielestä optimi no en itse ole tuolla optimin tasolla mut joskus kai jokaisella on hetkensä ja niitä tulee monia. rohkeemmin vaan sitä juttelua kaikista asioista. mut pyritään välttämään liioittelua nojoo sit on mielikuvitus stoorit on sit asia erikseen.
mitä on ok-jankkaus?

Mä luin saman jutun ja oli tavallaan hyvä huomata, että muissakin tällaiset keskustelupalstat aiheuttavat kuohuntaa, Itsekin olen huomannut sykkeen kiihtyvän tietyissä keskusteluissa, jotka lopulta eivät johda mihinkään vaan ovat pelkkää vänkäämistä suuntaan ja toiseen.

Huomaan voivani paremmin, kun en käy tällä palstalla tai FB:n keskusteluosioissa.
👍 Olen vahvalla verenpainelääkityksellä. Tämän palstan persut eivät välitä lukijoidensa hyvinvoinnista. Mitä enemmän he saavat riitaa aikaan, sitä tyytyväisempiä ovat.

Yhteistyössä