Helmikuiset 2026 ❄️

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ISLI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli eilen jotenkin vähemmän pahoinvointia ja rintoihin ei sattunut ollenkaan. Kohdussa kuitenkin jatkui pienet nippailut päivän mittaan, joten en ihan unohtanut olevani raskaana.

On ihan normaalia että oireita tulee ja menee, eikö niin? Oireettomat päivät eivät välttämättä ole mikään merkki keskenmenosta, eikö näin?

Kun voi pahoin haluaa että ei voisi pahoin, mutta kun se loppuu tuleekin paniikki

Joo, varmasti riippuu päivästä. Ainakin itse, jos on saanut hyvin nukuttua ja syötyä, niin olo on hetken melkein normaali. Kaikki me ollaan myös erilaisia eikä kannata huolestua, kun ei asialle joka tapauksessa voi mitään tehdä 🙂 oletko kenties opiskellut kiinaa? 😊

• Tykkää
Reactions: ISLI ja gaoxiaojie
Joo, varmasti riippuu päivästä. Ainakin itse, jos on saanut hyvin nukuttua ja syötyä, niin olo on hetken melkein normaali. Kaikki me ollaan myös erilaisia eikä kannata huolestua, kun ei asialle joka tapauksessa voi mitään tehdä oletko kenties opiskellut kiinaa?

Kiitos näin ajattelinkin - ja huoli ei kestänyt kauan koska tänään on ollut hirveän huono olo 😆

Kävin lukiovaihdossa Taiwanilla, opiskelin yliopistossa pääaineena kiinaa ja kävin erasmusvaihdossa Pekingissä eli jonkun verran tullut kieltä puhuttua 😅 tällä hetkellä se on päässyt ruostumaan jonkin verran…

• Tykkää
Reactions: Turquoise2018
Kiitos näin ajattelinkin - ja huoli ei kestänyt kauan koska tänään on ollut hirveän huono olo

Kävin lukiovaihdossa Taiwanilla, opiskelin yliopistossa pääaineena kiinaa ja kävin erasmusvaihdossa Pekingissä eli jonkun verran tullut kieltä puhuttua tällä hetkellä se on päässyt ruostumaan jonkin verran…

Kiva, että jo lukioaikana on päässyt vaihtoon🙂 mä olin kans Kiinassa yliopistoaikana kahteen otteeseen, yhden kerran opiskelemassa politiikkaa ja kiinaa ja sit yhden lukuvuoden ihan pelkkää kiinaa. Joo, kieltä pitäis kyllä käyttää koko ajan, ettei unohdu🙈 mut kirjotusmerkkien kirjoittaminen on kyllä ihan unohtunut ja Google translate lukee nykyään tarvittaessa puolesta😅

• Haha
Reactions: gaoxiaojie
Mulla oli eilen jotenkin vähemmän pahoinvointia ja rintoihin ei sattunut ollenkaan. Kohdussa kuitenkin jatkui pienet nippailut päivän mittaan, joten en ihan unohtanut olevani raskaana.

On ihan normaalia että oireita tulee ja menee, eikö niin? Oireettomat päivät eivät välttämättä ole mikään merkki keskenmenosta, eikö näin?

Kun voi pahoin haluaa että ei voisi pahoin, mutta kun se loppuu tuleekin paniikki

Ymmärrän hyvin ton tunteen, että ahdistaa ku on hyvä olo. Mulla on ainakin tähän asti ollu tosi helppoo ja oireet on aika kevyitä, vaikka niitä kyllä on. (mm. rinnat on arat ja paljon useemmin joutuu juoksee vessassa yms) Välillä tuntuu et olo on ihan täysin normaali, enkä pysty uskoo, että oon raskaana🙈 Varasin viikon päähän varhaisultran, että saisin jotenkin todistettua itelleni, että siellä on joku😅

Oon lukenu paljon ja yrittäny vaan uskoo, että kaikilla ei oo voimakkaat oireet ja et jos on onnekas niin pääsee helpolla. Henkisesti se vaan tuntuu olevan vaikeeta. Toki tänään vaihtu just vko 7, että voihan ne tästä lisääntyä vielä☺️

• Rakkaus
Mietin, että olisiko teillä kiinnostusta perustaa suljettu ja salattu fb-ryhmä? Ajatuksena siis, että tähän viestiketjuun liittyneet ja liittyvät pääsisi ja sit ei enää, jos nyt ei tyyliin kuukauden sisällä liity keskusteluun? Käsittääkseni on myös olemassa kaikille avoin fb-ryhmä, mut itse tykkäisin pienemmästä ryhmästä ja fb on alustana kivempi käyttää, kun voi luoda päiväketjut ym. Mitä mieltä olette? 🙂

• Tykkää
Reactions: ISLI
Mietin, että olisiko teillä kiinnostusta perustaa suljettu ja salattu fb-ryhmä? Ajatuksena siis, että tähän viestiketjuun liittyneet ja liittyvät pääsisi ja sit ei enää, jos nyt ei tyyliin kuukauden sisällä liity keskusteluun? Käsittääkseni on myös olemassa kaikille avoin fb-ryhmä, mut itse tykkäisin pienemmästä ryhmästä ja fb on alustana kivempi käyttää, kun voi luoda päiväketjut ym. Mitä mieltä olette?
Kiinnostaa. Kivempi sellainen suljettu ryhmä, kuin tälläinen kaikille avoin 🙂

• Tykkää
Mietin, että olisiko teillä kiinnostusta perustaa suljettu ja salattu fb-ryhmä? Ajatuksena siis, että tähän viestiketjuun liittyneet ja liittyvät pääsisi ja sit ei enää, jos nyt ei tyyliin kuukauden sisällä liity keskusteluun? Käsittääkseni on myös olemassa kaikille avoin fb-ryhmä, mut itse tykkäisin pienemmästä ryhmästä ja fb on alustana kivempi käyttää, kun voi luoda päiväketjut ym. Mitä mieltä olette?
Kiinnostaa, kunhan saisi useamman mukaan. 😊

• Tykkää
Onko teille tullut mitään aversioita tai ruokahimoja? Mulla ei varsinaisesti kumpiakaan, mut tee (en juo kahvia) on jäänyt kokonaan pois ja sitrushedelmät maistuu
Mulla alkoi jäätävä himo salmiakkiin about päivä ennen plussaa ja jatkuu yhä. Sinänsä todella ikävää, kun sitä ei saisi syödä. Himo on niin suuri, että olen sortunut lähes päivittäin muutaman napsimaan ja aina tunnen huonoa omatuntoa 😅 Kahvi kuvottaa. Alussa katkarapu/lohisalaatti ja kylmät smoothiet teki myös terää. Nyt kaikki vaihtelevasti vain ällöttää.

• Tykkää
Mua voisi myös kiinnostaa tommoinen ryhmä, en tosin tiedä uskaltaisinko ihan vielä sinne liittyä. Varhaisultra on takana ja kuukautisista laskettuna jo 8+5 (ultran mukaan 8+1), mutta oon silti vielä hyvin epävarma koko raskaudesta. Yhä pelottaa keskenmeno. Neuvolassakin kävin tänään ensimmäistä kertaa ja nt ultra on heinäkuun lopulla. Ehkä sitten uskaltaa hieman huokaista? 😅

Mulla alkoi jäätävä himo salmiakkiin about päivä ennen plussaa ja jatkuu yhä. Sinänsä todella ikävää, kun sitä ei saisi syödä. Himo on niin suuri, että olen sortunut lähes päivittäin muutaman napsimaan ja aina tunnen huonoa omatuntoa Kahvi kuvottaa. Alussa katkarapu/lohisalaatti ja kylmät smoothiet teki myös terää. Nyt kaikki vaihtelevasti vain ällöttää.

Siis minua myös ällöttää ajatus ruuasta tai mikä tahansa ruuan haju. Pahoinvointi varmasti aiheuttaa tätä. Mutta jatkuvasti hirveä nälkä, joten olen syönyt aika lailla mitä tahansa mitä saan käsiini.

Tää pahoinvointi on alkanut nyt ahdistamaan jotenkin tosi paljon. Aamulla herätessä voin hyvin, mutta jostain klo 9 eteenpäin alkaa pahoinvointi joka jatkuu nukkumaan menoon asti. Sen lisäksi tänään töissä en saanut pidettyä silmiä auki kun väsytti niin paljon…

Työpanos on kärsinyt kovasti ja kohta on pakko kertoa töissä jos jatkan tällaista alisuoriutumista.

Mulla alkoi jäätävä himo salmiakkiin about päivä ennen plussaa ja jatkuu yhä. Sinänsä todella ikävää, kun sitä ei saisi syödä. Himo on niin suuri, että olen sortunut lähes päivittäin muutaman napsimaan ja aina tunnen huonoa omatuntoa Kahvi kuvottaa. Alussa katkarapu/lohisalaatti ja kylmät smoothiet teki myös terää. Nyt kaikki vaihtelevasti vain ällöttää.
Osta niitä glykyrritsiinivapaita salmiakkeja niin saat syödä huoletta. Micaron salmiakit on ainakin tosi hyviä jos tykkäät kovista karkeista ja salmiakkijauhosta. Pehmeitä sallittuja on ainakin Salta katten.

Siis minua myös ällöttää ajatus ruuasta tai mikä tahansa ruuan haju. Pahoinvointi varmasti aiheuttaa tätä. Mutta jatkuvasti hirveä nälkä, joten olen syönyt aika lailla mitä tahansa mitä saan käsiini.

Tää pahoinvointi on alkanut nyt ahdistamaan jotenkin tosi paljon. Aamulla herätessä voin hyvin, mutta jostain klo 9 eteenpäin alkaa pahoinvointi joka jatkuu nukkumaan menoon asti. Sen lisäksi tänään töissä en saanut pidettyä silmiä auki kun väsytti niin paljon…

Työpanos on kärsinyt kovasti ja kohta on pakko kertoa töissä jos jatkan tällaista alisuoriutumista.

Mulla on kans toi jatkuva toi jatkuva nälkä ja sit jos ei syö, niin oksettaa.. Kannattaa tehdä esim. voileipiä valmiiksi jääkaappiin, niin saa sitä nopeammin vatsantäytettä 😅 Piimä on myös hyvä! Suosittelen myös akupainantarannekkeita. Kuvotus ei välttämättä lopu, mut ei oo vielä kertaakaan tarvinnut oksentaa. Sit purkka ja kurkkupastillit on kans hyviä.

Ehkä työterveyshuollon kautta vois saada saikkua?

• Tykkää
Hellurei!

Eilen just ennen puoltayötä tajusin, että kuukautiset ovat 10 päivää myöhässä. Talla pohjassa lähikauppaan ostamaan testiä ja heti iski niin vahvat viivat, ettei raskaudesta ole epäselvyyttä :D Täällä 31v ensimmäistä odottava. Yritystä takana noin puoli vuotta, aina oon pelännyt että raskautuminen ois mulle vaikeaa ja oonkin siksi ottanut tämän yrittämisen suhteen hyvin rennosti. En ole tikutellut ovilaatioita tms, vaan ollaan menty hyvin rennoin rantein. Se ilmeisesti nyt kannatti! Taustalla mulla mm. Hyvin alhainen AMH-arvo ikäisekseni (2v sitten mitattuna 1,27) ja sen vuoksi olen jännittänyt, miten raskautuminen tulee onnistumaan.

Nyt on pää pyörällä, mutta varhaisultra on varattuna ensi viikolle ja toivotaan että tyyppi on oikeassa paikassa. Omien laskelmien mukaan tänään olisi 6+2, ja laskettu aika 26.2. mutta katsotaan miltä ensi viikolla ultrassa näyttää.

Ja fb-ryhmä kiinnostaa kyllä!

Hellurei!

Eilen just ennen puoltayötä tajusin, että kuukautiset ovat 10 päivää myöhässä. Talla pohjassa lähikauppaan ostamaan testiä ja heti iski niin vahvat viivat, ettei raskaudesta ole epäselvyyttä Täällä 31v ensimmäistä odottava. Yritystä takana noin puoli vuotta, aina oon pelännyt että raskautuminen ois mulle vaikeaa ja oonkin siksi ottanut tämän yrittämisen suhteen hyvin rennosti. En ole tikutellut ovilaatioita tms, vaan ollaan menty hyvin rennoin rantein. Se ilmeisesti nyt kannatti! Taustalla mulla mm. Hyvin alhainen AMH-arvo ikäisekseni (2v sitten mitattuna 1,27) ja sen vuoksi olen jännittänyt, miten raskautuminen tulee onnistumaan.

Nyt on pää pyörällä, mutta varhaisultra on varattuna ensi viikolle ja toivotaan että tyyppi on oikeassa paikassa. Omien laskelmien mukaan tänään olisi 6+2, ja laskettu aika 26.2. mutta katsotaan miltä ensi viikolla ultrassa näyttää.

Ja fb-ryhmä kiinnostaa kyllä!

Tervetuloa joukkoon! 😊

Onpa ihanaa, että raskautuminen onnistui ilman tikuttelua noinkin nopeasti.

Onko muita, joiden mielestä aika ma-te-leee? Huono omatunto, kun ei jaksa olla lasten kanssa eikä oikein vielä voi kertoa, miksi äiti on kipeä koko ajan

Menee kyllä tosi hitaasti. Oon tiennyt koko raskaudesta nyt yli viikon ja se tuntui mun koko elämän pisimmältä viikolta tähän mennessä. Haluaisin kertoa jo kaikille, mutta pakko odottaa vähintään pari viikkoa vielä…

• Tykkää
Menee kyllä tosi hitaasti. Oon tiennyt koko raskaudesta nyt yli viikon ja se tuntui mun koko elämän pisimmältä viikolta tähän mennessä. Haluaisin kertoa jo kaikille, mutta pakko odottaa vähintään pari viikkoa vielä…

Oon miettinyt tuota kertomista aina niin, että kerron alkuvaiheessa vain niille, joille kertoisi keskenmenostakin ja joihin voi luottaa, ettei uutiset lähde eteenpäin. Mun tapauksessa kerrottu on vain mun vanhemmille ja anopille. Sukulaisille oon kertonut vasta sitten, kun vauva on syntynyt 😅 Mut mun on kyllä vähän helpompi salata asia, kun asun ulkomailla. Jos asuisin Suomessa, niin ehkä kertoisin nt-ultran tai rakenneultran jälkeen 🤔

Mä vaan toivoisin, että aikaa vois hypätä eteenpäin pari kuukautta tän pahoinvoinnin takia..

• Tykkää
Oon miettinyt tuota kertomista aina niin, että kerron alkuvaiheessa vain niille, joille kertoisi keskenmenostakin ja joihin voi luottaa, ettei uutiset lähde eteenpäin. Mun tapauksessa kerrottu on vain mun vanhemmille ja anopille. Sukulaisille oon kertonut vasta sitten, kun vauva on syntynyt Mut mun on kyllä vähän helpompi salata asia, kun asun ulkomailla. Jos asuisin Suomessa, niin ehkä kertoisin nt-ultran tai rakenneultran jälkeen

Mä vaan toivoisin, että aikaa vois hypätä eteenpäin pari kuukautta tän pahoinvoinnin takia..

Tähän mennessä ollaan kerrottu mun vanhemmille, yhdelle kaverille joka on myös raskaana (LA 28.12 eli aika täsmälleen 2 kuukautta mua edellä) ja jonka kanssa ollaan juteltu hedelmällisyys- ja raskausjuttuja muutenkin, ja sitten kerroin yhdelle työkaverille koska olin huolissani mun työtehon laskusta ja työpaikan kesäbileistä..

Tän lisäksi mun lähiapteekin henkilökunta tietää (käyn siellä aika usein ja palvelu on aina tosi henkilökohtaista 😅) ja mun joogaope myös, joka kailotti aiheesta niin kovaa että puolet luokasta varmaan myös kuuli…

Asutaan myös ulkomailla ja seuraava suomen reissu on varattuna elokuun loppuun. Ehdin sitä ennen just käymään 12-viikon ultrassa jos saadaan vaan aikataulutettua siihen. Olis ihana ottaa ultrakuva matkaan ja näyttää sitä sitten kavereille ja perheelle.

• Tykkää
Tähän mennessä ollaan kerrottu mun vanhemmille, yhdelle kaverille joka on myös raskaana (LA 28.12 eli aika täsmälleen 2 kuukautta mua edellä) ja jonka kanssa ollaan juteltu hedelmällisyys- ja raskausjuttuja muutenkin, ja sitten kerroin yhdelle työkaverille koska olin huolissani mun työtehon laskusta ja työpaikan kesäbileistä..

Tän lisäksi mun lähiapteekin henkilökunta tietää (käyn siellä aika usein ja palvelu on aina tosi henkilökohtaista ) ja mun joogaope myös, joka kailotti aiheesta niin kovaa että puolet luokasta varmaan myös kuuli…

Asutaan myös ulkomailla ja seuraava suomen reissu on varattuna elokuun loppuun. Ehdin sitä ennen just käymään 12-viikon ultrassa jos saadaan vaan aikataulutettua siihen. Olis ihana ottaa ultrakuva matkaan ja näyttää sitä sitten kavereille ja perheelle.

Ei ihan ideaalia ehkä toi joogaopen toiminta 🙈

Ultrakuva olis varmasti ihana tuliainen 😍

Esikoista odottaessa olin Suomessa käymässä jotain rv17 ja kävin silloin yksityisellä aikaisessa rakenneultrassa mun vanhempien kanssa. Tuo mun esikoinen on heidän ensimmäinen lapsenlapsi, niin se oli aika spessua heille päästä sillä tavalla häntä kurkkaamaan❤️ Tuli vaan mieleen, jos haluatkin tehdä sen ultran Suomessa😊

• Tykkää
Reactions: ISLI
Ei ihan ideaalia ehkä toi joogaopen toiminta

Ultrakuva olis varmasti ihana tuliainen

Esikoista odottaessa olin Suomessa käymässä jotain rv17 ja kävin silloin yksityisellä aikaisessa rakenneultrassa mun vanhempien kanssa. Tuo mun esikoinen on heidän ensimmäinen lapsenlapsi, niin se oli aika spessua heille päästä sillä tavalla häntä kurkkaamaan Tuli vaan mieleen, jos haluatkin tehdä sen ultran Suomessa

Kiva kun pääsit sun vanhempien kanssa ultraan ❤️ kuulostaa tosi ihanalta

Sain just sairaalalta kasan ajanvarauksia postissa ja eka neuvolakerta mulla on viikolla 9 ja sit toi nt-ultra viikolla 12 just kaksi päivää ennen ku lennän Suomeen. Mies on jo ilmoittanut tulevansa mukaan molempiin intopiukkana.

Onko täällä muut käyneet neuvolassa/ultrassa yksinään vai kumppanin kanssa?

Kiva kun pääsit sun vanhempien kanssa ultraan kuulostaa tosi ihanalta

Sain just sairaalalta kasan ajanvarauksia postissa ja eka neuvolakerta mulla on viikolla 9 ja sit toi nt-ultra viikolla 12 just kaksi päivää ennen ku lennän Suomeen. Mies on jo ilmoittanut tulevansa mukaan molempiin intopiukkana.

Onko täällä muut käyneet neuvolassa/ultrassa yksinään vai kumppanin kanssa?
Meillä huomenna eka neuvola rv 7+2 ja luultavasti meen yksin, kun mies ei töiden takia pääse mukaan

Yhteistyössä